Mauro moet weg

26-10-2011 16:52 1655 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie ervan dat Mauro na 9 jaar alsnog terug moet naar een (niet geheel veilig) Angola?

Ik vind dat je als land faalt in dit beleid en iemand zo lang in onzekerheid laat, een jongen die hier is opgegroeid en is ingeburgerd, iemand nu niet terug kan sturen omdat de regels zijn. Maar de meningen zijn nogal verdeeld geloof ik.

http://www.nu.nl/binnenla ... ro-moet-terug-angola.html
anoniem_116194 wijzigde dit bericht op 26-10-2011 17:00
Reden: Op verzoek van IBI een link
% gewijzigd
quote:coco95 schreef op 04 april 2012 @ 21:29:

Is dit geen super oud nieuws?Er zullen altijd nieuwe Mauro's bij blijven komen....
Je hebt gelijk kier, ik zal het de volgende keer duidelijker vermelden.
quote:Kier_V schreef op 04 april 2012 @ 21:25:

[...]

Die hele inburgeringscursus is een wassen neus.

De inhoud verschilt per gemeente! Waar de ene gemeente het verplicht stelt om een stage te lopen bij een bedrijf voor minimaal 3 maanden (zelf zoeken), stelt een andere gemeente verder totaal geen eisen.

Ken legio asielzoekers die een Inburgeringsdiploma op zak hebben, maar zichzelf echt niet verstaanbaar kunnen maken.

Wat is dan de waarde van dat diploma?

Solliciteren lukt niet eens!

En een paspoort aanvragen zonder geboortebewijs kan wel degelijk, er zijn immers genoeg landen welke geen geautomatiseerd systeem hebben waar je even een uittrekseltje kunt opvragen...

Echt... we zijn er nog lang niet en op deze manier gaan we er ook zeker niet komen.

Gedeeltelijk ben ik het me je eens maar het stukje over het simpel uitdraaien van een uittreksel niet.

Het ligt niet zo simpel als jij eht schets nameljk want anders kon er veel sneleler en makkelijker aangetoont worden wie wie is en zaten we niet met zoveel ongedocumenteerden.

Een voorbeeld uit de praktijk:

Een aantal pardonners die als afkomst Guinee hebben aangegeven maar daadwerkelijk uit Liberia en Benin afkomstig zijn.

Kunnen het niet terugdraaien want tijdens de afgifte van de Pardon hadden ze eenmalig de kans om hun echte afkomst door te geven , echter dit hebben ze niet gedaan.

Nu is het zover dat ze een aanvraag voor een paspoort mogen indienen en natuurlijk geeft de overheid uit Guinee geen geboorteaktes af voor niet bestaande personen!

Ik weet er is een hoop corruptie ed maar in deze gevallen gaat die vlieger niet op.

En het Inburgerings verhaal ben ik met je eens.

Stelt geen donder voor!
[quote]jaap schreef op 04 april 2012 @ 17:03:

[...]

Je bent niet de enige die, in mijn ogen, water naar de zee draagt. Het wemelt in ons land van de mensen die feitelijk aan het werk worden gehouden als 'regelneef', in 'bestuurlijke' processen die domweg aan zichzelf overgelaten zouden moeten worden.

Weet je jaap, ik heb geen idee waar je je grote antipathie tegen ambtenaren vandaan hebt maar het wordt wel een beetje en herhaling van het zelfde zo.

Jij hebt volgens mij zelf een dikke vetbetaalde baan gehad als econonoom of whatever en pocht steeds over dat je nu zo heerlijk renteniert.

Mijn baan noem je water naar de zee dragen terwijl je totaal niet weet wat ik , inhoudelijk, doe.

Maar dat terzijde.

Jouw suggestie van alles loslaten en zelf op laten lossen vind ik een fraaie. Helemaal voor iemand die zegt econoom te zijn.

Economen zijn de grootste regelneven die er bestaan.

Denken in hokjes, cijfers en kwadranten.

De processen waar jij zo tegenaan schopt worden juist door economen bedacht en opgedragen.

Of heb je nu ook een anthipathie ontwikkeld tegen je oude beroep nu je heerlijk achteroverleund met je vette bankrekening?
Mumia, zoals je steeds maar weer dingen verzint over mij, die op de een of andere wijze aansluiten bij het beeld dat je van mij hebt in je hoofd, verzin je nu weer dat ik econoom ben. Je reacties zijn zo een opeenvolging van schimmen-strijd, waarbij ik mij inmiddels meer therapeut voel, dan forumgebruiker. Steeds weer moet ik tijd en energie steken in het tegenspreken van de dingen die je over mij bij elkaar fantaseert. IK doe er niet toe! Je moet eens reageren op mijn STANDPUNTEN en aangevoerde feiten.

Helemaal verwijtbaar is die neiging van jou, om je te concentreren op de 'boodschapper', niet. Het is de primaire 'modus' op forums om mensen die men niet mag, in te delen bij groepen waar men een hekel aan heeft, of die men HAAT.

Ik heb niets tegen ambtenaren, als mens. Ik begrijp zelfs, dat ze onder alle omstandigheden de neiging zullen hebben te betogen dat ze onmisbaar zijn. Maar uiteindelijk moet toch een keer het kwartje vallen, dat je geen 'stoker' nodig hebt op een elektrische trein.

De tragiek van onze samenleving, is dat we het 'volume' aan bestuurders en 'regelneven' compleet uit de klauw hebben laten gieren. Daarbij gaat het allang niet meer alleen om ambtenaren, maar ook om een krankzinnig groot aantal bedrijven en 'ZZP-ers' die rechtstreeks afhankelijk zijn van overheidsopdrachten. En dus van belastinggeld.

Daardoor is het inmiddels nagenoeg onmogelijk om het mes te zetten in die overheidsuitgaven. Er wordt geschoven met budgetten, maar elke fundamentele keuze wordt vermeden.

Toen het vorige kabinet aan een werkgroep van ambtenaren vroeg om te komen met bezuinigingsvoorstellen, was de uitkomst voorspelbaar. In hun uitwerking kwamen de voorstellen er steeds weer op neer dat de belasting-betalende burger, werkzaam in de ECHTE economie (waar dingen worden geproduceerd die je kunt eten, drinken, je warm houden, of waarin je je kunt verplaatsen), de rekening gepresenteerd kregen.

Liever de uitkeringen omlaag, dan vereenvoudigen, zodat we met minder ambtenaren toekunnen.

Liever de belasting verhogen, door de HRA af te schaffen.

Liever patiënten laten creperen, dan het mes in de 'overhead' bij ziekenhuizen en verzekeringsinstellingen.

Liever meer regels en toezicht op immigratie, dan de stroom aanpakken door profiteurs de pas af te snijden, en immigranten aan het werk te zetten, zodat ze geld opleveren, inplaats van kosten.

Liever korten op ontwikkelingshulp, dan op de ambtelijke 'overhead' en de profiteurs bij organisaties die het geld distribueren.
Ik moet reageren op jouw standpunten jaap? Ten eerst ik moet niks. En ten tweede reageer jij totaal nooit inhoudelijk op mijn postings, dus de pot verwijt de ketel. Ik verzin trouwens niks over jou want jij hebt zelf ooit , in een ander topicn gezegd dat je een rentenierende econoom bent. Dit zul je wel niet meer weten aangezien je heel veel schrijft op dit forum. Blijkbaar heb je toen dus een beroep verzonnen als je het nu ineens niet meer bent. Als een soort therapeut hoef je je niet te gaan opstellen want dat ben je niet en wordt je ook niet. Jij geeft aan dat ik mij teveel op de boodschapper concentreer en dat ik dat doe omdat ik deze in een groep plaats die ik haat. Tjonge jonge jaap , wat n hoop psychologie van de koude grond heb jij in je typevingertjes zeg. Ik heb heeeel veeel feiten genoemd op dit topic maar het enige antwoord dat ik van jou krijg is dat mijn baan overbodig is. Niks inhoudelijks of constructiefs kraam je uit , alleen maar frustraties.
quote:jaap schreef op 05 april 2012 @ 12:36:

Mumia, zoals je steeds maar weer dingen verzint over mij, die op de een of andere wijze aansluiten bij het beeld dat je van mij hebt in je hoofd, verzin je nu weer dat ik econoom ben. Je reacties zijn zo een opeenvolging van schimmen-strijd, waarbij ik mij inmiddels meer therapeut voel, dan forumgebruiker. Steeds weer moet ik tijd en energie steken in het tegenspreken van de dingen die je over mij bij elkaar fantaseert. IK doe er niet toe! Je moet eens reageren op mijn STANDPUNTENen aangevoerde feiten. complottheorieën

Helemaal verwijtbaar is die neiging van jou, om je te concentreren op de 'boodschapper', niet. Het is de primaire 'modus' op forums om mensen die men niet mag, in te delen bij groepen waar men een hekel aan heeft, of die men HAAT.

Ik heb niets tegen ambtenaren, als mens. Ik begrijp zelfs, dat ze onder alle omstandigheden de neiging zullen hebben te betogen dat ze onmisbaar zijn. Maar uiteindelijk moet toch een keer het kwartje vallen, dat je geen 'stoker' nodig hebt op een elektrische trein.

De tragiek van onze samenleving, is dat we het 'volume' aan bestuurders en 'regelneven' compleet uit de klauw hebben laten gieren. Daarbij gaat het allang niet meer alleen om ambtenaren, maar ook om een krankzinnig groot aantal bedrijven en 'ZZP-ers' die rechtstreeks afhankelijk zijn van overheidsopdrachten. En dus van belastinggeld.

Daardoor is het inmiddels nagenoeg onmogelijk om het mes te zetten in die overheidsuitgaven. Er wordt geschoven met budgetten, maar elke fundamentele keuze wordt vermeden.

Toen het vorige kabinet aan een werkgroep van ambtenaren vroeg om te komen met bezuinigingsvoorstellen, was de uitkomst voorspelbaar. In hun uitwerking kwamen de voorstellen er steeds weer op neer dat de belasting-betalende burger, werkzaam in de ECHTE economie (waar dingen worden geproduceerd die je kunt eten, drinken, je warm houden, of waarin je je kunt verplaatsen), de rekening gepresenteerd kregen.

Liever de uitkeringen omlaag, dan vereenvoudigen, zodat we met minder ambtenaren toekunnen.

Liever de belasting verhogen, door de HRA af te schaffen.

Liever patiënten laten creperen, dan het mes in de 'overhead' bij ziekenhuizen en verzekeringsinstellingen.

Liever meer regels en toezicht op immigratie, dan de stroom aanpakken door profiteurs de pas af te snijden, en immigranten aan het werk te zetten, zodat ze geld opleveren, inplaats van kosten.

Liever korten op ontwikkelingshulp, dan op de ambtelijke 'overhead' en de profiteurs bij organisaties die het geld distribueren.Fixed
[quote]jaap schreef op 05 april 2012 @ 12:36:

Liever meer regels en toezicht op immigratie, dan de stroom aanpakken door profiteurs de pas af te snijden,

Dit gebeurd allang, ook bij Mauro. Hem is al een jaar of wat geleden 'de pas af gesneden' door hem geen verblijfsvergunning te verlenen. Alleen was hij toen nog een kind en kon hij volgens de wet (onder een PVDA minister van vreemdelingenzaken) niet uitgezet worden vóór zijn 18e verjaardag. Nu is hij 18 en wordt een ontzettend probleem gemaakt van iets wat al jaren bekend is bij hem, namelijk dat hij geen permanente verblijfsvergunning krijgt.
Mee eens Mumia :-)

Het gaat mij erom dat er ook mensen zijn die niet heel makkelijk kunnen bewijzen waar zij vandaan komen omdat bijvoorbeeld door de Golf oorlog het hele pand van het stadsregiment naar de ratsmodee is gebombardeerd of simpelweg omdat aangifte doen in bepaalde landen totaal niet of mondjesmaat gebeurd.

Of zelfs maanden/ jaren later.

Maar dan nog.... het hebben geleefd/ bestaan in een land kan ook anders aangetoond worden middels referenties, routes, kennis van steden/ regio's etc etc.

Precies zoals de IND ook doet wanneer een asielzoeker zich meldt en een procedure aanvraagt.

Daar gaat het mij even om, dat het overleggen van een geboortebewijs niet altijd mogelijk is en dus ook niet één van de twee voorwaarden zou moeten zijn.

Geboortebewijs is immers geen bewijs dat er gevlucht had moeten worden.

Er moet meer en sneller gekeken en beslist worden op de grond waarom iemand hier asiel aanvraagt en die persoon moet gewoon binnen 5 jaar zijn zaken op orde hebben:

De taal spreken, een betaalde baan hebben met vooruitzicht dat hij of zij zichzzelf in de toekomst ook kan bedruipen, zonder een gift van de gemeente van duizenden euro's om het huis dat hij/zij snel krijgt, in te kunnen richten!

Is dat allemaal aanwezig of laat die persoon zien dat hij/zij die wil heeft, dan is die persoon wat mij betreft van harte welkom.

Wil die persoon dat niet? Dan mag hij/zij van mij een enkeltje krijgen (zonder oprotpremie van 2000 euro per persoon)

ongeacht waar hij of zij vandaan zou komen.
quote:jaap schreef op 05 april 2012 @ 12:36:

.

Of nog veel beter, vluchtelingen opvang in de regio waar ze vandaan komen, eventueel met ondersteuning door de EU

Verblijfsvergunningen gekoppeld aan werkvergunningen, ben je

uitgewerkt in Nederland vetrek je weer naar je land van herkomst.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 05 april 2012 @ 17:58:

[...]

Of nog veel beter, vluchtelingen opvang in de regio waar ze vandaan komen, eventueel met ondersteuning door de EU

Opvang in eigen regio is een lastige... die worden namelijk 9 vn de 10 keer uitgerookt door de 'andere' partij.

Werkvergunningen worden al ingetrokken in 'normale' situaties. Buitenlandse mensen die hier louter voor werk komen, bedoel ik daarmee.

Die krijg je overigens ook niet zomaar...

Een werkvergunning kun je toch niet geven aan een asielzoeker die de taal niet beheerst...

Vandaar dan ook de Polen voor over het algemeen lagere arbeid. Die spreken in ieder geval vaak een beetje Duits en zijn meer bereid tot werken....
quote:hollebollegijs schreef op 05 april 2012 @ 17:58:

Dat 'land van herkomst'........

Hoe is het toch mogelijk, dat er anno 2012, nog mensen rondlopen die niet domweg kunnen denken in iets wat je een 'transparante, zakelijke overeenkomst' zou kunnen noemen. Met gelijke rechten, en gelijke plichten voor 'contractanten'. Met inbegrip van het recht op een uitkering, als je daarvoor hebt gewerkt. Dit idee, van strikte scheiding langs arbitraire, nationalistische lijnen, dat de economie totaal verstikt. In het bijzonder gekoppeld aan het totale gebrek aan compassie met mensen die we met droge ogen de dood injagen, nadat we ze als slaven hebben uitgezogen. Ik kan er met mijn VERSTAND niet bij.
Jaap,

Teveel drama :-)

Mensen die hier een werkvergunning krijgen komen hier 9 van de 10x op uitnodiging van een bedrijf.

Dat houdt in dat deze mensen zichzelf al hebben neergezet in het land van herkomst.

De welbekende expats!

Die hebben niets te klagen hoor.

De mensen waar jij over schrijft nu, die mensen worden hier niet uitgebuit hoor, die verdienen salaris volgens een wettelijk vastgesteld minimum.

En het gros dat wordt uitgezet heeft hier in Nederland nog niet 1 slag gewerkt!
quote:Kier_V schreef op 05 april 2012 @ 18:15:

[...]

Opvang in eigen regio is een lastige... die worden namelijk 9 vn de 10 keer uitgerookt door de 'andere' partij.

..

Europa hoeft zich niet de problemen van de hele wereld aan te trekken, als het ondanks onze goede bedoelingen toch uit de hand blijft lopen zou je nog iets kunnen proberen met een VN vredesmacht en daarna is het toch echt hun eigen probleem.

quote:jaap schreef op 05 april 2012 @ 21:49:

[...]

. In het bijzonder gekoppeld aan het totale gebrek aan compassie met mensen die we met droge ogen de dood injagen, nadat we ze als slaven hebben uitgezogen. Ik kan er met mijn VERSTAND niet bij.

Jezus wat een jankverhaal Jaap

Sorry hoor heb nooit iemand uitgezogen maar wil ook Nederlands welvaart niet met de hele wereld delen.

Tsja er gaan al eeuwen mensen dood in oorlogen en dat zal de komende eeuwen wel zo blijven.

Pech voor jou Jaap ook HBG heeft een stembiljet en de tijdsgeest is niet helemaal ten gunste van jouw gedachtegoed.

Ps Ik kan er met de kop niet bij dat jij niet wat nationalistischer

bent maar zo'n vreemde wereldburger, het begrip alleen al

"wereldburger" "open grenzen" sorry ben ff richting wc :puke:
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
HBG, snap jouw visie zeker wel.

Maar waarom stuit het jou zo tegen de borst om de medemens die oprecht een serieus en een eerlijk, werkend leven wil leiden in een veilig land, toe te laten?

'Joh, heb jij even vette pech man, dat je uit Irak komt, ze knallen je daar maar af hoor, want hier moeten we je niet'
quote:Kier_V schreef op 05 april 2012 @ 22:56:

Maar waarom stuit het jou zo tegen de borst om de medemens die oprecht een serieus en een eerlijk, werkend leven wil leiden in een veilig land, toe te laten?

'Joh, heb jij even vette pech man, dat je uit Irak komt, ze knallen je daar maar af hoor, want hier moeten we je niet'

Ik ben voor opvang in de regio en mochten wij in de toekomst

arbeidskrachten nodig hebben kunnen die, net als in Zwitserland komen op basis van werk = een verblijfsvergunning.

Ben gewoon niet van plan de Nederlandse welvaart te delen met de rest van de wereld, we krijgen het zelf ook wel op.

Maar goed niet iedereen is verplicht mijn mening te hebben.

En mensen hoeven mijn mening ook niet te snappen, ik begrijp

hun vaak ook niet
Maar je profiteert wel van al het lekkers dat buiten de grenzen van Nederland hier aanwezig is...

Ik vind het een dubbele beredenering.

Nogmaals, snap jouw insteek volkomen.

Ik geef liever een asielzoeker een kans, dan een klaplopende Nederlander die te beroerd is om te werken en al jaren steun trekt en zwart bijbeunt.

Daar wil je wel voor werken?
quote:Kier_V schreef op 05 april 2012 @ 23:18:

Maar je profiteert wel van al het lekkers dat buiten de grenzen van Nederland hier aanwezig is...

??????????????? Dat kopen we toch.

Denk dat veel landen blij zijn dat we hun producten kopen.

Nederland exporteert kaas, bloemen enz. naar alle windstreken maar we sturen toch geen vliegtuigen vol Nederlanders mee die zich daar blijvend vestigen.

Nederlander die te beroerd is om te werken en al jaren steun trekt en zwart bijbeunt.

Daar wil je wel voor werken?

Ik merk het al, je hebt mijn bijdrages over de bijstand niet gelezen

Werd in die draad voor asociaal uitgemaakt.
quote:Kier_V schreef op 05 april 2012 @ 22:56:

Als ze het importbeleid gaan voeren net als in o.a. Australie zou ik er geen moeite mee hebben. Men moet eerst 10 jaar werken en bijdragen voor men recht op iets krijgt. Men moet een taaltest doen, gezondheidskeuring doorstaan en al 'n baan hebben of 'n beroep uitoefenen waar in het land veel vraag naar is om uberhaupt toegelaten te worden. Raak je voor de 10 jaar om zijn je baan kwijt mag je wieberen. Kijk, dan hou je de profiteurs wel buiten de deur! Hier in Nederland hoef je maar 'n paar maanden te hebben gewerkt om daarna je handje op te kunnen houden in de bijstand en die is riant tov wat ze in het land van herkomst hadden.

Hoe kan men in Nederland zo dom zijn dit toe te laten? Waarom zijn die wetten niet al jaaaaaaren eerder aangepast?
quote:hollebollegijs schreef op 05 april 2012 @ 23:07:

[...]

Ik ben voor opvang in de regio en mochten wij in de toekomst

arbeidskrachten nodig hebben kunnen die, net als in Zwitserland komen op basis van werk = een verblijfsvergunning.

Maar dan wel 'n tijdelijke en geen werk meer is terug naar land van herkomst. Gezin mee? Zelf onderhouden, geen recht op subsidies en toeslagen en gezin ook meer retour als werk ophoudt.

Gewoon net als expats dus eigenlijk.

quote:Ben gewoon niet van plan de Nederlandse welvaart te delen met de rest van de wereld, we krijgen het zelf ook wel op.Denk dat als Nederland er 'n beter beleid op na had gehouden wat buitenlanders betreft, we nu een stuk minder crisis hadden.

Dat krijgen we gratis bij de asielzoekers kado?

Nee dus, we betalen dik voor alles wat uit 't buitenland geimporteerd wordt, maar zolang we zelf kunnen kiezen wáár we voor willen betalen....
quote:elninjoo schreef op 06 april 2012 @ 07:03:

[...]

Dat krijgen we gratis bij de asielzoekers kado?

Nee dus, we betalen dik voor alles wat uit 't buitenland geimporteerd wordt, maar zolang we zelf kunnen kiezen wáár we voor willen betalen....

Precies Zo bedoel ik het ook.

Zou omgedraaid ook wel aardig zijn als iedere Nederlander per geëxporteerde krat Heineken een verblijfsvergunning krijgt in het

land dat het importeert, altijd makkelijk een "green card" voor de VS ofzo.
quote:hollebollegijs schreef op 06 april 2012 @ 07:27:

[...]

Precies Zo bedoel ik het ook.

Zou omgedraaid ook wel aardig zijn als iedere Nederlander per geëxporteerde krat Heineken een verblijfsvergunning krijgt in het

land dat het importeert, altijd makkelijk een "green card" voor de VS ofzo.Alle Heineken die wordt geïmporteerd in de VS, wordt op het Caraibische eiland Santa Lucia gebrouwen. En het overgrote deel van het eiland is bezit van Van Geest, bananenplantage. De werkloosheid op dat eiland is rond de tachtig procent.
quote:jaap schreef op 06 april 2012 @ 10:26:

[...]

Alle Heineken die wordt geïmporteerd in de VS, wordt op het Caraibische eiland Santa Lucia gebrouwen. En het overgrote deel van het eiland is bezit van Van Geest, bananenplantage. De werkloosheid op dat eiland is rond de tachtig procent.Wordt je soms niet gewoon moe van jezelf jaap?
quote:jaap schreef op 06 april 2012 @ 10:26:

[...]

Alle Heineken die wordt geïmporteerd in de VS, wordt op het Caraibische eiland Santa Lucia gebrouwen. En het overgrote deel van het eiland is bezit van Van Geest, bananenplantage. De werkloosheid op dat eiland is rond de tachtig procent.Nee jaap. werkloosheid is 20%. en er is een het bnp per capita is hoger dan 10.000$. Je bent weer aan het liegen. St Lucia doet het daarmee stukken beter dan de meeste

http://www.heritage.org/index/country/saintlucia

St lucia doet het wat dat betreft beter dan brazilie bijvoorbeeld: http://en.wikipedia.org/w ... ountries_by_GDP_%28PPP%29

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven