Scooter kopen, advies?

03-04-2012 18:32 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Ik heb ongeveer 3 maanden mijn rijbewijs voor de auto, en ik ben elke dag ongeveer 35 kilometer onderweg van huis naar werk (heen en terug).

Ik heb het geluk dat ik vaak in een van de auto's van mijn ouders mag rijden. Nu is het zo dat ik natuurlijk niet altijd de auto mag lenen, dus ook wel eens met het OV moet. Dit hoor ik dan vaak pas de avond van te voren, dus ook heel vervelend.

Dus dacht ik aan een scootertje. Veel rondgekeken op internet, marktplaats ook. Maar zie door de bomen het bos niet meer! Wie kan mij helpen? Qua merken die goed zijn, of het überhaupt handig is, en of het de moeite waard is?

De bedoeling is dat ik hier dan wel 4 jaar op zal rijden.

Alvast bedankt!
Samenvatting;

Dus dacht ik aan een scootertje. Veel rondgekeken op internet, marktplaats ook. Maar zie door de bomen het bos niet meer! Wie kan mij helpen? Qua merken die goed zijn, of het überhaupt handig is, en of het de moeite waard is?

De bedoeling is dat ik hier dan wel 4 jaar op zal rijden.

Heb je een maximum budget of bepaalde eisen?
Haha thanks voor de samenvatting. Ik wil het het liefst niet duurder maken dan 1200 euro. Eisen niet per se, wil er alleen wel graag één met helmplicht.
Ik zou wel gaan voor een redelijk bekend merk.

Dit omdat er vast wel iets kapot gaan aan de scooter in 4 jaar en je dan goedkoper aan onderdelen kan komen.Tegenwoordig heb je veel van die china-scootertjes die er leuk uitzien.Maar de onderdelen zijn erg duur.

Ik heb er een gehaald uit de winkel. En die heeft nog geen jaar geleefd. Dit was een tauris Brio.

Ik heb een erg goede ervaring met een Piaggio Zip. Een klein en makkelijk scootertje. Onderdelen zijn goedkoop & is in de tijd dat ik heb heb gehad ( 2jaar) nooit kapot geweest.Helaas is deze gestolen.
Ik heb 5 jaar een yamaha neo's gehad, op een lekker band na, nooit stuk geweest. Ook deze is helaas gejat grrr! Ook heb ik een gilera runner gehad, ook een super fijne scooter.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Kymco is ook bekend en goed betrouwbaar en nieuw ook heel goed te betalen. Ik rijd 17 km. enkele reis naar mijn werk dus ongeveer de afstand die jij moet rijden en dat is prima te doen.
Een flinke investering in een goed slot is misschien wel handig
Ja en?
Hoe rekening met je stuur! Ik heb zelf een Aprilia Mojito en die heeft een breed stuur. No way dat je die een schuur in krijgt.

Weet niet hoe groot/lang je bent, de Sym Fiddle is wel een scooter van redelijk formaat.

Kijk eens in de buurt van brommer/scooterdealers voor een knappe 2ehands.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik zou zeggen ga naar een dealer! Veel scooters op marktplaats zijn gewoon niet goed meer. Je weet nooit wat er mee is en scooters gaan gewoon niet zo heel lang mee. Bij een dealer word hij ook goed onderhouden en als er wat mee is, kun je vaak zo ff langsgaan.
Inderdaad, het stuur van de Aprilia Mojito is erg breed, niet altijd handig, maar hij is zó leuk!

Ik ben het met de rest eens: koop een goed merk. Mijn Mojito heeft afgelopen winter toch wel 4/5 maanden stil gestaan (wel accu aan de lader) en hij startte in één keer, geen centje pijn. En als je een tweedehandse wil, ga dan naar een goede dealer.
Oke een goed merk dus! Dankjulliewel.

Vanmiddag wezen kijken bij een dealer met inderdaad allemaal chinese scootertjes. Enig om te zien maar schijnt inderdaad veel mis mee te zijn.

Ik ben best klein dus een grote vind ik wat minder.

Kymco, Yamaha en zo'n Zip zie ik inderdaad wel voorbij komen. Ga ik daar eens naar kijken. Honda is ook altijd goed neem ik aan?
@Tickel.

Heb je link aangeklikt, wat een mooi ding de Sym Fiddle. Wauw. Wel aardig prijzig helaas... dat zal hem niet gaan worden voor mij. Of ik moet een goede financiering regelen maar daar zit ik ook niet op te wachten.
quote:worteltjestaart schreef op 03 april 2012 @ 20:14:

@Tickel.

Heb je link aangeklikt, wat een mooi ding de Sym Fiddle. Wauw. Wel aardig prijzig helaas... dat zal hem niet gaan worden voor mij. Of ik moet een goede financiering regelen maar daar zit ik ook niet op te wachten.

Kijk of er niet ergens een tweedehandse staat bij een dealer.

Dan kun je voor rond de 1000 euro al zo een ding hebben.

Ik weet niet welke regio je woont?

Edit: zag er eentje op MP staan die weg ging vanwege de aanschaf van een motor.

deze bv http://link.marktplaats.nl/537804367
Ik heb een Sym Mio en rijd er ook zo'n 15km enkele reis mee.

Lekkere compacte scooter en erg wendbaar. Ik vond de fiddle persoonlijk wat groot, zit er 99% van de tijd toch alleen op dus vond veel extra zitruimte niet de moeite waard. Extra persoon erbij kan trouwens wel.

Die van mij rijdt 1 op 45, lekker zuinig dus. Hij staat ook altijd buiten, want geen schuur. Geen problemen mee gehad.

Ik heb hem trouwens 2de hands bij een dealer gekocht, 2 jaar oud 8000km op de teller en onder de 1000,-.

http://link.marktplaats.nl/534168747 zoiets dus.
@Tickel. Die is erg mooi en ook bij mij in de buurt! Ga hem/haar even mailen.
quote:worteltjestaart schreef op 03 april 2012 @ 21:17:

@Tickel. Die is erg mooi en ook bij mij in de buurt! Ga hem/haar even mailen.Volgens mij woon je bij mij in de buurt. Leijuh?
http://link.marktplaats.nl/544457974
haha dankje voor de link die is ook errug mooi.

Nee ik woon in zoetermeer!
Nou, dat is ook niet erg ver weg van de 2e link toch?

In Leiden staat er ook nog eentje te koop.
Ik raad je aan om een nieuwe te kopen bij een erkende scooter/rijwielhandel. Zelf ben ik zeer tevreden over Kymco, ook nieuw zijn die goed betaalbaar.

Als je zelf geen verstand van scooters hebt, kun je maar beter geen tweedehandse van een particulier kopen; je weet dan echt niet wat je in huis haalt.

Ik vond het erg fijn dat ik met elk wissewasje (bandje oppompen bijv.) even langs de rijwielhandel kon gaan waar ik 'm gekocht had, en dat er een x aantal servicebeurten bij de aankoopsom inbegrepen zaten, waardoor het ding om de zoveel kilometer weer even goed nagekeken en schoongemaakt werd.
50 euro boven je budget, maar wel een mooie!
Ken het merk niet maar deze scooterman zit wel in jouw woonplaats.

Kymco Like is ook een leuk model trouwens.

http://www.fnf-scootershop.nl/aanbiedingen/
Ik heb een sym mio gehad ivm kleine poort, maar voor mijn gewicht was hij iets te licht. Ding weegt zelf rond de 80 kilo en ik ook, dus dat kwam de stabiliteit niet ten goede. Bovendien vond ik hem voor mijn lengte van 1.80 wat krap. Met 2 personen erop rijdt voor geen meter, dan zit je echt met je neus op je stuur en bovendien mag hij max 120kg dragen.

Heb nu de fiddle en die is heerlijk! Wel vrij groot, maar het is een hele fijne scooter en voor mijn lengte en gewicht perfect. En de prijs is hetzelfde als van de mio, maar je krijgt wel "meer" scooter vind ik.

1200 euro is niet heel veel, dan zou ik een mooie tweedehandse kopen. Ik heb destijds ook naar die chinese dingen gekeken van 1000 euro, maar je leest zoveel slechte verhalen. Tja, een goede, degelijke scooter kost gewoon al snel 1500 euro dus voor zo weinig kan je ook niet veel verwachten.

Ik heb overigens met beide scooters nooit problemen gehad. Soms moeten ze weer even afgesteld worden, maar dat doen ze bij een beurt meteen mee en dat heeft elke scooter. Ik ben heel tevreden over Sym iig
Ivetje dankjewel voor je bericht. Dat over die beurten is heel handig inderdaad.

Tickel onwijs bedankt voor het mee denken en zoeken haha. Ben inderdaad druk bezig op marktplaats en zal ook naar wat dealers gaan voor een leuke tweedehands.
Hoi Worteltjestaart, ben je nog op zoek naar een scooter? Ik ben namelijk van plan mijn scooter op Marktplaats te zetten maar verkopen aan een medeforummer is natuurlijk leuker.

Ik heb een groene Sym Fiddle, met windscherm, net nieuwe banden, een grotere accu (waardoor hij gelukkig ook zonder morren afgelopen winter startte) en iets boven de 10.000 met kilometers, grote beurt heeft het ding ook net gehad. Het is een ideale scooter voor naar je werk maar ik ga nu met de auto naar werk.

Prijs is 1200,- .

Omgeving Amsterdam.

Laat maar even weten of je interesse hebt, dan kan ik je foto's mailen. Ik hou het topic wel even ni de gaten.

Groet, Billy

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven