Motten

14-10-2010 16:22 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey Hallo,

Pas geleden viel het mij op dat er allemaal kleine gaatjes in verschillende kledingstukken zitten. Een vriendin zei dat het motten gaatjes waren.

Nu wil ik mottenballen halen. Ruiken deze erg? Moet je kleding daarna in de was? Geeft het vlekken?

Alvast dank!
Nou, alleen mottenballen kopen lijkt me niet genoeg. Haal heel je kast leeg, schud alle kleren buiten uit en doe ze in de was. Als de kast leeg is sop je deze helemaal uit en stofzuig de bodem. Dan alles zo heet mogelijk strijken en terughangen en dat mottenspul erbij doen. Ik heb geen idee of dat stinkt, ik gebruik cederhoutrondjes.
Je hebt ook van die plakdingen, (lekker duidelijk). Mijn moeder had ze laatst in de kast gelegd. Na een tijdje maakte ze de plakstrip open en er zaten allemaal motten in. Maar de tip van lieve is sowieso nodig.
Dat meen je!!! Nou dat wordt een leuk klusje voor het weekend.

Dank je wel!
Ik word zenuwachtig van dat gefladder van die beesten.
Ik heb ze net ook gehad. Heb alle kleding gewassen en kasten schoongemaakt (paar truien kon ik weggooien). Nu van die motten bestrijding blokjes tussen kleding gelegd en gehangen. Ze zijn natuurlijk en ruiken best lekker, niet dat je kleren stinken. Hoop dat ik er nu vanaf ben want ik vind het goor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven