Borderline en blowen slechte combinatie.

07-04-2012 13:39 124 berichten
Stel iemand heeft borderline en blowt daarnaast dagelijks.

Is dat dan slecht voor de klachten van borderline of kun je er juist rustig van worden zodat je bijv geen medicijnen hoeft te nemen?

Iemand een idee, persoonelijke ervaring,

Thnx alvast.
Alle reacties Link kopieren
Gaan we nu beginnen over wat allemaal wel niet slecht voor je is? Medicatie is ook drugs. Dus doe het als je het doet met mate. Is met alles zo
quote:Kier_V schreef op 07 april 2012 @ 14:02:

[...]

En van het gebruiken van alcohol krijgen we niets?

De wiet is niet kankerverwekkend, dat is de tabak.

De vraag gaat niet over alcohol

Ik associeer blowen met tabak, het zal gezonder zijn een andere manier te gebruiken, pijpje oid.
quote:caramellady schreef op 07 april 2012 @ 14:05:

Gaan we nu beginnen over wat allemaal wel niet slecht voor je is? Medicatie is ook drugs. Dus doe het als je het doet met mate. Is met alles zo

Inderdaad.

Neem liever een joint dan minimaal 2 Naproxen, 6 Parcetamolletjes en 4 Ibuprofennetjes per dag.

Gelukkig vond mijn arts dat ook.
quote:zwerveruitkering schreef op 07 april 2012 @ 13:54:

[...]

Alcohol dan?

Daar gaat dit topic niet over.

Er zijn zoveel dingen die slecht voor je zijn. Dit topic gaat over drugs en ik heb een grote afkeer van drugs.
quote:Kier_V schreef op 07 april 2012 @ 14:07:

[...]

Inderdaad.

Neem liever een joint dan minimaal 2 Naproxen, 6 Parcetamolletjes en 4 Ibuprofennetjes per dag.

Gelukkig vond mijn arts dat ook.Ja, je kunt ook beter een joint roken dan een fles jenever drinken. Zo ken ik er nog wel een paar.
Ik denk dat het beter is om als borderliner zo stabiel mogelijk te blijven.. Ik zou het in elk geval met je behandelaar opnemen.
quote:geheimtaal schreef op 07 april 2012 @ 14:09:

[...]

Ja, je kunt ook beter een joint roken dan een fles jenever drinken. Zo ken ik er nog wel een paar.

Tuurlijk, jij wilt vasthouden aan jouw overtuiging. Prima.

Van een fles jenever per dag krijg ik er nog een probleem bij, dacht je niet?

Laat ook maar, jij wilt of kunt niet zien dat bepaald gebruik minder schadelijk is dan alternatieven
Hier in de buurt woont iemand met schizofrenie, die blowt meerdere keren per dag.

Omdat ie er nooit een geheim van heeft gemaakt wordt er ook geen punt van gemaakt, zn medicatie is er wel op aangepast.

Dus eerlijk en open over zijn
Bij gebruik van medicinale cannabis gaat het om patiënten die alles al geprobeerd hebben en waarbij de gebruikelijke medicijnen niet helpen of te veel bijwerkingen geven. In zulke gevallen kan de arts cannabis voorschrijven. Het gaat om patiënten met de volgende klachten en ziekten:

Pijn, spierkrampen of spiertrekkingen bij multiple sclerose (MS) of ruggenmergschade.

Misselijkheid, verminderde eetlust, vermagering en verzwakking bij kanker en aids.

Misselijkheid en braken als gevolg van de behandeling van kanker, HIV-infectie en aids.

Langdurige pijn waarvan de oorzaak in het zenuwstelsel zit - bijvoorbeeld een afwijking in een zenuwbaan, fantoompijn of chronische zenuwpijn die soms blijft bestaan nadat gordelroos genezen is.

Tics bij het syndroom van Gilles de la Tourette - plotselinge bewegingen of uitspraken die niet zijn tegen te houden en die steeds weer terugkomen. Cannabis gaat deze tics tegen.

ik zie hier geen borderline tussen staan.... + dat je er dan thee van zet in plaats van het te roken....
quote:Kier_V schreef op 07 april 2012 @ 14:11:

[...]

Tuurlijk, jij wilt vasthouden aan jouw overtuiging. Prima.

Van een fles jenever per dag krijg ik er nog een probleem bij, dacht je niet?

Laat ook maar, jij wilt of kunt niet zien dat bepaald gebruik minder schadelijk is dan alternatievenIk hou inderdaad vast aan mijn overtuiging, je hoeft me dus ook niet te overtuigen dat drugs niet slecht zijn. Net zoals ik jou niet hoef te overtuigen.
Borderliners die blowen hebben verhoogde kans op psychoses, dus ja dat is een slechte combinatie!
quote:zwerveruitkering schreef op 07 april 2012 @ 13:50:

[...]

Daarom schrijven ze het voor tegen pijn in sommige gevallen, denk aan kanker.

Blowen hoeft niet slecht te zijn, helemaal als je puur neem in de vorm van een pijn, de tabak die mensen toevoegen maakt het slecht.Wiet is net zo slecht voor je longen als tabak, tenzij je een vaporizer gebruikt. Maar over dat soort slechtheid gaat het hier niet geloof ik.
.
Het lijkt me dat als je instabiel in het leven staat, van alles weg moet blijven wat het evenwicht nog meer kan storen. Dat betekent oa alle drugs, alcohol en medicatie slechts op dokters advies.

Wat het leven dan beter maakt is goede voeding, beweging en regelmaat.
Bordeline is sowieso een slechte combinatie.

Boderline is een emotie regulatie stoornis. Drugs (alcohol, weet of wat dan ook) maken dat alleen maar erger, lijkt me. Gedragstherapie schijnt te werken. Wel consequent toepassen.
quote:geheimtaal schreef op 07 april 2012 @ 14:13:

[...]

Ik hou inderdaad vast aan mijn overtuiging, je hoeft me dus ook niet te overtuigen dat drugs niet slecht zijn. Net zoals ik jou niet hoef te overtuigen.Ik zeg nergens dat drugs goed zijn.
quote:hvslies schreef op 07 april 2012 @ 13:39:

Stel iemand heeft borderline en blowt daarnaast dagelijks.

Ben jij diegene?

En zo ja, werkt het dan goed voor je?

Uit je andere topics begrijp ik dat je 20 plus bent, bij je moeder woont, geen opleiding hebt afgerond, geen daginvulling hebt , de diagnose borderline en angststoornis hebt, last van hyperventilatie en hypchondrie, jezelf snijdt en gaat binnenkort beginnen aan dialectische gedragstherapie. Dat lijkt mij op het eerste gezicht geen gelukkige combinatie met drugs met een psycho-actieve werking. En kun je wel met die therapie aan de slag als je blowt?
quote:cookie28 schreef op 07 april 2012 @ 14:16:

Borderliners die blowen hebben verhoogde kans op psychoses, dus ja dat is een slechte combinatie!Borderliners hebben een verhoogde kans op psychoses, én blowen verhoogt de kans (bij een ieder) op psychoses. Helaas is het in dit geval niet + en + is -, je loopt als borderliner echt een hoger risico. Maar ik lees net dat TO ook een angststoornis heeft, dan is blowen al helemáál niet handig.
Ik heb er niet veel verstand van, ook niet veel ervaring mee.

Maar iemand die toch al veel moeite heeft om tot actie te komen, is ook niet gebaat bij dagelijks blowen, lijkt me.
Ligt eraan wat je blowt.

Een 'zware' wiet komt anders binnen dan een jointje met bv Afghaan. Van wiet wordt men sneller paranoide, van hasj rustiger [uitzonderingen daargelaten]
quote:brandy38 schreef op 07 april 2012 @ 15:23:

Ligt eraan wat je blowt.

Een 'zware' wiet komt anders binnen dan een jointje met bv Afghaan. Van wiet wordt men sneller paranoide, van hasj rustiger [uitzonderingen daargelaten]Nou dat weet ik niet hoor. De grootste weirdos roken juist zwarte stuff als Afghaan. Maar misschien is dat idd omdat ze van wiet helemaal doordraaien.
.
quote:brandy38 schreef op 07 april 2012 @ 15:23:

Ligt eraan wat je blowt.

Een 'zware' wiet komt anders binnen dan een jointje met bv Afghaan. Van wiet wordt men sneller paranoide, van hasj rustiger [uitzonderingen daargelaten]

Hasj is juist volgens mij altijd mét chemische troep.

Daar word je denk ik eerder lijp van dan van wiet maar misschien is dat afhankelijk van hoe je gestel in elkaar zit?
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Voor de een is hasj fijner, voor de ander wiet. Maar hoe dan ook, voor TO is het beiden sterk af te raden.
quote:shahla schreef op 07 april 2012 @ 15:33:

[...]

Hasj is juist volgens mij altijd mét chemische troep.

Daar word je denk ik eerder lijp van dan van wiet maar misschien is dat afhankelijk van hoe je gestel in elkaar zit?

Hasj wordt gemaakt van [de afval] van wiet.

Met wiet wordt juist veel geknoeit, daarom vallen ze tegenwoordig ook in de klasse harddrugs. Ze worden bespoten om de toppen zwaarder te laten wegen, waardoor het meer oplevert per gram.
Maar goed, de hoeveelheid wat je in een joint stopt is natuurlijk ook van belang hoe je erop reageert.

Heb zelf borderline-trekken, en rook al vanaf mijn puberjaren jointjes. Ben nu 39 en ik ben er echt niet 'gekker' van geworden hoor! Ken wel mensen zonder etiket die ernstiger problemen hebben [gekregen] door het dagelijks roken van wiet!
quote:brandy38 schreef op 07 april 2012 @ 15:53:

[...]

Hasj wordt gemaakt van [de afval] van wiet.

Met wiet wordt juist veel geknoeit, daarom vallen ze tegenwoordig ook in de klasse harddrugs. Ze worden bespoten om de toppen zwaarder te laten wegen, waardoor het meer oplevert per gram.

Het lijkt me makkelijker om wat rotzooi mee te draaien in hash dan in wiet. En als er al rotzooi in de wiet zelf zit (bestrijdingsmiddel ofzo) komt dat ook gewoon mee.

Ik heb ook wel eens op tv gezien hoe ze het maken, in Afghanistan ofzo. Met hele vieze handen. Bleh. Sindsdien vind ik hash een stuk minder aantrekkelijk.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven