bang om lijken te vinden
woensdag 28 maart 2012 om 15:14
Tja, het klinkt belachelijk, en het is nou niet echt een reële angst. Maar toch, ik ben bang om lijken te vinden. Ik vond wandelen in het bos heerlijk! Lekker rust en veel natuur. Maar sinds wanneer weet ik niet, maar ik houd er nu dus absoluut niet meer van. Zeker niet alleen! Soms wil ik toch die angst verzetten en met de hond gaan wandelen in het bos, maar ze is net zo’n schijtluis als ik ben. Ik ben niet bang voor een reëlere angst voor een verkrachter in het bos. Nee gewoon voor lijken. Maakt niet uit, een kind een volwassene een hond of een kat, ik ben gewoon bang om een overleden iemand te vinden. Laatst vroeg een vriend of ik misschien als ik tijd had langs te sloten te lopen om te kijken of daar zijn gestolen fiets in lag, nou, nee.
Waar komt die angst vandaan? Ik heb nou nog nooit een lijk gevonden. En hebben hier meer mensen last van?
Waar komt die angst vandaan? Ik heb nou nog nooit een lijk gevonden. En hebben hier meer mensen last van?
zaterdag 31 maart 2012 om 22:08
quote:pyridine schreef op 30 maart 2012 @ 20:13:
Truffelmania jij doet er niemand kwaad mee lijken interessant te vinden. Maar je gebrek aan inlevingsvermogen is soms wel eng om te lezen. Als ergens een lijk ligt is er een groot drama gebeurd. Doorgaans vinden mensen dat verschrikkelijk om te moeten constateren, niet interessant.
Maar daar heeft TO niets aan. Ik hoop dat je die angst kunt leren relativeren! Het lijkt me niet fijn om zo bang te zijn voor iets waarvan je eigenlijk wel weet dat het niet reeel is.
Ik maak TO's angst niet belachelijk toch?
Ik heb zelf overigens een "angst" die totaal niet reël(?) is.
Truffelmania jij doet er niemand kwaad mee lijken interessant te vinden. Maar je gebrek aan inlevingsvermogen is soms wel eng om te lezen. Als ergens een lijk ligt is er een groot drama gebeurd. Doorgaans vinden mensen dat verschrikkelijk om te moeten constateren, niet interessant.
Maar daar heeft TO niets aan. Ik hoop dat je die angst kunt leren relativeren! Het lijkt me niet fijn om zo bang te zijn voor iets waarvan je eigenlijk wel weet dat het niet reeel is.
Ik maak TO's angst niet belachelijk toch?
Ik heb zelf overigens een "angst" die totaal niet reël(?) is.
zondag 8 april 2012 om 22:12
Sorry, dit is een week na de laatste reactie, maar de topicstarter vindt het vast wel fijn om te weten dat ze niet de enige is. Dit hele topic deed me denken aan dit filmpje van communitychannel:
http://www.youtube.com/watch?v=EnahALAp5vc
"My mind is constantly occupied with the thought of what it would be like to find a dead body."
http://www.youtube.com/watch?v=EnahALAp5vc
"My mind is constantly occupied with the thought of what it would be like to find a dead body."
zondag 8 april 2012 om 23:06
Het lijkt me dat je een soort waarschuwingssysteem hebt in jezelf waardoor je automatisch weet of je in een bos kunt lopen of niet. Zeker als je een hondje hebt (kun je vertellen wat voor ras hond het is?) en die schrikt van dingen ... dat zet toch tot denken. Je hoort vaak dat honden meer zintuigen bezitten om dingen te weten dus als er een lijk is wordt zo'n beestje dan niet direct bang?
maandag 9 april 2012 om 10:25
Ik heb er zeker geen last van dat ik tot nu toe geen lijk gevonden heb. Ik zit er helemaal niet op te wachten, maar als ik er eentje tegen mijn levende lijf loop, dan heb ik een lijk gevonden. Daarna doe ik wat ik moet doen en dat is de politie bellen en hullie weten wel wat er gedaan moet worden.
Ik loop regelmatig in bossen met mijn teckel en ik denk gezien haar superneus dat zij eerder iets zal vinden dan ik.
Ik loop regelmatig in bossen met mijn teckel en ik denk gezien haar superneus dat zij eerder iets zal vinden dan ik.