vrijdag inleiden

11-04-2012 12:55 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag te horen gekregen dat ze me vrijdag gaan inleiden dmv de vliezen door prikken en pfff heb het er warm en koud tegelijk van!!

Heb namelijk een heel dubbel gevoel: eindelijk kunnen we dan ons kindje zien, we kunnen oppas regelen voor de oudste, je weet van te voren dat het komt etc maar aan de andere kant... dan ben ik ineens niet meer zwanger. tuurlijk weet je als je tegen het einde loopt dat het een keer afgelopen is maar toch nu is het wel heel abrupt.

wat zijn jullie ervaringen met inleiden?? nog evt tips??
Er is maar een tip denk ik: overgave

Ik ben ook ingeleid, vond het goed te doen, succes, geniet van je kindje en geef je over aan wat er is en komt!
Geen ervaring met inleiden, wel met een geplande keizersnee. Heel apart om te weten wanneer je kind er (ongeveer) zal zijn. Wel weer handig dat je alles voor kan bereiden.

Heel veel succes vrijdag!
Spannend! Maar hee, je hebt nu juist nog een paar dagen om eraan te wennen! Als je van niets wist en vrijdag ineens weeën had gekregen, dan was het toch nog veel abrupter?
Tip: maak vandaag een smsje aan met "hoera onze "naam kind" is geboren! plus een hele verzendlijst....kun je het gelijk in 1 keer naar iedereen sturen zonder dat iedereen je gaat bellen "of het al geboren is".
Hier ook twee keer bevallen met een inleding (vliezen gebroken, weeenopwekkend infuus dr aan en gaan met die hap). Heel vreemd besef inderdaad, dat je twee dagen thuis zit, de uren af te tellen. Je weet dat het er sowieso een keer van komt, maar dat je echt een áfspraak ervoor hebt, vond ik beide keren bizar. Ik vond in beide gevallen overigens de hele ervaring van een ingeleide bevalling erg positief. Ik heb natuurlijk geen vergelijkingsmateriaal, want nooit 'spontaan' bevallen, maar ik vond het heel fijn dat je sowieso in een ziekenhuis bent, met allemaal mensen met verstand-ervan in de buurt. Ik zou het zo weer doen! (maar dan niet, want ik heb een prachtig gezin, en ben wel 'klaar'). Wat Jorina zegt: handig dat je nu alles kunt voorbereiden. Alvast heeeeel veel succes met je allerlaatste loodjes, en n hele voorspoedige bevalling gewenst vrijdag!!!!
Hou er wel rekening mee dat dit niet hoeft te betekenen dat je kindje ook vrijdag geboren wordt! Ik ben ook ingeleid, maar het heeft alsnog 3 dagen geduurd... (en het werd uiteindelijk een ks).

Succes!
quote:Snyggin schreef op 11 april 2012 @ 13:13:

Tip: maak vandaag een smsje aan met "hoera onze "naam kind" is geboren! plus een hele verzendlijst....kun je het gelijk in 1 keer naar iedereen sturen zonder dat iedereen je gaat bellen "of het al geboren is".En toen drukte je per ongeluk op 'verzenden'
Oja, een tip die ik kreeg; niet aan je omgeving vertellen dat de datum al bekend is. Wat krijg je dan; mensen die de avond van tevoren gaan bellen om je succes te wensen, en zaterdag bellen of de kleine er al is.
-
quote:pimpelmeesje67 schreef op 11 april 2012 @ 13:16:

Hou er wel rekening mee dat dit niet hoeft te betekenen dat je kindje ook vrijdag geboren wordt! Ik ben ook ingeleid, maar het heeft alsnog 3 dagen geduurd... (en het werd uiteindelijk een ks).

Succes!Oh ja, sorry, dat was misschien een beetje voorbarig van me. Je gaat natuurlijk niet ineens patsboem over naar de persweeen. Excuus, ik redeneerde even vanuit mn eigen situatie. Niettemin: ik hoop dat het allemaal voorspoedig gaat verlopen, en dat je snel je kindje in je armen hebt.
quote:pimpelmeesje67 schreef op 11 april 2012 @ 13:16:

Succes!

Bij de eerste waren mijn vliezen gebroken en kreeg ik 24 uur weeopwekkers.Ik hoor ze nog zeggen nou voor de avond is het er wel.... was er ook maar dan 2 dagen later.

De gyn zei vandaag weer als we smorgens prikken dan is het er savonds wel jaja eerst zien dan geloven.

bedankt voor alle tips tot nu toe!! het is idd dat je nu nog 2 dagen aan het idee kan wennen en dat je alles kan voorbereiden.. ben ik dan nu eigenlijk al druk aan het doen ( boodschappenlijstje maken, wassen etc)
Oh spannend!

Eerder schreef iemand: overgave!

Die tip wil ik je ook meegeven...

Ik ben bij mijn vorige zw schap ook ingeleid. Vanaf het begin was ik zo gefocused op elk pijntje, elke harde buik en vervolgens wee... Ik ontspande totaal niet. Ik wist: nu gaat het gebeuren. Maar daardoor ging het veel langzamer. Probeer in een relax-modus te raken en denk niet vanaf het begin: dit is het.

Heel veel sterkte! Zet 'm op, je kunt het!

Oh en zo'n vooraf ingetypt smsje... Zou het nooit doen, je weet niet hoe het loopt... Ik heb trouwens aan heel weinig mensen verteld dat ik ingeleid werd. Was het toch nog een beetje een verrassing voor de buitenwereld en niemand die vroeg: is het er al? Want... Het kan ook allemaal best lang duren.
Geniet van de luxe dat je oppas enz kunt regelen en geef je eraan over. Ik ben bij de jongste ook op die manier ingeleid. Gyn zei toen ook als we 's avonds inleiden is hij/zij er 's avonds wel. Zoon was er om 10.22

Succes vrijdag
Bij mij werden 's avonds om 2300 uur de vliezen doorgeprikt. Was 39 weken zwanger van de derde en trok het niet meer, had al 2 cm ontsluiting.

Baby had in het vruchtwater gepoept, dus we gingen naar het ziekenhuis. Daar kwamen we rond 0:00 aan en toen rommelde het al wat. Ik wilde nog geen infuus, want ik had het vertrouwen dat mijn lijf vanzelf wel zou begrijpen wat het moest doen. Vanaf 1 uur weeën en om 3:15 is mijn zoon geboren na 3 minuutjes persen.

Een droombevalling! Die wens ik jou ook toe!

Ontspan en geniet nog even van je laatste dagen zwangerschap, als dat van toepassing is. Als er niet zoveel te genieten valt: sterkte, je bent er bijna.
oudste(2) gaat logeren bij opa en oma zouden jullie het vertellen waarom kind daar gaat logeren of laten voor wat het is en pas als je bevallen bent het vertellen?
Inderdaad, pin je er niet op vast dat de baby er snel is, het kan nog wel eens lang duren. Ik ging vrijdagochtend om 7 uur het ziekenhuis is voor een inleiding en dochter is op dinsdagovond om 21.00 uur gehaald met een keizersnede. Nu was dat wel een eerste bevalling en was mijn baarmoedermond nog niet eens verweekt, maar het kan dus lang(er) duren. Daarbij dus ook de tip om een paar goede boeken en tijdschriften mee te nemen, ook voor je partner. En ga er ook bij het meenemen van spullen vanuit dat je langer dan een dag van huis bent.

Heel veel succes! Over het algemeen gaan tweede bevallingen wel sneller, dus ik hoop dat de kleine er vrijdag al is!
Jacjac, wij hebben onze directe familie wel ingelicht. Wel afgesproken dat wij nieuws zelf zouden melden zodat ze niet steeds zouden bellen. Bij mijn dochter zijn mijn ouders en schoonouders in het weekend ook nog op visite geweest, was wel lekker, een beetje afleiding.
Ik herken je gevoel helemaal. Ik was op een maandag bij de gyn en die verstelde doodleuk (ivm zwangerschapssuiker): kom morgen maar om 07:00 uur hier met tas en spullen. ehhhhhhhhhhm...heb ik toevallig geen 3 andere kinderen en zijn die drie andere kinderen niet allemaal bijna 2 weken na de uitgerekende datum geboren??? ( ik was er dus totaal nog niet op voorbereid (geestelijk dan) met 38 weken omdat ik anders gewend was. En inderdaad er aan overgeven heeft echt geholpen.

Vliezen konden ze echter bij mij nog niet bij en heb gel gekregen. 3 porties over 2 dagen. tweede dag 16:00 uur kreeg ik pas krampen en gerommel maar niet noemenswaardig een uur later maar gaan douchen omdat ze mij waarschuwden dat bij de volgende CTG (daar werd ik wel wel helemaal tuureluurs van ,van die CTG de hele tijd) een infuus werd aangebracht omdat er niets gebeurde. Dus 17:00 uur douchen 17:10 ineens drukgevoel, 17:15 op bed gesprongen en 17:30 was mijn ukkie er. Ineens zo snel. Ik heb die twee dagen in het ziekenhuis niet in bed gelegen bijna en naar mijn gevoel heeft dat uiteindelijk wel meegeholpen aan een ineens snelle bevalling.

tip: neem fruit mee!! en sap /snacks. oid..

maarre SUCCES!
Puck
Vriendin kwam op dochter passen en die wist wel dat ik ingeleid werd. Ook onze ouders wisten het, maar inderdaad met de afspraak dat we zelf wel zouden bellen.
To: bedoel je het vertellen aan je 2jarige dochter?
Ik ben ook ingeleid bij de laatste bevalling, maar dan door middel van een ballon. 's Ochtends om zeven uur moest ik me melden en kreeg ik de ballon ingebracht. Daarna was het wachten geblazen. Heel lang wachten! Precies 24 uur na het inbrengen van de ballon had ik drie centimeter ontsluiting en mochten mijn vliezen gebroken worden en werd ik aan het infuus gelegd. Dat zette ook geen zoden aan de dijk en de dosis werd verhoogd. Dat hielp! Om een uur kreeg ik eindelijk weeen en twee uur later is tijdens de eerste perswee mijn dochter geboren. Het was snel en pijnlijk!

Het verschil met een natuurlijk begonnen bevalling vond ik de heftigheid van de weeen. Een ander nadeel vond ik het "probleem" dat we dochter eigenlijk uit de buik hebben gepest, zonder dat zij de geboorte in gang had gezet. (kan ook komen dat ik hier zwaar aan til door een eerdere keizersnee) Het laatste nadeel was dat ik met drie andere vrouwen die werden ingeleid op een zaal lag. Ik lag er als eerste en ging als laatste richting de verloskamers! Ik vond er geen bal aan om andere weeen te horen krijgen en te zien vertrekken! Eerlijk, ik ben nog nooit zo jaloers geweest op een barende vrouw!

Wij hadden alleen onze ouders en twee vriendinnen ingelicht. De rest wist wel dat ze waarschijnlijk eerder dan de uitgerekende datum werd geboren door middel van inleiden, maar ik hield het in het vage wanneer het zou gebeuren.

Succes!
Ik ben ook ingeleid en bij mij ging het juist heel snel (7.00 uur 's ochtends in ziekenhuis, begin van de middag was ze er al).

Mijn tip is om de avond ervoor heel rustig te houden; boekje lezen, lekker in bad of onder de douche en op tijd naar bed. Je zult ongetwijfeld nerveus zijn, maar probeer te ontspannen en toch nog even je rust te pakken (nu het nog kan).

Het kan ook handig zijn om wat eten vooruit te koken (maaltijdsoep, stamppot), dan hoef je je daar niet druk om te maken.
Ik heb de dag ervoor met mijn moeder het hele huis nog aan kant gemaakt, wiegje nog een keer opnieuw opgemaakt en flink wat boodschappen gedaan. Uiteindelijk allemaal overbodig want ik lag 10 dagen (de helf voor en de helft na de bevalling) in het ziekehuis. Vriend heeft in die tijd ook nergens tijd voor gehad dus er waren geen boodschappen meer in huis en het huis was weer vies toen ik thuis kwam. En de kraamverzorgster maakte het wiegje nog een keer opnieuw op .
O ja, de arts in het ziekenhuis zei op zaterdagmorgen dat 98% van de vrouwen die ingeleid worden binnen 48 uur bevallen. Daar zou ik dus maar vanuit gaan. Ik was de uitzondering.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven