Koppeltje duikelen

11-04-2012 21:57 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon van 22 maanden is op het moment in de ban van koppeltje duikelen. Hij doet niets liever als hij op bed speelt, en hij doet het zelf. Ik vraag me af of dat eigenlijk kwaad kan op zijn leeftijd, en of het iets is wat ik moet afremmen of niet?
Er zitten elf a's in tralalalalalalaaaaa!
Nee, dat kan geen kwaad.

Hinkelen ook niet.

Huppelen ook niet.
Lekker laten doen, zolang hij er maar niet van af kan rollen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Leuk toch, lijkt me geen kwaad kunnen.

En koppeltje duikelen..dat moet toch kopje duikelen zijn..?
Ik heb altijd geleerd; als een kind iets uit zichzelf doet, is zijn lichaam daar blijkbaar toe in staat en kan het geen kwaad. Lekker laten rollebollen dus.
Waarom denk je eigenlijk dat het kwaad zou kunnen?
BritPeuter was net een jaar toen hij zelf koprollen kon maken (met smokkelmethodes). Dikke pret natuurlijk. Zo lang ze nergens af of hard tegenaan rollen hoef je alleen maar te genieten van de pret die ze hebben hoor!
quote:Mirjam762 schreef op 11 april 2012 @ 22:02:

En koppeltje duikelen..dat moet toch kopje duikelen zijn..?Nee, koppeltje duikelen!
ik zei altijd koppetje duikelen
it's a big club and you ain't in it
Ik zou idd even opletten of ie er niet af kan duikelen. Ik meen me te herinneren dat broertje en ik daar in ons enthousiasme wel eens last van hadden, vroeger.

We zijn nog heel, dat wel.
Voor kopjeduikelen zijn de meeste google matches.
it's a big club and you ain't in it
Het ziet er nogal belastend uit voor zijn nek. Hij gaat op zijn hoofd staan en probeert zijn lichaam eroverheen te duwen, en als dat niet lukt probeert hij zijn onderlichaam al springend eroverheen te werpen.

Wij zeiden vroeger koppeltje duikelen, verder niet bij stilgestaan.
Koprol noem ik het altijd.

En inderdaad, als hij op zijn hoofdje gaat staan ìs het belastend voor zijn nek en niet zo goed.

Vraag hem eens om naar zijn buik te blijven kijken bij het rollen.

Of geef hem een zakdoekje die hij tussen zijn kin en borst vast kan houden. Dat zijn de meest bekende trucjes om kinderen 'rond' te krijgen (dus kin op de borst/bolle rug).

Maar hij is daar heel erg jong voor, zowel cognitief als qua lichaamsverhoudingen.

Anders gewoon lekker een zetje mee geven zodat ie niet te lang op zijn hoofd blijft staan.

Hij heeft er lol in en is niet bang. Dat is mooi meegenomen!
@tav, is het niet zo dat bij erg jonge kinderen de botten erg veel lijmbeen bevatten en daardoor flexibeler zijn? Dus dan hoeft het niet zo belastend te zijn als dat voor een volwassene zou zijn.
quote:Zaza_zebra schreef op 11 april 2012 @ 22:39:

Koprol noem ik het altijd.

En inderdaad, als hij op zijn hoofdje gaat staan ìs het belastend voor zijn nek en niet zo goed.

Vraag hem eens om naar zijn buik te blijven kijken bij het rollen.

Of geef hem een zakdoekje die hij tussen zijn kin en borst vast kan houden. Dat zijn de meest bekende trucjes om kinderen 'rond' te krijgen (dus kin op de borst/bolle rug).

Maar hij is daar heel erg jong voor, zowel cognitief als qua lichaamsverhoudingen.

Anders gewoon lekker een zetje mee geven zodat ie niet te lang op zijn hoofd blijft staan.

Hij heeft er lol in en is niet bang. Dat is mooi meegenomen!Ja, goede tips, of oren tussen de knieën. Wat ik ook nog wel eens tegen mijn kleuters uit de klas zei: Probeer maar (met hoofd tussen de benen) of je naar het plafond kan kijken.
quote:Mirjam762 schreef op 11 april 2012 @ 22:02:

En koppeltje duikelen..dat moet toch kopje duikelen zijn..?wij zeiden ook altijd koppeltje duikelen .
Ik denk ook dat hij nog wat jong is voor een zakdoekje tussen kin en borst, dan denkt hij dat het de bedoeling is dat hij zijn neus snuit. Hetzelfde geldt voor proberen hem naar het plafond te laten kijken. Maar ik kan wel proberen hem naar zijn buik te laten kijken. Misschien pikt hij dat op. Of ik plak er een sticker op ofzo.
quote:Mac123 schreef op 11 april 2012 @ 22:19:

[...]

Nee, koppeltje duikelen!

Want? Waarom is jouw spelling correct?

Het zou zelfs kopjeduikelen (aan elkaar geschreven dus) moeten zijn. Dit vind ik net zoiets als enigST kind, dat zeggen ook zoveel mensen, zonder dat het correct is.
Slim van die sticker! (hier doen truien met auto/barbapapa het ook goed).

Hij is ook heeeeel jong voor de tips, je kan hem hoogstens stimuleren en hopen dat hij bert doorkrijgt.

Maar grote kans dat het fysiek nog niet anders kan door de lichaamsbewegingen van een peuter )(verhoudingsgewijs groot hoofd /romp

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven