verdriet om ex

01-04-2012 11:28 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

ik zal meteen met de deur in huis vallen.

10 maanden geleden heeft mijn ex het uitgemaakt en zijn besluit was niet meer terug te draaien. Wij waren meer dan 10 jaar samen. Inmiddels woon ik op mijzelf en heb ik nog steeds verdriet om de breuk. Hij is verder gegaan met zijn leven en heeft al een nieuwe relatie. Ik heb totaal geen oog voor andere mannen en denk nog elke dag aan mijn ex.

Ik kom er maar niet overheen en zou het liefst hem terug willen.

Dit is geen optie, maar een leven zonder hem zie ik niet zitten.

Ik zeg elke dag tegen mezelf dat ik heus wel weer iemand vind en het allemaal goed komt, maar toch zie ik het over het algemeen niet zitten zonder hem.....
quote:

Ik zeg elke dag tegen mezelf dat ik heus wel weer iemand vind en het allemaal goed komt, maar toch zie ik het over het algemeen niet zitten zonder hem.....

Begin eens elke dag tegen jezelf te zeggen dat je blij bent met je eigen gezelschao, ipv je geluk af te laten hangen van iemand anders
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ja ik weet dat dat de insteek zou moeten zijn, maar zeg eerlijk, er is niet veel aan om alleen te zijn als je je halve leven met iemand samen was. Ik had toekomst plannen voor hem en mij en hij schijnbaar niet. In je eentje valt er niet veel aan toekomstplannen te hebben als je graag een gezinnetje zou willen.
Je mag nog steeds verdrietig zijn. Jullie zijn 10 jaar samen geweest. Maar hij is het niet waard om je leven voor op te geven.

Ga dingen doen, alleen of met je familie/ vrienden.

Probeer niet veel alleen te zijn. Accepteer dat jullie leven samen voorbij is en het ook niet meer terugkomt.

En echt tijd heelt wonden. Op een dag zul je weer echt de zon zien schijnen, hoor je vogeltjes fluiten en zie je een leuke jongen die naar je glimlacht.

En weet je.. Hij is verder gaan leven en dat zul jij ook moeten doen! Heb vertrouwen in jezelf meid.
het hele leven is keuzes maken, en die keuzes weer bijstellen.

Je moet zeilen op de wind van vandaag

De wind van gisteren helpt je niet vooruit

De wind van morgen blijft misschien wel uit

Je moet zeilen op de wind van vandaag

Heb ik niet van mezelf die tekst, liedje van Purper, gemaakt door Jos Brink blijkbaar
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik vind het een hele negatieve insteek, toch begrijp ik je wel, liefdesverdriet kost tijd!

Het leven is mooi, ook alleen! Probeer een partner te zien als toevoeging, geen aanvulling! He is the cherry on top!

Het doet veel pijn om de droom uiteen te zien spatten, neem je tijd, maar blijf niet hangen in het verleden...

Hij is doorgegaan, nu jij nog!
Hoe oud ben je?
Haal druk van moeten eens weg..

Je hoeft nu geen leuke vent te ontmoeten.

En misschien is het ook goed realiseren dat hij toch niet zo perfect, leuk of wat dan was, terwijl jij je het in je hoofd alleen maar leuker, perfecter maakt,

En weetje wat het mooie is in je eentje kan je juist veel meer toekomstplannen maken. Daar zijn het ook toekomstplannen voor en niet nuplannen, je weet niet hoe toekomst gaat lopen.

Kijk eens naar wat je echt wilt in de toekomst en niet naar wat gehad zou kunnen hebben. Door te kijken naar wat je misschien wilt in toekomst komen er juist wel meer opties om het leuker te hebben. En dat hoeft het niet alleen met relaties te maken te hebben, maar bijvoorbeeld misschien heb je wel een droom die je al lang heel lang wou uitvoeren maar de relatie je tegen hield om dit te doen bijvoorbeeld.
Je kan nu zelf gaan bepalen hoe jou leven eruit komt te zien. En dat is toch juist positief?!
quote:tulpenbol schreef op 01 april 2012 @ 11:39:

Ja ik weet dat dat de insteek zou moeten zijn, maar zeg eerlijk, er is niet veel aan om alleen te zijn als je je halve leven met iemand samen was. Ik had toekomst plannen voor hem en mij en hij schijnbaar niet. In je eentje valt er niet veel aan toekomstplannen te hebben als je graag een gezinnetje zou willen.Richt je eerst op je eigen leven en maak dat prettig voordat je gaat denken aan een andere relatie. Mijn bijna-ex liet me in de steek voor een ander na 27 jaar, dus ja, mijn leven ligt momenteel in puin. Ik was de huisvrouw en moeder, en hij maakte carriere. Nu zit ik alleen (wel met mijn kinderen), raak mijn huis kwijt, heb geen baan. Maar ik probeer met man en macht een nieuwe toekomst op te bouwen. Het leven bestaat niet alleen uit het hebben van een partner en een gezin. Je kunt je toekomst en geluk niet laten afhangen van 1 persoon. Dat heb ik inmiddels door schade en schande geleerd. Zink niet weg in zelfmedelijden en bouw eerst zelf aan je toekomst en laat je ex los. Pas als je zelf weer gelulkkig bent zul je een succesvolle relatie kunnen aangaan.
Het klopt helemaal wat jullie zeggen, ik weet dat het zo zou moeten zijn dat ik aan mezelf werk en mezelf gelukkig maak en dat in mijn eentje kan blijven en er geen partner voor nodig heb. Maar de vraag is, hoe doe je dat, hoe zorg je dat je gelukkig word, hoe pak je dat aan, ik onderneem genoeg dingen, maar beleef er geen plezier aan, steeds maar weer dat verdriet dat de rode draad vormt. Ik voel me soms heel onrustig, en pieker me suf ook al wil ik het niet. Voel me een beetje radeloos en kan niet rustig genieten van mijn leven, al zou ik het zo graag willen.
Kunstje, wat ben je een sterke vrouw. Wens je heel veel kracht toe.
quote:tulpenbol schreef op 01 april 2012 @ 12:00:

Het klopt helemaal wat jullie zeggen, ik weet dat het zo zou moeten zijn dat ik aan mezelf werk en mezelf gelukkig maak en dat in mijn eentje kan blijven en er geen partner voor nodig heb. Maar de vraag is, hoe doe je dat, hoe zorg je dat je gelukkig word, hoe pak je dat aan, ik onderneem genoeg dingen, maar beleef er geen plezier aan, steeds maar weer dat verdriet dat de rode draad vormt. Ik voel me soms heel onrustig, en pieker me suf ook al wil ik het niet. Voel me een beetje radeloos en kan niet rustig genieten van mijn leven, al zou ik het zo graag willen.Als er een kant en klare oplossing was, zou ik die ook graag horen, en met mij vele anderen. Het enige wat ik probeer is hem los te laten en een toekomst voor me zien zonder hem. En soms beleef ik plezier aan dingen, maar veel vaker ook niet. Maar ik ben vastbesloten om dat plezier weer terug te krijgen. Wat geweest is, is geweest en komt nooit meer terug. Dat zul je moeten accepteren. En ook hier geldt het cliche: tijd heelt alle wonden (bij sommigen sneller dan bij anderen, maar uiteindeijk bij iedereen). En om er nog maar een cliche tegenaan te gooien: What doesn't kill you, makes you stronger!
quote:tulpenbol schreef op 01 april 2012 @ 12:00:

Het klopt helemaal wat jullie zeggen, ik weet dat het zo zou moeten zijn dat ik aan mezelf werk en mezelf gelukkig maak en dat in mijn eentje kan blijven en er geen partner voor nodig heb. Maar de vraag is, hoe doe je dat, hoe zorg je dat je gelukkig word, hoe pak je dat aan, ik onderneem genoeg dingen, maar beleef er geen plezier aan, steeds maar weer dat verdriet dat de rode draad vormt. Ik voel me soms heel onrustig, en pieker me suf ook al wil ik het niet. Voel me een beetje radeloos en kan niet rustig genieten van mijn leven, al zou ik het zo graag willen.

Doorgaan met wat je nu doet activiteiten enz, maar niet de druk op jezelf leggen wat je volgens jou zou moeten voelen.

Je moet die moet eraf gaan halen.

Je doet "leuke"dingen voelt het "leuke" nog niet dan is dat zo, maar je doet het wel en dat is al goed. Je moet eens niet zo streng zijn voor jezelf. Jij mag ook tijd hebben om dingen te verwerken en jij mag ook je verdriet hebben. Jij mag ook alles loslaten wat je dacht wat je samen had en jij mag ook daar eens om huilen. Je doet eigenlijk al heel veel, je kan niet verwachten dat je opeens maar gelukkig bent, dat komt vanzelf als je wat meer rust hebt en alles een plekje heeft.En je saboteert het ook niet want je blijft wel "leuke" dingen doen.
Het klopt inderdaad dat ik al de meeste dingen doe om het te verwerken, maar ik kan zo balen van het feit dat ik nog zo vaak verdrietig ben, laatst kwamen sinds lange tijd de tranen weer, dan denk ik GVD!!! Ik wil gewoon weer gelukkig en vrolijk zijn en zin hebben in het leven, en dat is momenteel nog niet zo. Ik vind het lang genoeg geduurd hebben al, 10 maanden geleden en ik zit nog met mijn jankkop op de bank soms. En de dagen kunnen vaak zo lang duren, en de dag erna weer hetzelfde gezever.
Waarom mag je af en toe dat verdriet niet toelaten?

Het is juist goed om dat wel te doen. Zo verwerk je ook.

Laat het niet de overhand nemen. Dingen blijven ondernemen en af en toe verdriet toelaten kan prima samen, toch?

Stel wel doel ( en) voor jezelf waar je naar toe kunt werken.

Ga dingen doen die je een goed gevoel geven en wat jou trots doet voelen.

Het gaat je echt niet helpen om te blijven hangen in het verleden en hoe jullie leven er in de toekomst uit had gezien.

Leef nu en voor je toekomst en wees blij met wat je wel hebt.
Ja maar blijkbaar voel jij je zo. En daar kan je wel tegen verzetten en boos worden enz maar daar word je ook niet gelukkiger van. Je gaat je dan eerder nog rotter voelen. Dus leer te accepteren dat op dat moment jij je zo voelt en dan is het maar even klote en roep alle scheldwoorden maar op. Maar dan ben je in ieder geval veel liever voor jezelf dan als jij jezelf dingen gaat verbieden of je eigen gevoel niet toelaat. Want als je van jezelf al niet jezelf mag zijn!? Hoe kan je dan verwerken wat er met je ex is gebeurd?!

Je maakt het zo nog zwaarder voor jezelf.

Dus laat die ideeën los hoe jij je zou moeten voelen en voel gewoon wat je voelt en laat het toe. Hoe moeilijk dat ook kan zijn, ik denk dat, dat wel het slimste is wat je nu voor jezelf kan doen. En waardoor jij je uiteindelijk een stuk fijner gaat voelen.
Het klopt wel wat jullie zeggen, en ik probeer het ook echt, onderneem dingen, ga naar de sportschool en heb mijn werk. Echter die dagen in het weekend dat je alleen bent en er niemand beschikbaar is om samen iets mee te doen, die zijn echt kl.t. Dan kan ik wel in mijn eentje iets leuks gaan doen, maar dan voel ik me nog zieliger. Samen is gewoon fijner vind ik dan. Alleen is soms best eenzaam.
quote:tulpenbol schreef op 01 april 2012 @ 12:48:

Het klopt wel wat jullie zeggen, en ik probeer het ook echt, onderneem dingen, ga naar de sportschool en heb mijn werk. Echter die dagen in het weekend dat je alleen bent en er niemand beschikbaar is om samen iets mee te doen, die zijn echt kl.t. Dan kan ik wel in mijn eentje iets leuks gaan doen, maar dan voel ik me nog zieliger. Samen is gewoon fijner vind ik dan. Alleen is soms best eenzaam.

Weetje dat, dat in je hoofd zit.

Als je iets alleen gaat doen dan dat jij nog zieliger voelt. Want waarom zou je zielig zijn als je alleen op pad gaat?!

Ik heb me ooit ook zo gevoeld en ben het gewoon gaan doen. In het begin vond ik het erg moeilijk, maar na het gewoon blijven doen, begon ik het wel relaxed te vinden. Lekker mijn eigen ding doen, ik voelde me er juist op een gegeven moment sterk door, dan dacht zie je wel ik kan het wel alleen. En nee ik ben niet zielig ,doe nu ook nog steeds dingen alleen.

Ben ook vrijgezel dus tja dan ben je gewoon op jezelf aangewezen. En ik heb vrienden die niet altijd tijd hebben als ik iets leuks wil doen. Dus dan ga ik toch in mijn 1tje op pad want waarom zou ik iets leuks maar niet doen en op de bank blijven zitten en balen van wat ik eigenlijk wel zou willen.

Dan ontzeg ik mezelf toch van alles wat helemaal niet nodig is.

Ik snap dat je het nu zo ziet dat samen zijn rose-geurig eruit ziet, maar dat is niet realistisch. Je wilt niet weten hoeveel je alleen kan bereiken en hoe fijn het is met niemand rekening te hoeven houden. Geen discussie's waar je heen wilt gaan, je kan zelf uitzoeken wat je zelf leuk vind, geen rekening hoeven te houden met de smaak of ideeën van de ander.
Alleen zijn is iets waar je voor kiest. Ook in het weekend kun je dingen in je eentje ondernemen. Ik ging bv in m'n eentje naar de film, de stad in, wandelen, uiteten, theater, noem maar op.

Het leven is niet alleen op setjes ingesteld hoor.

Ik vond het echt niet zielig.
Ik begrijp je, deze gedachten spoken ook non-stop door mijn hoofd heen, heel vervelend, al moet je altijd blijven hopen dat je hier over een paar jaar tevreden op terug kan kijken.

July07, alleen zijn is niet altijd iets waar je voor kiest, ik ben alleen en dat was wat mij betreft anders geweest.
Er zijn inderdaad genoeg dingen die ik gerust alleen onderneem. Maar naar de film, theater, uiteten, dat doe ik toch echt liever met iemand samen. Of is dat raar? En daanaast vind ik op zaterdagavond alleen zijn echt niet leuk. Het voelt dan alsof je de enige bent die alleen zit en iedereen gezellige dingen doet.
Metafoor, met je kiest om alleen te zijn, bedoel ik niet vrijgezel zijn. Je kunt in je eentje het hele weekend op de bank blijven zitten of in je eentje in het weekend dingen ondernemen.

Wanneer ik in mijn eentje naar de bios ga kan im me niet alleen voelen in een zaal vol mensen.

Tulpenbol, volgens jou hoort het niet om in je eentje erop uit te gaan. Heb jij iemand weleens zielig of raar gevonden, die in haar eentje op het terras in de zon een heerlijke salade voor zichzelf had besteld?
Het is wat je zelf in je hoofd maakt tulpenbol. En ik denk dat je het zelf heel groot maakt terwijl dat niet nodig is.

Waarom liever met iemand?

Wat kan er gebeuren als je alleen ergens naar toe gaat?

Denk je echt dat mensen denken aaaaaaah daar zit weer iemand zielig alleen?

Waarom probeer je het niet klein, met mooi weer en een boek/ tijdschrift op het terras zitten...Of een lekkere wandeling maken en daarna even op een terras zitten.

Zo leer je ook langzaam om alleen dingen te doen en merk je van zelf dat het eigenlijk helemaal niet eng is enz.

En kan je zo steeds meer dingen gaan doen.
Vogelbekdier, ben jij ik?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven