Lijf & Lijn alle pijlers

slappe borsten op mn 19e

29-03-2012 17:45 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hee iedereen,

ik weet dat dit thema al meerdere malen is gepost, alleen ik moet dit heel nodig kwijt, en heb misschien ook wat advies nodig.

Ik ben nu een paar maanden 19 en heb nu al enorm slappe borsten, over de maat heb ik niets te klagen (een E) maar als ik op mn rug lig zonder bh zijn mn borsten bijna helemaal plat naar de zijkanten, als ik sta zonder bh dan kan ik zo'n 4 a 5 potloden onder laten hangen, bh's kopen is een ramp omdat als ik buk ze er altijd uit floepen omdat ze zo slap zijn. Dit vind ik gewoon heel erg en ik voel me daardoor ook niet bepaald sexy.

Ik weeg nu 66 kilo, dat is ruim 12 kilo minder dan een paar geleden toen ik op mn hoogtepunt zat, omdat ik zo snel was aangekomen heb ik overal litekenwefsel op mn borsten en omdat ik het afgelopen half jaar heel snel zo'n 7 kilo ben afgevallen en sinds dien is het alleen maar erger geworden. Ik schaam me er eigenlijk gewoon heel erg voor omdat ik nog zo jong ben, en word helemaal bang voor het vooruitzicht over meerdere jaren.

Ik weet niet goed wat ik er aan kan doen, iemand tips? (no surgery!) Zijn er meerdere meiden met dit probleem?
Accepteren en de juiste bh's kopen.
Ga naar een goede lingeriezaak en laat je goed adviseren om vervolgens een goede bh te kopen. Hoe slap je borsten ook zijn, ze hoeven echt niet uit je bh te floepen.

Voor de rest is het helaas gewoon accepteren.
Met de juiste oefeningen kun je je borstspieren sterker maken, wellicht dat het ook nog wat doet voor je borsten. Zeker gezien je leeftijd. Veeeeeel push-ups bijvoorbeeld!
Verkleining op een later moment in je leven? Mocht je het echt niet langer accepteren.
Oh nee!!! Niet die relaasiepijler!!
Je kan er niks aan doen, alleen accepteren.

Ik had het ook al voor m'n 18e, toen had ik ook nog wel een redelijke cup en is hangen niet zo vreemd. Maar nu zijn ze veeeeeel kleiner en dus hangen ze nog meer. Ja, het wordt alleen maar erger en niks helpt; trap niet in van die pillen, creme's en zogenaamde spieroefeningen; allemaal onzin!

Ga naar een goede lingeriezaak en laat je adviseren!
Ik denk dat accepteren de beste methode is. Iedereen heeft wel iets en niemand is perfect. Wat andere ook zeggen, laat je informeren voor een goede bh :-)
hee meiden, dankjullie wel voor de reacties! hmm afvallen zou juist leuk moeten zijn toch? vind dit toch wel minder.. heb me meerdere malen laten adviseren, maar eigenlijk helpt het niet of ik moet ik slappe oma bhs dragen die ook niet echt veel steun bieden..
Als je geen chirurgie wilt, is inderdaad acceptatie het beste wat je kunt doen. Dat houdt in dat je de juiste bh's moet kopen en kleding moet dragen waar je het het minst in ziet, zodat je je misschien iets zekerder gaat voelen.

Sorry dat ik er toch nog over begin... wat wel onder chirurgie valt, maar niet onder verkleining o.i.d. is dat je je borsten laat "optillen". Dit heb ik ooit gehoord van een collega, die dit ook eens heeft laten doen omdat ze slappe borsten had. Dan halen ze een stukje weefsel weg (volgens mij van een pees die boven je borsten zitten en dan iets naar de kant van je oksels), daarna "tillen" ze het op en hechten ze het weer. Hiervoor zijn twee hele kleine sneetjes nodig die je later bijna niet meer ziet, zo was dit althans bij mijn collega.

In ieder geval sterkte ermee. Snap heel goed dat het vervelend is.
Ik denk niet dat slappe oma bh's dragen de enige optie is, dat kan ik me echt niet voorstellen. Ik zou wel naar een speciaalzaak gaan waar ze echt verstand van zaken hebben. Bij gewone lingeriezaken word je nou eenmaal vaak belabberd geholpen en voorgelicht.
Moet ik ze vasthouden?
Kijk eens naar een merk als Prima Donna en ga naar een GOEDE zaak. Eentje waar nog van die echt deskundige vrouwen werken. Geen hunkemoller of livera dus.
quote:nellaaa schreef op 29 maart 2012 @ 18:09:

Kijk eens naar een merk als Prima Donna en ga naar een GOEDE zaak. Eentje waar nog van die echt deskundige vrouwen werken. Geen hunkemoller of livera dus.ga ik zeker doen! dankje:)
quote:willem1959 schreef op 29 maart 2012 @ 18:08:

Moet ik ze vasthouden?

geniaal!

TO, je hebt cup E.... Inherent aan een grote cup is een grotere onderhevigheid aan de zwaartekracht. Elk voordeel heeft z'n nadeel, grote borsten hangen eerder slap.

Ik heb het ook als ik op m'n rug lig (ook E) en kan al sinds m'n 14e een complete kleurpotlodenset onder m'n borsten kwijt zonder dat ze vallen (de potlodentest was vroeger hot) maar he, ik heb borsten. Zomaar gekregen, gratis en voor niets. Wees er trots op!
life ain't a perfect story, write it while you live it
Lieve meid

Ik heb hetzelfde probleem, al sinds mijn 16e, snap hoe rot en onzeker je erover kunt voelen. Ben zelf heel veel afgevallen en was er ook in teleurgesteld zoals je zegt afvallen is toch juist leuk.

Ik heb naast mijn borsten ook een hangbuik, armen en benen. Ik heb een hangende cup b nu en dat ziet er pas vreemd uit.

Er is niks wat kan helpen, vooral als je ook striae hebt dan is de huid gewoon kapot. Ik ben op consult geweest bij een plastische chirurg en ga in de toekomst een borstlift icm implantaten laten doen samen met mijn buik. Ben hard aan het sparen.

Als je dat niet wilt en zou ik je ook niet aanraden dan moet je er gewoon mee leren leven. Als het alleen je borsten zijn iedereen heeft wel mindere dingen.

Sterkte.
No surgery betekend accepté.

Ik herken het wel. Ik had enorme borsten en hetzelfde "probleem" als jij. Ik heb ze laten verkleinen omdat ik lichamelijk last had.

Mijn borsten zijn nu nog steeds slap en de striae zijn als je héél goed kijkt zichtbaar.. Maar ze staan iig rechtop..

Borstspieroefeningen hielpen bij mij trouwens niet.
@Lelijk: ik hoop niet dat je nick verwijst naar je zelf-perceptie?
quote:designed schreef op 29 maart 2012 @ 18:13:

[...]

geniaal!

TO, je hebt cup E.... Inherent aan een grote cup is een grotere onderhevigheid aan de zwaartekracht. Elk voordeel heeft z'n nadeel, grote borsten hangen eerder slap.

Ik heb het ook als ik op m'n rug lig (ook E) en kan al sinds m'n 14e een complete kleurpotlodenset onder m'n borsten kwijt zonder dat ze vallen (de potlodentest was vroeger hot) maar he, ik heb borsten. Zomaar gekregen, gratis en voor niets. Wees er trots op!haha ja nee dat is helemaal waar, ik begrijp ook wel dat als je grotere borsten hebt ze slapper worden en er dus ook meer potloden onder kunnen, alleen ik ben nu echt op een punt dat ik er echt onzeker en verdrietig van word en mezelf kwalijk neem dat ik in zo'n korte tijd ben aangekomen toen omdat dat de grootste rede is dat ze nu zo slap zijn denk ik..
quote:cuckoo-clock schreef op 29 maart 2012 @ 18:19:

[...]

haha ja nee dat is helemaal waar, ik begrijp ook wel dat als je grotere borsten hebt ze slapper worden en er dus ook meer potloden onder kunnen, alleen ik ben nu echt op een punt dat ik er echt onzeker en verdrietig van word en mezelf kwalijk neem dat ik in zo'n korte tijd ben aangekomen toen omdat dat de grootste rede is dat ze nu zo slap zijn denk ik..mn vriend zei van de week nog, ah joh, als je zo oud bent als mij kan je gewoon als je kinderen hebt een borstlift nemen.. alsof het niets was..
Slappe oma bh's? Waarom?

Ik heb zelf 85F en kan echt prima bh's kopen. Je moet wel bereid zijn je portemonnee te trekken... je hebt ze niet voor een tientje...
Ik heb een goed gevulde D cup en ook als ik lig dan zakt alles opzij en ben ik half plat zeg maar. Ik herken je gevoelens. Bij mij moeten ze ook echt niet groter worden want dan gaan ze hangen.

De tip van ern goede lingeriezaak kan ik alleen maar beamen. Heb ik ook gedaan en zie echt verschil. Steviger worden ze er niet op maar je begrijpt denk ik wel wat ik bedoel. Mocht he sporten koop dan echt ern goede sportBH want anders kan je push ups blijven doen...

Succes!
Koop een goede bh, en stap nooit meer de Hunkemoller of Livera binnen. Iemand noemde PrimaDonna, ik zweer zelf bij Marie Jo en Marlies Dekkers qua pasvorm (80E/F).

Het kost wat, maar daar staat tegenover dat je nooit een bh hoeft weg te gooien (ben 25 en ik heb pasgeleden de eerste weggegooid, van toen ik 16 was ofzo). Als je je maat weet kun je evt. ook via internet bestellen, dat risico durf ik bij mijn vaste merken wel te nemen omdat ik weet hoe de verschillende modellen uitvallen.
quote:willem1959 schreef op donderdag 29 maart 2012 18:08 Moet ik ze vasthouden?daar gaan stevige borsten nog spontaan van hangen! Ik mag hopen dat je niet echt uit 1959 komt, dan zeg je zoiets toch niet tegen een negentienjarige!
A. Je borsten hoeven niet uit je bh te vallen.

B. Oma's hebben slappe bh's omdat ze 10 jaar gedragen worden en daarna opnieuw gekocht worden in dezelfde maat als 10 jaar geleden.

C. Dure bh's rekken ook uit na 1,5 jaar. Elastiek is elastiek.
Ik heb ook altijd al slappe borsten gehad.

Ik koop standaard pushup bh's. dan wordt het tenminste nog iets.

Ook draag ik vaak shapewear hemdjes onder mijn kleding. Dan krijg ik een mooie borst boost omhoog.

TC wow (V&D / Wehkamp) past mij gelukkig goed.

Ik denk er al lange tijd aan om eens een goede lingeriewinkel in te lopen, maar die prijzen van de bh's daar zijn iets aan de hoge kant voor mij.

Succes meis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven