Geld & Recht alle pijlers

Erfenis en WSNP

13-04-2012 17:17 282 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Mijn zusje zit in de WSNP. Mijn moeder is gescheiden en heeft een eigen huis. Nu wil zij bij de notaris laten vastleggen dat zij mijn zusje onterft omdat ze niet wil dat de evt erfenis naar de WSNP gaat. Ze wil mij als enige erfgenaam laten opnemen en uiteraard deel ik die dan later met mijn zusje (hoop dat het allemaal niet hoeft voorlopig hoor).

Nu weet ik dat je als kind altijd recht hebt op de legitieme portie. Weet iemand of er een mogelijkheid is om de totale erfenis buiten de WSNP te houden?
Ik zou het schandalig vinden als dat zou kunnen eerlijk gezegd...
Hoezo?
Ja joh, gewoon schijt aan de mensen die nog geld van je zusje krijgen...
Ik denk niet dat het mogelijk is en zou dat ook terecht vinden. Kind heeft altijd recht op kindsdeel en dat dien je gewoon te melden bij bewindvoerder. Ik weet dat je als je in de bijstand zit ook je erfenis in mag leveren, dus neem aan dat dat hierbij ook geldt.
Listen very carefully, I shall say this only once.
Waarom zou dat geld niet gebruikt worden om schulden af te betalen?

Nu wordt de restschuld aan het eind van het hele traject kwijtgescholden en daarna zou ze dan haar erfenis krijgen als startkapitaal? Beetje lullig tov de schuldeisers vind je ook niet?
Onterven kan, maar de WSPN zal EISEN dat je zus de onterving aanvecht en zo alsnog 50 % van haar kindsdeel zal krijgen.

Hoelang zit je zus er nog in? Meestal is t in totaal toch maar 3 jaar? en is je moeder ziek, dat dit nu voor die paar jaar geregeld moet worden....
http://www.wsnp.rvr.org/faq.cfm?cat_seq ... 2E946FEED3
Loes ik geef jullie helemaal gelijk. Als je nee krijgt bij een notaris dan moet je naar de volgende.

Ik heb er ook over gehoord dat het kan, alleen weet ik zelf niet hoe je dat moet regelen.
Ze zit er pas net in. omdat ze zwaar gehandicapt is geworden bestaat de kans dat ze er over 1 jaar uit kan.

Mijn moeder is niet ziek hoor maar ze vroeg zich af of dit kon
quote:a1974 schreef op 13 april 2012 @ 17:27:

Loes ik geef jullie helemaal gelijk. Als je nee krijgt bij een notaris dan moet je naar de volgende.

Ik heb er ook over gehoord dat het kan, alleen weet ik zelf niet hoe je dat moet regelen.
Mooi is dat. Je kunt dus als zwaar gehandicapte wel schulden maken en anderen duperen en na een jaar ben je van alles af. En je moeder wil dan ook nog eens op slinkse wijze de erfenis regelen? Ik zou me doodschamen.
Het kan gewoon heel simpel, hoor! Alleen zal ze t moeten aanvechten van WSPN
Nessemeisje, een beetje compassie voor iemand zo in de shit zit, vooral gehandicapt is mag wel, hoor!!!!!

Dan erbij weet jij de reden van de schuldsanering toch niet?!
Maakt de reden van schulden uit dan? Feit is dat schuldeisers nooit het bedrag terugkrijgen waar ze recht op hebben. Lekker dan.
[
quote:Danayla schreef op 13 april 2012 @ 17:35:

Nessemeisje, een beetje compassie voor iemand zo in de shit zit, vooral gehandicapt is mag wel, hoor!!!!!

Dan erbij weet jij de reden van de schuldsanering toch niet?!Ik denk vooral aan de mensen die op hun geld zitten te wachten omdat de zus van TO er een zooi van heeft gemaakt. En ik vind het godsgeklaagd dat TO nog tips wil om die mensen nog verder een poot uit te draaien.
zo beter uitgelegd? Niet iedereen maakt heel bewust schulden. Niet zo snel conclusies trekken.
anoniem_149125 wijzigde dit bericht op 13-04-2012 17:52
Reden: prive
% gewijzigd
Wil je zus uit de schulden? Het geld, de erfenis is niet van je zus. Dat is van de schuldeisers.

(zeg ik die over 10 weken uit de WSNP is)
quote:loes1976 schreef op 13 april 2012 @ 17:38:

Mijn zusje is een stuk jonger dan ik en heeft op haar 15e een man leren kennen die haar volledig in zijn macht had. Op haar 18e heeft ze (heel stom) een samenlevingscontract getekend waarin opgenomen was dat ze ook voor de hypotheek aansprakelijk was. Toen ze los kwam van die man moest het huis geveild worden en zit je zo met een hele flinke schuld.

Daarna kreeg ze een tumor in haar nek waaraan ze geopereerd is en waarna ze vanaf haar nek naar beneden verlamd is geraakt. Ze kan dus niets meer.

zo beter uitgelegd? Niet iedereen maakt heel bewust schulden. Niet zo snel conclusies trekken.Heel vervelend, maar daar kunnen de schuldeisers toch niks aan doen? Die zijn er de dupe van nu.
Dan snap ik nog steeds niet waarom het oké is dat de mensen die nog geld krijgen naar hun geld kunnen fluiten terwijl dat geld bij een erfenis wel vrij zal komen.
.
Tja dus jullie allemaal als ouder tegen je kind zeggen goh die erfenis daar kun je naar fluiten? Geloof dr helemaal niks van hoor.
Hoe zijn de vooruitzichten mbt de duur van de WSNP?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Nee, ze hoeft niet naar die erfenis te fluiten, want die kan ze gebruiken om haar schulden af te betalen!! Maar dat is kennelijk iets raars: zelf de gevolgen van je acties dragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven