Datingsite Codtetaal/ Jargon...

07-04-2012 00:18 156 berichten
--
quote:Henkjan41 schreef op 07 april 2012 @ 11:05:

Neem het niet zo letterlijk allemaal.

Het kan soms een mensenleven duren voordat je er achter bent wie je nou eigenlijk bent. Dus wat is de geldigheid van de gemiddelde profieltekst denk je?

Het maakt echt helemaal niets uit wat je schrijft, dat heb ik zelf ervaren. Alles draait om je foto.

True... maar grove spelfouten en een tekst die van onnozelheid aan elkaar hangt kan zeker een afknapper zijn, al is de foto nog zo leuk. ( ik ga graag met me maten naar voetbal op zondag en hou van fitness en de kroeg. Nou verras me maar.)

Sowieso lees ik vaak aan het eind: "wie durft?" "ik ben benieuwd!" "verras me maar" "ben benieuwd of jij me uit mijn tent kan lokken"

Dan klik ik gelijk weg. Zo'n passieve en arrogante houding straalt dat uit.
Alle reacties Link kopieren
quote:bloemetje77 schreef op 07 april 2012 @ 11:17:

Dan klik ik gelijk weg. Zo'n passieve en arrogante houding straalt dat uit.

Dit kun je alleen doen als je je dit kunt permitteren.

Er blijkt uit dat het aanbod aan mannen enorm is, anders doe je zoiets niet.
quote:BubblyToes schreef op 07 april 2012 @ 01:20:

Leuk topic .

Wat ik ook niet begrijp/ irritant vind is als gasten meteen gaan vragen waar naar ik op zoek ben, tijdens een chat. Binnen een paar minuten. Wat moet ik zeggen, ik zoek een man van dat en dat type die zus en zo is voor een vaste relatie en dan graag binnen een paar jaar samenwonen, trouwen, kinderen? Tjeez.

Weet ik veel wat ik wil. Ik wil gewoon een leuk gesprek en kijken of er een klik is voor wat dan ook.

Haha zo dat moest ik even kwijt! :P Voor meer mensen herkenbaar?Yep. die vraag beantwoord ik dan ook niet. Zeg gewoon dat ik daar helemáál geen zin in heb, en vraag of ie niet gewoon een beetje kan kletsen.
Oh en mannen die zeggen geen relatie te zoeken maar een vriendschap klik ik midden in de chat weg. Vrienden hoef ik echt niet op het www te zoeken hoor!
quote:BubblyToes schreef op 07 april 2012 @ 01:20:

Leuk topic .

Wat ik ook niet begrijp/ irritant vind is als gasten meteen gaan vragen waar naar ik op zoek ben, tijdens een chat. Binnen een paar minuten. Wat moet ik zeggen, ik zoek een man van dat en dat type die zus en zo is voor een vaste relatie en dan graag binnen een paar jaar samenwonen, trouwen, kinderen? Tjeez.

Weet ik veel wat ik wil. Ik wil gewoon een leuk gesprek en kijken of er een klik is voor wat dan ook.

Haha zo dat moest ik even kwijt! :P Voor meer mensen herkenbaar?

Haha dat vraag ik ook meteen. Als een man namelijk puur voor de serieuze relatie daar zit en we hebben heel andere ideeën (bijv hij woont in een gehucht hier ver vandaan en wil never nooit verhuizen) dan is het na één gesprek gewoon klaar.

Maar de site waar ik zit, daar zitten mensen zowel voor 'losse dates' als voor het serieuzere werk.

Jouw antwoord is toch duidelijk: chatten en zien waar het toe leidt.
En dan alle clicheś; het leven is een feestje, maar je moet zelf de slingers ophangen, of een dag niet gelachen.....etc etc. Vreselijk!

Of die mannen die als profieltekst een bijsluiter hebben. Kennen jullie die?!
"Ik houd van een goed gesprek met een glas wijn."

Moet dat glas wijn wel een beetje terugpraten.
Beklaag je niet over de duisternis, steek een kaars aan.
Oh ik lees nu dat ik dat van Bubbly Toes verkeerd geïnterpreteerd heb. Ik vraag zelf namelijk ook in een eerste gesprek wat iemand zoekt. Wat me echter niet aanstaat is als iemand direct vraagt wat voor man ik zoek, of wanneer (en dat vind ik écht erg) iemand in de eerste minuut vraagt: "Vertel eens iets over jezelf".
Ik houd niet van mensen die de ene standaardvraag na de andere stellen.

'heb je al een vakantie geboekt?'

'ga je nog op stap zaterdag?'

En nog erger: Hoe kan zo'n leuke meid als jij nog vrijgezel zijn?

Ik vind t leuker als gesprekken niet per se over een bepaald onderwerp gaan maar als er humor in zit.
Nee als ik vraag wat iemand zoekt bedoel ik ook niet qua soort vrouw (hobby's, lievelingseten etc) maar qua relatievorm (serieus, scharrelen, alleen chatten).

Op paiq, waar ik zit, heb je geen profielen dus moet je t een beetje zelf uitvogelen.

Er zitten bijv ook mannen met een open relatie die een scharrel zoeken. Handig om dat meteen te weten, dat je er niet na 5 gesprekken nog eens achter komt.
quote:rara70 schreef op 07 april 2012 @ 11:27:

En dan alle clicheś; het leven is een feestje, maar je moet zelf de slingers ophangen, of een dag niet gelachen.....etc etc. Vreselijk!

Terwijl het helemaal niet gaat om waar iemand van houdt of wat hij doet. Waar het om gaat is: sex. Heb ik zin om met jou naar bed te gaan?

Wat ook al vind je elkaar nog zo aardig en ben je bijna een kopie van elkaar, als er geen fysieke aantrekking is, houdt het op.

Het omgekeerde is ook waar: ook al zijn de verschillen kwa interesses nog zo groot, als je graag met elkaar in bed ligt maakt het helemaal niet uit.
Ik knap zelf af op een foto waarop een man onderuitgezakt in een tuinstoel zit met een fles bier in zijn hand....

Verder zijn de chliches niet leuk, maar sommigen denken dan dat ellenlange teksten wel werken......alsof iemand die leest
quote:fman schreef op 07 april 2012 @ 01:09:

Vrouw die weet wat ze wil = niet timide, ambitieus, gericht op het verwezenlijken van eigen doelen in haar leven. Kan zichzelf dus vermaken en zeurt niet de hele tijd aan je hoofd over onbenullige dingen.Hahahahahahaha. Een vrouw die weet wat ze wil is dus eigenlijk een vrouw die niet de hele tijd aan je hoofd zeurt???!!! Tjongejonge. Waar verzin je dat nou weer uit?
Nou Henkjan; tuurlijk is seks belangrijk, maar het gaat er bij mij toch ook wel om waar iemand van houdt en wat hij zoal doet hoor!
quote:rara70 schreef op 07 april 2012 @ 11:36:

Nou Henkjan; tuurlijk is seks belangrijk, maar het gaat er bij mij toch ook wel om waar iemand van houdt en wat hij zoal doet hoor!In welke volgorde: eerst checken waarvan iemand houdt, of dat okee voor je is en dan het bed, of: eerst het bed en dan checken of de interesses kloppen?
"Ik hou van leuke dingen doen"

..... écht waar ? ... .Leuke dingen doen? .. Jeetje, ik hou alleen maar van hele stomme dingen doen.
Overigens zijn de Marktplaats.advertenties echt briljant om te lezen Ik kan me echt uren vermaken daar
quote:Lilith75 schreef op 07 april 2012 @ 07:35:

Of : "ik zoek iemand die stevig in zijn / haar schoenen staat"

Moet die gene zijn / haar voeten ingetaped hebben ofzo???

Of man van 40:" iemand zonder rugzakje".

Hallo dan zoek je het op de middelbare school en dat is gelukkig verboden......

Of " hou jij net als ik ook zo van lekker eten?"

Nee mijn voorkeur gaat ut naar niet lekker eten....pffff

Eigenlijk is het gewoon grappig......Eigenlijk leg je gewoon op alle slakken zout. Ik pik toevallig jouw post eruit, maar ik lees hier wel meer opmerkingen die niet zo bijzonder gek zijn in mijn optiek. Niet iedereen is even origineel en kan goed een leuke en sprekende tekst schrijven. En als de man in kwestie dus bijvoorbeeld aangeeft dat hij soms graag uitgaat, maar soms ook graag op de bank hangt, dan weet je toch wat hij bedoeld? Wat is daar nu raar aan? Wat moet die man er dan van maken? En wat is er in godsnaam mis met de termen spontaan of leuk??? Ik zou bijna zeggen: als je al over dit soort zaken valt, dan snap ik wel waarom sommige vrouwen alleen blijven. Veel te kritisch.
quote:Tijntje schreef op 07 april 2012 @ 02:20:

Wat een schijnheilige bullshit daar moet je al helemaal niet intrappen. Wie onder de 50 is er nu op zoek naar een maatje. De meeste hebben wel vriendinnen of vriendschappen, maar daar ga je niet mee naar bed. Ik en vele zoeken juist die fysieke klik, maatjes heb ik genoeg daar hoef ik er echt niet meer van.Schijnheilig? Voor mannen misschien? Vaak kunnen vrouwen seks genoeg krijgen, en zijn ze eerder op zoek naar iemand met wie het ook geestelijk klikt dan iemand waarmee ze alleen maar seks hebben.
quote:Cici25 schreef op 07 april 2012 @ 11:41:

[...]

Eigenlijk leg je gewoon op alle slakken zout. Ik pik toevallig jouw post eruit, maar ik lees hier wel meer opmerkingen die niet zo bijzonder gek zijn in mijn optiek. Niet iedereen is even origineel en kan goed een leuke en sprekende tekst schrijven. En als de man in kwestie dus bijvoorbeeld aangeeft dat hij soms graag uitgaat, maar soms ook graag op de bank hangt, dan weet je toch wat hij bedoeld? Wat is daar nu raar aan? Wat moet die man er dan van maken? En wat is er in godsnaam mis met de termen spontaan of leuk??? Ik zou bijna zeggen: als je al over dit soort zaken valt, dan snap ik wel waarom sommige vrouwen alleen blijven. Veel te kritisch.

Ja, die voorbeelden die Lilit beschreef vond ik ook erg overtrokken.

Ik heb ook wel eens op een datingsite gestaan....is echt moeilijk om wat leuks te verzinnen, zeker als je hobby's hebt zoals ik die iedereen heeft...lezen, sauna, zwemmen..
Kan niet quoten, Maar Henkjan; eerst intresses etc, en dan pas het bed! ik moet iemand in het dagelijks leven toch heel leuk vinden, om er opgewonden van te kunnen raken.
Okee over profielteksten dan: mij valt het paradoxaal-geformuleerde profiel vaak op.

"Ik hou van uitgaan maar ook van op de bank zitten. Ik hou van een frietje mèt, maar ook van een driesterrenrestaurant. Ik ga net zo lief naar een chic hotel aan de Cote d'Azur als met een tentje naar het preteiland Mykonos. Ik hou van een ruige stoere kerel, maar een lieve schat is ook okee. Ik ben dol op kinderen maar ik ben blij dat ik ze niet heb. Ik ben dol op de bioscoop, maar een dvd-tje is ook prima."

Zo van: je kunt met mij alle kanten op. Iedereen vindt in deze tekst wel iets van zijn gading.
quote:rara70 schreef op 07 april 2012 @ 11:45:

Kan niet quoten, Maar Henkjan; eerst intresses etc, en dan pas het bed! ik moet iemand in het dagelijks leven toch heel leuk vinden, om er opgewonden van te kunnen raken.Okee prima, bij mij is het altijd zo geweest dat ik met mijn vrouwen binnen 2 keer in bed lag. Het begon altijd met vuurwerk, de rest kwam later.
quote:pearle schreef op 07 april 2012 @ 11:44:

[...]

Ja, die voorbeelden die Lilit beschreef vond ik ook erg overtrokken.

Ik heb ook wel eens op een datingsite gestaan....is echt moeilijk om wat leuks te verzinnen, zeker als je hobby's hebt zoals ik die iedereen heeft...lezen, sauna, zwemmen..

Daarom ben ik fan van Paiq

Nou ja niet alleen daarom. Ik heb bijv een vriendin/kennis die op RP staat maar die ook gaat speuren naar collega's die er op staan of bijv in de gaten houdt: Nou, Pim was er een paar maanden vanaf, maar hij staat er weer op hoor!

Ik heb daar absoluut geen zin in.

Gisteren deed ik op Paiq zo'n testje dat je foto's gaat beoordelen. En toen realiseerde ik me hoe weinig een foto me eigenlijk zegt. Een kort gesprekje, daar haal ik veel meer uit.
quote:Henkjan41 schreef op 07 april 2012 @ 11:46:

Okee over profielteksten dan: mij valt het paradoxaal-geformuleerde profiel vaak op.

"Ik hou van uitgaan maar ook van op de bank zitten. Ik hou van een frietje mèt, maar ook van een driesterrenrestaurant. Ik ga net zo lief naar een chic hotel aan de Cote d'Azur als met een tentje naar het preteiland Mykonos. Ik hou van een ruige stoere kerel, maar een lieve schat is ook okee. Ik ben dol op kinderen maar ik ben blij dat ik ze niet heb. Ik ben dol op de bioscoop, maar een dvd-tje is ook prima."

Zo van: je kunt met mij alle kanten op. Iedereen vindt in deze tekst wel iets van zijn gading.Dat is dan weer niet een vrouw die weet wat ze wil...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven