Goedkope Stedentrip

01-04-2012 16:31 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Deze zomer wil ik samen met mijn vriend een stedentrip doen.

- Budget reis en verblijf: Maximaal 600 euro

- Vervoer: vliegen, trein oid (we hebben geen auto)

- Organisatie: We willen GEEN georganiseerde reis

- Verblijf: Hotel, Stadscamping (geen slaapzaal in een hostel)

- Bestemming: Europese stad met historische gebouwen (m.u.v. België, Frankrijk en Nederland)

- Duur: ongeveer een week

Ik heb al op wat websites van algemene reisaanbieders gekeken, maar ik kom niet verder dan de gebruikelijke grote steden. Hebben jullie toevallig nog leuke en goedkope tips?
Berlijn!
Is die 600 euro per persoon of voor jullie samen? In het laatste geval wordt een week wat krap qua budget, denk ik. Zeker als je liever een hotel wilt (soms kan je een mooie aanbieding vinden, maar het blijft duurder dan een hostel). Sommige hostels bieden overigens tweepersoonskamers, dan deel je vaak wel een badkamer maar verder is het verschil met een goedkoop hotel niet groot.
Vanuit Eindhoven naar Riga (Letland)!
Leiolepis ngovantrii: mannetjes zijn ook niet nodig omdat de dames zichzelf klonen!
Krakau (Polen) vond ik echt super leuk! Eten, drinken etc. is ook behoorlijk goedkoop, hotels beetje normale prijs (iets goedkoper).

Wat is er trouwens mis met de gebruikelijke grote steden?

-Londen

-Rome

-Barcelona

-Berlijn

-Venetie

-Wenen

- Milaan

- Praag
Berlijn ben ik al geweest. Daar hebben ze wel een leuke goedkope stadscamping. :D Goedkoop hotel is prima. 600 euro samen. Dag of zes is ook prima.
Moskou, maar dat schijnt echt super duur te zijn, dus wat minder geschikt
Er is niks mis met de gebruikelijke grote steden :D maar ik ben inspiratie aan het opdoen.

Londen is duur

Rome ben ik al geweest

Barcelona (ook al geweest) is een optie

Berlijn al geweest

Venetie al geweest, veeeeelste toeristisch

Wenen al drie keer geweest

Milaan is een optie

Praag al geweest maar is een optie.
*ik lees mee*

ik zit ook te zoeken maar heb nog niks interesants kunnen vinden, helaas
Florence, athene, edinburgh, dublin
Er zijn trouwens ook hostels met eigen kamer EN badkamer enzo, wel duurder dan de gedeelde badkamers natuurlijk. Zit je vaak rond de 30 tot 50 euro per nacht.
madrid, lissabon
Rome! Cheap vliegen met ryanair en dan overnachten op camping village flaminio. Met een soort treintje ben je zo vanaf de camping op piazza del popolo.

Je kunt Kamperen of een 2-persoons huisje (type venezia of firenze) boeken op de camping. Kan zowel met als zonder ontbijt!

Dit moet zeker lukken voor €600 voor 2 pers!

Succes!!
Oh, Athene is een goed idee!! Alleen wel erg warm midden in de zomer.
quote:VotesforLeo schreef op 01 april 2012 @ 16:40:

Florence, athene, edinburgh, dublinNog geen van allen geweest, maar dat lijken mij echt hele leuke steden!
Is Trier misschien een idee?

Athene zou ik niet doen in de zomer. Is namelijk een enorme smog-stad, en echt niet te harden met temperaturen van tegen de veertig graden.
Florence... zucht (A) geweldige stad

Athene is een optie

Edinburgh al twee keer geweest

Dublin nog geen goedkope opties gevonden

Lissabon is ook een optie

*gaat Madrid googlen*

Leuk dat jullie zo meedenken :D
quote:blauwebes schreef op 01 april 2012 @ 16:40:

Er is niks mis met de gebruikelijke grote steden :D maar ik ben inspiratie aan het opdoen.

Londen is duur

Rome ben ik al geweest

Barcelona (ook al geweest) is een optie

Berlijn al geweest

Venetie al geweest, veeeeelste toeristisch

Wenen al drie keer geweest

Milaan is een optie

Praag al geweest maar is een optie.

Je slaat mijn supertip van Krakau helemaal over

(het had op mij bepaald geen aantrekkingskracht vantevoren, maar sinds ik er ben geweest, ben ik er echt helemaal weg van)
Mijn man en ik zijn een paar jaar geleden erg goedkoop een week naar Krakau geweest. We zijn toen met Wizzair vanaf Eindhoven naar Katowice gevlogen voor een heel zacht prijsje. Vandaar kun je met de bus naar Krakau. In Krakau hebben wij een appartement gehuurd voor 50 euro per nacht inclusief ontbijt bij een Nederlands/Pools echtpaar. Echt een aanrader.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Athene kun je beter in de nazomer (oktober) doen. Dan is de temperatuur heerlijk en heb je veel minder last van de smog.
Als je budget 600 euro voor samen is, en je wilt per se geen hostel, dan wordt een week echt krap. Tenzij je voor een stadscamping gaat (waar ik niet aan moet denken, want dan zit je pas echt dichtbij andere mensen en heb je minder comfort, maar het gaat niet om mij). Hoe dan ook, hier heb je misschien wat aan:

- Boek vliegtickets bij goedkope aanbieders (Ryanair, Easyjet, Jet2) ruim van tevoren en let op de dagen. Soms is een dag eerder of later vliegen opeens veel goedkoper. Treinkaartjes vroeg boeken scheelt ook.

- Steden die ik leuk vond of waar mensen die ik ken enthousiast vandaan kwamen: Lissabon, Porto, Dusseldorf, Hamburg, Newcastle, Praag, Kopenhagen

Wat vind je leuk om te doen? Wil je shoppen, architectuur bekijken, musea bezoeken?
Dublin ook niet goedkoop via Ryanair? Soms hebben ze ineens bij aerlingus ook hele mooie aanbiedingen
Trier al geweest

Madrid staat op de optielijst inmiddels

Krakau lijkt net iets boven budget te liggen.

Vliegen via Eindhoven?? Hm...
Edinburgh en Florence zijn geweldig. Athene was ik minder fan van. Dublin nog nooit geweest.
If at first you don’t succeed, call it version 1.0
quote:Missprincesa schreef op 01 april 2012 @ 16:47:

[...]

Je slaat mijn supertip van Krakau helemaal over

(het had op mij bepaald geen aantrekkingskracht vantevoren, maar sinds ik er ben geweest, ben ik er echt helemaal weg van)En wel benieuwd nu, kan je er iets meer over vertellen waarom je er weg van bent?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven