Koppeltje duikelen
woensdag 11 april 2012 om 21:57
woensdag 11 april 2012 om 22:26
Het ziet er nogal belastend uit voor zijn nek. Hij gaat op zijn hoofd staan en probeert zijn lichaam eroverheen te duwen, en als dat niet lukt probeert hij zijn onderlichaam al springend eroverheen te werpen.
Wij zeiden vroeger koppeltje duikelen, verder niet bij stilgestaan.
Wij zeiden vroeger koppeltje duikelen, verder niet bij stilgestaan.
Er zitten elf a's in tralalalalalalaaaaa!
woensdag 11 april 2012 om 22:39
Koprol noem ik het altijd.
En inderdaad, als hij op zijn hoofdje gaat staan ìs het belastend voor zijn nek en niet zo goed.
Vraag hem eens om naar zijn buik te blijven kijken bij het rollen.
Of geef hem een zakdoekje die hij tussen zijn kin en borst vast kan houden. Dat zijn de meest bekende trucjes om kinderen 'rond' te krijgen (dus kin op de borst/bolle rug).
Maar hij is daar heel erg jong voor, zowel cognitief als qua lichaamsverhoudingen.
Anders gewoon lekker een zetje mee geven zodat ie niet te lang op zijn hoofd blijft staan.
Hij heeft er lol in en is niet bang. Dat is mooi meegenomen!
En inderdaad, als hij op zijn hoofdje gaat staan ìs het belastend voor zijn nek en niet zo goed.
Of geef hem een zakdoekje die hij tussen zijn kin en borst vast kan houden. Dat zijn de meest bekende trucjes om kinderen 'rond' te krijgen (dus kin op de borst/bolle rug).
Maar hij is daar heel erg jong voor, zowel cognitief als qua lichaamsverhoudingen.
Anders gewoon lekker een zetje mee geven zodat ie niet te lang op zijn hoofd blijft staan.
Hij heeft er lol in en is niet bang. Dat is mooi meegenomen!
woensdag 11 april 2012 om 22:54
quote:Zaza_zebra schreef op 11 april 2012 @ 22:39:
Hij heeft er lol in en is niet bang. Dat is mooi meegenomen!Ja, goede tips, of oren tussen de knieën. Wat ik ook nog wel eens tegen mijn kleuters uit de klas zei: Probeer maar (met hoofd tussen de benen) of je naar het plafond kan kijken.
Hij heeft er lol in en is niet bang. Dat is mooi meegenomen!Ja, goede tips, of oren tussen de knieën. Wat ik ook nog wel eens tegen mijn kleuters uit de klas zei: Probeer maar (met hoofd tussen de benen) of je naar het plafond kan kijken.
woensdag 11 april 2012 om 23:13
Ik denk ook dat hij nog wat jong is voor een zakdoekje tussen kin en borst, dan denkt hij dat het de bedoeling is dat hij zijn neus snuit. Hetzelfde geldt voor proberen hem naar het plafond te laten kijken. Maar ik kan wel proberen hem naar zijn buik te laten kijken. Misschien pikt hij dat op. Of ik plak er een sticker op ofzo.
Er zitten elf a's in tralalalalalalaaaaa!
woensdag 11 april 2012 om 23:16
donderdag 12 april 2012 om 03:59
Slim van die sticker! (hier doen truien met auto/barbapapa het ook goed).
Hij is ook heeeeel jong voor de tips, je kan hem hoogstens stimuleren en hopen dat hij bert doorkrijgt.
Maar grote kans dat het fysiek nog niet anders kan door de lichaamsbewegingen van een peuter )(verhoudingsgewijs groot hoofd /romp
Hij is ook heeeeel jong voor de tips, je kan hem hoogstens stimuleren en hopen dat hij bert doorkrijgt.
Maar grote kans dat het fysiek nog niet anders kan door de lichaamsbewegingen van een peuter )(verhoudingsgewijs groot hoofd /romp