Zilveren Lepel
zondag 1 april 2012 om 16:11
Ik ben me de laatste tijd wat meer aan het verdiepen in koken, en ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met het kookboek "Zilveren Lepel". Ik hoor er goede verhalen over, en het is komende week in de Bonus bij de AH, dus ik overwoog het te gaan halen!
Dus: hebben jullie er ervaring mee, en zo ja, positief of negatief? Staan er gerechten in die goed te doen zijn voor iemand die weinig kookervaring heeft? Staan er veel verschillende gerechten in, van vegetarisch tot vlees zeg maar? Andere dingen die opvallend zijn?
Misschien kan deze Chick dan nog eens een kookwonder worden
Dus: hebben jullie er ervaring mee, en zo ja, positief of negatief? Staan er gerechten in die goed te doen zijn voor iemand die weinig kookervaring heeft? Staan er veel verschillende gerechten in, van vegetarisch tot vlees zeg maar? Andere dingen die opvallend zijn?
Misschien kan deze Chick dan nog eens een kookwonder worden
zondag 1 april 2012 om 17:15
Ik heb de gewone Zilveren Lepel en ben er erg blij mee. Wel jammer dat er bijna geen fotos in staan alleen. Maar daar staan ook gewoon teveel recepten voor in.
Welk kookboek ook leuk is; 1080 recepten.
(volgens mij een keer voor 25 euro gekocht bij AH dus let niet op mijn link, 40 euro voor 2e hands slaat nergens op)
http://s.s-bol.com/imgbas ... /3/7/1001004005997363.jpg
Welk kookboek ook leuk is; 1080 recepten.
(volgens mij een keer voor 25 euro gekocht bij AH dus let niet op mijn link, 40 euro voor 2e hands slaat nergens op)
http://s.s-bol.com/imgbas ... /3/7/1001004005997363.jpg
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
zondag 1 april 2012 om 18:31
Het is een superboek met echt heel veel recepten. Alleen vind ik het wel een boek voor mensen die niet precies volgens een recept koken. De verhoudingen kloppen nl. niet altijd, dus daar moet je soms even mee spelen.
Maar echt een aanrader.
Het boek van MV trouwens ook, 1080 recepten, dat heb ik ooit eens bij zo'n wit boekhandeltje gekocht voor 12,50 ofzo echt een koopje.
Maar echt een aanrader.
Het boek van MV trouwens ook, 1080 recepten, dat heb ik ooit eens bij zo'n wit boekhandeltje gekocht voor 12,50 ofzo echt een koopje.
zondag 1 april 2012 om 18:49
Voor die 18 euro zou ik hem zeker aanschaffen als je 'm nog niet hebt. Het is een geweldig naslagwerk met echt italiaanse recepten. (Heel wat anders dan wat we hier 'italiaans' noemen). Er staan helaas wel weinig foto's in, maar ontzettend veel recepten. het is ook een onwijs dik boek. Aanrader dus! Er komt trouwens ook weer een nieuwe Zilveren Lepel: Toscane. Dit naast de Pasta versie en DZL voor kids.
zondag 1 april 2012 om 22:44
maandag 2 april 2012 om 10:24
maandag 2 april 2012 om 16:06
maandag 2 april 2012 om 16:48
quote:ramiaatje schreef op 01 april 2012 @ 18:31:
Het is een superboek met echt heel veel recepten. Alleen vind ik het wel een boek voor mensen die niet precies volgens een recept koken. De verhoudingen kloppen nl. niet altijd, dus daar moet je soms even mee spelen.
Maar echt een aanrader.
.Dit. Je moet ook wel basis-kookervaring hebben, omdat de instructies vrij summier zijn. Ik kan er prima mee overweg, en gebruik de recepten vooral ter inspiratie, om er vervolgens mijn eigen draai aan te geven. Mijn vriend heeft liever kookboeken met precieze stap-voor-stap beschrijvingen, en kan hiermee dus niet uit de voeten. Zijn gerechten uit dit boek mislukken altijd...
Maar echt een aanrader.
.Dit. Je moet ook wel basis-kookervaring hebben, omdat de instructies vrij summier zijn. Ik kan er prima mee overweg, en gebruik de recepten vooral ter inspiratie, om er vervolgens mijn eigen draai aan te geven. Mijn vriend heeft liever kookboeken met precieze stap-voor-stap beschrijvingen, en kan hiermee dus niet uit de voeten. Zijn gerechten uit dit boek mislukken altijd...