Geld & Recht alle pijlers

Opgelicht borgsom betaald maar geen kamer wat nu?

07-04-2012 19:14 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik voel me echt belazerd, het is heel raar gegaan.

Ik reageerde op een advertentie, kamer te huur, zag er netjes en betrouwbaar uit. Maakte een afspraak met de man. Kreeg een rondleiding door het huis. Zag er goed uit wel rommelig maar er woonde dus 2 andere meisjes werd me verteld. Die waren er nu helaas niet dus kon me niet voorstellen. De man was de huisbaas zo stelde hij zich voor. Hij zei dat er meer mensen waren en als ik de kamer wou moest ik nu beslissen en de sleutel kreeg ik dan meteen. Had hij ook al in de mail gezegd dus ik zeg oke. Kwam hij aan met een huurcontract wat ik heb getekend. Toen kreeg ik de sleutels. Ik betaalde hem cash wat hij erop schreef bij de huurcontract. En bij hem in een boekje. Ik kon de volgende dag al intrekken. De kamer was al geverfd en er lag laminaat. De volgende dagstond ik met mijn aanhangwagen met mijn bed enzo erin. Ik probeer de sleutel en hij past niet op de deur. Ikverbaasd ik bel aan. Een meisje doet open. Ik leg haar alles uit, ze reageert verbaasd en zegt dat ze van niks weet. Ik loop door naar boven ook de kamersleutel deed het niet. Ik probeerde het nr te bellen van die man maar hij neemt niet op. Niemand kent hem.De echte huisbaas niet, de meisjes die er wonen niet. Ik vind het allemaal heel vreemd. Ik ben nu 620 euro kwijt. Wat kan ik doen?
Aangifte doen bij de politie.

Kan niks anders verzinnen.
Iemand moet die man kennen omdat hij een sleutel had. Toch maar aangifte doen.
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time.
Aangifte doen. En verder kun je waarschijnlijk niks. Behalve dan enorm balen, want je geld zie je nooit meer terug.

Rot voor je, dat je zo opgelicht bent.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
weinig denk ik...

het enige wat je kan doen is aangifte van oplichting/diefstal.

Maar of je ooit je geld terug ziet....?!

:(
Als ik die meisjes was, zou ik de sloten veranderen.

In de loop der tijd kunnen heel wat mensen een sleutel hebben van een studentenhuis. Exbewoners, verkering van exbewoners, klusjesmannen, etc.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Dus die man kan hier gewoon mee wegkomen?

Wat gebeurd er met een aangifte niet veel zeker.
Balen. Inderdaad aangifte doen en Opgelicht inschakelen. Schrale troost, je bent niet de enige die dit is overkomen. Sterkte
Kun je iets met het huurcontract of een reçu van de borg?...
Heeft hij nog meer advertenties online staan? Dan zou ik daar nog een keer op reageren (met andere naam e.d.). Afspreken en dan een paar vrienden meenemen om het geld terug te vragen.
Aangifte politie, want waarschijnlijk is deze "kamer" aan meerdere mensen verhuurd (dus ook niet). Dit is een bekend verschijnsel waar jaarlijks voor gewaarschuwd wordt.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:indewar88 schreef op 07 april 2012 @ 19:18:

Dus die man kan hier gewoon mee wegkomen?

Wat gebeurd er met een aangifte niet veel zeker.

Wow wat een verhaal. Ik denk dat ze wel veel doen met déze aangifte hoor. Er loopt dus een man rond die precies weet wanneer de mensen in dat huis wel en niet thuis zijn, die zich uitgeeft als huurbaas en ook nog eens alle sleutels heeft....

Je hebt zn mobiele nummer, maar ik vermoed dat het een prepaid is als het echt oplichting is. Maar zéker naar de politie stappen.

En voor een volgende keer; nooit contant een borg betalen (dat was echt niet handig) en de sleutels direct proberen.
Idd, hier wordt veelvuldig voor gewaarschuwd. Harde les.
Aangifte doen en achteraf gezien je handjes dichtknijpen dat hij je geen gekke dingen heeft geprobeerd aan te doen. In vervolg niet alleen een kamer gaan bekijken .
Niet alleen een kamer gaan bekijken? Dat vind ik wel wat ver gaan hoor, dan kun je bang worden voor elke man die je ontmoet?
quote:lilyofthevalley schreef op 07 april 2012 @ 19:42:

Idd, hier wordt veelvuldig voor gewaarschuwd. Harde les.

Is dat zo? Ik hoor heel vaak over oplichting mbt verhuur inderdaad, maar ik heb nog nooit gehoord dat je dan ook samen in dat daadwerkelijke huis staat en dat bekijkt, waar echt een kamer leeg is en 'toevallig' de bewoners die er dus echt blijken te zijn, ook niet aanwezig zijn.

Ik zou trouwens echt niet meer durven slapen als ik één van die twee bewoners was, tot alles is vervangen....
Hele oude truc... In mijn tijd (zo'n twintig jaar geleden) bestond deze al. Het jammere is, dat deze niet echt te doorzien is. Wat lullig voor je! Aangifte doen, maar er vast vanuit gaan dat je dat geld nooit meer terug ziet...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Ook niet dat je vooral niet contant een borg moet betalen?
Wordt inderdaad veel voor gewaarschuwd. Vooral in de periode dat nieuwe studenten op zoek gaan naar een kamer. Dan laten ze 20 mensen kijken, 20 mensen betalen 1 maand huur + borg en vervolgens is de "verhuurder" gevlogen.
Maar hoe weet die 'verhuurder' het keer op keer zo te spelen dat hij toevallig sleutels heeft van een huis waar toevallig een kamer vrij is en waar er toevallig niemand thuis is op dat moment?

TO, kon je niet alsnog die kamer huren bij de echte huisbaas?
waarschuwing kamernet

oplichting

rtl.nl

volksrant

nog een geval
Hoe weet je dat de echte huisbaas hem niet kent? Heb je hem gesproken? Grote kans dat hij en de oplichter onder 1 hoedje spelen.

Alles wat je hebt verzamelen (mails, telefoonnummers, namen van bewoners en huisbaas etc.) en dinsdag aangifte doen.
quote:zazu_ schreef op 07 april 2012 @ 19:46:

Niet alleen een kamer gaan bekijken? Dat vind ik wel wat ver gaan hoor, dan kun je bang worden voor elke man die je ontmoet?Een man ontmoeten en met een vreemde man een vreemd huis binnengaan zijn (voor mij) twee verschillende dingen. TO kan de volgende keer wellicht voorzichtig(er) zijn. En voorzichtig zijn is wat anders dan bang zijn.
gatverdamme wat een kutstreek.

Een harde les inderdaad en nee je kan niemand meer vertrouwen.

En aangifte doen zo snel als mogelijk, en een profielsets laten maken.

Ik vind het zo sneu voor je bah, nogmaals een
Aangifte is het enige wat ik kan bedenken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven