Geld & Recht alle pijlers

Spaar je mee?

23-01-2012 17:38 312 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik ben zelf niet altijd een dikke spaarder geweest, ook nooit teveel of te weinig geld gehad maar ondertussen ook nooit een potje opzij gezet.

Nu wil ik met kleine stukjes en beetjes toch een leuke buffer opbouwen.

Wij zijn met zijn 3en, 1 kind en ik heb ook een lijstje voor dit jaar wat ik wil aanschaffen / wil bereiken:

* Meisje wil een hoogslaper

* Een nieuw bankstel

* Een communiefeest komt eraan dit jaar en daarvoor moet ook een jurk, schoentjes, accessoires aangeschaft voor worden (natuurlijk ook feestje) en vergeet niet outfits voor onszelf.

Startkapitaal vergaard tot zo ver: 225 euro.

Een stap is genomen: iedere maand wordt er 25 euro via internetbankieren naar een spaarrekening gezet.

Maar ook van mijn wekelijks budget wil ik een beetje afsnoepen soms om zo misschien 60 euro extra per maand te besparen.

Doel? Geen bedrag vastgelegd maar als ik aan het eind van het jaar 250 euro op de rekening heb staan, mét al die uitgaven die er gedaan zijn ben ik tevree.

Dus heb je een gat in de hand en wil je een kleine stok achter de deur of motivator?

Schrijf mee en misschien kunnen we elkaar zo behoeden van nodeloze uitgaven en oppeppen als er weer zo'n fijne onverwachte rekening in de bus valt
oja zo kan ik er ook meer begrip voor hebben, TA is ook mn grootste nachtmerrie!!
Heej ladies,

Lekker van het zonnetje genieten allemaal?

Hier gaat het rustig....het lukt me niet om extra te sparen buiten die 25 euro per maand die er automatisch vanaf gaan.

De communie slokt aardig wat geld op. En dan zijn het niet eens van die gekke uitgaven, wat extra tafellakens, servetten, mooie witte sokjes, gewoon van die dingen die je nodig hebt maar als je ze allemaal bij elkaar optelt tikt het wel weer lekker aan...pffft.

Maar mijn moeder en broer komt ook naar de communie, daar kijk ik reikhalzend naar uit!
Leuk zeg, dat je broer en moeder ook komen! Het lijkt trouwens wel een bruiloft zeg, zo'n communie, haha. Geef je een groot feest?

Hoe gaat het met je eventueel andere baan? Je had bij een tweede bedrijf toch ook een gesprek? Of ben je daar nog niet geweest? Als het je lukt is het een prettige bijkomstigheid dat je dan ook weer wat meer kunt sparen.

Ach, over een paar dagen alweer KB, misschien kun je daar wat van apart leggen?
Doen veel van jullie aan Euroclix trouwens? Ik bestel nu alles wat ik normaal bestel, via Euroclix en dan telt m`n saldo wel hard op hoor!
Ik doe mee aan euroclick en ook aan moneymiljonair. We bestellen bijna nooit wat maar als het toevallig eens bij Bol.com moet bestellen we altijd via moneymiljonair. Het zijn dan toch weer extra puntje he!
Ik bestel eigenlijk alles online. Maar dat komt vooral omdat ik in de middle of nowhere woon. Als ik een DVD moet hebben ofzo, dan moet ik 35km. rijden haha! Dus dan is bestellen veel goedkoper en helemaal via zo`n programma.
Ik zie nou hier zo vaak Euroclix en Moneymilionair voorbij komen, ga dat straks thuis ook maar eens even opzoeken, want zo hier en daar wat tientjes bij elkaar sprokkelen is niet verkeerd!

35 kilomoter vanaf winkels wonen, dan kan ik me voorstellen dat je alles online wil doen. Persoonlijk zou ik het wel ideaal vinden als je zo lekker ver weg woont....maar alleen als je niet hoeft te werken...héérlijk haha!

Ja zo'n communie is ook wel beetje een bruiloft maar dan krijg je er geen bruidegom bij

Gisteren met buuf afgesproken dat ik gebaksbordjes, bestek, glazen en kopjes enzo mag lenen. Dat is mooi scheelt me weer een bak aan euro's om dat allemaal te huren!

Deze week de uitnodigen maken, toevalligerwijs is haar dochter illustratrice dus die gaat een uurtje met mijn dochter artistiek wezen en dan komt dat wel goed. Kunnen de kaartjes naar de drukker. En zo blijven we lekker bezig....
Haha, nou gelukkig maar 3 km of 15 km. van alle gewone winkels, maar wel 35km. vanaf een Media Markt waar ik DVD`s kan kopen enzo.
@ KatvonDee, haha, ik dacht ook al, waar moet zij dan wel niet wonen om zover van de winkels af te zitten hahaha.

@ Snyggin, Fijn van je buuf dat je zoveel mag lenen! Dat scheelt je dan weer mooi.

Leuk zeg, zelfs echte kaartjes. Heb je dan bijna alles geregeld?

Toen wij trouwden 3 jaar geleden heb ik trouwens mn dochter een mooie tekening laten maken en die was zo mooi dat dat de trouwkaart is geworden. We hebben zelf mooi papier uitgezocht bij een boekhandel en ze zelf afgedrukt toen, en de tekst in een mooi lettertype. Dat was stukken goedkoper dan het door een drukker te laten doen. Misschien een tip voor jou om op nog meer kosten te kunnen besparen?

En hoe kom je aan stoelen? Kun je die misschien ook van de buren lenen of doe je statafels? Als ik hier een feestje heb haal ik de tuinsetjes van de buren ook altijd even op. Scheelt ook weer geld.

De kb komt alweer snel, al is het helaas iets naar beneden gegaan. We zetten het allemaal gelijk op de spaarrekening, dat tikt weer lekker aan. Ik durf nu bijna mn huis te koop te zetten zonder dat we in de problemen komen als we de boel verkopen.

Toch wel een spannend idee hoor! "Even" 150 km verderop gaan wonen waar je helemaal niemand kent.
Hallooooo *echo echo*

Is hier ook nog iemand?

Hoe gaat het met je huisje Tess? heb je 'm al in de verkoop gezet?

En de rest van de dames?

Hier is inderdaad ook de kb geweest...en rekeningen van betaald

Gelukkig ben ik zuiniger geweest dan ik had gedacht. Na het betalen van de vorige bups aan dingen had ik even geen zin om te kijken naar de rekening, kon toch niet zoveel sparen dus ik was blij verrast om de zien dat ik 80 euro meer dan gedacht had pffjeew Dat komt mooi uit!

Jammer dat ik eergister een telefoontje kreeg van mijn nichtje uit Polen dat ze verwachten dat het bedrijf van mijn (aangetrouwde) neef binnen enkele weken op zijn gat gaat en daardoor was het niet echt een goed moment om nu naar het buitenland tussen uit te piepen, jammer maar begrijpelijk.

Over 2 weken proefkapsel en foto's maken....oh het komt wel allemaal erg dichtbij zo!
Hey Snyggin, Leuk zeg, zomaar 80 euro over! Komt nu helemaal wel mooi uit met jullie feest in aantocht! Wat ga je trouwens doen met eten? Maak je een buffet ofzo?

Jammer dat nicht en neef niet komen, maar idd begrijpelijk.

Huisje staat nog niet te koop, er moeten nog even 2 ramen vervangen worden en ineens lekt onze douche natuurlijk, het water kwam dwars door het plafond en een lamp (!) naar beneden gestroomd. Morgen komt de loodgieter daar naar kijken. Wanneer de ramen klaar zijn weet ik nog niet. Hier in huis nog even de laatste puntjes op de I zetten en dan gaan met die banaan.

Ik zit nu een beetje te puzzelen met de meubels in de kamer, hoe ze het beste staan voor foto's en kijkers, moeilijk hoor!!!

Wanneer is de communie? Duurt nu niet lang meer zo te horen.
hoi meiskes,gaat zn gangetje hierzo.weinig ruimte om flink te sparen,omdat mn 2de baan nu weinig werk levert.

best jammer,vorig jaar om deze tijd had ik zo,n 400 euro pmnd ekstra.tis nu ff niet anders.red me prima,en ben toch wel happy.mn plannen schuiven gewoon door.
@Waar spaar je eigenlijk voor Desteny? Iets speciaals of zomaar om wat achter de hand te hebben?

Ik kreeg net een belletje van de fotozaak, ik moet een nieuwe lens hebben, dus dat gaat weer centjes kosten.

Als ik het liet maken was het 183,- en een nieuwe kost 85,-. Hahaha, ik zei tegen de fotograaf, ik hoef je vast niet te vertellen wat ik kies he.

Maar wel balen want ik heb deze lens nog maar amper 2 jaar.

En fiets van dochter hebben we net naar de fietsenmaker gebracht want die moet ook gerepareerd worden. Daar vliegen de centjes weer heen.
moet liefst dit jaar 35 meter buiten tuin afscheiding laten vernieuwen.en tzt andere auto (binnen 2jaar) en altijd wel iets achter de hand houden (dat heb ik nu nog)
Zo, 35 meter is nogal wat zeg, haha, daar is mijn tuintje niks bij.

En tuinafscheidingen zijn helaas ook niet goedkoop.....
kweetut,dr staat gelukkig nog wel iets,maar das al 3x recht gezet.dus vervanging moet wel gebeuren.
Bah, kan ik vandaag even een mooi bedrag storten op de spaar, lukt het niet omdat ik geen tancodes binnenkrijg op mijn moby. Gister ook al niet, dus ING net maar gebeld omdat daar de laatste tijd steeds problemen zijn. Nu lag het even niet aan hen maar door die brand bij Vodafoon aldus de bankmeneer. Grrrrrrrr, heb meer rekeningen die ik graag wil betalen maar dat wil dus ook niet......
Net telefoontje gehad van de glasleverancier want we hebben een vrij bijzonder raampje kapot. Er komt over 2-3 weken een nieuwe. We hebben nu ook genoeg gespaard dat we ons huis te koop kunnen/durven gaan zetten. Eindelijk!

Dus nog 2-3 weken te gaan om ons huisje spik en span te maken en dan kan de makelaar langskomen, spannend.

Hoe gaat het met de rest van de dames hier? Lukt het sparen nog een beetje?
Heej Tess, kom net op viva en zie gelijk je post haha.

Wij zijn hier in drukke voorbereiding op het communiefeest aanstaande zondag dus druk druk druk..gelukkig morgen vrij om nog wat dingen te regelen en mijn moeder op te halen.
Das idd erg snel Snyggin! Dus as zondag, spannend zeg! Mocht ik je niet meer spreken dan wens ik jullie heel erg veel plezier! Erg fijn dat je moeder er ook bij aanwezig kan zijn! Hoe is het nu met haar?
Ja dus met sparen is het even niks, ik blijf alleen maar uitgeven haha, slingers, kaarsjes, servetjes, extra ditjes en datjes en dan is het opeens 100 euro aan de kassa

Met mijn moeder gaat het relatief goed, ze voelt zich goed, ben ook echt blij dat ze komt, we hebben jaren slecht contact gehad en weinig met elkaar gesproken, heel eerlijk gezegd is het de eerste keer dat ik ernaar uitzie dat ze komt...

Duim je voor goed weer?
Dat ga ik zeker doen! Wij hebben zondag ook mooi weer nodig want dan gaan we naar Walibi. Via mijn werk konden we super goedkoop kaarten krijgen en ze maken er een groot moederdagfeest van met allerlei artiesten enzo.

Ik ben blij dat het zo goed met je moeder gaat en fijn dat jullie nu toch een goed contact met elkaar kunnen hebben na al die jaren!

Fijne zondag alvast!
Hebben jullie een leuke dag gehad zondag Snyggin? Nog gefeliciteerd met je dochter he!
Heej Tess,

Dankjewel!

We hebben een top dag gehad, zelfs in de middag lekker buiten gezeten in het zonnetje!

Alles is goed gegaan, ze zag er prachtig uit, feestje geslaagd en dan moe maar voldaan het mandje in....fijn!

En hoe was jouw dagje uit? ook geluk gehad met het weer?
Fijn dat jullie zo'n mooie dag hebben gehad Snyggin!

Wij hebben ook een topdag gehad, dank je. En ook een helemaal droge dag gehad en als de wolken even voor de zon wegschoven werd het zelfs warm. Maar heerlijk om te zien hoe de kinderen aan het genieten waren zeg. Zij waren er voor de eerste keer, dus het was voor hun 1 grote ontdekkingstocht!

Waar ga je nu voor sparen? Hihi, deze (dure) topdag is nu weer achter de rug.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven