Daten met polyamoreuze man

06-04-2012 20:09 142 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dank voor jullie tijd en input dames (en heren). Voor mij is nu in ieder geval wel duidelijk geworden dat mijn verhaal hier posten voor mij niet de juiste keuze is geweest. Ik wilde even mij ei kwijt, maar had daarbij totaal geen rekening gehouden met de beerput aan negatieve reacties en emoties dit dit bij sommige posters zou oproepen. Uiteraard begrijp ik dat het voor sommigen een gevoelig onderwerp kan zijn, maar de invullingen en aannames die gedaan worden alleen op basis van een paar regels virtuele tekst, ik pas er verder voor om daar op in te gaan. Wellicht dat ik me alsnog aansluit bij het minnaressen topic.

Fijne Paas!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 06 april 2012 @ 20:48:

[...]

Als het om drie mensen gaat, misschien nog wel. Met zijn drieën in één bed enzo, dat ken net.

Als beide partners er echter zélfstandig andere relaties op na houden, met mensen waar ze niet in één huis mee wonen........ dan is het al niet gelijkwaardig meer; er zal er toch maar eentje zijn waar je Oud en Nieuw mee kunt vieren, om maar eens een stom voorbeeld te geven.Precies. En zelfs met z'n drieen in 1 huis/bed.. Ik ken wel mensen die dat geprobeerd hebben maar niemand die dat langdurig volhield.
.
quote:martin81 schreef op 06 april 2012 @ 20:42:

[...]

Aardige opmerking weer.... leuke persoon ben jij. Daar wordt de wereld beter van.Ik ga er een boek over schrijven, maar ik ga eerst op zoek naar een prestigieuze uitgever voordat ik besluit het boek uit te laten geven
Ik vind het een beetje poeha, dit topic. Jullie zijn gewoon elkaars neukertje, met dat verschil dat hij getrouwd is en hem in andere vrouwen mag laten hangen.

Helemaal leuk hoor, als jij daarmee kunt leven.

Maar wat voor ervaringsverhalen heb je dan nodig?

Dit loopt toch gewoon zoals het loopt? Jullie daten elkaar en anderen. Wat is daar verder zo bijzonder aan?
x
quote:helene31 schreef op 06 april 2012 @ 20:52:

[...]

Tenzij je het hebt over een man met meerdere vrouwen, zoals je in de VS veel ziet.

Die mannen verdelen hun tijd gelijk over alle partners en kinderen.

Bij een open relatie denk ik meer aan iemand die er een sv op na houdt met toestemming, niet aan een complete relatie naast je eerste huwelijk.

Ik heb Sisterwives ook gezien, het leek idd aardig in de buurt te komen van 'gelijke relaties'.

Maar het blijft toch vreemd dat het voor een man wel zou werken en voor een vrouw niet.

Eerlijk gezegd lijkt het me in de praktijk onmogelijk om al die relaties gelijk te houden.
.
Blijkbaar kan het wel werken.. hier een stukje uit sisterwives.

Man met 4 vrouwen.

http://www.youtube.com/watch?v=0EIcetrt ... re=related
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
quote:isadorawing schreef op 06 april 2012 @ 20:55:

Veel reacties al... leuk!

'Nummer 2' heb ik een beetje overgenomen van het minnaarstopic, geloof ik. Is inderdaad niet helemaal de juiste term (voor mij).

Nee, wat ik met hem heb, is niet gelijkwaardig aan wat hij met zijn vrouw heeft en zoals ik al schreef ben ik daar momenteel ook niet echt naar op zoek. Ik heb geen kids.

.

Dan lijkt de term 'nummer 2' mij toch helemaal op zijn plaats.

En als hij zich dan polyamoureus noemt, dan is dat een eufemisme. Je bent gewoon zijn minnares.
.
quote:lichtbron schreef op 06 april 2012 @ 20:58:

Blijkbaar kan het wel werken.. hier een stukje uit sisterwives.

Man met 4 vrouwen.

http://www.youtube.com/watch?v=0EIcetrt ... re=related

Ik heb die serie ook gevolgd en de man lijkt integer.

Maar de situatie van TO is natuurlijk heel anders.
.
quote:impala schreef op 06 april 2012 @ 20:55:

[...]

Ik heb Sisterwives ook gezien, het leek idd aardig in de buurt te komen van 'gelijke relaties'.

Maar het blijft toch vreemd dat het voor een man wel zou werken en voor een vrouw niet.

Eerlijk gezegd lijkt het me in de praktijk onmogelijk om al die relaties gelijk te houden.

Ja, dat is vreemd. Verreweg de meeste vormen van polyamorie uiten zich in man-vrouwen. Vrouw-mannen komt bijna niet voor.

Het zou trouwens niets voor mij zijn, veel te veel gedoe.
Zijn vrouw weet ervan.....maar staat ze er ook helemaal achter? Doet ze het zelf ook? Of staat ze het toe uit angst haar man volledig te verliezen.

Ik kwam een tijdje terug op internet een zelfhulpgroep tegen van partners die een Polyamoreuze partner hebben en daar helemaal niet gelukkig mee zijn. Ze staan het toe, uit angst dat anders de partner opstapt en het gezin uit elkaar valt.

Vandaar mijn vraag. Hij kan wel zo veel zeggen namelijk.
Heb je wel eens met zijn vrouw gesproken?
.
Hoeveel vertelt deze man over jou en jullie aan zijn vrouw? Waar je werkt, woont, hoe jullie seks is, etc.? Voel jij je daar goed bij? Ik kan me namelijk goed voorstellen dat ik daar zelf moeite mee zou hebben (als in, dat is mijn privéleven) en daar dan met genoemde man afspraken over zou willen maken.
Even een praktische doch erg belangrijke vraag: laten de man en zijn vrouw zich regelmatig testen op soa?
quote:isadorawing schreef op 06 april 2012 @ 20:09:

ik ben nu bijna 2 maanden aan het daten met een polyamoreuze man. Hij is wat ouder dan ik, al jaren getrouwd en heeft sinds 10 jaar een open huwelijk/ polyamoreus leven.Hij doet dit dus al 10 jaar. Jullie daten pas 2 maanden. Waar zijn z'n andere polyamoureuze lovers gebleven?
Voor mij zou het niks zijn, ik wil óf alleen seks met iemand óf een relatie, en als ik in een relatie zit wil ik voor de volle 100% voor die persoon gaan en dat hij ook 100% voor mij gaat. In alle andere gevallen zou ik het liever houden bij een scharrel-relatie/friends with benefits situatie. Dit zou ik wel kunnen met een man die in een polygame relatie zit, maar zelf zou ik het dan geen polygame relatie noemen, maar gewoon een scharrel, waarnaast ik ook met andere mannen kan scharrelen als ik daar zin in heb.
quote:RosesAreRed schreef op 06 april 2012 @ 21:07:

Hoeveel vertelt deze man over jou en jullie aan zijn vrouw? Waar je werkt, woont, hoe jullie seks is, etc.? Voel jij je daar goed bij? Ik kan me namelijk goed voorstellen dat ik daar zelf moeite mee zou hebben (als in, dat is mijn privéleven) en daar dan met genoemde man afspraken over zou willen maken.Omgekeerd is het vaak zo dat als een man zijn vrouw een minnaar toestaat, dat hij dan alle details van hun seksleven wil weten. En zich daaraan opgeilt. Dat vind ik een beetje sick en ik zou daar niet aan willen meewerken. Als ik er meerder relaties op na hou, dan ga ik mijn belevenissen met de 1 niet gebruiken om de relatie met de ander op te spicen. Dat vind ik niet respectvol.
.
quote:Twinkle1001 schreef op 06 april 2012 @ 21:10:

[...]

Hij doet dit dus al 10 jaar. Jullie daten pas 2 maanden. Waar zijn z'n andere polyamoureuze lovers gebleven?Denk dat de man deze term in het leven heeft geroepen omdat een seksvriendinnetje zo lullig klinkt.
Precies.

Ik denk dat TO heel goed thuis is op het minnaressen topic.

Staat Ik ben Polyamoureus al in de smoezenlijst?
.
quote:impala schreef op 06 april 2012 @ 21:13:

Precies.

Ik denk dat TO heel goed thuis is op het minnaressen topic.

Staat Ik ben Polyamoureus al in de smoezenlijst?
Dat je ervaringen wilt uitwisselen, dat begrijp ik nog wel.

Je hebt het leuk met hem, je geniet en vindt het prima zoals het gaat.

Waarom wil je dan in vredesnaam de do's en dont 's weten?

Je weet toch wat je wilt en waar je staat?

Of begin je nu toch wat te twijfelen?

Ik herken dit niet maar als jij gelukkig bent, is dat toch prima
Waarom neem je niet gewoon een vrijgezelle friend with benefits.....daar hangt tenminste geen getrouwde vrouw aan vast.
x
quote:RosesAreRed schreef op 06 april 2012 @ 20:35:

Geen ervaring mee maar vertelt hij zijn vrouw over de andere vrouwen met wie hij omgaat? Of is dat er gewoon, zowel bij hem als bij haar, en wordt daar verder niet echt over gepraat?

Heel knap overigens, een open relatie. Dan heb je vaak een erg goede basis met je 'vaste' partner.

Wil jij momenteel dus geen gezin of kinderen en is het daarom voor nu oké? Of heb je juist al kinderen?Geloof het of niet, sommige mensen willen geen kinderen. Ja echt....komt echt voor.
Bazinga!
@vivalda: I know! En da's maar goed ook!
quote:isadorawing schreef op 06 april 2012 @ 21:26:

Nee, voor mijn geen Sister Wifes-achtige situatie, daarmee vergeleken ben ik inderdaad meer een minnares of seksvriendinnetje en is hij mijn minnaar.

Zijn vrouw: we hebben elkaars telefoonnummer, maar we hebben nog niet de behoefte gehad om elkaar te spreken. Ik weet van zijn kant hoe hun situatie in elkaar steekt, en ook zijn beweegredenen, over die van haar en welke emoties er bij haar spelen/ gespeeld hebben, kan ik niks zeggen.

Wat er met zijn andere poly-lovers de laatste 10 jaar gebeurd is, daar ga ik wegen eventuele herkenbaarheid liever niet op in.

Polyamoreus zijn staat volgens mij niet gelijk aan vreemdgaan, dus wat mij betreft hoeft ie niet in de smoezenlijst opgenomen te worden...

'Do's & Donts' gooide ik er een beetje in om iets op gang te brengen, was wellicht wat overdreven.

Ik denk dat je de term polyamoureuze relatie achterwege moet laten, dat is heel wat anders dan iemands seksvriendinnetje zijn.

Al dan niet met partners medeweten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven