Werk & Studie alle pijlers

Verplicht naar school.

02-04-2012 20:08 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben getrouwd met een man die 2 dochters heeft uit een eerder huwelijk.

Mijn man heeft vanaf zijn 16de gewerkt, en heeft nooit opleidingen kunnen doen. Hierdoor vind hij school heel belangrijk.

Zijn oudste dochter is met 18 van school gegaan omdat ze zwanger was, het huis was te klein. Niet om het feit dat ze jong zwanger was, nee omdat ze stopte met school. De vader van het kind is er inmiddels van door, en betaald geen alimentatie. Ondanks dat ze 40 uur per week schoonmaakt heeft ze het niet breed, het enigste wat haar vader er over zegt:''Het is haar eigen schuld, ze had haar opleiding maar moeten afmaken.''

Zijn jongste dochter gaat nog wel naar school , het HBO , ze is bezig met afronden. En zoals het nu lijkt gaat ze straks naar de universiteit.Je kan merken dat ze geen zin meer heeft om naar school te gaan, maar ze moet van haar vader. Natuurlijk heb je met een volwassen dochter hier weinig over te zeggen, dus hebben ze het op een dealtje gegooid, Ze zou een splinter nieuwe lease Mercedes krijgen , als ze maar naar de universiteit zou gaan , mocht ze de universiteit afronden koopt hij hem voor haar. Wat mijn man met zijn geld doet is zijn ding.

Maar toch vind ik het verkeerd dat hij haar op zo'n manier omkoopt om naar school te gaan.

Zou ik hier terecht wat van kunnen zeggen? En zo ja, hoe zou ik het moeten brengen?
Lekker aso op school komen met een dure bak van pa's portomonee.
Wat is daar aso aan? ze heeft hem toch niet gestolen?

Het is wel sneu voor de oudste dochter dat ze niet gestimuleerd wordt (zo komt het over in je OP) en de jongste wel...als er genoeg geld is: beide dochters ' omkopen' op dezelfde manier. Is er geld voor 1 Mercedes dan geen mercedes maar een wat goedkopere auto voor beide dochters... en als er studiekosten worden betaald: beide dochters op het eigen niveau stimuleren/ voor betalen...die oudste begint dan nu op MBO en als ze niet verder kan/wil studeren en heeft ze iig een begin gemaakt en iets geprobeerd...datzelfde geldt voor de jongste die naar de uni gaat... Het lijkt uit je posts wel of hij zijn oudste dochter niet zo ' mag' alsof hij teleurgesteld is in haar keuzes...ik kan me dat wel voorstellen, tenzij de oudste dochter niets anders kan/niet slim genoeg is voor iets anders dan schoonmaken....
Alle reacties Link kopieren
quote:redband schreef op 10 april 2012 @ 18:26:

Lekker aso op school komen met een dure bak van pa's portomonee.

Pa least hem voor haar ;-(

Jammer dat hij zijn oudste dochter niet positief stimuleert en helpt, zij heeft nl. een kind groot te brengen, en deze dochter geeft in ieder geval aan niet lui te zijn, en gewoon te werken voor haar geld, ga er maar aan staan 40 uur per week schoonmaken, om je kind en jezelf te onderhouden, deze meid verdient wat extra's van pa, al voldoet ze niet aan zijn eisen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven