Entertainment alle pijlers

Gepest!! (TV)

05-05-2011 21:33 2867 berichten
Alle reacties Link kopieren
RTL 4

Confrontatie met oude pestkop

Confrontatie met oude pestkop

Mirelle had geen leuke middelbare schooltijd. Het meisje werd in de brugklas ontzettend gepest. Jongens riepen haar na, sloegen haar tijdens de les op het hoofd en lieten haar struikelen. Ze heeft er haar hele leven last van gehad. In het nieuwe programma Gepest zoekt ze de plaaggeesten uit haar jeugd op en confronteert ze hen met de ingrijpende gevolgen van het pesten.

Kwetsbare mensen

Peter van der Vorst stond aan de wieg van het programma en neemt ook de presentatie op zich. Hij bespeurde tijdens het draaien een aantal opmerkelijke parallellen tussen de kinderen die gepest werden. “Het zijn toch heel vaak kwetsbare mensen. Ze worden niet eens zo zeer gepest omdat ze er anders uitzien, maar gewoon vanwege hun karakter. Ze pakken plagerijen eerder op als pesten. Zodra mensen zien dat dit werkt, dan ben je pas echt de pineut.”

Rode draad

Ook in het vervolg van hun leven zijn er veel overeenkomsten tussen de slachtoffers van pesterijen. “Je ziet dat ze in hun leven opmerkelijk vaak in de zorg gaan werken. Bijna iedere brief die we binnenkrijgen is van iemand in de kraamzorg of de psychische hulpverlening. En ze zijn allemaal heel perfectionistisch, dat zie je ook aan Mirelle. Ze willen het graag goed doen, dat is een rode draad door alle verhalen.”

Signalen

Peter hoopt dat zijn programma een positieve gevolgen zal hebben voor slachtoffers van pesterijen. “Je kunt pesten nooit laten verdwijnen, maar de aandacht ervoor helpt. Net als dit programma: als mensen ernaar kijken, dan weten ze dat ze niet de enige zijn. Ouders en leraren zien het programma ook en gaan misschien beter op de signalen letten en die ook serieus nemen. Dat was eigenlijk ook het doel waarmee ik het programma ging maken. We dachten: prachtig thema, gek dat het er nog niet is. Hier kunnen we echt iets mee betekenen.”
quote:S0LEIL schreef op 05 april 2012 @ 22:21:

Wat had ze niet gezegd? een van de andere meisjes van het internaat had tegen Sevie gezegd dat Mirjam haar voor internaathoer had uitgemaakt
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ik vind Servie ontzettend dapper!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ik vind het van Servie heel stoer, en ik denk ook dat ze oprecht spijt heeft. Stoer ook dat Mirjam is gekomen.
ah toch wel angst... Sneu idd.

FIjn dat het nu uitgesproken wordt.
en al had ze internaathoer gezegd, is nog geen reden om iemand aan te vallen
Gadverrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, ik dacht dat mijn kat aan het spelen was met een speelgoedmuis.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Compleet nutteloze brief dus
haha, gleukkig maar niet dankzij jou, zou ik denken/zeggen.
Eens Sum.
quote:scheelschaapje schreef op 05 april 2012 @ 22:24:

en al had ze internaathoer gezegd, is nog geen reden om iemand aan te vallen is het ook niet, maar ik denk wel dat de omstandigheden van Servie zelf daar debet aan zijn
quote:Tickel schreef op 05 april 2012 @ 22:24:

Gadverrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, ik dacht dat mijn kat aan het spelen was met een speelgoedmuis.Zei de muis nog piep ineens Tickel?
Ohjee Tickel!
Servie is cool.

Anita ...
Het verhaal zal idd twee kanten hebben, zoals Anita schrijft
quote:Tickel schreef op 05 april 2012 @ 22:24:

Gadverrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, ik dacht dat mijn kat aan het spelen was met een speelgoedmuis. speelgoed weglaten?
Ik heb niet het idee dat dat meisje er zo mee heeft gezeten.
quote:scheelschaapje schreef op 05 april 2012 @ 22:24:

en al had ze internaathoer gezegd, is nog geen reden om iemand aan te vallen

Eens, maar na alles wat Servie op haar bord had gekregen, ik praat het niet goed...maar ergens snap ik het wel

Wat een dappere vrouwen daar in die klas!
Goed van Servie
het is waarschijnlijk eenmalig geweest en dan slijt het snel(ler).
quote:Summerdance schreef op 05 april 2012 @ 22:26:

[...]

Zei de muis nog piep ineens Tickel?Brrrr, hij ligt nu in de kliko, onder protest van kat. Hij was gelukkig al dood.
Leuk hoofd heeft dat 'slachtoffer'. Ik vond dit eerlijk gezegd eindelijk eens een leuke aflevering, weer eens wat anders.
quote:S0LEIL schreef op 05 april 2012 @ 22:27:

Ik heb niet het idee dat dat meisje er zo mee heeft gezeten.

Nee dat had ik ook niet nee

Ze vond die hap uit haar haar vervelend om te zien, maar dat was het wel geloof ik
beetje verwarrende uitzending, maar wel mooi

Ik ga even ontembare ouders kijken.
wie gaat er mee naar Jo?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven