Kat met slappe staart

11-04-2012 15:51 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Ik kwam maandag uit mijn werk, zegt mijn man, onze kat doet zo boos, helemaal krommen en met zn pootje slaan. Ik vond dit echt zo raar, niets voor onze lieve goedzak.

Ik vond hem er ook anders uitzien en toen ik hem bij zijn staart aaide, gilde hij het uit. Daarna liep hij weg, en zijn staart hing zo zlielig naar beneden... Het was al avond en ik was zo bang dat de staart gebroken was.

Gister middag direct naar de DA geweest. Gelukkig de staart niet gebroken maar hij is gebeten door een andere kat, en er zit nu dus een grote onsteking.

T arme beestje had 40 graden koorts, en hij vond de behandeling( haren plukken, wondjes groter maken, pus eruit, zalf erin, atibiotica prik, en pijnstiller prik) verre van leuk. Maar de DA zei dat hij zich goed gedraagde voor zo`n pijn.... Ahhh t ging me aan mn hart zeg!

Maar nu... moet ik de wondjes open houden.. t ene wondje is al een klein korstje en aan de andere kant loop de pus er nog steeds uit.... hij laat het alleen echt niet toe dat ik dat korstje er af probeer te halen...Iemand daar een tip voor?

En hij mag vanavond pas starten met pijnstiller ( Novacam?) is dat niet erg laat?(hij heeft gister natuurlijk wel van de DA wat gekregen).Verder is hij nog heel speels en komt ook nog graag bij me liggen:)
Korstje nat maken en er zo afweken?
ik heb hier zeer goede ervaringen mee.

heparis sulfaris D4 van Dr Vogel. 3pdg 1 tbl.binnen 1 wk is de pussende ontsteking weg.wel minimaal 1 uur tussen het innemen van de medicatie van de Da en deze houden.op de korstjes calendulazalf (VSM) smeren.beterschap voor zielige poezebeest.
Waarschijnlijk heeft de dierenarts hem een injectie gegeven, en dat heeft een hoge dosis antibiotica/pijnstiller. Genoeg voor ruim 24 uur. Ik denk ook wat Maja zegt.... losweken? Met lauw water. Ach, arm beest.
Ja zo sneu...Hoef hem verder heen Antobitioca te geven ofzo, die zat al in het shotje die hij kreeg...

Oke Desteny, verkopen ze dat bij etos ofzo?Ga daar maar een snaar kijken....

Ja zo sneu...straks maar even samen met mijn man losweken....doet m zo zeer.... hij likt wel steeds zelf de wond schoon, dus dat is wel fijn

Bedankt voor de reacties
biotex.... dat moesten wij toen gebruiken.
Losweken gaat goed als je een warme oplossing van water en jodium erop smeert.
Och wat sneu....maar wel fijn dat hij zijn staart niet gebroken heeft. Hopelijk gaat het snel weer beter met je poezebeest.
quote:Babbel88 schreef op 11 april 2012 @ 16:02:

Ja zo sneu...Hoef hem verder heen Antobitioca te geven ofzo, die zat al in het shotje die hij kreeg...

Oke Desteny, verkopen ze dat bij etos ofzo?Ga daar maar een snaar kijken....

Ja zo sneu...straks maar even samen met mijn man losweken....doet m zo zeer.... hij likt wel steeds zelf de wond schoon, dus dat is wel fijn

Bedankt voor de reacties

Misschien helpt het als je een handdoek over zijn kop gooit?

Onze kater was enorm aan het worstelen bij de DA maar zodra hij die handdoek over zijn kop kreeg bleef hij rustig liggen/zitten en kon de DA van alles met hem doen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
je kan kijken bij etos/kruitvat, voor die heparis.de calendula verkopen zij daar zeker wel.en anders ff op google zoeken naar een kruiderij/drogisterij in jou omgeving.
hoe is ut met poesss??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven