Gezondheid alle pijlers

rook jij heel erg veel?

09-04-2012 16:00 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
nav een gesprekje met een vriendin in een kroeg vroeg ik mij af wie er hier veel rookt, en dan bedoel ik niet een pakje wegpaffen als je gedronken hebt ( op 1 avond) maar anderhalf tot 2 pakjes per dag en er zelfs 's nachts uit bed voor gaan.

Mijn vriendin is er nml zo een. Die rookt op de wc, in bad, en wordt midden in de nacht wakker, soms meerdere keren, om een sigaretje te gaan roken.

Ik ben hoogst verbaasd dat er dus mensen echt zo verslaafd zijn dat ze de een met de andere aanmaken, en er geen end aan lijkt te komen.

Ik heb zelf ook gerookt en heel soms doe ik er nog eentje mee als ik gedronken heb bijv en kan er dan ook echt wel van genieten, maar elke dag zo veel roken? Ik zou na een paar dagen mijn stem kwijt zijn, en kots en kots beroerd. Mijn vriendin heeft, zegt ze (nog) nergens last van. Volgens haar kan de een er gewoon beter tegen dan de ander. Of is het dan toch gewenning?

Dus puur uit nieuwsgierigheid, niet om belerend over te komen, of je de les te lezen, rook jij ook veel? En hoeveel is veel? En heb jij daar dan nooit last van in de vorm van keelpijn, kortademig etc?
Ik rook heel veel. Ik steek zelfs een sigaret aan onder de douche. Voel een leegte als ik niet kan roken.
Snap ik ook niet. En verder moet iedereen het zelf weten, maar rokers stinken echt heel hard..

Vooral de shagrokers.. Maar meestal zijn dat sowieso weer een bepaald soort types.
quote:sirana90 schreef op 09 april 2012 @ 18:13:

Ik rook heel veel. Ik steek zelfs een sigaret aan onder de douche. Voel een leegte als ik niet kan roken.Puur uit nieuwsgierigheid: hoe gaat dat dan in zijn werk? Want je handen zijn toch nat als je doucht? En wordt je sigaret dan niet nat? En douchen duurt meestal max. 10 minuutjes. Hoe doe je dat dan als je ergens 10 minuten (of langer) bent waar niet gerookt mag worden?
quote:luni schreef op 09 april 2012 @ 18:10:

[...]

Voor de rest..laat maar, ik wens je veel wijsheid in de toekomst.Ik wilde ook reageren, maar heb het uiteindelijk niet gedaan. Sluit me overigens wel volledig aan bij jouw post!
quote:Cici25 schreef op 09 april 2012 @ 18:30:

[...]

Puur uit nieuwsgierigheid: hoe gaat dat dan in zijn werk? Want je handen zijn toch nat als je doucht? En wordt je sigaret dan niet nat? En douchen duurt meestal max. 10 minuutjes. Hoe doe je dat dan als je ergens 10 minuten (of langer) bent waar niet gerookt mag worden?die lult uit dr nek joh....hoop ik.
Wat vinden jullie ervan als een vrouw een sigaar rookt?
quote:luni schreef op 09 april 2012 @ 16:47:

[...]

Als je beneden wel rookt trekt het toch ook naar boven?Eh, ja, wel een beetje. De afzuigkap staat eigenlijk vrijwel altijd aan en een raampje open hoort er ook bij. Daarmee praat ik het trouwens niet goed, want je hebt gewoon gelijk. We proberen ook zoveel mogelijk buiten te roken. Tegenwoordig een tuinhuisje met veranda, dat helpt wel.
quote:geheimtaal schreef op 09 april 2012 @ 16:46:

[...]

Liever met een sigaret achter de kinderwagen dan roken tijdens de zwangerschap.

Gelukkig heb ik beide niet gedaan.Vind ik ook. Het gekke is dat ik tijdens mijn zwangerschap niet gerookt heb, miste het ook niet. Waarom ik in godsnaam ooit weer aan "die ene (want dat moet kunnen ) " begonnen ben....Was er maanden vanaf. Achter de kinderwagen ook nooit gedaan, vind het geen gezicht.
quote:Cici25 schreef op 09 april 2012 @ 18:32:

[...]

Ik wilde ook reageren, maar heb het uiteindelijk niet gedaan. Sluit me overigens wel volledig aan bij jouw post! Ik had nog meer neergekalkt hoor, maar ja..het heeft toch geen zin.
Ik rook ongeveer 15 sigaretten per dag en in het weekend of als ik vrij ben een pakje per dag (19).

Ik rook niet binnen en als het zulk zeikweer is als vandaag roken we in de gang in de opening van de voordeur.

Ik sta niet op om te roken, als ik gewoon niet kan slapen ga ik er weleens uit en soms rook ik dan een sigaret. Maar het is niet zo dat ik eruit ga om te roken. Dat heb ik ook nog nooit van iemand gehoord.

Mijn vader rookte vroeger ook op de wc. Heb ik ook nooit begrepen.
Bij het uitslapen sta ik ook niet op om te roken trouwens. Lig gerust tot 13 uur in bed zonder te roken. Dan lekker douchen, aankleden, ontbijten, koffie zetten en DAN roken.
Mijn ouders rookten in de auto, als we met vakantie gingen ook dus en zo'n 15 km van huis tot 700 km na parijs hing ik kotsend op de achterbank..

Hebben ze nooit begrepen want het raampje stond toch open..2 cm

Dat ik ooit gerookt heb...
quote:mariamena schreef op 09 april 2012 @ 16:00:

nav een gesprekje met een vriendin in een kroeg vroeg ik mij af wie er hier veel rookt, en dan bedoel ik niet een pakje wegpaffen als je gedronken hebt ( op 1 avond) maar anderhalf tot 2 pakjes per dag en er zelfs 's nachts uit bed voor gaan.

Pakje = minimaal 19 stuks.

Twee pakjes per dag is dus minimaal 38 sigaretten per dag...

Stel iemand slaapt 8 uur per etmaal, dan rookt die persoon dus 38 sigaretten in 16 uur...

= iederen 25 minuten hoor je zo'n aansteker-geluid...

Pfffffft!
quote:panadol schreef op 09 april 2012 @ 18:41:

Wat vinden jullie ervan als een vrouw een sigaar rookt?

Ik vind sigaren lekker ruiken...zo lang je ze niet aansteekt.

Maar ze echt roken...maakt me niet uit of 't een man of vrouw is, krijgt het benauwd van sigarenrook.
quote:quattro35 schreef op 09 april 2012 @ 19:26:

[...]

Ik vind sigaren lekker ruiken...zo lang je ze niet aansteekt.

Idem met zware shag..zolang het niet brandt.
quote:grobbekuiken schreef op 09 april 2012 @ 18:50:

[...]

Vind ik ook. Het gekke is dat ik tijdens mijn zwangerschap niet gerookt heb, miste het ook niet. Waarom ik in godsnaam ooit weer aan "die ene (want dat moet kunnen ) " begonnen ben....Was er maanden vanaf. Achter de kinderwagen ook nooit gedaan, vind het geen gezicht.Tijdens je zwangerschap heb je niet gerookt en roken achter de kinderwagen vind je geen gezicht. Maar je rookt nu dus wel in huis. Ik neem aan dat dat hetzelfde huis is waar je kinderen ook wonen? Volgens mij kun je beter roken achter de kinderwagen dan in het bijzijn van je kinderen. En dan maakt dat raampje open en de afzuigkap aan, voor hun gezondheid echt niet zoveel uit hoor.
quote:Ruza schreef op 09 april 2012 @ 18:33:

[...]

die lult uit dr nek joh....hoop ik.Damn! Weer erin getrapt!
Collega van 29 jaar rookt ook erg veel. Iedere ochtend loopt ze te hoesten en te rochelen als een malle.

Volgens haar ligt dat aan haar ochtendstem. Het kind rookt al heel erg lang, toen ze nog klein was kreeg ze al trekjes van haar broer. Ziek.
Tja...

Zoveel roken is natuurlijk super slecht.

En een verhaal kennen waarbij ze erg oud worden en gewoon lekker hebben gerookt...

Ik ken een ander verhaal.

Mijn vader overleden op 40 jarige leeftijd aan de gevolgen van roken en stress.

En nog een verhaal. Een dame van 82 die nog altijd rookt...maar zo benauwd is nu dat ze eigenlijk een vreselijke oude dag heeft. Maar stoppen gaat niet meer.
Ik rook (en ik ben verslaafd)

Zeker een pakje per dag (tegenwoordig zijn dat 23 of 19 sigaretten).

Vandaag overdag heb ik nauwelijks gerookt. Heb nachtdienst gehad, dus was laat uit bed. Ik geloof dat ik thuis drie peuken heb gerookt. Bij mijn schoonouders tussen drie tot elf 1x gaan roken. Daarna ben ik gaan werken en heb ingehaald. Heb tussen elf en nu zeker al 9x gerookt. Niet omdat ik moest, maar meer omdat het kon.
Nou princi, sigaretje dan maar? Ik zit hier verdomme om 4 uur ;s ochtends een essay te schrijven joh
Hey Ruza, ik dacht dat jij gestopt was?
Was, ja. Heb het welgeteld 6 weken volgehouden.
quote:lorav schreef op 09 april 2012 @ 22:47:

Tja...

Zoveel roken is natuurlijk super slecht.

En een verhaal kennen waarbij ze erg oud worden en gewoon lekker hebben gerookt...

Ik ken een ander verhaal.

Mijn vader overleden op 40 jarige leeftijd aan de gevolgen van roken en stress.

En nog een verhaal. Een dame van 82 die nog altijd rookt...maar zo benauwd is nu dat ze eigenlijk een vreselijke oude dag heeft. Maar stoppen gaat niet meer.

Wil ze niet.

Als je wilt stoppen lukt het nog op je honderdste. Als je er maar achter staat.

Alle redenen dat het niet lukt zijn smoesjes, dat weet zij zelf ook.
Roken, ik hou ervan! Hoe erg ook, ik vind het heerlijk en geniet enorm van mijn sigaret. Op dit moment rook ik niet, want zwanger en ik vind dat mijn kind geen last hoeft te hebben van mijn nicotineverslaving. Maar eerlijk is eerlijk, ik vind het vooral goed te doen om niet te roken doordat ik me enorm verheug op het moment dat ik in de zomer weer mag.
Listen very carefully, I shall say this only once.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven