Zilveren Lepel

01-04-2012 16:11 94 berichten
Ik ben me de laatste tijd wat meer aan het verdiepen in koken, en ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met het kookboek "Zilveren Lepel". Ik hoor er goede verhalen over, en het is komende week in de Bonus bij de AH, dus ik overwoog het te gaan halen!

Dus: hebben jullie er ervaring mee, en zo ja, positief of negatief? Staan er gerechten in die goed te doen zijn voor iemand die weinig kookervaring heeft? Staan er veel verschillende gerechten in, van vegetarisch tot vlees zeg maar? Andere dingen die opvallend zijn?

Misschien kan deze Chick dan nog eens een kookwonder worden
Alle reacties Link kopieren
Zelf geen ervaring mee, maar hier vind je in elk geval een hele lijst met reviews!
het is een boek met echt tig recepten. Goed te doen in ieder geval. Er staan niet echt veel foto's bij de recepten, maar goed het ziet er toch altijd anders uit dan op de gestylde foto's.
Ik heb de gewone Zilveren Lepel en ben er erg blij mee. Wel jammer dat er bijna geen fotos in staan alleen. Maar daar staan ook gewoon teveel recepten voor in.

Welk kookboek ook leuk is; 1080 recepten.

(volgens mij een keer voor 25 euro gekocht bij AH dus let niet op mijn link, 40 euro voor 2e hands slaat nergens op)

http://s.s-bol.com/imgbas ... /3/7/1001004005997363.jpg
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Goed kookboek, de spruitjes in veloutésaus met parmezaanse kaas zijn hier favoriet.
Zie QR
AH's eigen '12 Maanden Lekker Eten' is ook geweldig!
Ik vind het een aanrader, zeker voor de bonus prijs van deze week! Als je meer de basis van het koken wilt is wannée een hele goede. Maar hier staan ook erg mooie en begrijpelijke recepten in.
Ok, ik ga er eens even een nachtje over slapen! Maar het klinkt dus wel als een aanrader
Klassieker. Doen!
Wauw, wat een aanbieding. Ik ga hem iig halen, bedankt voor de aankondiging.
Liever elitair dan een pauper!
Ghehehe geen dank Studenten moeten elkaar helpen, toch?
Het is een superboek met echt heel veel recepten. Alleen vind ik het wel een boek voor mensen die niet precies volgens een recept koken. De verhoudingen kloppen nl. niet altijd, dus daar moet je soms even mee spelen.

Maar echt een aanrader.

Het boek van MV trouwens ook, 1080 recepten, dat heb ik ooit eens bij zo'n wit boekhandeltje gekocht voor 12,50 ofzo echt een koopje.
Voor die 18 euro zou ik hem zeker aanschaffen als je 'm nog niet hebt. Het is een geweldig naslagwerk met echt italiaanse recepten. (Heel wat anders dan wat we hier 'italiaans' noemen). Er staan helaas wel weinig foto's in, maar ontzettend veel recepten. het is ook een onwijs dik boek. Aanrader dus! Er komt trouwens ook weer een nieuwe Zilveren Lepel: Toscane. Dit naast de Pasta versie en DZL voor kids.
Ik heb em en het is inderdaad een onwijs naslagwerk. Ik merk wel aan mezelf dat ik daardoor niet goed weet waar te beginnen, dus hij is nog vrijwel ongebruikt.
18 euro

Ik zeg kopen!!!!
Zie QR
Oh ik wil hem ook. Ik heb er ooit eens een recept uit gekopieerd van pizza met witlof en dat was erg lekker.

Ik heb het pastaboek en daar staan ook erg lekkere dingen in! Soms heel simpel en soms wat ingewikkelder (maar ik kan nu wel zelf inktvisjes schoonmaken, haha).
Ik heb hem gekocht en wat een prachtig kookboek!

Hier bij AH vliegen ze de deur uit. Ik was er nog net op tijd bij.

In ieder geval nog bedankt voor de tip.
Mijn AH had ze nog niet binnen.... Zouden in de loop van de dag komen, en anders moest ik morgenochtend maar even kijken... Maar dan heb ik tentamen, dus vermoedelijk mis ik deze boot... Of Lepel dan Helaas.
UC, is jouw AH niet tot laat open? Hier tot 2200 uur en om half 8 komen alle spullen de supermarkt in dus dan zeker aanwezig.

Ik zou hem graag voor je willen halen maar ik woon niet echt dicht bij jou.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Oh en bij ons zijn ze wel heel coulant, bel ze op en vraag of ze er eentje apart leggen, dat je na je tentamen het komt ophalen.

Succes met je tentamen.
Hier hadden ze 'm ook niet. Niet om acht uur vanochtend en vanmiddag ook niet. Hij was (nog) niet geleverd, ze konden niet zeggen of 'ie überhaupt wel binnen kwam.

Vanavond maar nog een keer proberen, maar vrees dat die dingen inderdaad zó uitverkocht zijn.
Ik heb hem. Ik hoop dat jij 'm ook nog kan krijgen Ucchick. Gewoon net zolang de albert heijnmedewerkers lastig vallen totdat ze hem persoonlijk voor je gaan overschrijven.
Liever elitair dan een pauper!
Moet ik hier nog voor iemand kijken? Ik hoef 'm zelf namelijk absoluut niet.

Komen er wel de verzendkosten voor je bij.

Fijn dat je 'm hebt Kalliope!
Ik ga t vanavond niet meer redden om naar de Appie te gaan. Nou ja, ik kijk morgen na mijn tentamen even, en anders heb ik pech. So be it...
quote:ramiaatje schreef op 01 april 2012 @ 18:31:

Het is een superboek met echt heel veel recepten. Alleen vind ik het wel een boek voor mensen die niet precies volgens een recept koken. De verhoudingen kloppen nl. niet altijd, dus daar moet je soms even mee spelen.

Maar echt een aanrader.

.Dit. Je moet ook wel basis-kookervaring hebben, omdat de instructies vrij summier zijn. Ik kan er prima mee overweg, en gebruik de recepten vooral ter inspiratie, om er vervolgens mijn eigen draai aan te geven. Mijn vriend heeft liever kookboeken met precieze stap-voor-stap beschrijvingen, en kan hiermee dus niet uit de voeten. Zijn gerechten uit dit boek mislukken altijd...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven