Twijfels verhuizen.

31-03-2012 20:10 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Momenteel woon ik al meer dan 3 jaar in een grote stad, zo'n 15 km van de stad waar ik ben geboren en opgegroeid.

Ik heb een leuke kamer hier, met een leuke huisgenoot, vrienden die in deze stad wonen, mijn werk is 10 minuten fietsen hier vandaan, opleiding een kwartier fietsen.

Kortom, het grootste deel van mijn leven speelt zich hier af.

Mijn familie woont nog wel allemaal in de stad waar ik ben geboren en ik ben hier dan ook minimaal 1 x per week te vinden en hang regelmatig een weekend rond.

De laatste tijd begin ik steeds minder binding te voelen met de stad waar ik nu woon en voel ik me weer meer thuis qua sfeer in mijn geboortestad.

En nu kwam er een prachtige aanbieding voorbij. Ik kan (voor minimaal een jaar) in mijn geboortestad gaan wonen, vlakbij goede ov-verbindingen, betaal wel meer huur, maar als nog een gunstige prijs en ik krijg er een groot dakterras bij

Maarjaa.. dan heb ik wel meer reistijd, wat betekent dat ik meer dingen moet regelen. Hier fiets ik alles, maar dan ben ik afhankelijk van OV om weer thuis te komen..

Ik twijfel heel erg, maar aan de andere kant lijkt het me ook weer heel erg leuk om te verhuizen en het uit te proberen. Na een jaar kan ik sowieso weer terug en het is makkelijker om een kamer te vinden in de stad waar ik nu woon dan in de stad waar ik vandaan kom.

Ik heb al een lijstje gemaakt met voors- en tegens, maar ik kom er niet uit...
Heb je ook nog vrienden in je geboortestad?
quote:galadriel schreef op 31 maart 2012 @ 20:12:

Heb je ook nog vrienden in je geboortestad?Mijn pa en ma, opa en oma, heeel veel kenissen van vroeger en twee oude vriendinnen waar ik recent weer meer contact mee heb. Ik moet zeggen dat ik wel makkelijk contact maak met andere mensen en dat de trein er 15 minuten over doet van de ene stad naar de andere
Ik zou blijven zitten waar je zit. Het grootste deel van je leven en verplichtingen ligt in die stad. Persoonlijk vind ik het heerlijk om dichtbij de meest tijdrovende dingen (werk/studie) in mijn leven te wonen. Bovendien is 15 km verderop voor 1x per week op bezoek toch heel erg te overzien?
Ik persoonlijk zou terug verhuizen als er kinderen komen en je het vangnet van familie goed kan gebruiken.

En nu lekker dicht bij werk blijven, want zo ver woon je ook weer niet bij je familie vandaan.
quote:nellaaa schreef op 31 maart 2012 @ 20:14:

Ik zou blijven zitten waar je zit. Het grootste deel van je leven en verplichtingen ligt in die stad. Persoonlijk vind ik het heerlijk om dichtbij de meest tijdrovende dingen (werk/studie) in mijn leven te wonen. Bovendien is 15 km verderop voor 1x per week op bezoek toch heel erg te overzien?

Ja dat vind ik nu dus ook makkelijk.

Maar ik vind de sfeer hier in de stad gewoon ronduit kut.

Als ik in mijn oude stad ben voelt dat gewoon veel meer thuis. (ondanks dat ik er geen binding meer heb, behalve bezoek aan familie) En dat was iets wat ik voorheen nooit had.
15 km is toch bijna niets? dat rij je in 20 minuten (als het tenminste niet zo'n stad is met n verkeersinfarct in de spits)

als je nog geen rijbewijs hebt, tijd om daar snel werk van te gaan maken dus, of koop 'n scooter dan ben je ook niet van het ov afhankelijk
0
Wat bedoel je precies met de sfeer? Kun je dat concreter maken?
quote:elninjoo schreef op 31 maart 2012 @ 20:17:

15 km is toch bijna niets? dat rij je in 20 minuten (als het tenminste niet zo'n stad is met n verkeersinfarct in de spits)

als je nog geen rijbewijs hebt, tijd om daar snel werk van te gaan maken dus, of koop 'n scooter dan ben je ook niet van het ov afhankelijkJup dit is een stad met een verkeersinfact. Als ik ga verhuizen zou ik een dealtje kunnen sluiten met mijn vader wbt de auto, die zou ik dan in het weekend kunnen gebruiken voor mijn werk. Doordeweeks is niet nodig/te duur want dan heb ik gratis ov. En dan doe ik er even lang over door de file t.o.v de trein.
Je hebt 't erover dat je nieuwe woning 'n dakterras heeft. Is dat 'n volwaardig appartement en waar je nu zit 'n studentenkot met gedeeld sanitair?

Zou dan zéker voor die nieuwe woning gaan! En als je je in je eigen stad beter voelt dan waar je nu zit, zou ik ook verhuizen. Het gaat er om waar je je vrije tijd doorbrengt dat je het daar naar je zin hebt, voor werk/studie jezelf moeten verplaatsen is niet zo erg. Zeker niet als het maar zo'n klein stukje als 15 km is.
[
quote:aluminiumfolie schreef op 31 maart 2012 @ 20:20:

[...]

Jup dit is een stad met een verkeersinfact. Als ik ga verhuizen zou ik een dealtje kunnen sluiten met mijn vader wbt de auto, die zou ik dan in het weekend kunnen gebruiken voor mijn werk. Doordeweeks is niet nodig/te duur want dan heb ik gratis ov. En dan doe ik er even lang over door de file t.o.v de trein.Als het 'n studenten/weekendbaantje betreft kun je misschien ook nog iets soortgelijks vinden in de stad waar je gaat wonen?
Ai, die stad die jij noemt, daar zou ik nog niet dood gevonden willen worden!

Je nieuwe woonplaats klinkt dan toch 'n stuk aangenamer!
quote:elninjoo schreef op 31 maart 2012 @ 20:23:

[...]

Als het 'n studenten/weekendbaantje betreft kun je misschien ook nog iets soortgelijks vinden in de stad waar je gaat wonen?Nee, ik heb een vast contract, heb eerst ft gewerkt voor deze werkgever. Zijn wel meerdere locaties maar dat wordt niet gunstiger qua reistijd. Misschien wel in tijd vanaf mijn huis-werk, maar vanaf opleiding-werk niet, nu zou ik het nog zo kunnen regelen dat ik gelijk vanuit opleiding naar werk kan.
Ah nu snap ik je beter

Dan herzie ik mijn mening trouwens ook even. Dit horende zou ik ook verhuizen. Zeker gezien de goede OV verbindingen die er in dat gebied over het algemeen zijn.
En inderdaad, eens met EN. Ik heb een hartgrondige hekel aan je huidige stad. Ben altijd blij is ik daar weer weg ga.
Hup terug naar .....
quote:nellaaa schreef op 31 maart 2012 @ 20:26:

Ah nu snap ik je beter

Dan herzie ik mijn mening trouwens ook even. Dit horende zou ik ook verhuizen. Zeker gezien de goede OV verbindingen die er in dat gebied over het algemeen zijn.Ja dat is ook een plusje, als er geen nachtnet was dan zou het redelijk k*t zijn, maar ik kan elk uur vanuit stad 1 naar stad 2 of anderzom.
Fietsen naar je werk is goud waard. Dat merk je vaak pas als het niet meer kan.
Eerste reactie op je laatste post is: doen!

Wat je in de stad waar je nu woont vooral hebt wat lastiger wordt is vrienden. Denk dat een belangrijke afweging is wanneer je je vrienden vooral ziet (overdag, begin avond, of 's avonds laat) en of je dan nog veilig en makkelijk/snel met het OV weer thuis komt in je nieuwe stad.

Zelf ben ik in het verleden verhuist naar een plaats op nog geen 10 km van mijn studiestad vanwege het huis dat ik daar wel kon krijgen en hier niet. Spijt van gekregen als haren op mijn hoofd. Steeds 's avonds laat nog met het OV moeten, met een minder frequente verbinding (en dus ook rekening houden met vertrektijden of staan te vernikkelen op een station) was ik snel zat. De spontaniteit was er wel af. Lekker lang blijven hangen etc. werd toch minder.
quote:spaarvarken schreef op 31 maart 2012 @ 20:30:

Fietsen naar je werk is goud waard. Dat merk je vaak pas als het niet meer kan.Nou, als ik al graag zou fietsen, zeer zeker niet in die broedplaats van criminaliteit en uitschot waar ze nu woont!
quote:lechatnoir schreef op 31 maart 2012 @ 20:31:

Zelf ben ik in het verleden verhuist naar een plaats op nog geen 10 km van mijn studiestad vanwege het huis dat ik daar wel kon krijgen en hier niet. Spijt van gekregen als haren op mijn hoofd. Steeds 's avonds laat nog met het OV moeten, met een minder frequente verbinding (en dus ook rekening houden met vertrektijden of staan te vernikkelen op een station) was ik snel zat. De spontaniteit was er wel af. Lekker lang blijven hangen etc. werd toch minder.Je blijft toch niet aan 't OV vast zitten? 's Avonds is het niet zo druk als in de spits om met de auto te rijden en dan zit je toch 'n stuk veiliger dan in het OV.
Dat is inderdaad hartstikke leuk Spaarvarken, maar niet in die stad
quote:lechatnoir schreef op 31 maart 2012 @ 20:31:

Eerste reactie op je laatste post is: doen!

Wat je in de stad waar je nu woont vooral hebt wat lastiger wordt is vrienden. Denk dat een belangrijke afweging is wanneer je je vrienden vooral ziet (overdag, begin avond, of 's avonds laat) en of je dan nog veilig en makkelijk/snel met het OV weer thuis komt in je nieuwe stad.

Zelf ben ik in het verleden verhuist naar een plaats op nog geen 10 km van mijn studiestad vanwege het huis dat ik daar wel kon krijgen en hier niet. Spijt van gekregen als haren op mijn hoofd. Steeds 's avonds laat nog met het OV moeten, met een minder frequente verbinding (en dus ook rekening houden met vertrektijden of staan te vernikkelen op een station) was ik snel zat. De spontaniteit was er wel af. Lekker lang blijven hangen etc. werd toch minder.

Vaak ga ik met vrienden stappen met de auto in andere steden dus de helft van de tijd is dat sowieso niet van toepassing en wordt ik gewoon thuis gebracht (ook als ik in D woon

De andere helft, tsja, ik heb een oude fiets die pleur ik bij het station in R neer, dus in R kan ik dan gewoon rondkarren zoals ik nu doe, en de treinen rijden de hele nacht om het uur. En als het echt kolere weer is pak ik wel de auto

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven