openbaar vervoer ramp

11-04-2012 23:13 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste meiden,

Ik zit al bijna een uur achter mijn laptopje en ik probeer te achterhalen hoe ik nou verdorie morgen bij het VUmc kom. Ik moet naar de hoofdingang van het ziekenhuis om vervolgens via het ziekenhuis naar een collegezaal (de Maaszaal) te lopen maar ik kom er niet uit.

1. Is dat ziekenhuis hetzelfde ziekenhuis als dat van de UVA (voor het geval ik compleet de weg kwijt ben en aan iemand vraag: waar is het ziekenhuis? En dat ze me dan niet naar een ander ziekenhuis sturen).

2. Ik moet tussen 09:00 en 09:15 in die bovengenoemde zaal aanwezig zijn. In een mailtje van de VU staat er dat ik het beste naar Amsterdam Zuid kan reizen daarvoor, maar HOE kom ik nou vanaf daar naar het ziekenhuis? Ik kan dit NERGENS vinden (ik ben een cyberkluns).

Precies om 08:29 kom ik aan op Amsterdam Zuid. Kan iemand mij ALSJEBLIEFT vertellen waar ik dan welke bus/metro/tram moet hebben om tussen 9 en kwart over 9 bij het medisch centrum van de VU te zijn?

Onwijs veel thanks want ik ben dood moe, moet om kwart over 5 alweer uit bed en kan het nog steeds niet vinden :huilie ik wil slapen:
Adres van ziekenhuis intypen bij 9292 OV of kijken op Google maps, dan heb je een idee van de afstanden. Hoop dat er zo iemand komt die het je zo kan vertellen.
Als het goed is moet er op de site van het VU een routebeschrijving staan, zowel voor ov als voor de auto.
Je moet dus gewoon naar de hoofdingang van het VU?

Tram 16 en 24

Begin/eindpunt Amsterdam CS en VU medisch centrum v.v.

Oh sorry je komt van station Zuid... en niet van CS
.
Geeft 9292 geen info?
Het VU ziekenhuis is heel wat anders dan het AMC, met vragen op jouw manier zou je in het verkeerde ziekenhuis terecht komen!

Vanaf het station kan je makkelijk lopen trouwens. Hoef je geen extra tram ofzo voor te nemen.
Via die site heb ik het al geprobeerd maar ik snap er niks van :| Ook moet ik daarvoor mijn postcode enzo opgeven maar ik wil alleen de route en tijden weten van amsterdam zuid naar het medisch centrum VU. Amsterdam zuid is dan mijn vertrek punt en daar kan ik natuurlijk geen postcode van invullen.
quote:achnein schreef op 11 april 2012 @ 23:19:

Geeft 9292 geen info?Jawel, metro 50 Isolatorweg of bus 310 Nieuw Vennep.
.
Sneltram 51 (ri. Amstelveen/De Poortwachter) of tram 5 (ri. Amstelveen), halte De Boelelaan/VU. Doer een minuut of 5 max over, en dan is het een klein stukje lopen. Kan niet missen als je eenmaal daar bent.
Je hoeft geen postcode in te geven.

Bovenste vak: vul in: Amsterdam Zuid

Onderste vak: vul in: VU Medisch Centrum
.
quote:giuliettacapuletti schreef op 11 april 2012 @ 23:21:

Het VU ziekenhuis is heel wat anders dan het AMC, met vragen op jouw manier zou je in het verkeerde ziekenhuis terecht komen!

Vanaf het station kan je makkelijk lopen trouwens. Hoef je geen extra tram ofzo voor te nemen.Op de site staat dat dat 20 minuten duurt en aangezien ik de weg totaal niet ken ben ik bang dat het nog langer duurt en ik dus te laat ben. Ik heb helaas ook geen super moderne telefoon met navigatie erop ofzo
Het is ongeveer 10 minuutjes lopen vanaf amsterdam zuid. Loop achter de meute aan, er lopen echt heel veel mensen dezelfde kant op, of vraag het aan een van de mensen in die meute.

Het komt neer op een stuk langs een drukke weg lopen of evt langs een paar grote gebouwen, op een druk kruispunt rechts en dan is het na een tijdje links. Voor meer detail gebruik google maps!

Je kunt ook nog een stukje de metro pakken, die dropt je op het kruispunt. maar per se nodig is het niet.

Het is niet het ziekenhuis van de uva. Dat is het AMC.
Het kan echt geen 20 minuten duren, kijk maar op google maps.

Adem in, adem uit, lekker gaan slapen en morgen gewoon op pad. Eenmaal op station zuid vraag je de weg naar het vu-zieknhuis, kan niet missen.

Succes.
Dus als ik bij Amsterdam Zuid ben en ik zoek een tram richting Amstelveen kom ik altijd langs de halte Boelelaan?
Het is tien minuten lopen, hooguit. (Ik ben er vaak geweest voor symposia.) Goed te doen hoor, don't worry.
Ik krijg dit
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Met jouw aankomsttijd is Metro 50 richting Isolatorweg het beste.

Vertrek om 08.37 uur vanaf station Zuid.

Uitstappen Amstelveenseweg 8:39

Dan nog 5 min lopen. Je ziet het gebouw vanzelf.

http://9292.nl/reisadvies ... t/2012-04-12T0846#content
.
Op het perron aan de kant het station verlaten via de uitgang die NIET naar de stationshal leidt. Dan zie je hordes mensen de kant van t VUMC op lopen. Is 10 minuten max. De bus en tram stoppen n eindje vh treinstation, dus daarmee duurt het alleen maar extra lang voor zo'n klein stukje.

Gewoon even vragen, er lopen zoals gezegd genoeg mensen en je ziet het gebouw al vrij snel liggen.
quote:oogappeltje schreef op 11 april 2012 @ 23:26:

Dus als ik bij Amsterdam Zuid ben en ik zoek een tram richting Amstelveen kom ik altijd langs de halte Boelelaan?Dat weet ik niet. Maar met sneltram 51 en tram 5 gaat het lukken. En anders idd te voet de horde volgen.
OK ik ga gewoon naar Amsterdam Zuid en mocht ik om de een of andere gekke reden geen mensen zien en smeken op mijn blote knietjes me ook niet helpt, dan pak ik alsnog de metro.

Super bedankt, ik kan wel huilen van geluk want ik kan eindelijk gaan slapeeeeen!

Pff wat ben ik ook een doos, nee dat studentending heb ik nog niet echt door. Bedankt allemaal!
Kijk even via Google maps -> routebeschrijving. Kun je ook een wandeloptie aanklikken. Krijg je een heel duidelijke kaart mee.
Goh, ik dacht dat er iets heel ergs was gebeurd (in de categorie bomaanslag) toen ik de topictitel las, maar het valt dus mee haha.
En naar de streetview, dan weet je hoe het eruit ziet.
.
Bij A invullen : Station Zuid, Station-Zuid WTC, Amsterdam

Bij B invullen : VU Medisch Centrum, De Boelelaan, Amsterdam

Daarna de optie lopen

Je krijgt dat zoiets te zien
Als je bij de 9292 site station zuid invult en vu mc dan krijg je automatisch de looproute te zien.

Het is trouwens 5 minuten lopen, je ziet het zo. Succes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven