Gepest!! (TV)
donderdag 5 mei 2011 om 21:33
RTL 4
Confrontatie met oude pestkop
Mirelle had geen leuke middelbare schooltijd. Het meisje werd in de brugklas ontzettend gepest. Jongens riepen haar na, sloegen haar tijdens de les op het hoofd en lieten haar struikelen. Ze heeft er haar hele leven last van gehad. In het nieuwe programma Gepest zoekt ze de plaaggeesten uit haar jeugd op en confronteert ze hen met de ingrijpende gevolgen van het pesten.
Kwetsbare mensen
Peter van der Vorst stond aan de wieg van het programma en neemt ook de presentatie op zich. Hij bespeurde tijdens het draaien een aantal opmerkelijke parallellen tussen de kinderen die gepest werden. “Het zijn toch heel vaak kwetsbare mensen. Ze worden niet eens zo zeer gepest omdat ze er anders uitzien, maar gewoon vanwege hun karakter. Ze pakken plagerijen eerder op als pesten. Zodra mensen zien dat dit werkt, dan ben je pas echt de pineut.”
Rode draad
Ook in het vervolg van hun leven zijn er veel overeenkomsten tussen de slachtoffers van pesterijen. “Je ziet dat ze in hun leven opmerkelijk vaak in de zorg gaan werken. Bijna iedere brief die we binnenkrijgen is van iemand in de kraamzorg of de psychische hulpverlening. En ze zijn allemaal heel perfectionistisch, dat zie je ook aan Mirelle. Ze willen het graag goed doen, dat is een rode draad door alle verhalen.”
Signalen
Peter hoopt dat zijn programma een positieve gevolgen zal hebben voor slachtoffers van pesterijen. “Je kunt pesten nooit laten verdwijnen, maar de aandacht ervoor helpt. Net als dit programma: als mensen ernaar kijken, dan weten ze dat ze niet de enige zijn. Ouders en leraren zien het programma ook en gaan misschien beter op de signalen letten en die ook serieus nemen. Dat was eigenlijk ook het doel waarmee ik het programma ging maken. We dachten: prachtig thema, gek dat het er nog niet is. Hier kunnen we echt iets mee betekenen.”
Mirelle had geen leuke middelbare schooltijd. Het meisje werd in de brugklas ontzettend gepest. Jongens riepen haar na, sloegen haar tijdens de les op het hoofd en lieten haar struikelen. Ze heeft er haar hele leven last van gehad. In het nieuwe programma Gepest zoekt ze de plaaggeesten uit haar jeugd op en confronteert ze hen met de ingrijpende gevolgen van het pesten.
Kwetsbare mensen
Peter van der Vorst stond aan de wieg van het programma en neemt ook de presentatie op zich. Hij bespeurde tijdens het draaien een aantal opmerkelijke parallellen tussen de kinderen die gepest werden. “Het zijn toch heel vaak kwetsbare mensen. Ze worden niet eens zo zeer gepest omdat ze er anders uitzien, maar gewoon vanwege hun karakter. Ze pakken plagerijen eerder op als pesten. Zodra mensen zien dat dit werkt, dan ben je pas echt de pineut.”
Rode draad
Ook in het vervolg van hun leven zijn er veel overeenkomsten tussen de slachtoffers van pesterijen. “Je ziet dat ze in hun leven opmerkelijk vaak in de zorg gaan werken. Bijna iedere brief die we binnenkrijgen is van iemand in de kraamzorg of de psychische hulpverlening. En ze zijn allemaal heel perfectionistisch, dat zie je ook aan Mirelle. Ze willen het graag goed doen, dat is een rode draad door alle verhalen.”
Signalen
Peter hoopt dat zijn programma een positieve gevolgen zal hebben voor slachtoffers van pesterijen. “Je kunt pesten nooit laten verdwijnen, maar de aandacht ervoor helpt. Net als dit programma: als mensen ernaar kijken, dan weten ze dat ze niet de enige zijn. Ouders en leraren zien het programma ook en gaan misschien beter op de signalen letten en die ook serieus nemen. Dat was eigenlijk ook het doel waarmee ik het programma ging maken. We dachten: prachtig thema, gek dat het er nog niet is. Hier kunnen we echt iets mee betekenen.”
donderdag 5 april 2012 om 21:54
quote:PearlGirl schreef op 05 april 2012 @ 21:51:
Wat wordt er toch gezongen indat intro?
Wonderlijke jongen hij zat achter in de klas
Hij had geen vrienden, niemand wist echt wie die was
Droeg vreemde kleren, en liep altijd uit de pas
Een wonderlijke jongen in een houwtje touwtje jas
Een wonderlijke jongen zat daar zover achteraan
Omdat 'ie zonderlinge dingen had gedaan
Zomaar zonder reden was 'ie door het lint gegaan
Toen had ie al dat houwtje touwtje jasje van hem aan
Niemand vroeg,
En niemand zag,
En niemand, niemand, niemand zei,
En niemand voelde,
Niemand, niemand, niemand hoorde,
Niemand deed,
En niemand, niemand, niemand vond hem leuk (2x)
Niemand kon zijn wonderlijke zinnen ooit verstaan
En op het schoolplein sprak dus niemand hem ooit aan
Er werd om hem gelachen en hij werd vaak nagedaan
Voor de grap deed iemand toen zijn houwtje touwtje aan
Niemand vroeg,
En niemand zag,
En niemand voelde,
Niemand deed,
Wonderlijke zonderling,
Nooit opgeraapte vondeling,
Nooit gezien en nooit gehoord,
En nooit begrepen
Wonderlijke zonderling,
Was er klaar mee
Op een dag toen is 'ie voor de klas gaan staan,
Zette eerst de radio op vol volume aan,
Hij riep nog wat maar dat was echt voor niemand te verstaan,
En haalde iets onder zijn houwtje touwtje jas vandaan
Niemand vroeg,
En niemand zag,
En niemand voelde,
Niemand deed,
En niemand, niemand, niemand vond hem leuk
(3x)
(door de laatste keer heen:
ik heb hem nooit gekend,
hij zegt me niets ik ken hem niet,
hij is een vreemde voor me,
ik zag hem nooit)
Wat wordt er toch gezongen indat intro?
Wonderlijke jongen hij zat achter in de klas
Hij had geen vrienden, niemand wist echt wie die was
Droeg vreemde kleren, en liep altijd uit de pas
Een wonderlijke jongen in een houwtje touwtje jas
Een wonderlijke jongen zat daar zover achteraan
Omdat 'ie zonderlinge dingen had gedaan
Zomaar zonder reden was 'ie door het lint gegaan
Toen had ie al dat houwtje touwtje jasje van hem aan
Niemand vroeg,
En niemand zag,
En niemand voelde,
Niemand deed,
Niemand kon zijn wonderlijke zinnen ooit verstaan
En op het schoolplein sprak dus niemand hem ooit aan
Er werd om hem gelachen en hij werd vaak nagedaan
Voor de grap deed iemand toen zijn houwtje touwtje aan
Niemand vroeg,
En niemand zag,
En niemand voelde,
Niemand deed,
Wonderlijke zonderling,
Nooit gezien en nooit gehoord,
En nooit begrepen
Wonderlijke zonderling,
Was er klaar mee
Op een dag toen is 'ie voor de klas gaan staan,
Zette eerst de radio op vol volume aan,
Hij riep nog wat maar dat was echt voor niemand te verstaan,
En haalde iets onder zijn houwtje touwtje jas vandaan
Niemand vroeg,
En niemand zag,
En niemand voelde,
Niemand deed,
En niemand, niemand, niemand vond hem leuk
(3x)
(door de laatste keer heen:
ik heb hem nooit gekend,
hij zegt me niets ik ken hem niet,
hij is een vreemde voor me,
ik zag hem nooit)
donderdag 5 april 2012 om 21:56
quote:lelijk86 schreef op 05 april 2012 @ 21:53:
[...]
Genoeg Nederlandse gastjes die zich het ook aanleren tegenwoordig.Ik zat vanmorgen in de bus bij 2 Somalische miesjes, van ik denk een jaar of 10 en die spraken ook zo Ze waren gesluierd en in lange rokken en al, maar spraken de hele weg over die fokking dit en fokking dat en over jongens. Zo piepjong als ze nog waren
[...]
Genoeg Nederlandse gastjes die zich het ook aanleren tegenwoordig.Ik zat vanmorgen in de bus bij 2 Somalische miesjes, van ik denk een jaar of 10 en die spraken ook zo Ze waren gesluierd en in lange rokken en al, maar spraken de hele weg over die fokking dit en fokking dat en over jongens. Zo piepjong als ze nog waren
donderdag 5 april 2012 om 21:58
quote:Summerdance schreef op 05 april 2012 @ 21:54:
De mooiste jaren van je Puberteit missen?
Puberteit was een hel hier
Geen borsten, peenhaar, pukkels...nee ik heb genoten!!! Hier juist te grote borsten en vet haar. De pukkels kwamen pas toen ik al dik in de 30 was Da's ook erg. Samen met de rimpels en de grijze haren
De mooiste jaren van je Puberteit missen?
Puberteit was een hel hier
Geen borsten, peenhaar, pukkels...nee ik heb genoten!!! Hier juist te grote borsten en vet haar. De pukkels kwamen pas toen ik al dik in de 30 was Da's ook erg. Samen met de rimpels en de grijze haren
donderdag 5 april 2012 om 21:58
donderdag 5 april 2012 om 21:59
quote:S0LEIL schreef op 05 april 2012 @ 21:58:
[...]
Hier juist te grote borsten en vet haar. De pukkels kwamen pas toen ik al dik in de 30 was Da's ook erg. Samen met de rimpels en de grijze haren
Wat hebben we eigenlijk een ellendig leven hè!
Maar eigenlijk ben ik best gelukkig
En zeker als ik dit allemaal zo zie,..
Verslaafde moeder...
[...]
Hier juist te grote borsten en vet haar. De pukkels kwamen pas toen ik al dik in de 30 was Da's ook erg. Samen met de rimpels en de grijze haren
Wat hebben we eigenlijk een ellendig leven hè!
Maar eigenlijk ben ik best gelukkig
En zeker als ik dit allemaal zo zie,..
Verslaafde moeder...
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
donderdag 5 april 2012 om 22:00
quote:S0LEIL schreef op 05 april 2012 @ 21:59:
Moeders is verslaafd aan vanalles en nog wat en woont in een verpleeghuis. Ik zat even niet op te letten, maar ze stapte toch niet achter het stuur van die auto vandaan hoop ik? nee, ze stapte aan de andere kant uit
Moeders is verslaafd aan vanalles en nog wat en woont in een verpleeghuis. Ik zat even niet op te letten, maar ze stapte toch niet achter het stuur van die auto vandaan hoop ik? nee, ze stapte aan de andere kant uit
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
donderdag 5 april 2012 om 22:00
quote:S0LEIL schreef op 05 april 2012 @ 21:59:
Moeders is verslaafd aan vanalles en nog wat en woont in een verpleeghuis. Ik zat even niet op te letten, maar ze stapte toch niet achter het stuur van die auto vandaan hoop ik?Nee, ze kwam uit de kofferbak hoor.
Moeders is verslaafd aan vanalles en nog wat en woont in een verpleeghuis. Ik zat even niet op te letten, maar ze stapte toch niet achter het stuur van die auto vandaan hoop ik?Nee, ze kwam uit de kofferbak hoor.
“Don’t look back – you’re not going that way.”