Puppy en katers

05-04-2012 10:02 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben eergisteren een puppy aangeschaft. Echt een dotje. Nu hebben wij hier twee katers rondlopen van bijna een jaar. Ook twee schatten maar sinds het eerste moment dat het puppy er is is er ook al haat en nijd. Puppy heeft al meerdere halen over zijn kop gekregen en een kater zit ook echt op de loer om hem aan te vallen. Normaal gesproken is die kater de liefste en zachtse van de twee en ook de hond van de buren accepteerd hij. (die wandelt hier nog wel eens naar binnen) Wie heeft er tips zodat dit goed gaat komen. Ik vind dit heel zielig voor het puppy
wij hadden precies het zelfde pup is nu 6 maanden oud en begint wat rustiger te worden plus weet nu wel dat de kat niet wil spelen

dus met wat geduld gaat het vanzelf over
Is niet zielig voor de puppy, de rangorde wordt even duidelijk gemaakt.
De pup neemt vanzelf wel wraak als de tijd rijp is.

( dit had apart geplaatst moeten worden, dan maar zo)

Ik heb het een keer gehad, hele tijd terug, had ik een pup, die heel erg groot ging worden. Die werd steeds getreiterd door de plaatselijke fors uitgevallen bouvier.

Toen de pup geen puppie meer was, maar een flink uitgegroeide puber hond, heeft ie de treiterbouvier terug gepakt in het donker.

Het was in de tijd dat er nog geen regels bestond van aangelijnd uitlaten etc.

Na die tijd ging de bouvier een blokkie om, als hij mijn hond zag aankomen.
Precies, de beestjes moeten onderling even regelen wie de baas is. En dat is niet de pup, hoe schattig hij ook is :-) Dit komt vanzelf goed, echt.
quote:redband schreef op 05 april 2012 @ 10:21:

De pup neemt vanzelf wel wraak als de tijd rijp is.
Komt goed hoor! Toen wij een pup kregen, heeft hij ook meerdere keren een flinke haal van onze kat gehad. Je wilt niet weten hoe snel hij wist dat hij uit de buurt van die kat moest blijven
quote:galadriel schreef op 05 april 2012 @ 10:20:

Is niet zielig voor de puppy, de rangorde wordt even duidelijk gemaakt.

Een kattengedragstherapeut heeft mij laatst uitgelegd dat katten niet aan rangorde doen.

Ze vechten alleen voor hun eigen plaats. Maar de pup vormt daar waarschijnlijk nog geen bedreiging in.

Ik zou de pup beschermen en de kat een haal geven. Ik heb een vriendin die haar katten onderling ook zo tegen elkaar beschermt. Ze heeft er eentje bij, die ze het heksje noemt. Als ze die haar gang laat gaan, krijgen de andere katten op hun mieter en durven ze zich niet meer te vertonen. Dat is geen leven voor ze. Dus ze komt voor hen op en ze grijpt in. Ze pakt de kat dan en drukt hem dan in het nekje tegen de grond totdat ze ontspant. Het werkt.
Vind het trouwens wel een beetje dubbel allemaal.

Als een pup een kat plaagt of sart, vinden ze het goed dat hij een haal krijgt. Oke, dat is ook terecht. Kat mag voor zichzelf opkomen. Eerlijk is eerlijk.

Maar als een pup dat NIET doet, dan is het óók niet erg.

Draai het even om. Een hond doet hetzelfde bij een kat, en dan is het wel zielig en dan moet de hond gecorrigeerd worden.

Het is allemaal kromme bullshit. Je moet gewoon eerlijk zijn en dieren moeten ook eerlijk zijn. Dat kun je ze wel leren. Ze weten namelijk uiteindelijk wel waar het om draait.
ik ga binnekort hetzelfde krijgen met een 2 jarige poes en een puppy, dus hou me op de hoogte hoe het bij jou gaat TO. Moet zeggen dat ik het niet erg zou vinden als poes de pup een keer een mep verkoopt, katten mogen dan niet aan rangorde doen, maar honden wel dus dan lijkt het me duidelijk dat ie niet achter de kat aan moet zitten.
quote:SunnyC schreef op 06 april 2012 @ 03:51:

ik ga binnekort hetzelfde krijgen met een 2 jarige poes en een puppy, dus hou me op de hoogte hoe het bij jou gaat TO. Moet zeggen dat ik het niet erg zou vinden als poes de pup een keer een mep verkoopt, katten mogen dan niet aan rangorde doen, maar honden wel dus dan lijkt het me duidelijk dat ie niet achter de kat aan moet zitten.

Ik zei al, als de pup de kat zelf lastig valt, mag een kat rustig voor zichzelf opkomen. Ik vind dat ieder levend wezen het recht heeft om voor zichzelf op te komen, indien hij door de ander opgejaagd of lastig gevallen wordt. Fair enough.

Maar op het moment dat een pup een kat helemaal niet lastig valt, heeft een kat hem niet op z'n mieter te geven. Dat is gewoon niet eerlijk. Dat is sarren.

Want dieren, dus ook katten, weten instinctief dat ze te maken hebben met een "baby dier". En ook in de dierenwereld ga je zo niet met babies om. Die corrigeer je hooguit of je negeert ze.
Als de pup de kat iets aan wil doen, dan mag de kat ingrijpen. Doet de pup niets en haalt de kan toch uit, dan moet de kat idd gestraft worden. Dat ben ik met je eens, Iones.
mee eens. Ik hoop maar dat het goed gaat tussen die 2. Spannend!
quote:nummerzoveel schreef op 06 april 2012 @ 15:56:

Als de pup de kat iets aan wil doen, dan mag de kat ingrijpen. Doet de pup niets en haalt de kan toch uit, dan moet de kat idd gestraft worden. Dat ben ik met je eens, Iones.Sluit ik mij ook bij aan. Kat dan gewoon straffen. Anders is het zielig en ook erg verwarrend voor het pupje!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven