Entertainment alle pijlers

Gepest!! (TV)

05-05-2011 21:33 2867 berichten
Alle reacties Link kopieren
RTL 4

Confrontatie met oude pestkop

Confrontatie met oude pestkop

Mirelle had geen leuke middelbare schooltijd. Het meisje werd in de brugklas ontzettend gepest. Jongens riepen haar na, sloegen haar tijdens de les op het hoofd en lieten haar struikelen. Ze heeft er haar hele leven last van gehad. In het nieuwe programma Gepest zoekt ze de plaaggeesten uit haar jeugd op en confronteert ze hen met de ingrijpende gevolgen van het pesten.

Kwetsbare mensen

Peter van der Vorst stond aan de wieg van het programma en neemt ook de presentatie op zich. Hij bespeurde tijdens het draaien een aantal opmerkelijke parallellen tussen de kinderen die gepest werden. “Het zijn toch heel vaak kwetsbare mensen. Ze worden niet eens zo zeer gepest omdat ze er anders uitzien, maar gewoon vanwege hun karakter. Ze pakken plagerijen eerder op als pesten. Zodra mensen zien dat dit werkt, dan ben je pas echt de pineut.”

Rode draad

Ook in het vervolg van hun leven zijn er veel overeenkomsten tussen de slachtoffers van pesterijen. “Je ziet dat ze in hun leven opmerkelijk vaak in de zorg gaan werken. Bijna iedere brief die we binnenkrijgen is van iemand in de kraamzorg of de psychische hulpverlening. En ze zijn allemaal heel perfectionistisch, dat zie je ook aan Mirelle. Ze willen het graag goed doen, dat is een rode draad door alle verhalen.”

Signalen

Peter hoopt dat zijn programma een positieve gevolgen zal hebben voor slachtoffers van pesterijen. “Je kunt pesten nooit laten verdwijnen, maar de aandacht ervoor helpt. Net als dit programma: als mensen ernaar kijken, dan weten ze dat ze niet de enige zijn. Ouders en leraren zien het programma ook en gaan misschien beter op de signalen letten en die ook serieus nemen. Dat was eigenlijk ook het doel waarmee ik het programma ging maken. We dachten: prachtig thema, gek dat het er nog niet is. Hier kunnen we echt iets mee betekenen.”
Die moeder is ook gewoon niet in orde, understatement
quote:Summerdance schreef op 05 april 2012 @ 22:02:

OMG, dus het feit dat je geen partner hebt, en een fulltime baan hebt, dan mag je je kinderen meppen met een koekenpan?

Ik zie een nieuwe hobby ontstaan

Een soort Angry Birds, maar dan anders
Sum, ze was toen al alcoholiste.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
ze heeft er ook totaal geen spijt van
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:rosanna08 schreef op 05 april 2012 @ 22:02:

"je zal het wel verdiend hebben" Wat is die Servie dan goed terecht gekomen met man en kind (als ik zo die mega foto boven de bank zie)
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ja, een gekke aflevering.

Maar ik vind hem tot nu toe minder ergerlijk dan de andere afleveringen
quote:S0LEIL schreef op 05 april 2012 @ 22:03:

[...]

Ik zie een nieuwe hobby ontstaan

Een soort Angry Birds, maar dan anders Ik mag hier eigenlijk niet om lachen maar
Wat erg ze zou percies hetzelfde doen.
Ze weet gewoon niet beter roos, heel zielig voor haar dochter.
ik vind het heel knap van Servie dat ze zich zo ontwikkeld heeft

die foto is volgens mij van haar 2 kinderen
quote:S0LEIL schreef op 05 april 2012 @ 22:04:

Ja, een gekke aflevering.

Maar ik vind hem tot nu toe minder ergerlijk dan de andere afleveringen Ik zie vooral een moeder ontzettend worstelen met haar eigen gevoel...
Wat een vreselijke moeder.
Gelukkig kán dat wel. Ik ken ook wat mensen die ondanks van alles mooi terecht zijn gekomen, fijn is dat :-)

Maar Servie heeft dus wel dat emo-eten van het opkroppen. Hopelijk voor haar kan ze de dingen nog een plaatsje geven.
Die moeder heeft het vast goed bedoeld maar Jezus wat zielig dat dat kinderen heeft gekregen.
quote:zusenzoo schreef op 05 april 2012 @ 22:05:

Ze weet gewoon niet beter roos, heel zielig voor haar dochter. ik weet het Zus, ik zit hier echt met tranen in mijn ogen
het gaat eigenlijk helemaal niet over pesten, maar over Servie.
Wat een bijzonder verhaal. Maar wat een egoistische moeder.
quote:scheelschaapje schreef op 05 april 2012 @ 22:06:

het gaat eigenlijk helemaal niet over pesten, maar over Servie.En toch...toch moet ik toegeven dat ik 1 van de mooiste afleveringen ooit
quote:coolpack2 schreef op 05 april 2012 @ 22:06:

Gelukkig kán dat wel. Ik ken ook wat mensen die ondanks van alles mooi terecht zijn gekomen, fijn is dat :-)

Maar Servie heeft dus wel dat emo-eten van het opkroppen. Hopelijk voor haar kan ze de dingen nog een plaatsje geven.Ik reageerde op het goed terechtkomen van Servie
Ik vind het leuk dat de pester nu zelf contact zoekt.
quote:Summerdance schreef op 05 april 2012 @ 22:07:

[...]

En toch...toch moet ik toegeven dat ik 1 van de mooiste afleveringen ooitIk vind het juist 1 van de slechtste!
ik vond het ook wel soort van stoer dat ze zich toendertijd zelf heeft aangegeven

quote:scheelschaapje schreef op 05 april 2012 @ 22:09:

[...]

Ik vind het juist 1 van de slechtste! Ja maar jij bent raar!
ik kijk ook nog effe t eind mee!
Phoo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven