Madrid

06-04-2012 09:15 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand ervaringen met Madrid? Ik zie een erg leuke aanbieding voor een paar dagen Madrid. Ik weet alleen helemaal niets van Madrid af...behalve dat het de hoofdstad is van Spanje dan

Is het een gezellige stad? Duur/goedkoop? Wat is er te zien/doen?

Ik vond Barcelona en Sevilla erg leuk (vooral Sevilla), is het daarmee te vergelijken?
Ik ben een paar dagen op studiereis in Madrid geweest en vond het een erg leuke en mooie stad.

Barcelona en Sevilla ken ik dan weer niet, dus daar kan ik het niet mee vergelijken. Als ik jou was zou ik gewoon gaan!
Oh, je vroeg nog wat er te zien is. Het is al even geleden, dus ik weet niet meer hoe alles heet, maar je hebt er mooie kerken, musea, parken een leuk centrum met veel terrasjes en restaurantje en veel winkels. Tja, het is gewoon een hele grote stad met alle leuke dingen die je in oude grote steden kan vinden.
Madrid is geweldig en zeker de moeite waard. Ik vind het een van de leukste steden van Spanje. Er is meer dan genoeg te doen. Je kunt er heerlijk eten in een van de vele barretjes, je hebt prachtige musea en je kan prima relaxen in Retiro.
Ik heb dus echt totaal geen beeld van Madrid, het is dus wel een oude stad qua sfeer (steegjes, oude gebouwen etc.), want dat vind ik altijd erg leuk. Op de 1 of andere manier had ik juist een heel modern beeld van Madrid. Met modern bedoel ik dan, niet sfeervol.
Nee, je hebt natuurlijk wel een modern deel, maar het centrum is echt oud.

Voor wat sfeerbeelden, kijk eens hier.
quote:Ka32 schreef op 06 april 2012 @ 09:48:

Nee, je hebt natuurlijk wel een modern deel, maar het centrum is echt oud.

Voor wat sfeerbeelden, kijk eens hier.Leuk
Madrid heeft juist een oud centrum. Madrid is zeker geen dure stad, eerder goedkoop. Qua eten zou ik echt de barretjes uitzoeken waar de meeste Spanjaarden zitten. Ik weet niet hoe lang je wilt gaan, maar rondom Madrid heb je prachtige steden die goed met het OV bereikbaar zijn (Toledo, Salamanca)
Het gaat om een paar dagen, de aanbieding is van 3 tot 5 dagen. Moet nog even met manlief overleggen. Hij heeft er ook nog een nicht of tante (of iets dergelijks :p) wonen, die hij al jaaaaaaaaren niet heeft gezien. Misschien is het ook wel leuk om langs hen te gaan.

Ben in ieder geval wel enthousiast geworden over madrid
hmm,interessant madrid staat ook op mijn wensenlijstje.

ben wel benieuwd naar die aanbieding missprincessa!
Ik ben 2 wkn geleden een weekend in madrid geweest. Heerlijke stad. Vooral het stadspark is erg leuk om te wandelen, te picknicken, te varen met een roeiboot over de parkvijver!

Zeker voor samen weg een heerlijke bestemming!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
@ mikkie: actievandedag.nl

230pp voor 4 dagen incl vlucht en hotel + ontbijt.

Maar ga even kijken of het goedkoper kan met ryanair en apart hotel boeken
Madrid is geweldig, Spaans met de hoofdletter S. Iedereen loopt altijd weg met Barcelona, maar die stad (hoe leuk ook) heeft zo weinig met Spanje te maken (is natuurlijk ook meer catalaans en metropolitisch). Madrid heeft mooie pleinen en pleintjes, musea, parken en mooie winkels. Alleen tussen juni en augustus mijden, too hot!
quote:Missprincesa schreef op 06 april 2012 @ 12:30:

Maar ga even kijken of het goedkoper kan met ryanair en apart hotel boekenIk ben een aantal keer in Madrid geweest en vind het top. Een koninklijke stad, mooie gebouwen, prachtige parken, heel leuk uitgaansleven. Helemaal goed.
Zag de aanbieding ook al bij Actievandedag.. Wel heel erg leuk!
quote:Missprincesa schreef op 06 april 2012 @ 12:30:

Maar ga even kijken of het goedkoper kan met ryanair en apart hotel boekenoh dankje.ik ga meteen even kijken!
Madrid is leuk! Niet een standaard 'mooie stad', maar er hangt een heerlijke sfeer. Het Thyssen Bonanza en het Reina Sofia museum vond ik allebei (als niet-kunstliefhebber) interessant om te bezoeken. Het Prado te heftig, maar als je van klassieke kunst houdt vast interessant.

Verder op zondag El Rastro, gigantische vlooienmarkt. Klinkt suf, maar is hip onder de locals. Je kunt ook lekker tapas eten in die buurt.

En Madrid is heeeeeerlijk om te shoppen. Gaan dus !
Madrid een levendige stad waar het heerlijk is om gewoon rond te struinen. Ik vond het el retiro park mooi.

Verder kan ik je aanraden om op het vliegveld een metro kaart te kopen voor de dagen dat je er bent. Deze kost iets van 20 euro en kun je de hele stad door alle dagen met de metro. Ideaal!
Museo de jambon voor heerlijke ham tussen de spanjaarden! Er waren toen ik er was een stuk of vier vestigingen. Wij ontbeten er met koffie en broodje.
Madrid is leuk. Prachtige gebouwen en leuke sfeer. Een aanrader vind ik ook park El Retiro. In het weekend heel levendig.
I choose happy!
Madrid is heerlijk. Leuke winkelstraat, leuke barretjes, mooi park. Hele mooie oude gebouwen. Heerlijke ontspannen sfeer. Aardige mensen.

ik vond het vooral heel ontspannen, een veel fijnere sfeer dan Barcelona.

Als je de kans hebt zeker gaan!
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
quote:HEMAlover schreef op 06 april 2012 @ 20:08:

Het Thyssen Bonanza...HEMA, lees hem net terug, briljant!
quote:bergamot schreef op 08 april 2012 @ 00:40:

[...]

HEMA, lees hem net terug, briljant!Haha, ik was me van geen kwaad bewust, dacht echt dat het zo heet. Correctie: Het Thyssen-Bornemisza
Ik wou dat ik een plaatje voor je kon plakken...

(Ik waag me er maar niet aan om die naam voluit te schrijven, veel te ingewikkeld)
Madrid is leuk! hier nog niet genoemd; het koninklijk paleis. Mooi en indrukwekkend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven