Zilveren Lepel
zondag 1 april 2012 om 16:11
Ik ben me de laatste tijd wat meer aan het verdiepen in koken, en ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met het kookboek "Zilveren Lepel". Ik hoor er goede verhalen over, en het is komende week in de Bonus bij de AH, dus ik overwoog het te gaan halen!
Dus: hebben jullie er ervaring mee, en zo ja, positief of negatief? Staan er gerechten in die goed te doen zijn voor iemand die weinig kookervaring heeft? Staan er veel verschillende gerechten in, van vegetarisch tot vlees zeg maar? Andere dingen die opvallend zijn?
Misschien kan deze Chick dan nog eens een kookwonder worden
Dus: hebben jullie er ervaring mee, en zo ja, positief of negatief? Staan er gerechten in die goed te doen zijn voor iemand die weinig kookervaring heeft? Staan er veel verschillende gerechten in, van vegetarisch tot vlees zeg maar? Andere dingen die opvallend zijn?
Misschien kan deze Chick dan nog eens een kookwonder worden
zondag 8 april 2012 om 17:42
[quote]NymphadoraTonks schreef op 08 april 2012 @ 17:31:
Blz 116 en 914 voor jou, de kop voor dunschillertje
Ik vind je idee heel leuk maar heb nu geen camera bij de hand en ook geen benul hoe ik foto's op het forum krijg. Als ik beloof het uit te zoeken kom ik dan weg met een geschreven verslag, please?
Ik vind je idee heel leuk maar heb nu geen camera bij de hand en ook geen benul hoe ik foto's op het forum krijg. Als ik beloof het uit te zoeken kom ik dan weg met een geschreven verslag, please?
zondag 8 april 2012 om 17:43
quote:bopine schreef op 08 april 2012 @ 17:42:
Ik vind je idee heel leuk maar heb nu geen camera bij de hand en ook geen benul hoe ik foto's op het forum krijg. Als ik beloof het uit te zoeken kom ik dan weg met een geschreven verslag, please?Je mag de fotos ook naar mij sturen hoor, dan zet ik ze namens jou neer!
Ik vind je idee heel leuk maar heb nu geen camera bij de hand en ook geen benul hoe ik foto's op het forum krijg. Als ik beloof het uit te zoeken kom ik dan weg met een geschreven verslag, please?Je mag de fotos ook naar mij sturen hoor, dan zet ik ze namens jou neer!
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
zondag 8 april 2012 om 21:54
zondag 8 april 2012 om 21:58
Joepie ik kan plaatjes plakken, dit zijn de kiprolletjes met ansjovis en kappertjes.
http://i1260.photobucket. ... ii576/bopine/107bd693.jpg
dit ook, en dit is de aubergine
http://i1260.photobucket. ... ii576/bopine/a893ff82.jpg
http://i1260.photobucket. ... ii576/bopine/a893ff82.jpg
zondag 8 april 2012 om 22:03
quote:bopine schreef op 08 april 2012 @ 21:58:
Joepie ik kan plaatjes plakken, dit zijn de kiprolletjes met ansjovis en kappertjes.
http://i1260.photobucket. ... ii576/bopine/a893ff82.jpgDat ziet er geweldig lekker uit. Die recepten moet ik ook op mijn lijst zetten, ziet er heerlijk uit.
http://i1260.photobucket. ... ii576/bopine/a893ff82.jpgDat ziet er geweldig lekker uit. Die recepten moet ik ook op mijn lijst zetten, ziet er heerlijk uit.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
zondag 8 april 2012 om 22:06
zondag 8 april 2012 om 22:07
quote:bopine schreef op 08 april 2012 @ 21:58:
Ziet er goed uit!
Ik heb ze in mn boek genoteerd.
Leuk idee om foto's en pagina nummers te plaatsen.
Motiveert mij ook om het boek weer eens uit de kast te pakken.
Ziet er goed uit!
Ik heb ze in mn boek genoteerd.
Leuk idee om foto's en pagina nummers te plaatsen.
Motiveert mij ook om het boek weer eens uit de kast te pakken.
Zie QR
zondag 8 april 2012 om 22:16
De kip was lekker, had toch niet meer voldoende kappertjes in huis en heb er ook nog wat groene olijven ingestopt. De uitjes die er omheen drijven waren door de wijn wat gekarameliseerd en erg lekker.
De aubergine vond ik minder geslaagd een beetje back to the 80's, was ook nog niet helemaal gaar toen de kip al goed was.
Al met al heb ik ruim een uur staan koken.
De aubergine vond ik minder geslaagd een beetje back to the 80's, was ook nog niet helemaal gaar toen de kip al goed was.
Al met al heb ik ruim een uur staan koken.
zondag 8 april 2012 om 22:22
Zo dat ziet er lekker uit
Die gevulde aubergine ga ik zeker eens maken en die kiprolletjes denk ik ook wel
Ik kijk omdat het zoveel is, meer naar de gerechten met een plaatje. Alleen soms kan ik niet eens helemaal vinden welk gerecht het nu precies is.
Myleen, ik weet niet wat voor telefoon je precies hebt, maar ik gebruik de app van de ah. Daar vul ik de naam van het gerecht in,.plak er een foto in en als je dan dat gerecht wil maken heb je met 1 klik al je boodschappen op een lijstje. Ik tik er slms ook het hele recept bij uit als het kookboek niet van mij is bijv. is even een klus, maar ik bedenk heel vaak in de supermarkt pas wat ik wil eten en dan vind ik het fijn om wat recepten bij de hand te hebben.
Als je je bonuskaart koppelt, heb je ook je boodschappen van de afgelopen tijd bij de hand en je hebt alle recepten van allerhande en wat in de bonus is/komt bij de hand.
Die gevulde aubergine ga ik zeker eens maken en die kiprolletjes denk ik ook wel
Ik kijk omdat het zoveel is, meer naar de gerechten met een plaatje. Alleen soms kan ik niet eens helemaal vinden welk gerecht het nu precies is.
Myleen, ik weet niet wat voor telefoon je precies hebt, maar ik gebruik de app van de ah. Daar vul ik de naam van het gerecht in,.plak er een foto in en als je dan dat gerecht wil maken heb je met 1 klik al je boodschappen op een lijstje. Ik tik er slms ook het hele recept bij uit als het kookboek niet van mij is bijv. is even een klus, maar ik bedenk heel vaak in de supermarkt pas wat ik wil eten en dan vind ik het fijn om wat recepten bij de hand te hebben.
Als je je bonuskaart koppelt, heb je ook je boodschappen van de afgelopen tijd bij de hand en je hebt alle recepten van allerhande en wat in de bonus is/komt bij de hand.
Het Viva forum is papaja.
maandag 9 april 2012 om 00:44
Toen had je aubergines maar ik wist niet zo goed wat ik er mee moest. De recepten zijn veranderd, ik merkte het al toen ik stond te koken, had de neiging een teen knoflook erbij te gooien en een ansjovisje (blikje was toch open) en voordat ik alles in de oven zette er nog een scheut olijfolie bij te doen. Waarschijnlijk was het er lekkerder van geworden.
Ik heb uit de jaren 80 nog schriftjes met overgeschreven recepten en daar had dit zo tussen kunnen staan. Vandaar.
Ik heb uit de jaren 80 nog schriftjes met overgeschreven recepten en daar had dit zo tussen kunnen staan. Vandaar.
maandag 9 april 2012 om 01:32
Ik heb altijd het idee gehad dat dat soort ingrediënten niet te koop waren in die tijd maar ik denk toch dat het aan mijn moeder haar kook (des-) interesse lag.
Ik gebruik mijn kookboeken een beetje als studieboeken. Ze zitten vol met post-it met aantekeningen hoe het ook anders kan en ik schrijf er cijfers bij. De knoflookvermelding bij de aubergines heb ik er alvast met potlood bijgezet. Ik denk dat ik dat ook zou missen.
Ik gebruik mijn kookboeken een beetje als studieboeken. Ze zitten vol met post-it met aantekeningen hoe het ook anders kan en ik schrijf er cijfers bij. De knoflookvermelding bij de aubergines heb ik er alvast met potlood bijgezet. Ik denk dat ik dat ook zou missen.
Zie QR
maandag 9 april 2012 om 01:46
Ik ging in die tijd op kamers, thuis was het ook zo wild niet hoor. Maar in de grote stad was alles te krijgen en de AH plugde al die nieuwigheid ook toen al in de allerhande. Het was allemaal wat smakelozer, minder kruiden en zeker geen verse. Ik kookte volgens recept, nu ben ik veel losser. Mijn kookboeken zien er uit als de jouwe en tegenwoordig pluk ik alles van het internet.
maandag 9 april 2012 om 09:20
quote:NymphadoraTonks schreef op 08 april 2012 @ 22:22:
Als je je bonuskaart koppelt, heb je ook je boodschappen van de afgelopen tijd bij de hand en je hebt alle recepten van allerhande en wat in de bonus is/komt bij de hand.Lijkt me reuze handig. Ik heb alleen een oude koelkast als mobiel. Kan je alleen op bellen/gebeld worden/smsen, niets meer. Dus dat gaat hem niet worden, lijkt me wel een goeie tip voor andere trouwens.
Als je je bonuskaart koppelt, heb je ook je boodschappen van de afgelopen tijd bij de hand en je hebt alle recepten van allerhande en wat in de bonus is/komt bij de hand.Lijkt me reuze handig. Ik heb alleen een oude koelkast als mobiel. Kan je alleen op bellen/gebeld worden/smsen, niets meer. Dus dat gaat hem niet worden, lijkt me wel een goeie tip voor andere trouwens.
maandag 9 april 2012 om 16:21
quote:kaasfondue schreef op 09 april 2012 @ 15:00:
Toch even nagekeken en de oorspronkelijke uitgave komt uit 1950!
Goed om rekening met de hoeveelheid knoflook en kruiden te houden na de moderne maatstaven.
Ik neem aan dat knoflook al heel lang bekend is in de Italiaanse keuken.
In tegenstelling tot Nederland.
Dus hoe zo, aanpassen?
Toch even nagekeken en de oorspronkelijke uitgave komt uit 1950!
Goed om rekening met de hoeveelheid knoflook en kruiden te houden na de moderne maatstaven.
Ik neem aan dat knoflook al heel lang bekend is in de Italiaanse keuken.
In tegenstelling tot Nederland.
Dus hoe zo, aanpassen?
maandag 9 april 2012 om 16:31
http://i1260.photobucket. ... ii576/bopine/71484743.jpg
Geurige eieren in cocotte blz. 368
Ja ik ben lekker bezig
Simpel en lekker.
Geurige eieren in cocotte blz. 368
Ja ik ben lekker bezig
Simpel en lekker.
maandag 9 april 2012 om 16:42
Had lunchgasten en het is nog steeds pasen tenslotte. Op tafel met warme broodjes, lepelen en dippen. Had ook de overgebleven aubergine van gisteren nog een half uurtje in de oven gezet en daarna op tafel, was een stuk lekkerder dan gisteren. Conclusie die was gisteren niet gaar en het recept hoeft niet aangepast.