Datingsite Codtetaal/ Jargon...

07-04-2012 00:18 156 berichten
--
Dat valt bij mij in de categorie: Ja, dus......?

Ik bedoel, het maakt voor mij niets uit of iemand een koop- of een huurhuis heeft. Tenzij iemand een huis in een gehucht heeft gekocht en nooit meer weg wil daar. (ja daar heb ik iets tegen )

Bij paiq heb je de zgn icebreakers en dan vraag ik me ook vaak af, wat wil je met die informatie? Bijv als ik mag kiezen, driegangenmenu en ik mag maar twee gangen, laat ik dan het voorgerecht zitten of het toetje?

Ik kan daar echt helemaal niks mee.... wat moet je met die info?
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk kijk ik vooral naar een lieve uitstraling in de foto, iets zachts.
quote:Moonlight82 schreef op 07 april 2012 @ 19:15:

Bij paiq heb je de zgn icebreakers en dan vraag ik me ook vaak af, wat wil je met die informatie? Bijv als ik mag kiezen, driegangenmenu en ik mag maar twee gangen, laat ik dan het voorgerecht zitten of het toetje?

Ik kan daar echt helemaal niks mee.... wat moet je met die info?

Niks, hence the name. Je maakt een start en chat daarna verder over iets anders.

Zelf zit ik ook op paiq, maar mijn afkeer wordt steeds groter . Heb zelf een enorme hekel aan vrouwen die amper tot niet terug chatten en daar lijken ervan een heleboel op paiq te zitten. Het antwoord is waarschijnlijk makkelijk. Ze hebben een lijst met een stuk of 20 contacten en die beginnen allemaal gesprekken. Als ik bij vriendinnen naar hun scherm kijk staat het helemaal vol oneliners en gesprekken. Als ik bij mannen kijk hebben ze misschien 3-4 matches totaal. Het is zo on gebalanceerd, dat een fatsoenlijk gesprek op gang krijgen wat ik zelf niet steeds hoef vlot te trekken enorm lastig is. Het legt het initiatief per definitie bij de man.
Tijntje, ik denk wel dat je gelijk hebt. Zelf heb ik de matchfunctie een tijdje uit gehad (al wist ik niet uit mezelf hoe dat moest) en toen kon ik mijn contacten beter selecteren. Maar als je niet weet hoe dat moet word je gek van alle matches.

Vind t ook lastig dat er niet een soort 'bezet'-status op zit. Als in: In gesprek. Soms heb je leuk gesprek via Paiq en heb je geen behoefte om tussendoor kennismakingsgesprekken met anderen te voeren.

Maar eh.. chatten die vrouwen ook niet even verder tot er een foto te zien is?
We komen soms tot de foto en als er daarna geen volzinnen meer uitkomen snap ik wel waarom , maar tegen die tijd raak ik vaak al lichtelijk geïrriteerd als er geen initiatief uitgaat Ik schrok mij echt een hoedje toen ik voor het eerst bij een vrouw meekeek wat een aandacht er is. Toen kon ik het veel beter plaatsen. Eerst dacht ik dat het puur aan mij lag ondanks dat ik flink varieerde in gesprekstechnieken. Maar als je als vrouw 10 gesprekken tegelijk op gang moet houden snap ik wel dat je vaak verzand in antwoorden als: "Ja", "Vind ik ook", "Nee, precies" etc
Ja je komt niet echt tot diepgang dan.

Maargoed, het zou fair zijn om wel een keer een goed gesprek te proberen (van de kant van de vrouw). Dan zet je de matchfunctie maar een tijdje uit.
Met "ambitious" bedoelen die mannen waarschijnlijk vooral dat de vrouw een drang heeft naar een betere lifestyle, ongeacht of ze die nou via d'r man krijgt of via zichzelf. Bijv. dat ze hem steunt om meer te gaan werken zodat ze dat grotere huis kunnen kopen, ook al hebben ze genoeg aan het huidige huis.quote:Henkjan41 schreef op 07 april 2012 @ 11:32:

Blaat ende blaatVerbittering en cynisme zullen in elk geval nooit mensen opleveren die de dingen toch net even wat romantischer zien.

*kuch*

Anyway, hierom had ik ook gewoon op mijn profiel gezet dat ik introvert ben en niet van reizen houd. Mensen die daar niet van houden hebben immers al ruim de keuze uit al die 214234234 spontane reislustige types, ja toch? En het levert soms ook een leuk gesprek op.
ik heb mij wel eens onder twee namen ingeschreven. Kreeg ik een heel mooi mailtje toegestuurd. Klonk heel persoonlijk. Kreeg het dus ook twee keer. Was dus gewoon een standaard mailtje wat die persoon naar iedere nieuwe vrouw stuurde. hahahaha. Best wel goed gedaan.
Ik lees veel hoe het niet moet....maar hoe moet het wel?

Wat schrijf je nou in je profiel?

Ik vind dat lastig.......
Heb niet alles gelezen, maar waar ik voorbij klik, zijn de profielen met een dertien in een dozijn-tekst. Hier komt een voorbeeldje, niet van iemand in het bijzonder, maar zo zijn er tientallen.

"Hier een spontane jongeman die zich jonger voelt dan hij is. Ik zoek een vrouw met humor, die wat tegengas geeft, maar ook lief is.

Ik hou ook van humor, maar kan zeker ook serieuze gesprekken voeren. Verder hou ik van kokkerellen.

Ik hou van een strandwandeling, een roseetje op een terras en een dvd op de bank. Het liefst samen met jou.

Wie ben jij? Een vrouw die zich hierin kan vinden."

En werkelijk, dit zegt 75%! Die andere 25% zijn verdeeld over:

- de gladjakkers: foto met een dure auto, foto met een ontbloot en gespierd bovenlijf en een foto met een half afgeknipt blond vrouwtje.

- de Limburgers (even gegeneraliseerd, maar ik om het o zo vaak tegen): getinte glazen, snor, haar zonder model of gel, gouden schakelketting om de nek, eventueel met een hangertje en rokend.

- de goedzakken: vormeloos, geruite oubollige blouse, degelijk model bril, bandplooibroek tot aan hun navel.

- de zog. intellectuelen: willen alleen een WO-vrouw, willen vooral onafhankelijk blijven en met eigen vrienden omgaan, vinden afstand geen probleem, staan in pak op de foto.

- restant: wat alternatievelingen of anderszins out of the box-types.

En dan is er één hele procent waar ik het misschien eventueel heel wellicht wel mee zóu kunnen vinden als ik geluk heb.

Ik een vooroordeel? Nee. Maar wel ervaring na al die jaren.
quote:rara70 schreef op 07 april 2012 @ 18:42:

Laatst een man die in het derde mailtje al vroeg of ik een koophuis of huurhuis had. Vond ik ook een beetje (zwak uitgedrukt) vreemd.

Daarmee peilt hij je status. En dat is niet vreemd. Behoefte aan status en aanzien wordt het meest ontkend, zeker in de Nederlandse cultuur.

Ikzelf ben ik keer door een vrouw afgeserveerd wegens gebrek aan status. Dat zei ze ook gewoon door de telefoon. Ondanks gelijkwaardige opleidingen.

Zelf zat ze in de wereld van de rechtspraak.
"Daarmee peilt hij je status. En dat is niet vreemd. Behoefte aan status en aanzien wordt het meest ontkend, zeker in de Nederlandse cultuur.

Ikzelf ben ik keer door een vrouw afgeserveerd wegens gebrek aan status. Dat zei ze ook gewoon door de telefoon. Ondanks gelijkwaardige opleidingen.

Zelf zat ze in de wereld van de rechtspraak."

Wat een nietszeggende reactie weer. Ik heb zelf helemaal niks met status, en opleiding zegt helemaal niet zo veel. Hoe men in het leven staat en welke levenservaring men heeft des te meer! Blaaskaken die pochen over autoś, koophuizen en boten serveer ik gelijk af. Eeen man die eerlijk durft toe te geven dat een zomervakantie er dit jaar niet in zit ivm de financien waardeer ik en heb ik respect voor!
quote:benvan1971 schreef op 08 april 2012 @ 00:08:

Ik lees veel hoe het niet moet....maar hoe moet het wel?

Wat schrijf je nou in je profiel?

Ik vind dat lastig.......Gewoon informatie waar je wat mee kunt, bijv. je beroep, je hobby's, welk soort vakanties je leuk vindt.Dus niet zeggen dat je van reizen houdt, maar de manier waarop (kamperen, all inclusive met een campertje, veel vliegen). Wees eerlijk over de tv programma's die je kijkt (de meeste mensen kijken nl. geen tv of alleen maar interessante documentaires, volgens hun profiel). Welk soort humor je leuk vindt. Persoonlijke dingen dus.
quote:rara70 schreef op 08 april 2012 @ 00:33:

Wat een nietszeggende reactie weer. Rara, wat jij vindt, vind ik ook. Alleen niet iedereen is hetzelfde en denkt hetzelfde. Voor veel mensen is dit een heel belangrijk punt. Er zijn zelfs boeken over geschreven. 'Statusangst' van Alain de Botton.
quote:molly74 schreef op 08 april 2012 @ 00:16:

Heb niet alles gelezen, maar waar ik voorbij klik, zijn de profielen met een dertien in een dozijn-tekst. Hier komt een voorbeeldje, niet van iemand in het bijzonder, maar zo zijn er tientallen.

"Hier een spontane jongeman die zich jonger voelt dan hij is. Ik zoek een vrouw met humor, die wat tegengas geeft, maar ook lief is.

Ik hou ook van humor, maar kan zeker ook serieuze gesprekken voeren. Verder hou ik van kokkerellen.

Ik hou van een strandwandeling, een roseetje op een terras en een dvd op de bank. Het liefst samen met jou.

Wie ben jij? Een vrouw die zich hierin kan vinden."

En werkelijk, dit zegt 75%! Die andere 25% zijn verdeeld over:

- de gladjakkers: foto met een dure auto, foto met een ontbloot en gespierd bovenlijf en een foto met een half afgeknipt blond vrouwtje.

- de Limburgers (even gegeneraliseerd, maar ik om het o zo vaak tegen): getinte glazen, snor, haar zonder model of gel, gouden schakelketting om de nek, eventueel met een hangertje en rokend.

- de goedzakken: vormeloos, geruite oubollige blouse, degelijk model bril, bandplooibroek tot aan hun navel.

- de zog. intellectuelen: willen alleen een WO-vrouw, willen vooral onafhankelijk blijven en met eigen vrienden omgaan, vinden afstand geen probleem, staan in pak op de foto.

- restant: wat alternatievelingen of anderszins out of the box-types.

En dan is er één hele procent waar ik het misschien eventueel heel wellicht wel mee zóu kunnen vinden als ik geluk heb.

Ik een vooroordeel? Nee. Maar wel ervaring na al die jaren. Haha, dat stukje over Limburgers, daar herken ik juist Amsterdammers in, en dan kan ik nog toevoegen dat ze onder de zonnebank in slaap zijn gevallen
OVerigens vallen rokers voor mij altijd af, heb geen zin in zoenen met iemand die heeft gerookt, en je ruikt het ook altijd in de kleding.

Soms jammer, want soms is het best een leuke man...
Ik kijk even op RP, en zie deze....is er echt iemand die zo'n lap tekst gaat lezen????

Niets is zomaar!

Mensen komen in je leven om een bepaalde reden, voor een periode of voor een heel leven.

Als je weet om welke reden het is, weet je wat je voor deze persoon kunt doen. Als iemand in je leven is om een reden, is het gewoonlijk omdat je een behoefte hebt geuit. Ze zijn gekomen om je te helpen door een moeilijkheid heen, je te begeleiden met ondersteuning en je fysiek, emotioneel of spiritueel te helpen. Ze lijken door het universum gestuurd en dat zijn ze ook. Juist om die reden komen ze in jouw leven.

Dan, zonder dat jij iets verkeerd doet, of op zomaar een moment, zegt of doet deze persoon iets om de relatie te beeindigen. Soms gaan ze dood, soms lopen ze weg. Soms keren ze zich tegen jou en dwingen je tot een standpunt. Wat we ons dan moeten realiseren, is dat aan onze behoefte is voldaan, onze wens is vervuld, het werk is gedaan. Het is weer tijd om verder te gaan.

Sommige mensen komen in je leven voor een periode, omdat het jouw beurt is om te delen, te groeien of te leren. Zij brengen je een ervaring van vrede of ze brengen je aan het lachen. Ze kunnen je iets leren dat je nog nooit gedaan hebt. Ze geven je gewoonlijk een ongelooflijke hoeveelheid vreugde. Geloof het, het is echt, maar slechts voor een periode.

Relaties voor de duur van je leven, leren je levenslessen, dingen waar je op kunt bouwen om zo een solide emotionele fundering te hebben. Het is jouw taak de lessen te accepteren. Hou van die persoon en stop wat je hebt geleerd in alle relaties en situaties van je leven.

-----------------------------------------------------------------------------

Kom ik je daarom misschien hier tegen?

Doe jij de dingen die je doet met passie?

Hou je van een goed gesprek met diepgang?

En vindt jij lol hebben met elkaar belangrijk?

En durf jij op je gevoel te vertrouwen?

En als ik zeg 1+1=3, weet jij dan wat ik bedoel?

Liefde en geluk zitten in jezelf en pas wanneer je volledig in balans bent ontstaat er ruimte om die liefde te delen. Ik ga liever voor diepgang dan voor oppervlakkigheid. Mijn levensles is dat wanneer je durft los te laten er ruimte ontstaat voor iets nieuws. Herken je dit?

Het zou mooi zijn wanneer je ongeveer hetzelfde karakter hebt als ik en kwaliteit verkiest boven kwantiteit. Ik ben er inmiddels achter dat ik het beste match met een vrouwelijke vrouw die leeft vanuit haar hart en met passie in het leven staat. Ik hou van uitdagingen en ga voor verbondenheid op geestelijk vlak. Samen genieten, ontdekken, groeien en inspireren. Wie weet met jou:-)

Voor een bijzondere vriendschap maak ik graag ruimte in mijn leuke leven. Leef je net als ik vanuit je hart en in het NU?

Misschien spreekt een leuke gezellige relaxte date je aan....dan hoor ik dat graag!
Ik zou het zeker lezen, maar vervolgens afhaken vanwege het hoge zweefgehalte.
quote:Henkjan41 schreef op 07 april 2012 @ 12:18:

[...]

Kijk, er doen 3-4 keer zoveel mannen als vrouwen mee, waarbij de meeste mannen ongeacht hun eigen leeftijd graag weer een jonge knappe vrouw willen. Omdat de kans op antwoord-terug vrij klein is, gaan ze maar spammen.

Ik denk dat dat inderdaad het probleem is, statistisch zou het gelijk op moeten gaan ware het niet dat er gewoon veel getrouwde mannen een profiel hebben op deze sites anders kan ik het niet verklaren.

Laatst had ik ook weer een goede vriendin in tranen, had een half jaar "iets" (vooral seks) via RP maar veel contact door de week, in het weekend en met feestdagen niet, uiteraard de standaard smoes van man: Drukke baan, moeilijk bereikbaar, thuis met een verbouwing bezig, ik kom wel naar jou bla,bla,bla

Bleek een "keurige" huisvader te zijn met een standaard kantoorbaan.

Ik begin er niet meer aan, die datingsites zijn, voor mannen een soort loterij, als je heel, heel veel geluk hebt mag je meespelen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 08 april 2012 @ 11:25:

[...]

Bleek een "keurige" huisvader te zijn met een standaard kantoorbaan.

Wat gek, dat zo'n iemand er dan wel doorheen komt.
quote:Henkjan41 schreef op 08 april 2012 @ 11:31:

[...]

Wat gek, dat zo'n iemand er dan wel doorheen komt.

Heel eenvoudig HJ omdat alles gelogen is.

Ik zal het uitleggen, als ik een profiel op een datingsite set klopt die 100% omdat ik geen zin heb om achteraf op leugens betrapt te worden, niet echt bevorderlijk voor het contact.

Deze meneer, laten we hem X noemen, had een profiel neergezet met een compleet "gelikt" verhaal, hij werkte bij de diplomatieke dienst en was veel op reis oa met de koninklijke familie mee als die bijvoorbeeld naar Oman gaan.

Daarmee sloeg hij 2 vliegen in een klap, hij kon zijn slechte bereikbaarheid en onregelmatige werktijden verklaren en had een leuk profiel met veel aanknopingspunten.

Uiteindelijk bleek X een "braaf" huisvader te zijn met een kantoorbaan en als enig hoogtepunt in zijn leven de maandelijkse personeelsborrel.

Maar goed, hij heeft een half jaar gratis geneukt, staat al lang weer op een andere datingsite met wederom een mega "gelikt" verhaal, dat hij een vrouw een maand met verdriet heeft laten zitten zal hem worst wezen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Cici en anderen die gebrek aan originaliteit geen probleem vinden snap ik wel. Maar ik zou sowieso niet vallen op een man die geen langere tekst kan schrijven dan 1 regel en die ook nog eens niet origineel is. En als hij dan toch een quote gebruikt, doe dan maar van een groot denker ofzo. Niet iets met feest en slingers.
Pearl: die Limburgers (zoals ik ze bedoel) zijn dan toch wel anders dan die Amsterdammers van jou. Ik bedoel het type uit het jaar nul, die ergens in de jaren '80 zijn blijven steken. Vaak juist níet bruin, maar behoorlijk wit en muf ruikend.

Die tekst die je daarna plaatst, van iemand zijn profiel: mooie tekst, maar die is veel te gemaakt én via een Google-vondst gekopieerd. Grote stukken zouden trouwens door mijzelf geschreven kunnen zijn, waardoor ik bijna vermoed dat het niet via Google gezocht gekopieerd is, maar van mij.

En hoewel zo'n type dus veel raakvlakken heeft met mij, mis is het losse, het vlotte. Dus hier zou ik een compliment over maken (wellicht zou zo'n persoon zelfs al op mij reageren), maar daar wordt het met mij niets mee in ieder geval.

Ik had laatst contact via een site met een man die twee weken later op tv verscheen bij Zorgeloos Verliefd (heb hem dat ook laten weten, dat ik hem in het voor-filmpje herkende). Die man paste sowieso al niet bij me om diverse redenen, maar goed... hij was degene die reageerde. Hij kon alleen maar Engelse gedichten of liedjes sturen. Dan schreef hij: "Hoe ik een vrouw zie? Misschien wordt dat duidelijk als je het volgende leest." En dan kwam dat enorm lange Engelse gedicht. Pff, dodelijk vermoeiend, want daardoor liet hij niets zien van zichzelf. Of eigenlijk juist wel....
Haha Molly, grappig om je ervaringen te lezen. Dat je de moed er nog in kunt houden... je kunt in ieder geval 'doorzettingsvermogen' aan dat profiel toevoegen.

Ik vond online dating aanvankelijk wel interessant toen ik single was, maar kon me al snel geen weg meer banen door al die vrouw-profielen die me niets zeiden en het gevoel gaven dat er alleen maar vrouwen bestaan die aan niets anders denken dan zonvakanties, terrasjes, Marco Borsato en af en toe hun "favo" film The Green Mile bekijken. Pfff.

Gelukkig toch genoeg mensen tegengekomen die me wel konden inspireren. De meeste gek genoeg niet op zo'n site maar gewoon in toevallige ontmoetingen.
Tjonge ja Marco Borsato dan begin ik ook met rennen. Wat nog erger is. Wanneer er bij muzieksmaak Top40 staat. Daar kan ik echt niks mee. Meestal komt dat pas na een tijdje en stuur ik onwetend wat metaldat toevallig in de top40 heeft gestaan, maar dat is gek genoeg nooit wat ze bedoelen :-) Als het op muziek aankomt zie ik het liefst gewoon wat bands of een stijl. Met top40 kan niemand wat

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven