Geld & Recht alle pijlers

retourneren webwinkel

10-04-2012 09:03 11 berichten
hallo allemaal,



voor een bruiloft hadden mijn ouders een kado gekocht. Nu gaat de bruiloft niet door ( besloten op korte termijn) maar dat kado was niet goedkoop en besteld via een webwinkel.

Reeds betaald aan de webwinkel maar het product zou komende week pas geleverd worden.

Het was nog niet leverbaar, wel werden ze via de email keurig op de hoogte gehouden wanneer het product geleverd zou worden.



Aangezien er niet echt andere gegadigden zijn voor dit kado als in dat iemand het over kan/wil oid en het wat duur is om zomaar weg te geven, vroegen mijn ouders zich af in hoeverre je retour recht hebt via een webwinkel.



Ze hebben uiteraard contact opgenomen met de webwinkel ( via email) maar nog geen reactie gekregen.
Alle reacties Link kopieren
sowieso heb je volgensm ij een wettelijke zichttermijn van 7 dagen, en als ze het nog niet in huis hebben zou je het dus kunnen retourneren/afmelden? Even op de site van de webwinkel kijken bij retourneren/geldterug etc.



Ennuh, een beller is vaak sneller, zou dus niet op zijn beloop laten!
Alle reacties Link kopieren
Heb je niet 9 dagen de tijd voor retourneren? Kan toch ook zijn dat het product niet bevalt, bijv dat hij er anders uitziet dan op de site.



Kijk even in de voorwaarden op die site.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
vele ja ik zei ook al dat ze moesten bellen en dat zouden ze vandaag gaan doen, kon nog niet eerder ivm pasen vandaar de email.

Hopelijk kunnen ze het nog annuleren en anders wordt het retourneren.



dankjewel
Alle reacties Link kopieren
Bij koop op afstand heb je sowieso wat dagen bedenktijd
ik heb ze gewezen dat ze even op de site moeten kijken, bedankt
In principe heb je via de wet kopen op afstand een zichttermijn van 14 dagen. Officieel is dat geloof ik vanaf het moment dat je het product koopt (en betaald), maar ik heb ook wel mijn geld teruggekregen binnen 14 dagen nadat ik een product ontvangen had. De meeste webwinkels zijn daar vrij coulant in is mijn ervaring, aangezien het voor een zichttermijn wel noodzakelijk is dat je het product daadwerkelijk in je bezit hebt. Ik denk alleen dat het niet geldt voor gepersionaliseerde items, dus iets dat bijvoorbeeld op maat gemaakt is en/of gegraveerd enz dat soort items hebben volgens mij geen recht op een zichttermijn en kunnen dus net geretourneerd worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het pakket weigeren als het wordt afgeleverd, met als reden dat de leverancier weet dat het niet gewenst is....

Hooguit worden de verzendkosten in rekening gebracht, tis ff nie anders...
Is het gepersonaliseerd gemaakt kado? Bijvoorbeeld met de handgemaakt of iets dergelijks? Of met de namen van het bruidspaar er op? Duurt het daarom zo lang? Dan mag het volgens mij niet. Zij kunnen er dan immers ook niets meer mee.



Mosterd, zie nu dat Sunemom hetzelfde zegt.
Alle reacties Link kopieren
Grote kans dat de webwinkel ook nog niet heeft gereageerd vanwege de Goede Vrijdag/pasen. Ik zou ze inderdaad bellen en het uitleggen (als het geen gepersonaliseerd cadeau is dan) zodat ze de verzendkosten kunnen besparen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Retourneren mag wettelijk binnen 7 werkdagen (14 is een voorwaarde van thuiswinkel.org) na ontvangst van het product. Lees de algemene voorwaarden van de betreffende webwinkel!

Dit geldt niet bij producten die op maat gemaakt, aangepast of op bestelling vervaardigd worden.

Wanneer het product nog niet verzonden of geleverd is, neem contact met hen op, bel!!! De verzendkosten en kosten van retourneren zijn voor de klant.

Weigeren heeft geen zin, het is geen oplossing en de bestelling is vast al betaald.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven