Onaardig personeel

01-08-2011 15:16 323 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ga af en toe met mijn neefje een broodje halen bij de Hema, aangezien hij zo gek is op die broodjes hotdog.

Hier in het winkelcentrum vlakbij mijn huis is er ook een restaurantje bij en dan bestel ik een sandwich, echter hier verkopen ze dan weer niet de hotdogs binnen, die kun je alleen buiten bestellen.

Een half jaar geleden kwam ik daar achter, ik vroeg toen binnen om een broodje hotdog. Toen kon ik gewoon één bestellen en deed het meisje dat mij hielp deze bestelling aan de hotdogbalie om de hoek. Geen probleem dus.

Twee maand geleden, met mijn neefje even weer naar de Hema. Toen werd me op hele onvriendelijke manier gezegd dat ik zelf het hotdog broodje buiten moest bestellen en halen. Het was geen probleem om deze binnen in het restaurant op te eten. Ook prima...

Vandaag ging ik met mijn neefje naar de Hema. Direct maar buiten de hotdog opgehaald, en ik was net over de drempel van het restaurant toen het meisje op barse toon zei:

"Wil je wel onmiddelijk met dat broodje naar buiten, het is niet de bedoeling dat de klanten hier in en uit met de hotdogs gaan lopen". Ze rolde met haar ogen en een 'tssss' naar haar collega.

Ik leg verbouwereerd uit hoe het de vorige keer is gegaan. Waarop zij zegti: "dat mag niet, en regels zijn regels', maar goed, ik zie het deze ene keer door de vingers, laat het niet weer gebeuren'. (Stel je daar een heeeel belerend toontje bij)

Euhhhmmm... het stond daar vol met klanten en ik kon wel door de grond gaan, Maar goed je begrijpt wel dat ik daar nooit meer heen ga.

Zo even stoom afblazen ..dat lucht op.
Here I am - now what are your other two wishes...
Nou Kuzu ik vind het juist heel knap dat je zo netjes bleef nadat je zowat alle ziektes toegewenst hebt gekregen, en wat je teruggezegd hebt na die scheldkonade is zeker niet klantonvriendelijk.
quote:paloma schreef op 07 april 2012 @ 17:28:

Ik ben bij de bloemist en zie een mooie orchidee in een (voor mij) niet zo mooi potje. Ik vraag aan de jongedame achter de balie of ze ook andere potjes heeft. Ja hoor, en met een wijd gebaar geeft ze aan dat de winkel kleur gecoördineerd is. Nu zal zij dat waarschijnlijk zien, omdat ze daar de hele dag staat, maar voor mij staat het kris kras door elkaar waar in elk potje wel iets staat (dus geen planken met alleen maar potjes). Dus ik vraag of ze mij iets kan aanwijzen waar die orchidee zou kunnen in passen. Tja, zegt ze, dat zal voor mij ook passen en meten worden. Ik zeg, als je mij niet wilt helpen dan zet ik toch het plantje weer terug; wat ik vervolgens ook doe. Ja, zegt ze, maar als u niet zegt wat u wilt - dan kan ik u niet helpen. Dus ik zeg maar niets en wil de winkel uitlopen, zegt haar collega "ik vind wel dat u raar reageert". Ik zeg, ik wil een potje voor een plantje en zij blijft daar gewoon als een standbeeld staan. Ja, zegt ze maar dat komt omdat ze iets tegen u zegt ... ... Ik ben maar weggelopen.

Dienst- of serviceverlening is een vies woord in dit land .En deze herhaal ik voor mezelf nog even. Ik weet niet of ik om deze passiviteit nu boos of gewoon verdrietig moet worden.
quote:GiB schreef op 01 augustus 2011 @ 15:28:

In Nederland is het gemiddelde niveau van klantvriendelijkheid bedroevend laag.Dan heb ik liever dat overdreven, neppe vriendelijke gedrag wat je in Amerika tegenkomt. Maar ja, da's is weer zo ver weg voor even een hotdog.

Nee, de klanten van tegenwoordig die zorgen er ook wel voor dat je er soms genoeg van krijgt. Klanten zijn lastiger, veeleisender, dwingender en vragen niets maar eisen, nu en nu meteen.

Dat is ook niet prettig.

Klantvriendelijk zijn oke, maar er bestaat ook nog zoiets als je gewoon fatsoenlijk gedragen.

Mevr hotdog deed niet aardig tegen TO, stop dat worstje maar in haar.......
Ja en?
quote:paloma schreef op 07 april 2012 @ 21:23:

[...]

En deze herhaal ik voor mezelf nog even. Ik weet niet of ik om deze passiviteit nu boos of gewoon verdrietig moet worden.

Boos of verdrietig? Serieus?

Geërgerd, wellicht. Boos en verdrietig word ik om veel ernstiger dingen dan een potje en de bijbehorende of afwezige service.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
quote:pearle schreef op 01 augustus 2011 @ 16:58:

Meestal tref ik vriendelijk personeel, maar ik heb wel het idee..hoe jonger het personeel, hoe onbeleefder. Alsof het een ginst is dat je wat bij hen mag kopen..Hoe zou dat komen denk je?
Ja en?
quote:snoopylynn schreef op 07 april 2012 @ 21:25:

[...]Nee, de klanten van tegenwoordig die zorgen er ook wel voor dat je er soms genoeg van krijgt. Klanten zijn lastiger, veeleisender, dwingender en vragen niets maar eisen, nu en nu meteen. Dat is ook niet prettig. Klantvriendelijk zijn oke, maar er bestaat ook nog zoiets als je gewoon fatsoenlijk gedragen.Nu zit ik nog even in de vicieuze cirkel van het potje voor mijn plantje maar hoewel ik het met bovenstaande eens ben (ben daar ook weleens getuige van), vind ik toch ook dat het niveau achter de kassa/toonbank vandaag de dag bedroevend is. Dat heeft volgens mij niets met klantonvriendelijkheid te maken, maar met normen, waarden en opvoeding. Van de week nog ergens een stuk gelezen over het terrasjesweer wat eraan komt, en het daarbij horende "huilen met de pet op" niveau bediening.
quote:ClaudeFiolle schreef op 07 april 2012 @ 21:30:

[...]Boos of verdrietig? Serieus?

Geërgerd, wellicht. Boos en verdrietig word ik om veel ernstiger dingen dan een potje en de bijbehorende of afwezige service.Eens. Was als beeldspraak bedoeld, maar geërgerd is een beter woord. En dat ben ik ook. Zwaar .
Thanks Marjorette!

Klanten zijn wel veeleisend maar wat ik merk (werk fulltime) is dat je iemand die 'veeleisend' is eenmaal goed geholpen hebt, diegene wél terug blijft komen

Bij ons komen ontzettend veel vaste klanten.

Dat is tegenwoordig heel wat, omdat mensen toch voor de lage prijs gaan en vaak hoppen van winkel omdat alles zo duur wordt.
Klanten zijn zo gefrustreerd, maken zich druk om een potje voor een verrekt plantje

Waar gaat het heen met deze wereld?
Ja en?
quote:snoopylynn schreef op 07 april 2012 @ 21:47:

Klanten zijn zo gefrustreerd, maken zich druk om een potje voor een verrekt plantje

Waar gaat het heen met deze wereld?

En weer ben ik niet duidelijk geweest. Het gaat mij niet om het potje. Het gaat mij ook niet om de passieve verkoopster. Waar het mij eigenlijk om gaat, is de 2e verkoopster die zich ermee gaat bemoeien en vindt dat ze het op moet nemen voor haar collega. Terwijl ik eigenlijk alleen maar wil dat iemand mij helpt om één of meerdere potjes aan te wijzen waar mijn plantje in zou kunnen passen. We hebben het over een bloemist op de hoek en geen Intratuin waar ze duizend en één potjes verkopen.

Ik was niet gefrustreerd toen ik de winkel in ging, maar ik ging wel gefrustreerd er weer uit. En ik ben gefrustreerd dat ik de mooie orchidee moest achterlaten in dat foeilelijke potje .
Kijk het zit zo:

Tegenwoordig als mama naar de AH gaat met koter van 3, dan worden er in elk gangpad heen en weer gewauweld over wel of geen wickie, en in welke kleur/smaak.. Wij deden vroeger gewoon wat er gezegd werd, punt.

Ze groeien op, gaan in een winkel werken en hebben 0 respect voor volwassenen en leidinggevenden.

Mensen zijn enerzijds schuw en allergisch voor autoriteit, maar anderzijds is het blijkbaar wel nodig omdat de mensen van nu blijken dit niet vanzelfsprekend is maar aangeleerd moet worden.

Mensen eisen respect, zowel klant als verkoopster maar mijn inziens moet je respect verdienen.
Ja en?
quote:paloma schreef op 07 april 2012 @ 21:55:

[...]

En weer ben ik niet duidelijk geweest. Het gaat mij niet om het potje. Het gaat mij ook niet om de passieve verkoopster. Waar het mij eigenlijk om gaat, is de 2e verkoopster die zich ermee gaat bemoeien en vindt dat ze het op moet nemen voor haar collega. Terwijl ik eigenlijk alleen maar wil dat iemand mij helpt om één of meerdere potjes aan te wijzen waar mijn plantje in zou kunnen passen. We hebben het over een bloemist op de hoek en geen Intratuin waar ze duizend en één potjes verkopen.

Ik was niet gefrustreerd toen ik de winkel in ging, maar ik ging wel gefrustreerd er weer uit. En ik ben gefrustreerd dat ik de mooie orchidee moest achterlaten in dat foeilelijke potje .

Jajaja ik snap het wel, wilde je alleen maar even plagen...

Ik zou dinsdag toch nog even teruggaan naar die winkel want er zit nu toch wel een grappig verhaal aan die stomme euhh mooie plant in lelijke pot.
Ja en?
quote:paloma schreef op 07 april 2012 @ 17:28:

Ik ben bij de bloemist en zie een mooie orchidee in een (voor mij) niet zo mooi potje. Ik vraag aan de jongedame achter de balie of ze ook andere potjes heeft. Ja hoor, en met een wijd gebaar geeft ze aan dat de winkel kleur gecoördineerd is. Nu zal zij dat waarschijnlijk zien, omdat ze daar de hele dag staat, maar voor mij staat het kris kras door elkaar waar in elk potje wel iets staat (dus geen planken met alleen maar potjes). Dus ik vraag of ze mij iets kan aanwijzen waar die orchidee zou kunnen in passen. Tja, zegt ze, dat zal voor mij ook passen en meten worden. Ik zeg, als je mij niet wilt helpen dan zet ik toch het plantje weer terug; wat ik vervolgens ook doe. Ja, zegt ze, maar als u niet zegt wat u wilt - dan kan ik u niet helpen. Dus ik zeg maar niets en wil de winkel uitlopen, zegt haar collega "ik vind wel dat u raar reageert". Ik zeg, ik wil een potje voor een plantje en zij blijft daar gewoon als een standbeeld staan. Ja, zegt ze maar dat komt omdat ze iets tegen u zegt ... ... Ik ben maar weggelopen.

Dienst- of serviceverlening is een vies woord in dit land .Ik zie de slechte dienstverlening hier niet eerlijk gezegd. Ze heeft gelijk; als alles over de winkel verspreid staat dan zou ook zij moeten gaan passen en meten. Met 'ik wil een ander potje' zonder enige indicatie van kleur oid kan zij ook weinig. 'k Vind het al netjes dat je zonder problemen een ander potje kan uitkiezen eigenlijk...
quote:snoopylynn schreef op 07 april 2012 @ 21:57:

[...]Jajaja ik snap het wel, wilde je alleen maar even plagen...

Ik zou dinsdag toch nog even teruggaan naar die winkel want er zit nu toch wel een grappig verhaal aan die stomme euhh mooie plant in lelijke pot.

Kweetut .

Tegen die tijd dat het dinsdag is, kan ik best wel om dit verhaal lachen (maar nu nog niet ), maar ik denk niet dat ik terugga. Ik heb namelijk een ander winkeltje op het oog waar ik wel leuk word geholpen.
quote:Stromboli schreef op 07 april 2012 @ 21:58:

[...]Ik zie de slechte dienstverlening hier niet eerlijk gezegd. Ze heeft gelijk; als alles over de winkel verspreid staat dan zou ook zij moeten gaan passen en meten. Met 'ik wil een ander potje' zonder enige indicatie van kleur oid kan zij ook weinig. 'k Vind het al netjes dat je zonder problemen een ander potje kan uitkiezen eigenlijk...Mijn vraag was of ze één of meerdere potjes wilde aanwijzen. En niet om elke potje vast te pakken en te zien of het plantje zou passen. Als je de winkel zou zien, dan zou je wellicht mijn vraag begrijpen. Alles staat kris kras door elkaar ten toon gespreid en ik wilde niet meer tijd besteden aan een potje dan nodig. Ik denk nu zelfs dat ze zelf geen idee had wat ze in de winkel verkopen, want anders had ze er niet zo'n punt van gemaakt en gewoon de 10 stappen meegelopen (groter is die zaak niet) en hier en daar een potje aangewezen.
Personeel heeft misschieen soms niet door dat ze het voor de zaak kunnen verpesten kwa klantenbinding.

Bij de Hunkemoeller bij mij om de hoek kocht ik geregeld al mijn ondergoed, elk jaar weer een nieuwe bikinie en regelmatig een pyama.

Een paar jaar geleden wipte ik even na binnen voor een slip.

Bij het afrekenen wees de kassamevrouw mij erop dat er een actie was van een stand met 2 slips halen en de derde gratis erbij. Vriendelijk bedankt maar ik wilde toch liever deze katoenen onderbroek.

Mevrouw zal wel met de verkeerde been zijn opgestaan maar ze werd me toch kwaad, ja het is maar goed bedoeld dan maar niet. Scande die katoenen onderbroek en propte het als een kluwen in de tas. Was helemaal flabbergasted.

Heb nooit meer een voet in een Honkemoellerzaak gezet...

[...] 'k Vind het al netjes dat je zonder problemen een ander potje kan uitkiezen eigenlijk...Het potje en orchidee hoorden niet bij elkaar en hadden ieder ook een eigen prijs. Dus waarom is het netjes dat ik een ander potje kan uitkiezen? En zonder problemen ging dat niet.

Ik zie de slechte dienstverlening hier niet eerlijk gezegd. Ze heeft gelijk; als alles over de winkel verspreid staat dan zou ook zij moeten gaan passen en meten. Met 'ik wil een ander potje' zonder enige indicatie van kleur oid kan zij ook weinig. 'k Vind het al netjes dat je zonder problemen een ander potje kan uitkiezen eigenlijk...Mee eens.
@Paloma, goed gereageerd hoor.
Sommige zaken hebben ook gewoon van de ongeïnteresseerde tieners staan, net als gamma of zo.

Ik heb 0 verstand van klussen ed. Dus ik ga gewoon naar een speciaalzaak, daar weten ze wat ik nodig heb en helpen ze je mee zoeken en geven advies.

Dan maar iets meer betalen voor de service.

Het moet allemaal zo goedkoop mogelijk, qua personeel dan en dat merk je echt terug.

Bij onze bloemenspeciaal zaak krijg je goed advies en betaal je weer veel minder dan bij een grote intratuin, dus het gaat niet altijd op.
Bij de bakker sta ik als enige in de winkel maar blijf een beetje achteraan staan om rond te kijken, vraagt het meisje wat ik wil hebben. Ik zeg dat weet ik nog niet. Snauwt ze terug "nou, dat is dan ook lekker handig hé" en loopt vervolgens naar achteren.
quote:paloma schreef op 07 april 2012 @ 22:15:

Bij de bakker sta ik als enige in de winkel maar blijf een beetje achteraan staan om rond te kijken, vraagt het meisje wat ik wil hebben. Ik zeg dat weet ik nog niet. Snauwt ze terug "nou, dat is dan ook lekker handig hé" en loopt vervolgens naar achteren.Jij maakt wel heel veel mee op dit gebied. Ik erger me eigenlijk alleen aan dames achter de kassa die me niet gegroeten maar ondertussen met elkaar zitten te kletsen. Maar dingen de jij meemaakt heb ik nog nooit gehad.
.
Ik erger mij ook aan kassadames die gewoon niks zeggen, allen het bedrag, kan er nog net af, terwijl ik wel gewoon goedemiddag etc. Zeg.

Maar dat zijn er gelukkig maar weinig.
quote:VotesforLeo schreef op 07 april 2012 @ 22:21:

[...]Jij maakt wel heel veel mee op dit gebied. Ik erger me eigenlijk alleen aan dames achter de kassa die me niet gegroeten maar ondertussen met elkaar zitten te kletsen. Maar dingen de jij meemaakt heb ik nog nooit gehad.Valt wel mee want meer voorbeelden uit de praktijk heb ik niet en die ik hier heb geschreven zijn over een langere periode. En gelukkig ben ik niet de enige, gezien dit topic.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven