Geld & Recht alle pijlers

Bijenkorf ruiling met bankafschrift

02-04-2012 15:35 13 berichten
Telt een bankafschrift net zoals een winkeliersbon?

Ik dacht altijd van wel, tot het een keer geweigerd werd.

Sta ik in mijn recht om daar dan tegen in te gaan of niet?
Alle reacties Link kopieren
Ruilen is geen recht, dus de winkelier mag daar voorwaarden aan stellen.

Bij een klacht geldt een afschrift wel als geldig aankoopbewijs.
Klopt wat Jorina zegt. Heb je al even gekeken naar de algemene voorwaarden van de Bijenkorf? Misschien staat je antwoord wel.
Ja had al gecheckt, 'Filiaal aankopen kunt u binnen 30 dagen in elk gewenst filiaal ruilen of terugbrengen op de afdeling van aankoop, met de originele aankoopbon erbij.'
Dit staat op de website overigens:

Assortiment - Artikel ruilen / retourneren Hoe kan ik een artikel ruilen of retourneren?

Gekochte artikelen kunnen binnen dertig dagen, met originele aankoopbon en in de originele verpakking, in ieder filiaal van de Bijenkorf teruggebracht worden. Gaat u daarvoor, met het artikel en de aankoopbon naar de afdeling van aankoop.

.

Daaruit blijkt dat het dus niet kan, maar in de praktijk blijkt dat veel winkels er niet heel moeilijk over doen. Ze hebben liever een klant die tevreden is dan dat ze moeilijk gaan doen over wel of geen kassabon.
hmm ja, heb over het algemeen wel goede ervaringen met de bijenkorf, ze doen vaak niet moelijk. Ik ga het maar gewoon proberen.
Geef je een goede kans van slagen, ze doen niet zo moeilijk bij de Bijenkorf.

Succes.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Als jij kan laten zien dat je gepind hebt, kunnen ze een en ander zo terugzoeken, dus ook een kopie van de bon. Het gaat bedrijven er meestal alleen maar om dat er geen gestolen spullen worden "teruggebracht" in ruil voor geld als je snapt wat ik bedoel.
Ja precies, en ik heb gepind, dus dat komt wel goed denk ik!
Ik heb ooit iets geruild bij Bijenkorf (Den Haag) met bank afschrift.

Dit is wel een aantal jaar geleden.

Maar toen kon het gewoon.
Met dergelijke prijzen moeten ze wel klantvriendelijk zijn, toch?
Hangt er misschien ook een beetje vanaf wat het product is waarom het gaat....

Ik was mijn aankoopbon van mijn laptop kwijt en toen dit een schadegeval werd (familielid had hem laten vallen) accepteerde de verzekeringsmaatschappij zelfs mijn bankafschrift als aankoopbewijs. Risico daarvan is dat je niet zeker weet of daar niet meer producten in 1x afgerekend zijn (was in mijn geval niet zo, maar had wel gekund natuurlijk, zeker omdat ik hem bij de Makro had gekocht).
Zorg ervoor dat je een plastic tas van de Bijenkorf erbij hebt. Ziet er gewoon veel beter uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven