borrel/diner

01-04-2012 17:30 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe kan ik iets wat begint als een borrel afronden tot iets wat uiteindelijk goed de magen vult? Dus eerst lekker borrelen en dan nog iets(????) makkkelijks en warms op tafel toveren waardoor iedereen uiteindelijk met een goed gevuld gevoel naar huis gaat. Ik zou heel graag tips voor de borrelhapjes en voor het "sluitstuk"

Het is voor vrienden die altijd van die perfecte borrels doen......alles even heerlijk en die moet ik nu eens terug vragen. En ik ben helaas totaal niet culinair ingesteld......
Lekkere saté met wat Gado Gado, pittige gehaktballetjes.

Ik zou alles op een tafel ztten zodat ze zelf kunnn pakken.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik zou beginnen met lekkere tapas. Ciabatta met 2 soorten tapenades, boters, knoflookolie, pepertjes met roomkaas, olijven, italiaanse worst, rauwe ham, gehaktballetjes etc.

Dat zou ik na 1,5 uur uitbreiden met patatas bravas, vis uit de oven, groene asperges, en een lekkere hollandaise met een gepocheerd ei. Of de patatas bravas met een lekkere rollade in plakken gesneden met een lekkere mosterdsaus/jus.

Als toetje een pavlova met mascarpone slagroom en vers fruit of een tiramisu met frambozen.
http://lobke.infoteur.nl/specials/borrelhapjes.html
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
http://www.ah.nl/kookschr ... pt?id=88118&userid=196747

Zelf een plaatpizza maken vult ook goed.
Keuken

Italiaans

Type

hartige taarten, vis

Kooktechniek

oven

Bevat

Energie 797 kcal- Eiwit 26 g- Vet 45 g- Koolhydraten 72 g (per eenpersoonsportie)

Ingrediënten

1 pakje bladerdeeg (diepvries, 10 plakjes)

1 blikje ansjovisfilet (50 g)

2 zakken preiringen (a 300 g)

4 eieren

1 pot pastasaus sugo verdure (470 g)

350 g aardappelschijfjes (duopak 700 g)

1/2 zakje pizzakaas (zakje a 150 g)

.

Materialen

wok

bakplaat met opstaande rand, ingevet

..

Bereiden

Oven voorverwarmen op 220 °C. Plakjes deeg op aanrecht leggen en laten ontdooien. Olie van ansjovis in wok doen en verhitten. Prei hierin 3 min. bakken. Ansjovisfilets in lengte halveren. Eieren loskloppen met saus. Bakplaat (ook de rand) met bladerdeeg bedekken. Randen goed op elkaar drukken. Bodem met aardappelschijfjes bedekken, prei erover verdelen. Met peper naar smaak en kaas bestrooien. Reepjes ansjovis erover verdelen. Eimengsel erbij schenken. In oven in ca. 25 min. bruin en gaar bakken. In stukken snijden
http://www.smulweb.nl/recepten/&query=hartige+taart

Een hartige taart vult ook enorm.
Borrito's? Veel voiraf klaar te maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven