Werk & Studie alle pijlers

Stelling

25-03-2012 14:55 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

ik moet voor mijn opleiding een essay schrijven over een pedagogisch thema binnen het onderwijs (denk aan pesten, gezonde leefstijl, onderwijstypen). Ik ben echter totaal niet goed in bedenken van stellingen hierbij. Als ik een stelling heb, dan heb ik of geen voors of geen tegens. Misschien willen jullie meedenken in het maken van een stelling zodat ik wat inspiratie opdoe? alvast bedankt
Ik zou eerst een thema kiezen en dan de vraag over stellingen stellen hier. Nu wordt je vraag wel heel erg breed.
Bazinga!
Misschien is het handig als je eerst een onderwerp kiest die je interessant vindt en wil uitwerken.

Aan de hand daarvan kan je een stelling bedenken.

(Vind ik persoonlijk makkelijker.)
Voor elke stelling zijn voors en tegens te noemen. Daar zul je alleen wel wat literatuuronderzoek voor moeten doen.
ik zat te denken aan het onderwerp pesten.. of pesters baat hebben bij straf bijv.?
Hoi,

Voor mijn opleiding ben ik veel bezig met (markt) onderzoek, daar komen vaak vragenlijsten bij kijken en daarin ook stellingen.

Bij pesten denk ik aan bijvoorbeeld:

- Pesten moet door de leerkracht voorkomen worden

- Wie pesten laat gebeuren is medeverantwoordelijk

- Pesten roept men over zichzelf af

etc etc
Gepest zijn in je jeugd leidt tot problemen, zelfs jaren later als je volwassen bent.
Beloon je pesters niet door hen aandacht te geven?

Beloon je de gepesten niet door hen aandacht te geven?
it's a big club and you ain't in it
quote:rionyriony schreef op 25 maart 2012 @ 15:45:

Beloon je pesters niet door hen aandacht te geven?

Beloon je de gepesten niet door hen aandacht te geven?Dit is geen stelling, dit zijn gesloten vragen.
Maar wel makkelijk om te zetten tot stellingen:

Pesters worden beloond, door ze aandacht te geven.

Gepesten worden beloond, door ze aandacht te geven.
"De docent speelt een grote rol in het voorkomen, herkennen en oplossen van pesterijen, zowel binnen als buiten zijn lessen".

(Denk hierbij aan de rol van de docent om een veilig leer en leefklimaat te creëren in de klas).
Veel bij de ouders in bed slapen is slecht voor de ontwikkeling van kinderen?
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Cursus CS toevallig?

Denk bijv. aan het belang van vroege onderkenning van leerstoornissen: positief omdat het vroege interventiemogelijkheden geeft of negatief door labels plakken en daardoor verlaagde verwachtingen van de leerkracht?

Kinderen met ADHD behandelen met ritalin, een goed idee?

Is het bevorderen van zelfstandig werken in het onderwijs een belangrijk doel of kunnen kinderen en pubers dat zo slecht dat het hun leerprestaties schaadt?

Om er een stelling van te maken moet je alleen nog zelf een kant kiezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven