Daten met polyamoreuze man

06-04-2012 20:09 142 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dank voor jullie tijd en input dames (en heren). Voor mij is nu in ieder geval wel duidelijk geworden dat mijn verhaal hier posten voor mij niet de juiste keuze is geweest. Ik wilde even mij ei kwijt, maar had daarbij totaal geen rekening gehouden met de beerput aan negatieve reacties en emoties dit dit bij sommige posters zou oproepen. Uiteraard begrijp ik dat het voor sommigen een gevoelig onderwerp kan zijn, maar de invullingen en aannames die gedaan worden alleen op basis van een paar regels virtuele tekst, ik pas er verder voor om daar op in te gaan. Wellicht dat ik me alsnog aansluit bij het minnaressen topic.

Fijne Paas!
Joh, maak je niet druk ;) ...met wie jij in bed kruipt moet je lekker zelf weten. Mijn zegen heb je en ik gun je ook een leuke vent in je leven. Waarom niet? Ik ken je niet, je hebt mij niks misdaan dus ik wens je alle goeds. Duzzzz...

Dit gezegd hebbende, vraag ik me af of hij jou niet heeft wijsgemaakt dat jullie polyamoreus bezig zijn. Zegt hij dat hij wél van je houdt? Dat jij wel 'n gelijkwaardige rol speelt als zijn vrouw? Ik snap niet zo goed waartegen je ageert.

Het is toch waar wat Mopsie zegt dat mannen die jeuk hebben met vanalles aan komen zetten om toch in je onderbroek te mogen.

Kan kan me ook zo voorstellen dat jij andere verwachtingen had van jullie contact. dat je wel hoopte op een relatie. Of hoopt op meer dan alleen maar seks. dat je hoopt dat je ook een emotionele klik zou hebben en toch meer deel van elkaars leven zou uitmaken.

Die ontgoocheling zou bij mij ook irritatie oproepen. Iedereen zegt je nml. heel duidelijk dat je slechts minnares bent en als jij dat niet leuk vindt om te horen...dan snap ik jouw felheid wel over in jouw beleving respectloze en ongenuanceerde reacties. Die doen gewoon pijn. Maar meid, als je in zijn praatjes bent getrapt, dan is hij nog steeds de lul in het verhaal en niet jij.
quote:isadorawing schreef op 07 april 2012 @ 17:04:maar ik loop echt een beetje vast op die vergelijking (aan mijn adres) met hoerenbezoekjes en scharrelen... dat gaat me gewoon echt te ver.

Veelzeggend dat je niet ziet dat die vergelijk nou juist niet aan jouw adres is gericht. En dat je daarmee dus ook niet de bedoeling van die vergelijking ziet.

Anyway, iedereen zegt hier verder ook dat je er gewoon van moet genieten, dus maak geen heisa waar het er niet is.

Maar doe je het wel veilig?
Ja, ze vat het veels te persoonlijk op. Alsof zij getrouwd is met die kerel.....
quote:yvonjaspers schreef op 07 april 2012 @ 15:41:

[...]

Zoals ik al schreef: ik heb een relatie gehad met iemand die polyamoreus was/is. Alleen... als het voor jou een ongebonden seksdingetje is (zoals bliksemse_bende het noemt), waarom dan dat label polyamoreus eraan hangen? Wat maakt het dan uit of die man gewoon een open relatie heeft, of echt polyamoreus is?

[...]

Wat wil je nu met je bericht? Ja, de mensen die ik ken die een polyamore relatie hebben doen inderdaad relatie-achtige dingen met al hun partners, met volledig medeweten alle partners. Hoe ze dat vormgeven is niet voor iedereen hetzelfde natuurlijk: ik kende (via een forum) mensen die met z'n drieën in 1 huis woonden, mensen die eens in de zoveel tijd bij hun tweede partner overnachtten, mensen die beide partners meenemen naar familiefeestjes, etc. etc. Zoveel mensen zoveel smaken. De enige overeenkomst is dat het echt om volwaardige relaties gaat (dus niet alleen om de seks!) en dat alles open en eerlijk gaat.Yvon, wat ik bedoelde met mijn bericht; hij (de man) kan TO-Isadorawing als zijn extra vrouw beschouwen waar hij liefde en verdriet mee deelt.
Okee, ik raak gewoon een beetje over mijn theewater van de posts van Mopsie, dat geef ik eerlijk toe.

Nog wat verdere uitleg dan maar: ik was vanaf meet af aan op de hoogte van de open relatie (laat ik het dan nu maar zo noemen) van de man in kwestie. In die zin zijn we op het moment gewoon elkaars scharrel (sv... hoe dan ook). Er zijn geen 'houden van' gevoelens uitgesproken, wel dat we elkaar graag en veel zien.

Ik heb een leuke tijd met hem en verder geen verwachtingen, dus niet dat we vurlieft worden, hij bij zijn vrouw weggaat en we 10 kids op de wereld gaan zetten.

Een gevoel van in praatjes te zijn getrapt heb ik dan ook niet, omdat er nooit (valse) beloftes/ voorwendselen oid zijn geweest. Juist dat hij open was over zijn thuissituatie (vanaf het 1e moment dat we elkaar zagen) kon ik erg waarderen.

En uiteraard doe ik het veilig, dank voor de bezorgdheid.
quote:isadorawing schreef op 07 april 2012 @ 17:24:

Okee, ik raak gewoon een beetje over mijn theewater van de posts van Mopsie, dat geef ik eerlijk toe.

Het siert je dat je daar eerlijk over bent en dat je ervoor openstaat.

Toch denk ik dat jouw reactie iets zegt over hoe jij in deze 'scharrel' staat. Het zou goed voor je zijn om daar eens een zelfonderzoekje aan te spenderen. (Voor jezelf hoor, hoeft niet hier op het forum )

Zit er toch iets van onvrede, frustratie verstopt? Zou je meer willen van deze een scharrel.? Zou je ergens toch niet liever een `echte' relatie willen, iemand die voor je gaat en voor wie jij wèl nummer één bent? Voel je je (hoe diep vanbinnen ook) toch niet een beetje goedkoop? Een soort van 'neukertje', zoals hier vermeld?

Wees eerlijk tegen jezelf TO en doe jezelf niet tekort. Daar is het leven nl te kort voor.
quote:bliksemse_bende schreef op 07 april 2012 @ 17:31:

[...]

Het siert je dat je daar eerlijk over bent en dat je ervoor openstaat.

Toch denk ik dat jouw reactie iets zegt over hoe jij in deze 'scharrel' staat. Het zou goed voor je zijn om daar eens een zelfonderzoekje aan te spenderen. (Voor jezelf hoor, hoeft niet hier op het forum )

Zit er toch iets van onvrede, frustratie verstopt? Zou je meer willen van deze een scharrel.? Zou je ergens toch niet liever een `echte' relatie willen, iemand die voor je gaat en voor wie jij wèl nummer één bent? Voel je je (hoe diep vanbinnen ook) toch niet een beetje goedkoop? Een soort van 'neukertje', zoals hier vermeld?

Wees eerlijk tegen jezelf TO en doe jezelf niet tekort. Daar is het leven nl te kort voor.

A-men!

Het maakt helemaal niet uit waar je voor kiest. Als het maar een keuze is waar je achter staat. En *heel belangrijk* kies een realtie(-vorm) met welke man dan ook waar je een goed gevoel over jezelf krijgt. Jij bent de maatstaf. Als jij gelukkig bent, tevreden en jezelf recht in de ogen kan kijken...dan heb je de juiste keuze gemaakt. Met wie je dan ook je leven deelt!
quote:xxxlondon schreef op 07 april 2012 @ 17:09:

Joh, maak je niet druk ;) ...met wie jij in bed kruipt moet je lekker zelf weten. ...

Dit gezegd hebbende, vraag ik me af of hij jou niet heeft wijsgemaakt dat jullie polyamoreus bezig zijn.

Tja dit is eigenlijk het enige wat ik er ook over wilde zeggen. Behalve dan dat ik me het laatste niet afvraag, maar inmiddels aanneem. Ik vind dat een afknapper, een man die te mooie en misplaatste woorden gebruikt voor zijn gescharrel. Ik heb over het gescharrel zelf verder helemaal geen waardeoordeel.

En ik begrijp ook heel goed dat je van de reacties van Mopsie gaat steigeren. Het zouden mijn woorden ook niet zijn en ik vermoed dat ze een beetje aan het projecteren is. Maar de heftigheid waarmee je erop reageert, zou je misschien wel te denken kunnen geven.

Ik vind het wel leuk en netjes dat je toch blijft reageren.

En ik denk ook dat inmiddels alles er wel over gezegd is toch ? Geniet gewoon van je minnaar maar laat je geen knollen voor citroenen verkopen!
.
Mooi gezegd xxxlondon.

Precies de boodschap die achter mijn vragen zit!
Ik vind het jammer dat je boven je theewater raakt van mijn posts.

Wat kan jou het verder schelen wat ik of een ander ervan vindt?

Overigens zou ik niet weten wat ik precies aan het projecteren ben, maar vooruit.

Waar ik een beetje op reageerde, was het feit dat jouw minnaar IN MIJN OGEN een kulverhaal heeft opgehangen en ik de indruk kreeg dat jij dacht een poly relatie te hebben.

Wat dus niet zo is.

Je hebt leuke dates en gesprekken en seks. Voilá.

Maar ben je niet bang op deze manier in zijn huwelijksgezeik terecht te komen? M.a.w. is een vrijgezelle SV geen betere keus?

Daarnaast, maar moet moet je zelf bepalen, vind jij het niet een klein beetje goedkoop overkomen als iemand je aanmoedigt in het daten en seks hebben met anderen?

Ookal is het een SV, je wil toch wel een klein beetje met respect behandeld worden? Of is dat het spannende onderdeel van deze verhouding?
Bliksemse Bende, XXX en Impala: dank voor de constructieve berichten. Er staan zeker een aantal dingen in waar ik wat mee kan (of al over nadenk - 'zelfonderzoek' is my middle name ) en ze nemen de negatieve bijsmaak die dit topic voor mij had gekregen voor een deel weg. Thnx!
quote:yvonjaspers schreef op 07 april 2012 @ 15:41:

[...]

: ik kende (via een forum) mensen die met z'n drieën in 1 huis woonden, mensen die eens in de zoveel tijd bij hun tweede partner overnachtten, mensen die beide partners meenemen naar familiefeestjes, etc. etc. Wat is de naam van die site?
quote:martin81 schreef op 07 april 2012 @ 19:26:

[...]

Wat is de naam van die site?

Je hebt toch al een vriendin? En die ziet dit toch niet zitten?

Of ga je alvast je licht opsteken.......

Misschien kun je beter je vriendin dumpen en 2 thaise meisjes importeren. Uiteindelijk vind je die toch mooier dan westerse vrouwen. Toch? Je vind kindvrouwtjes toch interessant? Wel uitkijken voor remsporen in die onderbroekjes!

Weet je vriendin dit allemaal? Dat je eigenlijk heel iets anders wil, dan wat je nu hebt?
quote:martin81 schreef op 07 april 2012 @ 19:26:

Wat is de naam van die site?Je blijft een sneuerd, zelfs als troll.
@TO: is hij voor jou wel potentieel relatiemateriaal? Ik kan me namelijk wel voorstellen dat je daar over nadenkt voordat het serieus wordt.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
@martin: Ze zitten op dat forum niet te wachten op vreemdgangers, en al helemaal niet op trollen.
Beste Isadorawing,

Ik ben zelf (per toeval) in een polyamoreuze relatie terecht gekomen en het is best wel moeilijk en toch ook leuk. Ik vind het jammer dat veel mensen zo'n sterke mening hebben, terwijl ze het nooit hebben meegemaakt. Een echte polyamoreuze relatie is gebaseerd op openheid, eerlijkheid tegenover alle partijen en veel overleg. Iedereen moet zich er prettig bij voelen, anders werkt het niet. Er wordt uitgegaan van het principe dat je van meer dan 1 mens kan houden en dat (zolang het in overleg gaat) je met meerdere mensen gelukkig kan zijn. Ik vind het een hele mooie (en nog wel vreemde) gedachte. Ik denk dat het wel kan werken, omdat het zo eerlijk is. Veel mensen trouwen en gaan vervolgens vreemd. Dat is pas moeilijk te verteren. Dit is gewoon open. Ook gaat een polyamoreuze relatie niet uit van extra sex, maar een echte hechte emotionele band met meerdere partners. Je bent dus (als het goed zit) niet zomaar een ' extraatje' maar echt een toevoeging, een meerwaarde voor een goede relatie. Je bent gelijk. Ik hoop dat je eruit komt! Ik weet ook nog niet hoe het verder zal gaan.

Groetjes,

MeisjeM

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven