Hoe lang moeten we dit vol houden? Gaan we dit redden?

28-11-2011 22:29 1150 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste Viva-dames,

Ik weet het niet meer, ik weet niet hoe ik de komende minuten, uren, dagen, weken, maanden (?), jaren (???) door moet komen. Mijn man is nu officieel een gedetineerde, en ik blijf achter in een huis waarvan ik de huur niet zelf kan betalen, met schulden. De verwachting is dat hij 2 jaar krijgt. Nee hij heeft niemand wat aangedaan, geen slachtoffers gemaakt, maar was wel met de verkeerde spullen op pad.

Hij zit stuk, en houdt zich groot... voor mij

Ik zit stuk, en hou me sterk... voor hem en de kinderen (pubers).

Dit risico heeft hij onderschat... teveel kan ik daar niet over uitwijden, maar het risico van max 3 maanden had hij ingecalculeerd... dit niet.

Hoe ga ik dit doorkomen? Ik zal moeten verhuizen, wellicht de schuldsanering in... ik... de nuchtere Hollandse die altijd overal een oplossing voor wil bedenken, kan niks... helemaal niks!! Ik kan hem elke dag 5 minuutjes spreken door de telefoon, die hij betaalt van geld dat ik op zn speciaal-daarvoor-rekening moet storten. Ik kan dit geen maanden blijven storten...

Ik kan 2 x in de week op bezoek, omdat ik mn werk moet koesteren, 44 uur per week, en lange reistijd heb om bij hem te kunnen komen. IK schrijf hem een brief, elke dag, en probeer hem daarmee te blijven betrekken in ons dagelijks bestaan... hoe lang maakt hij daar realistisch gezien nog deel van uit? Ik ga er voor, ik ga voor hem, hij heeft mij nooit iets misdaan en stond er voor me.. altijd. Hij heeft de verkeerde keuze gemaakt om ons uit de problemen te proberen te helpen... en daar boeten we nu voor. Eigen schuld dikke bult... jazeker... maar dat dit zó erg zou zijn was niet te voorzien, en is niet te bevatten.

Ik weet dat hier een enorm taboe op rust, maar ik vraag me toch sterk af of er nog meer vrouwen zijn in deze situatie (en eigenlijk hoop ik van niet).... dit is té vreselijk!

Edit: op sommige vragen kan, mag en durf ik geen antwoord te geven, dat is geen onwil, dat is zelfbescherming.
Ik heb niet alles in dit topic gelezen, maar als iemand voor 4 jaar de bak in gaat in Nederland, dan heb je echt iets vreselijks verkeerds uitgespookt toch?

Maar waarom is iedereen hier zo tegen? Het is toch een crimineel, of mis ik nou iets.....

Het is wel erg voor TO, maar toch

Wij Nederlanders willen gespuis toch het liefst opbergen, en nu is er een vonnis, is het verschrikkelijk.
Ja en?
Hoezo, ' maar toch' ? Je doet net alsof To de slechterik is...
To, ben je wel van alles op de hoogte gesteld? Ik heb niet veel verstand van strafzaken, maar dat het vonnis uiteindelijk hoge uitvalt dan de eis vind ik wel opvallend. Alsof de rechtbank een daad wildevstellen ofzo
het gaat er om wat dit voor Achterblijver betekent, niet of het wel of niet terecht is Snoopy
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
dikke knuf wijffie, wat een rotnieuws
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Nee niet TO is de slechterik, ik verbaas me over alle positieve reacties en knuffels die ze krijgt, en hoe erg iedereen het vind voor die man.

In mijn beleving is het gewoon een crimineel, die willens en wetens het slechte pad koos, en nu op de blaren moet zitten.

Maar nu schiet me een vraag te binnen; was TO op de hoogte van manlief zijn praktijken?
Ja en?
Snoopylynn, je hebt duidelijk het hele topic niet gelezen. Misschien zou je dat eens moeten doen voor je hier zo ongenuanceerd reageert met een wel heel beroerde timing.
quote:anouar schreef op 10 april 2012 @ 21:33:

Snoopylynn, je hebt duidelijk het hele topic niet gelezen. Misschien zou je dat eens moeten doen voor je hier zo ongenuanceerd reageert met een wel heel beroerde timing.Heel netjes gezegd.
Dat zeg ik toch ook, dat ik niet alles gelezen heb! Jeetje zeg, en daarbij stelde ik gewoon een vraag, maar dat mag blijkbaar niet.

Sterkte TO
Ja en?
Wat erg! Heel veel sterkte gewenst TO!
Snoopylynn ik begrijp je reactie wel... maar wanneer ben je een crimineel in jouw ogen?

@Evelynsalt: De advocaat was ook enorm verbaasd dat de uitspraak hoger was dan de eis, hij gaat er druk mee aan de slag. Wat hij daar precies mee bedoelt weet ik niet want ik hoor dat via manlief. Gelukkig heeft de advocaat wel de beslissing voor ons genomen om in hoger beroep te gaan, want wij twijfelden nog heel erg omdat de straf dan ook nóg hoger uit kan vallen. Advocaat zegt dat dat heel onwaarschijnlijk is. Maarja... het was ook heel onwaarschijnlijk dat de straf zo absurd hoog zou zijn.

Verder alle lieve mensen bedankt voor jullie lieve reacties, doet me echt weer goed... en @Roos: ik moest echt om je lachen in de auto, dankjewel lieverd

Ik ga proberen te slapen... morgen weer een 'gewone' dag, en aan het werk. Positief is dat ik een vast contract krijg!! Morgenmiddag een gesprek met Maatschappelijk Werk, eens kijken wat die kan betekenen want verhuizen gaan we nu zeker. Verder kan ik bij Maatschappelijk Werk hopelijk eens echt vertellen hoe IK me voel, ik druk nu iedereen op het hart dat het met mij goed gaat zolang ze niet vragen hoe het met me gaat.
Jeetje, Achterblijver, wat heftig. Weten de kinderen het al?
quote:achterblijver schreef op 10 april 2012 @ 23:08:

Snoopylynn ik begrijp je reactie wel... maar wanneer ben je een crimineel in jouw ogen?

@Evelynsalt: De advocaat was ook enorm verbaasd dat de uitspraak hoger was dan de eis, hij gaat er druk mee aan de slag. Wat hij daar precies mee bedoelt weet ik niet want ik hoor dat via manlief. Gelukkig heeft de advocaat wel de beslissing voor ons genomen om in hoger beroep te gaan, want wij twijfelden nog heel erg omdat de straf dan ook nóg hoger uit kan vallen. Advocaat zegt dat dat heel onwaarschijnlijk is. Maarja... het was ook heel onwaarschijnlijk dat de straf zo absurd hoog zou zijn.

Verder alle lieve mensen bedankt voor jullie lieve reacties, doet me echt weer goed... en @Roos: ik moest echt om je lachen in de auto, dankjewel lieverd

Ik ga proberen te slapen... morgen weer een 'gewone' dag, en aan het werk. Positief is dat ik een vast contract krijg!! Morgenmiddag een gesprek met Maatschappelijk Werk, eens kijken wat die kan betekenen want verhuizen gaan we nu zeker. Verder kan ik bij Maatschappelijk Werk hopelijk eens echt vertellen hoe IK me voel, ik druk nu iedereen op het hart dat het met mij goed gaat zolang ze niet vragen hoe het met me gaat.Als je schuldig bevonden bent en 4 jaar cel krijgt dan ben je een op en top crimineel. Een gepakte crimineel, die moet boeten voor zijn daden. Je krijgt geen 4 jaar voor zweetvoeten. Het wordt tijd om het realitisch te bekijken.
Achterblijver, niet overdreven, maar mijn hart sloeg echt een slag over toen ik het las......Meissie toch! Huil maar eens goed vanacht! Maarre... morgen met opgeheven kin weer verder! Laat je door dit very bad news niet klein krijgen meis! De ergste ontreddering heb je de afgelopen maanden al gehad. Als je straks verhuist bent, en de boel weer een beetje op de rails hebt, kun je bere trots op jezelf zijn(haha, nu ookal hoor!). Je bent echt een kanjer!!!!!!!!!! EEn hele dikke knuffel van mij!!!

***En @ aambij: lees dit hele topic van maanden eens!!! Dan kun je lezen dat het niet gaat om wat TO s man heeft gedaan, maar het verdriet en de HELE GROTE KRACHT van een achterblijvende vrouw, die dag in, dag uit, maar moet zien om hoe ze haar gezin draaiende houd!!! En dat in een wereld vol vreemde, vijandige(lees justitie) en veroordelende mensen(lees oa jij!!) Dit hele topic gaat over een verdrietige, eenzame, liefhebbende vrouw(wiens man een fout heeft gemaakt), en een héél stel forum-vriendinnen, die haar proberen te steunen in deze moeilijke tijd! Sorry Aambij en anderen, jullie hebben het helaas echt niet begrepen!***
Achterblijver,ik ben een stille meelezer ,en wil je na dit voor jouw onverwachtse nieuws sterkte wensen.

Wat ben je toch een vechter!!!
Tja..............en waarom blijft deze mevrouw bij een crimineel????...................
Omdat zij van hem houdt.

Omdat hij niemand direct geschaad heeft.

Omdat hij uit geldnood een domme grote fout gemaakt heeft en bereid is daarvoor zijn straf te dragen.

Deze zaak speelt zich niet in NL af en dient waarschijnlijk als voorbeeldfunctie.

En wij steunen Achterblijver omdat het een oersterke, nuchtere en lieve vrouw is.
Gister al gelezen, maar kon niet reageren.

Ik ben er, net als de rest die hier al langer meelezen, behoorlijk van onder de indruk en kan me nauwelijks bedenken wat dit voor een teleurstelling voor jou moet zijn.

Sterkte, meer kan ik je niet wensen: heel veel sterkte!
Oh, en ik steun Achterblijver, omdat ik zelf ook wel eens gigantisch de fout in ben gegaan en toch kon rekenen op onvoorwaarlijke steun zonder moelijke vragen. Een fijn gevoel toen en een fijn gevoel dat ik dit hier nu (enigszins, op kleine schaal, dat dan weer wel) terug kan doen.

Zouden meer mensen moeten doen, dan zou de wereld er toch een machtig mooi stukske beter uitzien!
En nog zoiets als dat wie zonder zonde is de eerste steen mag werpen..

Kom op mensen, allemaal zijn we feilbaar en maken we fouten. Laat het veroordelen alsjeblieft over aan rechters. Bedenk dat wat Achterblijver vandaag gebeurt morgen jouw lot kan zijn. Tussen mensen en criminelen zit namelijk geen verschil. Helaas.
quote:anouar schreef op 11 april 2012 @ 13:34:

En nog zoiets als dat wie zonder zonde is de eerste steen mag werpen..

Kom op mensen, allemaal zijn we feilbaar en maken we fouten. Laat het veroordelen alsjeblieft over aan rechters. Bedenk dat wat Achterblijver vandaag gebeurt morgen jouw lot kan zijn. Tussen mensen en criminelen zit namelijk geen verschil. Helaas.

Ja, en zo kun je natuurlijk alles goed praten. En ja, ik heb wel het topic vanaf het begin gelezen en weet dat TO wist van de activiteiten van haar man. En als je vervolgens 4 jaar krijgt dan heet dat gerechtigheid. Of gaan we het voor iedereen die nu in de gevangenis zit goedpraten, want ja iedereen maakt fouten. Daaaag.

En om TO nou als een heldin te behandelen
Als je rond het vriespunt in je eentje gaat kamperen om dicht bij je man te kunnen zijn dan ben je in mijn ogen wel een heldin hoor.
quote:maylea schreef op 11 april 2012 @ 15:55:

[...]

Ja, en zo kun je natuurlijk alles goed praten. En ja, ik heb wel het topic vanaf het begin gelezen en weet dat TO wist van de activiteiten van haar man. En als je vervolgens 4 jaar krijgt dan heet dat gerechtigheid. Of gaan we het voor iedereen die nu in de gevangenis zit goedpraten, want ja iedereen maakt fouten. Daaaag.

En om TO nou als een heldin te behandelen

Aha.

Dus als je eenmaal de fout in bent gegaan, ben je voor altijd verdoemd en owee diegene die sympathie toont voor De Slechte...

Lijkt me moeilijk, om zo rechtlijnig te zijn.
quote:missvivaesque schreef op 11 april 2012 @ 16:50:

[...]

Aha.

Dus als je eenmaal de fout in bent gegaan, ben je voor altijd verdoemd en owee diegene die sympathie toont voor De Slechte...

Lijkt me moeilijk, om zo rechtlijnig te zijn.

Hoezo, voor altijd verdoemd. Voorlopig moet hij zijn straf nog uitzitten.

En sympathie tonen voor de slechte? Ik heb meer medelijden met slachtoffers. Heeft niks met rechtlijnigheid te maken hoor, wel met rechtvaardigheidsgevoel.
Dankjulliewel lieve meisjes

Ik ga er zelf niet op reageren want dan schiet ik teveel in de verdediging en dat zou toch allemaal gelezen worden als naïef, tokkie of weet ik veel wat.

Het enige wat ik weet is dat ik zo vreselijk veel van man hou, en hij van mij, en dat dat ons nu op de been houdt en er voor zorgt dat we hier samen doorheen komen. Ik kan alleen maar zeggen dat ik me vreselijk rijk voel door dat wederzijdse gevoel van 'houden van'.

Vandaag was een vreselijke kutdag, maar dat was te verwachten. Ik was absurd vroeg wakker en kon niet meer slapen. En toen op mn werk ook nog 'ons' Parijs-liedje werd gedraaid ben ik even weggelopen. Zojuist bij Maatsch. Werk geweest maar de dame weet niet zo goed wat ze voor me kan betekenen. Op praktisch gebied heb ik al afspraken staan bij schuldhulpverlening en woningbedrijf dus daar kon ze me verder niet bij helpen. Op emotioneel vlak heb ik aangegeven dat het goed met me gaat zolang ik niet nadenk hoe het met me gaat... ik denk dat ze dat respecteert en wel inziet dat ik mn energie nu nodig heb om de praktische dingen verder te regelen. Ik kan overigens wel altijd bellen als ik daar behoefte aan heb.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven