Ervaringen plashorloge

04-04-2012 18:14 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
..
Ben je al eens met haar naar de huisarts geweest om uit te sluiten dat er niks lichamelijks ten grondslag ligt aan het niet aan voelen komen van haar plas?
..
Wij hebben ongeveer hetzelfde probleem met onze 4-jarige dochter. Aankomende week hebben we een afspraak bij de kinderarts staan om een lichamelijke oorzaak uit te sluiten.

Vooral omdat het eerder veel beter ging dan nu. Tegenwoordig plast ze makkelijk 3 keer per dag in haar broek, waar ze eerder overdag wel redelijk zindelijk was. Maar helemaal goed is het eigenlijk nog nooit gegaan. 'S nachts is ze nog helemaal niet zindelijk, dus ik vraag me af of ze wel een prikkel voelt en maak me best een beetje zorgen!
Het kind is ruim 4 en je bent nog niet naar de dokter geweest voor dit probleem en vraagt nu ervaringen met een plashorloge??.

Ik snap daar helemaal niets van!.

Ik had echt allang bij de dokter op de stoep gestaan.

Ik vind het enorm sneu voor je dochter dat je hier zo laks mee bent.
Ik begrijp eerlijk gezegd ook niet dat je nog geen stappen hebt ondernomen. Ik zou op deze leeftijd toch wel hulp inschakelen. Het is voor een 4-jarige leeftijd echt niet leuk om er geen controle over te hebben.
@sugarmiss & Tuorrebout,

Je kunt wel met dit probleem bij de dokter aankloppen maar dat betekent helaas nog niet dat er altijd vervolgstappen worden ondernomen.

Ik heb hier hetzelfde aan de hand met zoon (4,5). Is ruim een jaar dag en nacht zindelijk geweest en is nu alleen snachts nog zindelijk en heeft hij regelmatig dagen waarin hij met 3 natte broeken van de bso afkomt. Thuis en daar sturen we hem regelmatig naar de wc, alleen juf op school werkt er helaas niet aan mee.

Ben al een aantal keer bij de huisarts geweest maar die stuurt me weer naar huis. Volgens hem is het pas een probleem als ze 5 zijn dus voor die tijd doen ze er niks aan. Heb nu een gesprek aangevraagd via het opvoedspreekuur van de GGD (gaat dan geloof ik via de schoolarts) dus even wachten op een oproep.

Het is behoorlijk frustrerend voor hem én voor ons. Heb af en toe het gevoel dat het hele huis naar de plas stinkt...bah!
Baike, er van uitgaande dat er medisch niets aan de hand is, zelf uit en aan laten kleden en eventuele plas op de grond op laten dweilen. Klinkt hard, maar werkte hier als een tierelier toen zoon na een jaar zindelijk ineens weer vrolijk in zn broek begon te plassen, vooral uit luiigheid
Dat is misschien wel zo, maar je hoeft je niet altijd weg te laten sturen. Mijn dochter van 4 durfde niet op de wc te poepen, maar wel in de luier. Op zich was er geen probleem in de zin van onzindelijk gedrag, maar was het vooral onhandig. Ik heb net zo lang doorgevraagd tot ik een doorverwijziging kreeg voor de poeppoli. Voor haar 5e verjaardag was het probleem opgelost. Ik zou niet wachten tot een 5e verjaardag. Dat is toch sneu? Hopelijk werkt de GGD wel mee.
Littlemissy maar jij bent wel naar de dokter gegaan en gaat het nu proberen via de GGD. To is nog helemaal niet naar de dokter geweest alleen een keer om te laten checken op blaasontsteking.

Moeite doen voor je kind en dan weggestuurd worden vind ik toch heel wat anders dan gewoon helemaal niet naar de dokter gaan.

Hopelijk stuurt de GGD je wel door.
Dat hoop ik inderdaad ook. Wijzelf hebben alles al geprobeerd, belonen, boos worden, zelf op laten ruimen, maar niks helpt en ik merkt dat hij er de laatste tijd erg boos en agressief van wordt (schoppen en slaan als ik hem bijv naar bed wil brengen en hij is nat terwijl ik dat nog niet heb gezien)...dat mannetje is natuurlijk ook hartstikke gefrustreerd!

Zo sneu...

Baaike, ik hoop dat het probleem bij jullie ook snel opgelost kan worden!
quote:gizz schreef op 04 april 2012 @ 19:55:

Baike, er van uitgaande dat er medisch niets aan de hand is, zelf uit en aan laten kleden en eventuele plas op de grond op laten dweilen. Klinkt hard, maar werkte hier als een tierelier toen zoon na een jaar zindelijk ineens weer vrolijk in zn broek begon te plassen, vooral uit luiigheid

Zou ik het mee eens zijn als het kind er inderdaad zelf wat aan kan doen.

Zo niet (daarom eerst naar de huisarts!) maak je het alleen maar erger omdat je je kindje laat schamen voor iets waar hij/zij echt nog niks aan kan doen.

Jij wist natuurlijk van je zoon dat hij het wel kon maar er gewoon geen zin in had. Dat had mijn oudste ook, een maand stickers verzamelen -1 dag helemaal droog, dan sticker- en als beloning naar de efteling deed hier de trick. Boos worden en straffen haalde hier ook nl helemaal niks uit.

Na die maand droog blijven zaten we weer helemaal terug in de routine! En toen was ik wel zoooo blij.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
quote:gizz schreef op 04 april 2012 @ 19:55:

Dochter van to geeft aan dat ze niet voelt dat ze moet plassen en is zo te lezen ook nog nooit zindelijk geweest. Je kan je kind niet gaan straffen voor iets waar het niets aan kan doen.

Je kan pas medische oorzaken uitsluiten als je bij een dokter bent geweest.
..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven