Centraal Moderatortopic deel 2

28-02-2012 11:33 3484 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.

Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de linkerbovenkant van een topic, of aan de rechterbovenkant van een posting.

Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Hier zijn onze algemene voorwaarden en de huisregels van het Viva forum terug te vinden.

Hier zijn de mededelingen van het Viva forum terug te vinden.

Hier kun je bugs die je op het forum tegenkomt melden.

Hier kun je de beleidsmededelingen terugvinden.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:helene31 schreef op 06 april 2012 @ 23:30:

[...]

Autocorrect al uitgezet?

Ook even een welverdiend voor de juniors! Fijn dat het ook daadwerkelijk goed blijkt te gaan.Absoluut. De moderators hebben (in mijn ogen ten onrechte) veel over zich heen gekregen, maar ze hebben hun best gedaan om de zaakjes nog beter te regelen dan eerst!
quote:juniormoderatorviva schreef op 06 april 2012 @ 23:01:

[...]

Nee.

Fijn Pasen allemaal.

mvg, Junior (?) Ik zie toch steeds van die hummels met rode, bolle wangen voor me, in een tuinbroekje en een kapotte knie. Zó schattig.
quote:molly74 schreef op 06 april 2012 @ 23:43:

[...]

Ik zie toch steeds van die hummels met rode, bolle wangen voor me, in een tuinbroekje en een kapotte knie. Zó schattig.

We hebben vandaag de nick gekregen en daarmee de mogelijkheid om hier te melden wat onze wijzigingen zijn geweest.

Veel veranderd vandaag en vergeten te vragen of er een etiquette is hoe we `moeten` antwoorden en afsluiten.

dus dat zal ik morgen doen.

Tot nu dan,

mvg, Junior.
quote:himalaya schreef op 06 april 2012 @ 19:18:

[...]

Ook in die van mij, zag ik na nog een keer lezen...

Mea culpa Molly en IBI, mea culpa...

Ik zie nu pas je doorgestreepte reactie. En nu ook je schuldbelijdenis. Het is je vergeven, omdat je zo lief voor me bent.
quote:juniormoderatorviva schreef op 06 april 2012 @ 23:48:

[...]

We hebben vandaag de nick gekregen en daarmee de mogelijkheid om hier te melden wat onze wijzigingen zijn geweest.

Veel veranderd vandaag en vergeten te vragen of er een etiquette is hoe we `moeten` antwoorden en afsluiten.

dus dat zal ik morgen doen.

Tot nu dan,

mvg, Junior.Oh, was maar een grapje van me. Ik vind het wel goed staan verder, dat 'junior'.
Beste Mod,

Zou u aub willen kijken naar onderstaand topic? Ik ben afgehaakt bij de OP waarin een kind wordt weggezet als een 14 jarig vmbo-sletje.

Ik zal de rest maar weg laten maar ik vind dit heerschap in al zijn topics extreem provoceren, in mijn ogen is hij negatief aanwezig voor de sfeer op het forum.

Bovenstaand is maar 1 quote uit de OP.

"Bouten lekker dan klaarkomen"....

Ik las hier op het Mod.topic ook al een klacht van Thee over de titel, die zou van mij ook wel iets genuanceerder mogen.

met vriendelijke groet,

Mylene
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:friezinnetje schreef op 31 maart 2012 @ 19:06:

Erg vreemd idd dat beide hier mogen blijven. Maar ja, het werd een stuk rustiger op viva, dus men zal blij zijn met elke hit die hier gedaan wordt. Dat het hoogst discutabel is dat dat met zulke forummers moet, is weer een ander verhaal.

Jammer is wel, dat er weer niet geluisterd wordt naar een grote groep forummers en er weer allerlei excuses worden gezocht om maar niet aan de vraag van een grote groep forummers te voldoen. Het schijnt iig niet door te dringen dat dit ook forummers gaat kosten. En het daardoor nog rustiger wordt hier.

Wat erg vreemd is, is dat viva dat zelf niet ziet. Want wanneer je ze daar op attendeerd, wordt er gezegd dat dat niet klopt. Oudgedienden weten wel beter.

Mijn plezier was al een stuk minder hier, maar er blijft nu helemaal niks van over.Dit dus. Controversiele mensen die hits scoren kunnen hie rhun goddelijke gang gaan. Ik als loner, krijg meteen een ban.
quote:ModeratorViva schreef op 31 maart 2012 @ 20:43:

[...]

Wij doen ons uiterste best.

Met vriendelijke groeten,

Moderator viva forumDat geven jullie dan wel een vreemde uitingsvorm.....
quote:ModeratorViva schreef op 31 maart 2012 @ 21:53:

[...]

Ons inziens niet. Vandaar dat is besloten het topic te verwijderen.

Nogmaals allemaal ontzettend bedankt voor jullie meldingen. Er wordt wel degelijk hard gewerkt om alle trollen te bannen en het forum schoon te houden.

Moderator viva forumWaarom mag Martin81 hier dan nog steeds zijn vrouwenhaat roindstrooien?
quote:jaschenca_2 schreef op 01 april 2012 @ 18:37:

[...]

Ik hoop dat jullie nog wel even de bijdragen van Naara onder de loep hebben gehouden?Net zo als ze de bijdragen van Martin81 onder de loep houden?
quote:Twinkle1001 schreef op 01 april 2012 @ 18:37:

[...]

Beetje overdreven misschien? Het ging volgens mij alleen om de bijdragen van Naara? Het is wat overtrokken dat een complete discussie verdwijnt vanwege één persoon. Da's zonde.

Er had evt. gewoon gemodereerd kunnen worden.

Zou de discussie (evt. na moderatie) niet teruggeplaatst kunnen worden?

.

En dat na EEN (1) controversiele reactie van Naara (die overigens zeker te weten gelijk heeft, maar dat terzijde).

WANNEER gaan we alle controversiele topics/reacties van Martin81 verwijderen?
quote:IlikeFormentera schreef op 01 april 2012 @ 18:44:

[...]

Dat is knap algemeen geformuleerd. Kunnen jullie niet wat specifieker zijn en waarom was het geen optie om de posting 'waar het uit de hand loopt' gewoon te verwijderen? Er kwamen namelijk maar bar weinig postings in aanmerking om als 'uit de hand lopend' te worden beschouwd. Ik persoonlijk vermoed de verlichtende bijdrage van ene naara maar dat soort teksten lees ik zo vaak dat ik daar allang niet meer opgewonden van kan raken. Verwijderen was heel wat eenvoudiger en helderder geweest.

Ja jouw bijdragen op gelijksoortige inderwerpen zijn veel minder aanstootgevend....

(voor hen die uit jouw team komen, dan wel. De tegenpartij voelt zich anders toch wel danig in zijn kruif getast, bij het lezen van dergelijke verdraaiingen van de werkelijkheid)
Naara? Gaat het?

Je lijkt zo boos. Vind het niet leuk je zo boos te lezen. Ik snap je wel.

Maar ik heb die reactie waarom je je ban kreeg ook gelezen, en je ging echt over de rand heen.

Hoewel ik begreep waar je reactie vandaan kwam.
quote:superstar_2 schreef op 01 april 2012 @ 19:04:

[...]

Idd Naara vloog uit de bocht en ik die daarop reageerde ook maar de rest van de discussie was heel waardevol.

Naara vloog niet uit de bocht, maar heeft gewoon een andere kijk op dat soort zaken (uit de eerste hand nog wel). En zoals we hier in dit fijne, integere modtopic hebben kunnen lezen, controversiele uitspraken doen MAG.

Dus waarom jullie (mods incluis) hier zo'n hoge bloeddruk van krijgen ????
quote:ModeratorViva schreef op 01 april 2012 @ 19:10:

[...]

Het topic zal na moderatie weer teruggeplaatst worden.

Moderator viva forum

Fijn, dan vertrouw ik erop dat jullie je modregels consequent toepassen, en mij niet were bannen na een controversiele uitspraak.

Zolang dezelfde regels niet voor Martin81 van toepassing zijn, that is.
quote:martin81 schreef op 06 april 2012 @ 20:47:

@Moderators: kunnen jullie wel communiceren of dit hulp (extra mankracht) betekent of ook een verandering in beleid?

Als de assistenten gaan helpen bij het verwijderen van spam en vieze plaatjes, dan juich ik de extra mankracht van harte toe.

Maar ik hoop dat wel dat het beleid tolerant blijft en dat het niet zo wordt als vroeger, namelijk een hel voor andersdenkenden en een ons-kent-ons-circuit waarbij mensen zorgen voor een plek tussen de moderators om af te rekenen met mensen met andere meningen.

Kortom: extra mensen voor extra slagkracht, maar niet om mede-forummers te gaan beoordelen en bannen.

Kunnen jullie hier iets over zeggen?Martin, lijk mij toch niet dat jij te klagen heb t tav toleranti ein het beleid. Op ieder ander zichzelf respecterend forum was jij namelijk allang exit geweest.
quote:martin81 schreef op 06 april 2012 @ 21:07:

Huh? Ik ken de forumgeschiedenis op mijn duimpje. Heb ik ook al heel vaak gezegd. Heb veel contact met mensen die hier vaak kwamen. Ook lees ik al langer mee dan ik hier post.

Nog iets anders: kunnen de moderators iets zeggen over het "TTTOT-ers verzamelen"" topic op de Overige-pijler.

Normaal gesproken ben ik tegen censuur, maar ik vind het persoonlijk niet okee dat een groep forummers de ambitie uitspreekt om elk topic van de door hen uitgekozen "trollen" (die echter niet als zodanig zijn beoordeeld door de moderators!) proberen te vervuilen en de discussie daar onmogelijk te maken.

Vrije discussie, ja. Doelbewust proberen elk onwelgevallig topic te vervuilen, nee. Wat mij betreft dan, want uiteraard leg ik me neer bij het oordeel van de moderators. Maar wel graag een statement van jullie kant.

Martin, je hebt boter op je hoofd. Je zit zelf vele topics te vervuilen met je (idiote) offtopic geblaat.

Verbeter de wereld, begin bij jezelf!
quote:martin81 schreef op 06 april 2012 @ 21:22:

[...]

Grrrrr..... dit is de 1000e keer!!!! Ik zeg expliciet dat ik minderjarige meisjes NIET aantrekkelijk vind. Dat ik veel 16-jarige meisjes mooi vind, maar totaal oninteressant en daardoor niet aantrekkelijk. Ik heb diverse malen aangegeven, en ze BLIJFT doelbewust het omgekeerde beweren van wat ik gezegd heb.

Echt ongelofelijk. Ik ben tegen sancties en tegen huilen bij de moderators, maar dit is echt de zoveelste keer dat dit gebeurt. Echt schandalig. Meen ik echt. Pure karakermoord.

Huilen bij mods is inderdaad niet jouw stijl. Bans aansmeren ook niet.

(tenzij het Yvonjaspers betreft....)
quote:scamp schreef op 06 april 2012 @ 21:22:

[...]

En kleien met paashaas poep. Komt al in de buurt van Martin zijn topic diaree.

Weet je Martin, ik ben jou echt kots kots beu.

Ik heb je geprobeerd te negeren. Maar je bent niet te negeren.

Daarbij haal je echt het slechtste in me naar boven. Ik ben een gezellig mens maar als ik ergens niet tegen kan is het jouw gedrag.

Je ego is zo groot als Jupiter en je haalt er plezier uit om de meesten hier naar beneden te halen.

En zeg nou niet dat het niet zo is want we weten allemaal wat je doet.

Echt de eerste de beste die mij nog in een topic van die kwal ziet mag me een schop geven.

[/frustratie voor een leugenachtige huichelaar]

Kijk mod, een typisch voorbeeld van iemand die de forumsfeer nadelig beinvloed: Martin81. Wat waren ook al weer de regels die daarvoor gelden? permaban?

Doe wat je zegt, dan lieg je niet....
quote:martin81 schreef op 06 april 2012 @ 21:38:

[...]

Jawel, want je meldt doelbewust het 180 graden tegenovergestelde van wat ik keer op keer op keer heb gezegd. Dat vind ik echt heel bedenkelijk. Ik ben er oprecht boos en verdrietig over.Mag jij jokken van je moeder? Iedereen die ook maar de moeite neemt (mods helaas niet....)om je te loepen weet dat je in je topics/postings iets heeeeeeel anders uitdraagt dan de huilie die je in dit topic laat zien.
quote:Maja82 schreef op 06 april 2012 @ 22:02:

Martin De laatste keer dat ik wat aan je bericht. Donder opvan dit fojrum, schrijf de bagger die je uitkraamt op fok ofzo maar donder hier op. Vertrek met je vrouwonvriendelijke en beledigende opmerkingen. Je hebt niets maar dan ook niets , zelfs minder dan niets toe te voegen aan dit forum. Vertrek met je onsmakelijke topicdiaree en LAAT ONS MET RUST!!!!Mod, wanneer ga je iets doen met de geluiden die je van vaste forummmers ontvangt?
quote:martin81 schreef op 06 april 2012 @ 22:31:

[...]

Ik respecteer vrouwen ter zeerste. Ik heb meer vriendinnen dan mannelijke vrienden. Ik respecteer de vrouwen op dit forum ook zeer, ook al vind ik sommigen niet fair naar mij toe en ook niet naar vele nieuwkomers die worden bedolven met flauwigheden en incrowd-gedrag.

Ik vind het jammer dat het op deze toon moet, maar ik waardeer je als poster, dus wat mij betreft hoeft er zeker geen ban te komen. We moeten er met zijn allen wat van maken. Als mensen elkaar niet liggen, dan moeten ze elkaar mijden, maar bans zijn de laatste oplossing.Merendeel van jouw reacties wordt gekenmerkt door vrouwnhaat. Respect voor vrouwen, mijn neus.
quote:missy_acy schreef op 06 april 2012 @ 22:36:

Serieus Martin, wat doe je hier nog?

Iedereen kotst je uit. En degenen die nieuw zijn doen dat morgen vast.

Ga anders naar fok ofzo, of gebeurde je daar hetzelfde?

Ik ben het ook volledig eens met maja.Mod, I rest my case....
quote:scamp schreef op 06 april 2012 @ 22:37:

[...]

Dit gaat niet over diversiteit, straatjes of andere meningen.

Dit gaat over jouw gehuichel.

Je onderschat de mods zo ontzettend door een braaf lief jongetje te spelen in dit topic.

Ze lezen de rest heus wel hoor.

Zelfs de topic(s) die zijn verwijderd zijn naleesbaar.

Je bent een troll die 100% volgens het Noorse boekje werkt. Maar het gaat je niet lukken hoor om ons zo uit de tent te lokken dat wij een ban krijgen.

Vergeet het maar.Jammer genoeg, denk ik dat hij de mods niet onderschat maar ze integendeel juist uitstekend weet te bespelen.
quote:ModeratorViva schreef op 06 april 2012 @ 22:40:

Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators. Off-topic berichten zijn op dit topic niet toegestaan. We zullen jullie opmerkingen in behandeling nemen en kijken wat we ermee kunnen. We hopen dat jullie hiermee voldoende geïnformeerd zijn en de discussie met Martin81 eventjes laten voor wat het is. Geniet van jullie paasweekend!

Moderator viva forumIk wil best aan doit verzoek gehoor geven, als ik ook maar de minste indruk had dat jullie dit serieus nemen. Door zijn nog steeds voortdurende aanwezigheid hier is dat helaas niet het geval.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven