retourneren webwinkel

dinsdag 10 april 2012 om 09:03
hallo allemaal,
voor een bruiloft hadden mijn ouders een kado gekocht. Nu gaat de bruiloft niet door ( besloten op korte termijn) maar dat kado was niet goedkoop en besteld via een webwinkel.
Reeds betaald aan de webwinkel maar het product zou komende week pas geleverd worden.
Het was nog niet leverbaar, wel werden ze via de email keurig op de hoogte gehouden wanneer het product geleverd zou worden.
Aangezien er niet echt andere gegadigden zijn voor dit kado als in dat iemand het over kan/wil oid en het wat duur is om zomaar weg te geven, vroegen mijn ouders zich af in hoeverre je retour recht hebt via een webwinkel.
Ze hebben uiteraard contact opgenomen met de webwinkel ( via email) maar nog geen reactie gekregen.
voor een bruiloft hadden mijn ouders een kado gekocht. Nu gaat de bruiloft niet door ( besloten op korte termijn) maar dat kado was niet goedkoop en besteld via een webwinkel.
Reeds betaald aan de webwinkel maar het product zou komende week pas geleverd worden.
Het was nog niet leverbaar, wel werden ze via de email keurig op de hoogte gehouden wanneer het product geleverd zou worden.
Aangezien er niet echt andere gegadigden zijn voor dit kado als in dat iemand het over kan/wil oid en het wat duur is om zomaar weg te geven, vroegen mijn ouders zich af in hoeverre je retour recht hebt via een webwinkel.
Ze hebben uiteraard contact opgenomen met de webwinkel ( via email) maar nog geen reactie gekregen.
dinsdag 10 april 2012 om 09:07
dinsdag 10 april 2012 om 09:07

dinsdag 10 april 2012 om 09:15
In principe heb je via de wet kopen op afstand een zichttermijn van 14 dagen. Officieel is dat geloof ik vanaf het moment dat je het product koopt (en betaald), maar ik heb ook wel mijn geld teruggekregen binnen 14 dagen nadat ik een product ontvangen had. De meeste webwinkels zijn daar vrij coulant in is mijn ervaring, aangezien het voor een zichttermijn wel noodzakelijk is dat je het product daadwerkelijk in je bezit hebt. Ik denk alleen dat het niet geldt voor gepersionaliseerde items, dus iets dat bijvoorbeeld op maat gemaakt is en/of gegraveerd enz dat soort items hebben volgens mij geen recht op een zichttermijn en kunnen dus net geretourneerd worden.

dinsdag 10 april 2012 om 09:29
dinsdag 10 april 2012 om 09:31
dinsdag 10 april 2012 om 12:35
Retourneren mag wettelijk binnen 7 werkdagen (14 is een voorwaarde van thuiswinkel.org) na ontvangst van het product. Lees de algemene voorwaarden van de betreffende webwinkel!
Dit geldt niet bij producten die op maat gemaakt, aangepast of op bestelling vervaardigd worden.
Wanneer het product nog niet verzonden of geleverd is, neem contact met hen op, bel!!! De verzendkosten en kosten van retourneren zijn voor de klant.
Weigeren heeft geen zin, het is geen oplossing en de bestelling is vast al betaald.
Dit geldt niet bij producten die op maat gemaakt, aangepast of op bestelling vervaardigd worden.
Wanneer het product nog niet verzonden of geleverd is, neem contact met hen op, bel!!! De verzendkosten en kosten van retourneren zijn voor de klant.
Weigeren heeft geen zin, het is geen oplossing en de bestelling is vast al betaald.