wat te doen?
vrijdag 30 maart 2012 om 12:11
Op een aanraden van een vriendin post ik hier maar eens mijn situatie: misschien dat de mening van niet betrokken mensen wat duidelijkheid geeft.
Sinds 8,5 maand heb ik een relatie met H. En sinds ongeveer november is hij nagenoeg constant bij mij, omdat ik een redelijk groot huur appartement heb en hij een kamer waar nog geen 2 persoonsbed in past.
In februari ben ik een maand weggeweest om te reizen in Australie, iets wat ik al veel langer wilde naar mijn afstudeerde en het ticket ook al had geboekt voordat H en ik iets serieus kregen.
Nu was het de afspraak om nadat ik terug was het over samenwonen te hebben omdat hij toch al zo vaak hier is, dit hebben we 2 dagen geleden gedaan. Echter gaf hij aan dat ie het wel lekker vindt zo: heel vaak bij mij en toch zijn eigen kamer aanhouden als backup. En vooralsnog geen reden ziet om een termijn af te spreken dat we "echt" gaan samenwonen.
Het voelt als een harde klap in mijn gezicht: zo van ik vind je leuk voor nu, maar ik ben er (nog) niet zeker van. Kortom ik ben geneigd om een punt achter de relatie te gaan zetten....We zijn 26 en 28 jaar oud.
Sinds 8,5 maand heb ik een relatie met H. En sinds ongeveer november is hij nagenoeg constant bij mij, omdat ik een redelijk groot huur appartement heb en hij een kamer waar nog geen 2 persoonsbed in past.
In februari ben ik een maand weggeweest om te reizen in Australie, iets wat ik al veel langer wilde naar mijn afstudeerde en het ticket ook al had geboekt voordat H en ik iets serieus kregen.
Nu was het de afspraak om nadat ik terug was het over samenwonen te hebben omdat hij toch al zo vaak hier is, dit hebben we 2 dagen geleden gedaan. Echter gaf hij aan dat ie het wel lekker vindt zo: heel vaak bij mij en toch zijn eigen kamer aanhouden als backup. En vooralsnog geen reden ziet om een termijn af te spreken dat we "echt" gaan samenwonen.
Het voelt als een harde klap in mijn gezicht: zo van ik vind je leuk voor nu, maar ik ben er (nog) niet zeker van. Kortom ik ben geneigd om een punt achter de relatie te gaan zetten....We zijn 26 en 28 jaar oud.
donderdag 5 april 2012 om 14:06
Jellyfish: elkaar nog vaker zien? tsja dat wordt lastig bij ons: we slapen nagenoeg altijd samen, eten vaak samen (waarbij we wel allebei 3 a 4 (of 5) in de week sporten, met vrienden gaan doen los van elkaar), dus dat argument kan ik niet gebruiken....
De manier waarop is inderdaad ook heel belangrijk, we zijn nu een week verder, maar er is niet echt iets veranderd: ik ben dit weekend weggeweest met jaarclub, maar vanaf zondag tot nu is weer heel de tijd bij mij geweest (dat laat ik ook toe).
De manier waarop is inderdaad ook heel belangrijk, we zijn nu een week verder, maar er is niet echt iets veranderd: ik ben dit weekend weggeweest met jaarclub, maar vanaf zondag tot nu is weer heel de tijd bij mij geweest (dat laat ik ook toe).
donderdag 5 april 2012 om 14:09
donderdag 5 april 2012 om 14:16
Tobbertje, hij is bijna altijd bij jou en zijn spullen liggen ook bij jou, zeg je. Waarom zeg je dan niet, als hij toch niet wil samenwonen, dat je meer ruimte voor jezelf wil hebben? Niet samenwonen, is niet samenwonen. Dus weg met die spullen en niet de hele tijd dan rond komen hangen. Niet samenwonen is dus een LAT-relatie en dat betekent: ieder een eigen leven, eigen huis, en elkaar zien op afspraak.
Kijk maar eens of hij dat dan zo leuk vindt en het voor jou beter werkt. Hij vindt het nu allemaal wel best zo.
Hij doet ook geen moeite om met jou op vakantie te kunnen.
Is die relatie eigenlijk wel zo leuk, vraag ik me nu af?
Kijk maar eens of hij dat dan zo leuk vindt en het voor jou beter werkt. Hij vindt het nu allemaal wel best zo.
Hij doet ook geen moeite om met jou op vakantie te kunnen.
Is die relatie eigenlijk wel zo leuk, vraag ik me nu af?
donderdag 5 april 2012 om 14:16
donderdag 5 april 2012 om 14:24
Mopsie: verder is het wel leuk dat is het lastige
...we hebben dezelfde hobbies, als er iets is staat ie meteen klaar, we kunnen goed met elkaar praten en de sex is goed en ik kan mijn eigen dingen doen.....maar misschien is dat inderdaad wel een heel goed punt om eens te proberen, kijken hoelang ie het dan volhoudt....
Dat is een goede Jellyfish
Flower, inderdaad dat is mijn gevoel.....gelukkig een lang weekend voor de boeg om eens na te denken
Dat is een goede Jellyfish
Flower, inderdaad dat is mijn gevoel.....gelukkig een lang weekend voor de boeg om eens na te denken
donderdag 5 april 2012 om 14:25
Spijker: op zich niet, maar ik vind het niet fijn om in een eenpersoonsbed te slapen, evenals een douche/wc/keuken te delen en dat is voor mijzelf ook van de gekke als ik een heel appartement heb......daarnaast vind ik het praktisch ook heel irritant om met spullen te slepen.
Dus eigenlijk vind ik het wel erg ja =D
Dus eigenlijk vind ik het wel erg ja =D
donderdag 5 april 2012 om 14:33
quote:spijk-er schreef op 05 april 2012 @ 14:22:
Ik zou gewoon meer tijd bij hem doorbrengen. Is het echt zo erg dat hij klein woont?
Dat zou mij ook niet handig lijken.
Bij mij en mijn man ging het ook zo. Ik had een kamertje en hij een appartement. Dus ik was telkens bij hem en ben daar toen maar gebleven. Heb na paar maandjes mijn spullen verhuisd en de huur van het kamertje opgezegd (was een beetje zonde van het geld om huur te betalen voor iets waar je nooit bent).
Ik zou gewoon meer tijd bij hem doorbrengen. Is het echt zo erg dat hij klein woont?
Dat zou mij ook niet handig lijken.
Bij mij en mijn man ging het ook zo. Ik had een kamertje en hij een appartement. Dus ik was telkens bij hem en ben daar toen maar gebleven. Heb na paar maandjes mijn spullen verhuisd en de huur van het kamertje opgezegd (was een beetje zonde van het geld om huur te betalen voor iets waar je nooit bent).
donderdag 5 april 2012 om 14:36
donderdag 5 april 2012 om 14:39
Je verwacht dingen die er niet zijn en niet gaan komen. Accepteer het zoals het is, hij houdt zijn kamer ook omdat hij af en toe niet bij je kan zijn of andere plannen heeft. Geen ramp. De rest van de tijd brengen jullie immers toch al veelal samen door.
Het is niet praktisch, financieel gezien, maar het is wel prettig om zeker ook nog een plek voor jezelf te hebben, hoe klein ook...
Het is niet praktisch, financieel gezien, maar het is wel prettig om zeker ook nog een plek voor jezelf te hebben, hoe klein ook...
donderdag 5 april 2012 om 14:40
quote:ja-een-man schreef op 05 april 2012 @ 14:39:
Je verwacht dingen die er niet zijn en niet gaan komen. Accepteer het zoals het is, hij houdt zijn kamer ook omdat hij af en toe niet bij je kan zijn of andere plannen heeft. Geen ramp. De rest van de tijd brengen jullie immers toch al veelal samen door.
Het is niet praktisch, financieel gezien, maar het is wel prettig om zeker ook nog een plek voor jezelf te hebben, hoe klein ook...Maar dan zou je toch net zo goed geen relatie kunnen hebben?
Het is niet praktisch, financieel gezien, maar het is wel prettig om zeker ook nog een plek voor jezelf te hebben, hoe klein ook...Maar dan zou je toch net zo goed geen relatie kunnen hebben?
donderdag 5 april 2012 om 14:42
donderdag 5 april 2012 om 14:44
pfff dilemma's alles werkt bij iedereen anders
wij gingen op mijn 18e samen wonen (na een half jaar gloof ik al) haar ouder gingen verhuizen 150km verderop en zij bleef hier
dat zit je er zo bij als het goed zit we zijn nu 14 jaar verder en nog steeds samen.
op mijn 22 huisgekocht op 24ste voor het eerst vader geowrden van een zoon 3 jaar later van een dochter.
dus jah het is net hoe het loopt het kan zeker wel en ook heel goed werken waarom dan wachten?
(als je er bijde aan toe ben doen 1tje niet dan niet doen?),
en mocht het fout lopen huisje kamer vind hij wel hoor
wij gingen op mijn 18e samen wonen (na een half jaar gloof ik al) haar ouder gingen verhuizen 150km verderop en zij bleef hier
dat zit je er zo bij als het goed zit we zijn nu 14 jaar verder en nog steeds samen.
op mijn 22 huisgekocht op 24ste voor het eerst vader geowrden van een zoon 3 jaar later van een dochter.
dus jah het is net hoe het loopt het kan zeker wel en ook heel goed werken waarom dan wachten?
(als je er bijde aan toe ben doen 1tje niet dan niet doen?),
en mocht het fout lopen huisje kamer vind hij wel hoor
donderdag 5 april 2012 om 14:46
Ultimatums in een relatie gaan niet werken, ik vind dat werkelijk een belachelijk idee. Als ik door mijn partner zo voor het blok gezet zou worden, zou het mij meteen duidelijk zijn dat het niet de juiste partner is voor mij. Ik blijf erbij dat je stampvoetend prinsesjesgedrag vertoond. Niet aantrekkelijk.
You know how I know? Because I reeaally think so!
donderdag 5 april 2012 om 14:50
quote:vivatobbertje schreef op 05 april 2012 @ 14:45:
Ik wil wat serieus opbouwen met deze man omdat ik me nog nooit zo gevoeld heb en als hij niet wil samenwonen heb ik gevoelbdat het nergens toe leidt...
Dat kan ik me voorstellen.
Wij hebben niet eens gesproken over samenwonen, opeens woonde we gewoon samen.
Ik wil wat serieus opbouwen met deze man omdat ik me nog nooit zo gevoeld heb en als hij niet wil samenwonen heb ik gevoelbdat het nergens toe leidt...
Dat kan ik me voorstellen.
Wij hebben niet eens gesproken over samenwonen, opeens woonde we gewoon samen.