Mode & Beauty alle pijlers

Reinigende conditioners

29-03-2012 20:26 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand ervaring met haren wassen met alleen een reinigende

conditioner in plaats van shampoo?

Bedoel dus niet zomaar een condtioner maar eentje die echt reinigt.

Hebben jullie tips qua merken?
Ik ken alleen 2 in 1, een conditioner en shampoo.

Bedoel je dat?
Nee Snoezzz, bedoel echt alleen een reinigende conditioner, tis een beetje nieuw geloof ik.
Oh dan lees ik even mee!
De conditioner-only (CO) methode bedoel je?

Ik gebruik op dit moment de conditioner van Inecto, die met kokosolie erin (grote witte fles). En heb het ook een tijdje gedaan met de conditioner van Yes to Carrots en Yes to Cucumers. Alledrie bij de Tuinen te krijgen.

Gewoon zorgen dat er geen siliconen in zitten en dan reinigt het prima. Moet het dan wel de volgende dag weer herhalen, terwijl ik met shampoo om de dag kan wassen. Maar ik krijg dan ook snel vet haar!
Oh en je moet je haar echt goed nat maken, dan heel veel conditioner er in doen totdat het helemaal doorweekt is met conditioner. Dan goed inmasseren op de hoofdhuid. Even laten intrekken en dan een klein beetje water op je hoofdhuid doen. Dan weer inmasseren met dat water er bij zodat er al een beetje wegspoelt. En vervolgens gewoon alles uit spoelen. Vergeet vooral de middelste stap met het beetje water niet, ik was dat een keer vergeten en dan blijft je haar toch wat vettig.
Conditioner only, zo heb ik een hele tijd mijn haar gewassen, gaat prima. Volgens mij maakt het niet zo uit welke conditioner je gebruikt hoor, als het maar een vrij lichte is. Een voedende is minder geschikt (tenzij je erg droog haar hebt)

Olieen, sheaboter, ed vermijden.

De goedkope huismerken van supermarkten zijn meestal prima. Of bijv. van kruidvat eigen merk. Palmolive(vroeger wel, nu met siliconen helaas).

Inecto heb ik net als worteltjestaart gebruikt maar m'n haar bleef wat viezig/vettig. Yes to cucumbers vond ik helemaal geweldig
Bedankt voor jullie tips. Ken die co-methode inderdaad wel, maar

meestal werkte dat niet bij mij, misschien moet ik het nog eens proberen.

Vandaar dat ik eea las over reinigende conditioners, misschien dat die toch net iets anders werken dan gewone conditioner.
http://www.mydevacurl.com/products/cleanse/no_poo

zoiets bijvoorbeeld.
Maar ja is weer zo lastig met bestellen, buitenland enzo. Kan het niet vinden hier in NL.
Oh, ik begrijp het al, het lijkt me wat ze noemen 'low poo' toch?

Dit is geen shampoo maar ook geen conditioner, het is meer een hair rinse.

Je hebt krullen? Je zou voor zulke producten eens kunnen kijken bij Mariposa import of Doeli.

Volgens mij verkoopt die laatste ook devacurl.
Dank voor tips Noesj. Zag helaas geen Devacurl bij beiden. Maar toch interessant even te neuzen op die sites.
Oud topic, maar toch wil ik een tip geven. Ik heb recent goede ervaringen met L'Oréal Paris Elvive Extraordinary Clay Conditioner. Daar was ik af en toe mijn haar mee in plaats van met shampoo. Deze reinigt mijn haren ook echt en mijn slag wordt er meer zichtbaar door, omdat het toch voedender is dan shampoo. Er zitten geen siliconen in!
Who wants to clear the fog and all the smog in your mirrors When you could just fall back and wait? ~Doechii~

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven