steun om met affaire te stoppen

16-03-2008 08:46 148 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik schaam me al bij voorbaat, zonder een zin op papier te zetten...

Uit mijn leuke, gezellige contact met mijn 10 jaar oudere collega, waar ik veel mee samenwerk, is een affaire voortgekomen. Hij is getrouwd, heeft geen kinderen.

Eerder dit jaar, na wat zoenen en mailen en chatten, heb ik het afgekapt, omdat ik me ontzettend rot eronder voelde. Toen is er 4 maanden niets gebeurd, behalve werkgerelateerde gesprekken.

Pakweg een maand geleden "ontstond" er toch weer wat, mailtjes werden dubbelzinniger, we begonnen weer te chatten. De chats gingen heel snel van onschuldig naar digisex. En intussen hebben we ook de stap naar 'live' sex gemaakt. Nog wel bij hem thuis, zijn vrouw was weg

Hij vertelde mij een tijd terug, dat hij niet weg kan bij z'n vrouw, omdat ze niet zo lang geleden een koophuis gekocht hebben en in de schulden zitten. Volgens mij klopt daar geen bal van, en voelt hij gewoon hartstikke veel voor haar. We praten niet over haar btw, dat wil ik niet.

Ik moet hiermee stoppen, want ik voel me na ieder incident schuldiger, verrotter en slechter. En meer aan hem gehecht. En ik wil hem ook niet meehelpen z'n relatie te verkloten, maar ben dat nu wel aan het doen.

Ik heb hem al gemaild dat ik sowieso niet meer naar zijn, nee naar hun huis kom. Dat dat echt een grens is waar ik niet meer overheen wil. Maar eigenlijk is dat niet genoeg. Eigenlijk moet ik het helemaal afkappen. Voor mij én voor hem. Ik merk ook dat ik helemaal niet meer naar andere mannen kijk, ben niet meer geinteresseerd. Ik wil alleen hem, maar dat kan niet.

Kick my ass! Vertel me alsjeblieft dat ik fout bezig ben, en dat ik het alleen maar kan oplossen door er nú mee te stoppen.

Help me... Want ik veracht mezelf, hoe ik nu bezig ben. En hem ook.
Je bent in ieder geval goed in het stellen van retorische vragen
pffff, dit is nog lang niet over...

gechat. Met collega X. Een fijn gesprek, niet eens fout, maar ik merk nu (nee, niet retorisch dit keer) dat ik me inderdaad laat inpakken. Hij riep een paar keer tussendoor "ja, maar ik heb er wel van genoten". En ik sloot niet af, maar antwoordde heel serieus dat hij beter in z'n vibe van gisteren kon blijven hangen, dat hij zich beter nog maar even een klootzak kon voelen. "Nee, maar ik wil wel dat je hier met een goed gevoel op terugkijkt".

Eehm? Ik vind het zo zwak van mezelf, dat ik in zo'n gesprek gewoon door blijf typen, en pas achteraf zie dat dit echt laag is. Met een goed gevoel terugkijken? Zo van, dat was leuk? Zo van, zou ik zo weer doen?

Blokkeren. Emailades kwijtraken. Niet chatten. En absoluut niet met een goed gevoel terugkijken.
Hoi Muziekmeisje, herkenbaar.... mijn ex-minnaar heeft nadat het over was ook zulke opmerkingen naar mij gemaakt. Zo van: 'Ik koester de herinneringen, die gaan gelukkig niet weg'. Bleh!! Ik heb er naderhand juist veel spijt van gekregen en denk er liever niet meer aan hoe dwaas ik was.

Het stoorde me destijds ook dat het hem niet leek uit te maken dat ik er een punt achter had gezet. Alsof het nooit iets heeft voorgesteld (blijkbaar niet nee, en dat doet wel pijn zeg!). Of hij voerde een nieuw toneelstuk op om gezichtsverlies te voorkomen, wie zal het zeggen. Pas achteraf merkte ik hoe manipulerend hij eigenlijk was en ik weet waarom ik er gevoelig voor was.

En dat is winst, ook voor jou, dat je er veel van geleerd hebt.
De stand tot dusverre: ondanks alle goede voornemens hebben jullie elke dag uitgebreid contact met elkaar gehad en blijven jullie samen gezellig hangen in het oude vertrouwde sfeertje. Wie probeer jij nou te overtuigen dat je oprecht wilt stoppen met deze relatie?
@wuiles: de stand tot dusverre: geen fysiek contact, geen foute mailtjes.

Ja, en da's niet genoeg. Maar wel een begin. Sorry, maar ik bén al ongelofelijk hard aan het knokken. Om inderdaad te stoppen hiermee (ik noem het geen relatie btw...).

Je mag me best een trap geven. Dat doe ik zelf ook. Maar dit voelt meer als een trap na.

Ik heb trouwens ergens op de eerste of tweede pagina op je eerste post gereageerd.
@wereldmeid: herkenbaar... Ik snap ook echt niet hoe hij totáal kan omschakelen van "ik voel me een enorme klootzak"(gisteren) naar "ik kijk er op terug met een fijn gevoel". Eerder een teken dat die reactie van gisteren echt niet klopt.

Fijn dat je het beschrijft. Helpt me om het meer als manipulatie te zien.
Alsjeblieft Muziekmeisje, je gaat nu na je retorische vraag toch niet vertellen dat je oprecht in zijn leugens gelooft? Ik kan helaas niet uit ervaring meepraten maar je ziet toch wel dat hij vanaf dag 1 je aan het lijntje hebt gehouden? Alles zeggen om je in het bed te krijgen. Als hij namelijk zijn leven met jou had willen delen dan was hij weg gegaan bij zijn vrouw. Ik weet even niet meer hoe het topic heet maar er is een topic met 500 smoezen/leugens wat mannen tegen hun minnaressen zeggen. Waarschijnlijk zal je er veel herkennen.

Kwel je niet zo om toch te blijven chatten. Ja ik weet het, makkelijk gezegd maar je wilt er vanaf, dan moet je even doorbijten.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Je vertoont het gedrag van een verslaafde, je weet dat het niet goed voor je is, maar je gaat er wel mee door. Je zegt dat je geen fysiek contact hebt maar ik voorspel je dat je binnen een week weer bij hem op de bek gaat. Je chatcontact laat namelijk heel duidelijk zien dat je geen duidelijke grens hebt getrokken voor jezelf, en dat je niet gelooft in je eerdere conclusies dat hij een klootzak is.

Het is makkelijker dan je denkt, kappen met die vent. "Afbouwen" bestaat niet, je moet cold turkey. Doe het voor zijn vrouw, jouw carriere en vooral voor jezelf. Want waarom vind jij jezelf zo waardeloos dat je vindt dat je niet beter verdient?
Ja sorry MM, maar ik ben het eens met meds. Je houd jezelf voor dat je erover bent, want geen lichamelijk contact & foute mailtjes, maar ik bespeur nog een grote mate van geestelijke afhankelijkheid.

Laat die waardeloze vent met rust! Je hebt nu de mogelijkheid: je hebt vrij en HOEFT hem niet te spreken... Alsjeblieft, spaar jezelf en doe het niet. Ga cold turkey, doe dingen met vriendinnen, ga het huis uit etc. Maar ga niet lopen kniezen en over hem na lopen denken. Als je ziet dat je een mail van hem hebt, deleten! Als het belangrijk is (ivm werk) dan laat hij of iemand anders van het werk wel op een andere manier iets horen.

Het is effe doorbijten, maar het resultaat zal je doen versteldstaan!
En als je het niet kan, gebruik je vrije dagen om een andere baan te vinden.
Jij neemt zelf het initiatief tot mailen..... Dat vind ik jammer. Meds heeft gelijk, je vertoont het gedrag van een verslaafde. Dat hij een eikel zou zijn en zo zie ik persoonlijk niet, hij speelt het spel gewoon mee en ik denk dat jullie aan elkaar gewaagd zijn want jullie kunnen allebei geen knopen doorhakken. Je weet zelf ook wel dat mailen en zogenaamde onschuldige gespekjes op den duur weer leiden tot gerotzooi in het copieerhok.

Neem binnen nu en een paar dagen een beslissing raad ik je aan. Of je kapt er écht mee, of je laat gods water over gods akker stromen, wat neer zal komen op dat je als een Stradivarius gaat laten bespelen. Als het dan allemaal mis gaat is het niet meer zijn schuld of zo maar jouw eigen keuze.

Vanzelfsprekend maakt het mij of wie dan ook hier niet uit wat je gaat doen, het lijkt me alleen voor jezelf zoveel fijner als jij degene bent die de eer aan zichzelf houdt.
Bij de weg; ik vind het bijna masochistisch wat je doet. Zo'n hekel aan jezelf hebben omdát je het doet met een getrouwde man maar er intussen ook niet echt een einde aan kunnen breien. Wat schiet je op met zo op jezelf neerkijken?

Zoals ik al vaker gezegd heb hier op dit forum, als je dan tóch een verhouding hebt met iemand geniet er dan in ieder geval heel erg van en heb schijt aan de gevolgen. Nu is het echt een soort tranendal aan het worden. Je hebt/had een verhouding en je voelt je vreselijk. Waar zit 'm de winst dan voor jou?

Ik denk echt dat je je veel lekkerder zult voelen als je voor jezelf een knoop doorhakt. Nu is het alsof je gewoon bevestigd wil zien dat hij je nog wil en of je voor hem als vrouw aantrekkelijk bent. Je houdt hem maar vooral jezelf dus aan het lijntje.

Kom op, stop.
Ik weet niet of hij niet oprecht is en ik heb geen idee of hij manipuleert... ik weet wel dat er veel mannen zijn die nooit van hun leven aan zelfreflectie doen, dus ik denk dat hij er helemaal niet mee bezig is dat hij zichzelf tegenspreekt. Dat moet je mannen vaak zorgvuldig uitleggen. (Dan zeggen ze "ja, je hebt gelijk" en gaan ze vervolgens op dezelfde weg door.)

Mag ik tussendoor even een advies van jou vragen? Ik wil minder gaan drinken. Wat lijkt je voor mij de beste methode: elke avond even aan een fles wijn ruiken?
Je kan natuurlijk ook met hem afspreken dat hij jouw kantoor ontloopt en dat hij zoveel mogelijk via collega's (zijn rechterhand?) dingen aan jou vraagt. Zijn mannen heel goed in hoor om dingen door anderen te laten doen. Ontwijk hem zoveel mogelijk in eerste instantie. Zoals Korenwolf al aangeeft, niet steeds aan hem ruiken!
quote:korenwolf schreef op 19 maart 2008 @ 08:18:

ik weet wel dat er veel mannen zijn die nooit van hun leven aan zelfreflectie doen, dus ik denk dat hij er helemaal niet mee bezig is dat hij zichzelf tegenspreekt. Dat moet je mannen vaak zorgvuldig uitleggen. (Dan zeggen ze "ja, je hebt gelijk" en gaan ze vervolgens op dezelfde weg door.)Precies! Die lover van mij wist dondersgoed dat hij egoistisch bezig was. Riep ook dat ik gelijk had en betrok het vervolgens doodleuk 1 zin later weer op zichzelf in de zin dat hij dondersgoed wist dat hij een beetje egoistisch bezig was. Wilde contact wanneer het hem uitkwam en ja, realiseerde zich dat hij het 'alweer' op zichzelf betrok. Zucht. Het kostte me moeite, maar ik heb me losgemaakt......
quote:muziekmeisje schreef op 18 maart 2008 @ 22:43:

@wuiles: de stand tot dusverre: geen fysiek contact, geen foute mailtjes.

Ja, en da's niet genoeg. Maar wel een begin. Sorry, maar ik bén al ongelofelijk hard aan het knokken. Om inderdaad te stoppen hiermee (ik noem het geen relatie btw...).

Je mag me best een trap geven. Dat doe ik zelf ook. Maar dit voelt meer als een trap na.

Ik heb trouwens ergens op de eerste of tweede pagina op je eerste post gereageerd.Nou MM, het kan wel ietsje minder. We halen allemaal wel eens stommiteiten uit.

Mag ik tussendoor even een advies van jou vragen? Ik wil minder gaan drinken. Wat lijkt je voor mij de beste methode: elke avond even aan een fles wijn ruiken?Whoehahahahahaa!

Mag ik tussendoor even een advies van jou vragen? Ik wil minder gaan drinken. Wat lijkt je voor mij de beste methode: elke avond even aan een fles wijn ruiken?Je hebt helemaal gelijk... Maar, in jouw vergelijking, zou ik dus wel in een kroeg achter de tap staan.
Je hebt meer keuzes dan je denkt Muziekmeisje, maar je moet erachter staan en poot stijf houden. Daar ontbreekt het nog even aan. Want verstandelijk weet je het net zo goed als menig ander. Het doorzettingsvermogen of het ECHT helemaal beu zijn is er nog niet. Het begin is er wel ........... maar er zijn nog teveel maars..... op je weg.
Ik kwam een uurtje geleden thuis, had een zooi mails staan, van "aan de studie?" tot "ja maar ik wil niet dat je met een rotgevoel blijft zitten". Ik ben een aantal keer begonnen met beantwoorden en weer gestopt, zat erg met korenwolfs wijnfles in m'n hoofd.

En net toen ik helemaal gek werd van mezelf, hardloopschoenen aan en een flink rondje gerend. Daarna was het makkelijker: mails weggegooid, prullenbak leeggemaakt. In één ruk door, hem uit m'n msn lijst geknikkerd.

Daarna de werkmail, zo kort als kon geantwoord.

En nu ben ik hier aan het teruglezen, en aan het denken, dat het nu wel weer even makkelijk is, maar of het dat blijft...
Hartstikke goed! Hou vol!

(Overigens: ik heb één keer in m'n leven achter de tap gestaan, en het laatste waar ik toen zin in had was alcohol... Heb trouwens ook in een banketbakkerij gewerkt, laatste waar ik toen zin in had was gebak of chocola. Dit heeft verder nergens mee te maken... moest ik gewoon aan denken.)
Hou vol MM. Je zult vaker terecht komen van oh ik mis hem, of moeite moeten doen omdat hij waarschijnlijk nu aan je gaat trekken. Ja in de trant dat hij je geen pijn wilt doen en nog een dozijn bullshit. Ik ken al die smoezen niet maar onder het mom lief voor je willen zijn je toch spreken. En och, vrienden blijven moet toch kunnen, en als hij bij je zou zijn onder het mom van een wijntje het toch proberen. Een man wil geen blauwtje lopen dus hij lult nu met je mee dat hij dit ook al langer wilde, onzin. Hij gaat er mee door als jij weer wilt . En anders zoekt hij een ander. Op het moment dat hij namelijk zielig gaat doen en gaat "stalken" omdat jij echt geen contact meer wil dan loopt hij het risico dat je stappen gaat ondernemen. Dus nu warmhouden een aanpappen denkt hij. En vooral meelullen.

Schrijf hem dat je er niet van gedient bent van die mails, nog eentje en dat je dan uit de school gaat klappen, misschien is het dan snel over.
Nou oke, hij dumpt zijn vrouw en staat met open armen op jou, zijn échte liefde te wachten.

Denk je nou dan dat je niet binnen een week begint te twijfelen..."voor mij had hij ook al een ander naast zijn vrouw... zou hij wel genoeg aan mij alleen hebben...hij zal toch niet hetzelfde bij mij doen...."

Dit is aan alle kanten gewoon bad news.

Hij is bad news omdat hij het blijkbaar niet zo nauw neemt met de gevoelens van zijn vrouw, jou en andere neukertjes. Hij liegt over een huis (wat een lullllsmoes!), praat je naar de mond (waarschijnlijk om toch weer bij je in bed te komen).

Als jij dit zou lezen van mij bv zou je waarschijnlijk denken naaaah twompie neee mens zie je dan niet wat een lul het is dat hij jou en anderen zo behandeld!

Ogen open houden hoor, niks geen verleiding. Dit wil je gewoon niet, wat denkt hij wel! Donder op man, ik hoef me niet te bedwingen je niet te bespringen. Ik moet me bedwingen je geen mep voor je hoofd te verkopen met je walgelijke gedrag tegen je vrouw en andere vrouwen.. bleeeergh!

Zo genoeg geschopt laat ik je ook nog even sterkte wensen want het hoofd kan nog zo helder weten hoe dom iets is, als je hart verloren is valt het niet mee.
Heel goed, het lijkt allemaal moeilijk, maar het is heel eenvoudig. Stoppen met die vent. Ondertussen moet je je gaan richten op jezelf, waarom ben je in deze situatie beland? dat is niet voor niets, waarom kies je voor een bezette lamlul? Waarom denk je dat jij niet zal krijgen wat je eigenlijk het liefste wilt? Namelijk een leuke vent die helemaal voor jou gaat. Vaak heb ik het gevoel dat meiden die met een getrouwde vent rommelen diep in hun hart bang zijn dat ze nooit een leuke/goede relatie kunnen krijgen, en daarom dus maar genoegen nemen met het spelen van de tweede viool.
quote:meds schreef op 19 maart 2008 @ 19:40:

Heel goed, het lijkt allemaal moeilijk, maar het is heel eenvoudig. Stoppen met die vent. Ondertussen moet je je gaan richten op jezelf, waarom ben je in deze situatie beland? dat is niet voor niets, waarom kies je voor een bezette lamlul? Waarom denk je dat jij niet zal krijgen wat je eigenlijk het liefste wilt? Namelijk een leuke vent die helemaal voor jou gaat. Vaak heb ik het gevoel dat meiden die met een getrouwde vent rommelen diep in hun hart bang zijn dat ze nooit een leuke/goede relatie kunnen krijgen, en daarom dus maar genoegen nemen met het spelen van de tweede viool.

Ik had ooit een leuke vent, die helemaal voor mij ging. Dat liep heel abrupt af, hij kreeg een autoongeluk en is overleden. Hoewel ik het idee heb dat ik dat heb "afgesloten", weet ik wel dat ik jarenlang ervan uit ben gegaan dat alles dus eindig is. Dat alle relaties wel zullen eindigen, dat alles slecht afloopt. Ik ben daar zelf best sterk uit gekomen, omdat ik het idee had, uiteindelijk toch van niemand echt op aan te kunnen, behalve van mezelf.

Ik dacht, dat ik daar best wel uit was intussen. Maar eigenlijk heb ik sindsdien geen serieuze relaties gehad, wat korte flirts, meer niet.

Collega X als ultieme voorbeeld van iets wat toch niet duurt?

Deze ajb niet quoten, ik weet zelf nog niet eens of ik het wel wil laten staan. Is wel erg herkenbaar zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven