Bibbereieren #26

02-02-2012 21:27 3394 berichten
Alle reacties Link kopieren

Naam DatumBijz.DuvelD: 07/09/09

86 cm / 12,5kg

22/9 CBS: 23/09/11 7kg / 63cmIkZ: 13/09/0976,5 cm / 9 kg MayaJ: 16/09/0995 cm / 14,4 kgJ: 30/12/109780gr 81cm, Leonor

M: 17/09/09

79cm / 9,68kg

C: 09/07/2011 Some stats??CharlotteS: 03/10/0986,5cm / 11,9 kg

J: 23/03/123950gr

24/4 cbMurron N: 04/10/0977,3cm / 12,5kg M: 27/10/118.7kg / 64.7cm JustdebT: 14/10/09 86cm / 12.8kg

M: 10/01/1255cm / 4600grHuskyI: 16/11/0992cm / 12,85kg

R: 03/05/119555gram 76cm PartyK: 24/11/0979,6cm / 11,4kg

FanaticM: 26/11/0986,5 cm / 13 kg

RizE: 27/11/0977cm / 9,8kg GW H: 16/01/1086cm / 11 kg YayaD: 11/02/1078cm / 9760gr

BeckyN: 17/04/10 81,5cm / 10350gr

02/07/2012 cbAnnika S: 26/06/10 80cm / 11,5 kiloRainbowS: 08/07/10 87cm / 11,7 kg

MomoA: 10/07/10 86cm / 11,9 kg

KathF: 24/08/1082cm /10,5 gr

21/06/12 1/2/2012 20 wk echoSpecu K: 28/01/11 12.2kg / gram 82cm ?: 7/11/12goede echo!Poll?: 23/09/12 blauwe jompel! 7 mei 20w echoMaris

?: 5/12/12 24/4 echo

Special guests aka suikertantes: Erine
Wij gaven laatst een group hug, ik had A dus op de arm, en we gingen papa samen knuffelen. Eerst gaven vent en ik A een kusje, elk op een wang. En toen duwde A onze hoofden tegen elkaar dat wij elkaar ook een kusje moesten geven
Nieuwe stats: 82 cm en 12,2 kilo! Helemaal prima, gewicht past goed bij lengte (hij is wel lang voor z'n leeftijd) en hij is niet te dik. (dat gevoel krijg ik wel altijd als ik berend vergelijk met de andere kinders hier) Wel die vervelende bmr-prik gekregen. Ik hoop dat ie er geen last van gaat krijgen.

Moom en de rest: wat fijn, zo'n goede nacht!!! Nou ja, kath niet dus... Irritant he, van zwanger zijn dat je zo'n dikke pens krijgt?

Nee, berend was er vanmorgen gewoon om 4.30. Daarna sliep ie weer verder tot 7.15. Ooit gaat dat vast over. Gelukkig was hier gisteren een topic over en ik ben blij dat ik niet de enige ben die hier nog mee zit. Overdag slapen: het lijkt me zooo lekker als hij eens 2,5 tot 3 uur zou slapen. Dan kan je ook écht iets voor jezelf doen. Maar helaas. Hier werkt dat niet zo. 's ochtends vaak anderhalf uur. 's middags soms een uurtje, maar vaak zit (staat) ie dan gewoon te kletsen in bed. Maargoed, dan kan ik wel even snel koken.

's avonds ligt hij er rond 19.30 in en slaapt dan altijd al voordat ik z'n kamer uit ben.

Maya, wat schrikken van die vlam in de pan! Ik had laatst ook het vuur aan laten staan. Ik had 's middags al gekookt met het idee dat ik het 's avonds alleen nog hoefde op te warmen. Maar ineens rook het zo vreemd in huis. Zat de helft van de pan al aangekoekt. Oeps.

Char, je vent is een zeurpiet! Maar misschien is dat ook wel doorgedrongen bij hem, aangezien de boterhammen etc klaar stonden vanmorgen. Borstvoeding gaat nog goed? Hoe gaat het met je bekken?

Als ik vraag aan berend "krijgt mama een kusje/knuffel?" dan schudt hij altijd nee en moet daar dan heel hard bij lachen. Maar vervolgens krijg ik dan wel een knuffel. En als hij in de fietsstoel zit, gooit hij vaak z'n hoofd achterover voor een kusje. Het is dus wel echt een knuffelkont. De poes is ook een favoriet knuffelobject.

Oh, en als ik "nee" zeg (als hij weeeer eens aan de lamp zit, of de tv, of de radio, of vul maar in...) dan werpt hij zich ook huilend op de grond. Dat dramaqueen (-king?) gedrag zit er dus al vroeg in bij hem.

Nou, ik ga even de was doen. M'n ouders komen zo, want ik moet vanmiddag nog even naar m'n werk. Kan berend mooi even z'n loopkunsten vertonen aan opa en oma.
Even jullie mening: J spuugt erg veel na voeding. Is erg verkouden en geeft nu ook slijm over. Behoorlijke bogen komen er soms uit. Hij wil niet vaker aan borst of fles (gekolfde melk). Slaapt ook onrustig.

Met S bel je ha pas wanneer ze suffig word, maar is dat met bijna 3wk jonge baby ook?
Speec: borstvoeding loopt goed! Alleen is zittend voeden geen succes. Alleen liggend. Voor thuis niet erg, maar ergens anders erg moeilijk. Dan kolf ik het van te voren af.

Mn bekken is nog zelfde. Doffe ellende. Met lopen kraakt het erover. Als ik stukje gelopen heb, ga ik automatisch wachelen omdat dat minder pijnlijk is, maar niet goed voor houding.

Nah ja, ik moet het tijd geven.
Berend was een enorme spuger. Altijd hydrofielen vol en op de grond naast z'n wieg lagen altijd spetters (om even aan te geven dat het serious business was...). Maar aangezien hij er geen last van leek te hebben, hoefden we er niks mee te doen. Als hij last zou hebben van het zuur (veel huilen enzo) of plotseling zou gaan "projectielbraken" (zo heet dat geloof ik), is het denk ik niet gek om even de ha te bellen. Sowieso natuurlijk kan dat geen kwaad als je je zorgen maakt. Al is het alleen maar om gerust gesteld te worden.

Balen van dat bekken. Krijg je fysio?
Fysio kan pas iets doen na 6 tot 8wk ivm verweking botten door hormonen. Dus moet het eerst die weken aanzien en als het dan nog niet goed is, naar fysio. Eerder kunnen ze niks doen en geen diagnose geven...

Het is idd balen, maar we hebben er wel een super mooi mannetje voor terug
Heb ff nieuwe foto van onze man geplaatst
Char, als J verder geen koorts heeft, niet suf is oid. zou ik zelf niet de ha bellen. Aan verkoudheid kunnen ze niet zoveel doen. mss kun je neusspray (zouoplossing) halen voor zn neusje.

Spugen doet het ene kind meer als het andere. Zolang hij goed groeit krijgt hij wel voldoende (mss tussendoor een keer wegen op cb?).

Speec, zelfs neeflief is met zn 76 cm en 12 kg niet te zwaar volgens het cb, dus dan berendje zeker niet! J1 was met 82 cm ook rond de 12 kg, dat vond ik een stuk fijner dan nu met J2. Dan kunnen ze ook wat meer hebben, en als ze dan een keer niet eten ach reserve zat.
Ik ben naar vk geweest vandaag voor een echo omdat ik een beetje voor leek te lopen op de groei. Was gelukkig niet zo (4 dagen ongeveer), dus weer goed nieuws. Alles zag er fantastisch uit, dus geen zorgen en weer een foto rijker.. (kan er de kamer inmiddels mee behangen..) Ze zei dat het leek dat ik wat verder was omdat het heel gecentreerd zit, t is echt zo'n vooruitstekend buikje, ben nog niet uitgedijd naar de zijkanten. Ben ook niet overdreven lang, dus dan zit t al snel hoog en tegen mijn ribben aan.

Hb was ook goed, maar ik ben me toch een partij moe! Pff, hang sinds ik terug ben al op de bank, en ik zou t liefst in bed gaan liggen.. Heb echt geen puf om ook maar iets te doen..

Speec, mooie specs voor Berendje! Vergeleken met F. weegt ie wel wat meer, maar iedereen is zo anders gebouwd.. Zo lang ie gezond eet geen probleem toch? En als ie echt lekker aan de wandel gaat, gaan er zo nog weer wat spekkies af als ie die nog heeft.. Doe trouwens es een foto van Berend, ik ben heel benieuwd hoe hij er inmiddels uitziet!

Char, geen ervaring met het spugen gelukkig. Wel irritant.. En nog irritanter dat vent zo moeilijk loopt te doen, maar wel herkenbaar.. Vriend dacht hier ook dat ie dood ging van slaapgebrek toen F. geboren werd. Mannen kunnen daar toch wat minder goed tegen (en hebben wat minder die doorzet-mentaliteit)..

Hier gelukkig wel een knuffelmeisje.. Fijn hoor! Ik ben nl. ook een enorme knuffelmama.. Krijg regelmatig kusjes en aaitjes (de een wat zachtzinniger dan de ander..)

Spannend avontuur op je werk Maya, wat een gedoe zeg!

Hier kan F. bijna bij de klink. Weet nog niet zo goed wat we dan doen. Even kijken wat ze doet. Ze weet wel dat ze de trap niet op mag lopen zonder ons, maar is ook best wel voorzichtig, dus als dat een keer gebeurt, ben ik ook niet meteen in paniek..

Shit, ik moet koken. Zou vanavond gaan "sporten", maar trek t echt niet, en daarna komt er nog een hypotheekadviseur. Jeuh.. Morgen wordt ik om 6 uur opgehaald om weer af te reizen naar het zuiden..
Ik lees nu dat Marisss zwanger is. Wat ontzettend leuk!! .

En Polleke zwanger. Allebei zo gegund.

~en weer weg..~
Wow, flink gegroeid die berend, ik denk dat hij nu echt officieel htje heeft ingehaald.

Char, H is ook altijd een grote spuger geweest, ook met hele bogen, maar ze had er zelf weinig last van en groeide goed op haar lijntje. Bij sommige kinderen hooit het gewoon een beetje, maar als je je zorgen maakt kun je natuurlijk best even je ha bellen.

Hier net wat gegeten gedronken met vriendinnen/collega's. En zo leuk, eentje is zwanger! Nog vrij pril dus we mogen op het werk nog niets zeggen, da's dan wel weer lastig.
Kath rustig aan he? Je bent haske zwangerven zo druk, en ook nog F, niezo gek toch dat je moe bent?

Mooie stts speec!
Nog beetje bij kunnen slapen vandaag moom?
Kath, ja dat bedoel ik. F is even lang en weegt 2 kilo minder... Dan denk ik dus echt dat ik een speklap heb. Echt mager is ie naturlijk niet. Dat zie ik ook wel. Maargoed, jongens zijn op deze leeftijd sowieso groter dan meisjes en schijnbaar is de normale range gewoon heel breed. Hij zit wel tegen de bovenlijn qua gewicht, maar dat zit ie qua lengte ook, dus dan maakt het niets uit. Foto staat op haifs!

Fijn dat alles weer goed was bij de echo. En een extra fotootje is nooit weg natuurlijk.

Poll, hoe is het? Nog op een roze/blauwe wolk? En Maris? Is het bij 1 aardbei gebleven?
quote:germanwings schreef op 11 april 2012 @ 20:22:

Nog beetje bij kunnen slapen vandaag moom?Had idd een hele saaie meeting
quote:DJ.Momo schreef op 11 april 2012 @ 21:13:

[...]

Had idd een hele saaie meeting

ik dacht dat je woensdags altijd vrij was
das war einmal. nu alleen nog vrijdag.

hmm. net Atje huilend wakker, zelfs staan in bed. vent zit er nu bij.
Maya, schrikken zeg met die vlam in de pan. Ik had gisteren ook zoiets met de sperziebonen. Ik was vergeten om water in de pan te doen en na een tijdje begon het wat te stinken. Maar ik heb niet gelijk gekeken want ik dacht dat er een haar onder de pan zat die aan het verschroeien was. Uiteindelijk voor N. de zwarte stukjes van de boontjes gehaald…

M. was ziek vandaag en moest opgehaald worden van de opvang. Echt sneu, ze had zo’n warm rood hoofd. Thuis eerst met een zetpil in bed gestopt. Daar is ze wat van opgeknapt en toen N. haar entertainmentprogramma afdraaide voor M. kon ze enorm schaterlachen.

Hmm, Moom dat lijkt geen herhaling van afgelopen nacht te worden. Of sliep hij toen ook slecht aan het begin van de avond?

Kath, doe je fitness en heb je nu een aangepast programma? Knap hoor dat je die discipline hebt om nog te gaan en om überhaupt te gaan.

Speec, wij zijn heel hard geweest bij zowel N. als M. toen ze nog rond die tijd (4-5 uur) wakker werden ’s nachts. M. slaapt nu sinds 3 nachten tot 6.00/6.30u nadat we haar een keer hebben laten huilen. Het is even een investering en het voelt heel slecht maar het heeft bij ons wel (snel) resultaat gegeven.

Charlotte, ik vind het lastig om advies te geven. Heb je Luuf en neusspray om eerst te proberen?
Hoi hoi, sorry dat ik al zo lang niet meer geweest ben! Wat een geweldig gezicht om een jompel achter Pol en Maris te zien, echt zo fijn!! Wat balen van die slechte nachten voor sommigen.

M heeft een hele tijd 's nachts gehuild, ik weet niet meer precies wanneer, maar ik schat tussen de 7 en 12 maanden. Ik gaf toen net als Speec maar een snelle nachtvoeding om er vanaf te zijn. Toen was ik het zat en hebben we hem een nacht door laten huilen. Dat was NIET leuk, maar wel effectief want daarna was het over. Het was een slechte gewoonte die erin was geslopen zeg maar. Ik had eerder niet kunnen denken dat ik dat zou doen maar achteraf ben ik er toch blij mee dat het zo is gegaan, want alle andere pogingen om hem door te laten slapen waren allemaal al faliekant mislukt.

C is vandaag ook weer door de APK gegaan, is nu 68.5 cm en weegt bijna 8 kilo. Cb arts was heel tevreden en dat zijn wij ook. Het is zo'n schatje! Zijn broer daarentegen doet niet meer zo lief tegen hem als eerst, krijgt nu meer concurrentie en geeft hem soms gewoon een mep! Doen jullie oudsten dat ook weleens?
Hier alles goed. Had flinke steken en was vandaag vrij, dus toch maar even het ziekenhuis gebeld voor geruststelling. Ze wilden mij toch even zien en ik heb misschien een blaasontsteking. Nou ja, woensdag de uitslag, we zullen zien. Heb wel weer even een snelle echo gehad en weer een hartje zien kloppen. Woensdag weer op controle (en nog maar n echo die al gepland stond). Zouden ze dan al kunnen zien wat het wordt? Ben zo benieuwd!!

Goede nachtrust gewenst voor alle kinderen en hun ouders
ebp

poll, waarom krijg je pas woensdag de uitslag van je urine? En fijn, weer een blik op je spruit kunnen werpen! Willen jullie eigenlijk weten of het een meisje of jongen is?
yeah baby
Wat een vrolijkheid Moom!

Ze hebben geen *weet niet meer hoe dat bacterietje heet* gevonden, maar wel wat witte bloedlichaampjes. Nu is mijn pies op kweek gezet en daar staat 5 dagen voor. Ik had niet zoveel zin om dinsdag naar het ziekenhuis te gaan als we woe al een afspraak hebben, vandaar!
En we willen heel graag weten wat het is! En gaan het dan ook met iedereen delen!
Goedemorgen!

Zometeen weer met M naar het ziekenhuis, deze keer naar de kinderarts.. benieuwd wat die te zeggen heeft...

Nacht ging wel redelijk goed... Lag er weer tegen 23.30 in bed, en om 0.30 was T ineens huilen... Nou die is nooit wakker 's nachts, dus gauw erheen gegaan, maar geen idee wat er was, want ze sliep dus gewoon.. Zal wel gedroomd hebben. Even een aai over dr bol en een kus en het was weer stil. Gauw weer op bed, en om 6.30 begon M te huilen, die had een flinke poepluier, en had trek.

Inmiddels is M alweer gaan slapen, T slaapt nog steeds en man ook nog...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven