Tja, en dat was het dan.... deel 2

31-01-2012 14:51 3880 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zullen we hier maar verder gaan met onze verhalen naar aanleiding van de post van allalone.

"Goedenavond,

Hier zit ik dan.... 44 jaar oud, een relatie van 25 jaar waarvan 22 jaar getrouwd achter de rug. Hij hield niet meer voldoende van mij..... Wel van zijn jongere collega waar hij nu is...

God, wat voel ik me alleen en wat een pijn.... En ja, ik weet het, zwaar debiel, maar ik hou nog steeds van hem...

Allalone...".

Hoop dat jullie het allemaal kunnen vinden, want ik kan die steun en schoppen onder mijn kont nog niet missen.
quote:emotioneelbedrogen schreef op 12 april 2012 @ 11:03:

Hey (vooral meiden blijkbaar),

Ik heb enkel het begin en het voorlopig einde van dit topic gelezen en voel me hevig geraakt door het onderwerp (want ik sta er zelf ook ongeveer voor). Het is zo onwerkelijk allemaal.

Mijn vrouw heeft nog niet uitgesproken dat ze van me weg wil (en ik wil het er ook niet echt uitpersen; iets met hoop enzo). Maar het is onze 4de huwelijksverjaardag vandaag en vanochtend hebben we elkaar eens goed omhelsd (de eerste knuffel sinds 3 weken). Toen ik fluisterde/snotterde dat ik bang was dat ik haar kwijt was, kwam er geen antwoord.

En vanavond komen de schoonouders langs... Weer het masker op :-/ :puke:

Hoi, waarom denk je dat je vrouw van je weg wil? Heeft ze een ander? Wil je hier wat meer kwijt?

In elk geval sterkte vanavond.
@ emotioneel bedrogen. Ja dan snap ik dat je der bijna om kan lachen.

Wat zei je vrouw er van? van je kado?

Misschien vind je het prettig wat meer te vertellen van de sutuatie waar je in zit? Hoeft niet hoor! Voel je niet verplicht.. Maar misschien kunnen we je helpen inzichten te verkrijgen.

Bovendien is het heerlijk om alles van je af te schrijven.
Emotioneelbedrogen: houd je nog van haar? Dan zou ik geen lijm geven, maar iets liefs! (Ik kreeg van ex een USB-stick voor mijn verjaardag. Vergeet ik ook nooit meer..)

Problemo: goed zo! Jij bent geen tweede keus en je hebt zijn zielige persoonlijkheid niet nodig om je leven compleet te maken. Je bent genoeg!
quote:problemo schreef op 12 april 2012 @ 11:07:

Zelfs omwille van de kids kan ik niet meer terug. Mijn IT is een loser die alleen aan zichzelf denkt. Dat blijkt wel aan zijn reactie. Als het niet gaat zoals hij wil, gaat ie tekeer als een kleinkind dat niet bij zijn speelgoed kan.

Ik ben geen deurmat

Ik zal geen tweede keus zijn.

Ik laat mij niet afbekken.

Ik ben ik en niet anders..

Mijn huwelijk is kapot en ik koop geen lijm.

Ik ben een vrouw met een super innerlijk en leuke buitenkant en ik ga er komen. Zo ff mijzelf oppeppen!Precies. Je ziet het zelf misschien niet zo, maar als meelezer kan ik wel zien hoe jij de afgelopen maanden steeds meer je eigen plan bent gaan trekken. Je wordt echt sterker en zelfverzekerder. En je ex is een lul. (Ik vind dat verliefd worden op een ander nu eenmaal kan gebeuren, en vind niet iedereen die zijn partner verlaat per definitie een lul. Maar jouw ex wel. Wat een zeldzame zak hooi dat hij nu loopt te stampvoeten omdat jij hem niet terugneemt nu hij uitgeneukt is. Had hij eerder mogen bedenken.)
Opinions are like assholes. Everybody has one.
quote:emotioneelbedrogen schreef op 12 april 2012 @ 11:11:

[...]

Bijna grappig om dit te lezen. Als huwelijksverjaardagscadeau heb ik vanochtend super-colle (lijm uit de wibra; de goedkoopste rommel-supermarkt uit de buurt) gegeven aan mijn vrouw :^).En jij denkt dat ze dan wel weer verliefd op jou gaat worden? Of dat ze door het stille venijn achter deze boodschap enorm spijt krijgt van haar daden?
Opinions are like assholes. Everybody has one.
quote:kunstje schreef op 12 april 2012 @ 11:17:

Hoi, waarom denk je dat je vrouw van je weg wil?We zijn al even in relatie-crisis, ongeveer 6 maand zo. De crisis startte zo'n 6 maand geleden doordat m'n vrouw vertelde dat ze eigenlijk verliefd was op een ander (ze ook ergens een ander topic in Relaties: Raad nodig van vrouwen die Emotioneel vreemdgaan). Na veel vijven en zessen, onzekerheid, tranen enzovoort gaf ze enkele weken geleden aan dat knuffels en kusjes eigenlijk haar erg veel (negatieve) spanning opleverden en dan heb ik (stom stom) voorgesteld niet meer aan haar te komen (het was me al langer duidelijk dat ze --zeker de kusjes-- eigenlijk niet apprecieerde maar in mijn nood tot bevestiging bleef ik er maar meer doorgaan... In de voorbije periode waren er ook veel ongeplande "bedbabbels" maar die vindt ze --begrijpelijk-- erg zwaar gezien die meestal

Het weekend van 29 april hebben we een relatie-weekend gepland om te spreken over ... onze relatie. Maar ik voel het al komen dat ze er een punt wil achter zetten. Onze relatie bestaat namelijk enkel nog uit vriendelijk zijn tegen mekaar op collegiale wijze en om voor de kinderen te zorgen. We slapen wel in hetzelfde bed maar elk aan z'n kant.

Volgens mij houdt enkel de schaamte om de breuk tegen iedereen te moeten kenbaar maken, haar nog tegen om het officieel te maken.

quote:BWitched schreef op 12 april 2012 @ 12:08:

En jij denkt dat ze dan wel weer verliefd op jou gaat worden? Of dat ze door het stille venijn achter deze boodschap enorm spijt krijgt van haar daden?Neen, eigenlijk wou ik er mee aangeven dat ik de relatie weer wou lijmen. Misschien ben k in mijn vorige post te diep ingegaan op het irrelevante detail dat het uit een goedkope supermarkt kwam. Bij ons is het gebaar altijd belangrijker dan het kado zelf. Ik had het item ook ingepakt, er een grote "4" bij getekend etc. Dus echt venijnig vond ik het niet; de bedoeling was eerder "iets" als kado te hebben, liefst ludiek. Ik kon moeilijk met een sexy lingerieset afkomen hé. Onze huwelijksverjaardag gewoon negeren vond ik ook geen optie.quote:problemo schreef op 12 april 2012 @ 11:19:

Wat zei je vrouw er van? van je kado?

Ze zei iets lacherigs over zich helemaal met lijm insmeren dus ik vrees dat ze het niet heeft begrepen of er toch gewoon verveeld mee zat. Ik had toen natuurlijk ook al gesnotterd dat ik bang was dat ik haar helemaal kwijt was (waar ze niet had op geantwoord; iets wat voor ons beiden wel duidelijk was dat ze er geen wederwoord op gegeven had), dus heb haar toen niet gecorrigeerd (ik was ook bezig met onze oudste om te kleden, altijd een gevecht 'sochtends ;^). Slecht excuus ik weet het :'(quote:gianna schreef op 12 april 2012 @ 11:40:

Emotioneelbedrogen: houd je nog van haar? Dan zou ik geen lijm geven, maar iets liefs!Ik sta open voor suggesties, de dag is nog maar de helft om :^p.
Maar houd je nog van haar?
Ik voel me de hele dag al heel rot door de opmerkingen van IT.

Dat ik hem een schuldgevoel aan probeer te praten. Ik weet dat ik niet schuldig ben, maar ik ben nu wel diegene die niet meer verder wil, dus in dat opzicht heb ik nu voor een optie gekozen die de kids pijn doet. Maar het is mijn enige optie. Meer opties zijn er niet. En toch voel ik mij zo klote!

IT kwam auto weer brengen zegt geen woord tegen mij en loopt zo regelrecht door naar de kids. Hij zegt tegen ze.. Papa heeft lekker druifjes meegenomen van de markt. En ik heb een verassing als jullie morgen komen omdat mama weer moet werken. Oe kids helemaal happy! En ik denk eikel dat je bent. Je probeert ze gewoon te lijmen door te slijmen. Hij zit nu helemaal in de slachtofferrol want ik wil niets meer. En zo doet hij het voorkomen aan iedereen. Terwijl hij een dag geleden gewoon nog met die hoer op stap was.

Ik weet redelijkerwijs hoe het allemaal zit, maar ik ben zo boos en teleurgesteld in hem nu. Hij moet zich schuldig voelen en niet ik. Ik ben het slachtoffer, niet hij, maar ik ga niet in die rol zitten..

Ik ben zo verdrietig!

Zo boos op hem.

En zo verward op dit moment. Wat heeft die eikel nog een klote invloed op me... Ik walg er letterlijk van.

Ik hoop zo dat de kids gaan begrijpen waarom ik dit doe allemaal..

Dat hij mij niet als een kwijf af gaat schilderen bij de kids. Hij is zo fout bezig. Ik heb de kids van alles uit proberen te leggen waarom ik niet terug kan.. En ik denk oprecht dat ze dit snappen. Maar ja het rotgevoel blijft...

Soms, meestal en steeds meer vervloek ik mijn IT dat ie zon eikel is!!
Moet even van me afschrijven hoor.... Had een paar redelijke dagen, wat dingen kunnen doen etc. Maar lijkt wel of het dan in me oploopt, dat ik wel een keer weer moet knappen.

En dan om zoiets stoms als dat stomme facebook. Dat ik daar foto's van een feestje zie en zie dat hij vrienden is geworden met paar meisjes. En dan voel ik me dom dat ik daardoor breek, alsof ik een puber van 16 ben ofzo.

Maar ik voel me zo machteloos soms. Dan hadden we een aantal dagen geleden even contact over hoe elkaars pasen was geweest en vertelt hij dat hij bijna overspannen is en dan ben ik zelfs nog bezorgd. En dat hij weinig gedaan heeft en dan zie ik in ene foto's van een feestje. Weet niet, toch kwetst het me.

Klinkt echt kinderachtig eigenlijk hè? Baal dan ook zo van mezelf dat ik door zoiets stoms zo van slag ben. Doe echt zo m'n best steeds, maar die stap terug na kleine stapjes vooruit, het besef weer, de pijn en het verdriet, dat vind ik zo zwaar! Dan heb je het gevoel dat je weer wat aankunt en dan is het allemaal plots weer helemaal te veel.

Gatver, voel me zo ontzettend eenzaam, mis hem zo en voel me zo machteloos. Wil gewoon dat dat over gaat. Die pijn en dat verdriet. Maar dat willen we natuurlijk allemaal. Soms voel ik me sterk; ik ga er wat van maken. Maar op momenten als deze voel ik me dan plots zo zwak, ziet alles er zo zwart uit. Weet dat goede momenten ook wel weer komen, maar nu even niet.... Morgen weer of overmorgen. Nu mag ik even, nu huil ik me even helemaal suf.
Problemo; de ex van de nieuwe echtgenote van mijn ex (volg je het nog) zei over haar: "Met Hitler hoef ik ook geen vriendjes te zijn." Als iemand vreselijke dingen doet is het toch gewoon exit, al doet diegene alsof zijn/haar normen en waarden best acceptabel zijn?!

GettingWise: tja, zo gaat het soms he. Soms loeisterk, soms een watje... Eigenlijk weet je dus best wat je aan die zielige verhalen van hem hebt. Misschien zelf leuke verhalen op Facebook zetten?
Ik kon niet slapen....quote:gianna schreef op 12 april 2012 @ 13:38:

Maar houd je nog van haar?

ja, heel hevig zelfs. Niet dat het er toe doet...

Vanavond toch maar aan de babbel gegaan (was eigenlijk gepland voor een weekend eind april) en ze heeft toegegeven al een hele tijd geen gevoelens meer te hebben voor me zoals een vrouw dat voor haar man zou moeten voelen (haar woorden). Ze ziet me nog wel graag (ongedefinieerd, maar ik zou het vertalen als een soort van broer-graagzien of beste vriendin-graagzien). Dus gaan we uiteen. Of misschien toch nog relatie-therapie, 't is allemaal nog wat onduidelijk.

Nadien nog bij vrienden geweest, waarvan er net een de geboorte z'n eerste kindje vierde. En zo stom geweest om op weg naar dat feestje een sms naar haar ouders te sturen ivm scheiding. Ik was zo teleurgesteld dat ze er niet meer voor wou gaan. Maar aan de andere kant is een sms sturen naar haar ouders er dan weer helemaal over... Gelukkig zijn mijn schoonouders niet getrouwd met hun gsm maar morgen weten ze het... pfff spannend en aan de andere kant ook helemaal afstompend na 6 maand relatiestress...

Ik ben helemaal leeg. Wat ik vreesde te moeten aanhoren op het weekend eind april is er nu onvoorbereid toch uitgekomen. Ik weet niet wat ik voel op koppijn na.
@gettingwise Gewoon unfrienden op facebook die vent van je.

Ik heb niet heel je verhaal gelezen (dit topic is al 100pages) maar ik kan me toch ook een beetje inleven in je vent. Mijn vrouw is ook nog niet zeker dat ze me wil verlaten. Maar de kans dat ze me weer als haar man beschouwd (incl tederheid en alles er bij) is zo klein dat ze liever nu breekt dan zich nog extra schuldig te voelen nadien... Dus niet alles is zwart wit (ik schrik soms van benamingen als "IT", "Het" etc in dit topic), helaas jouw ex-vent bakt ze wel relatief bruin
Problemo, probeer het van je af te zetten. Je bent op de goede weg en als je kinderen het nu nog niet zien, dan later wel. Je wil ze toch geen deurmat als voorbeeld geven. Ik begrijp dat het moeilijk is, maar hou vol en hou de eer aan jezelf. Je hebt gevochten tot het onmogelijke. En IT wou geen kant op. Wie zijn billen brantt moet op de blaren zitten, simpel.
Gettting wise, Het is en blijft moeilijk, maar je komt er wel. Unfriend hem op facebook, zodat dit soort dingen je bespaard blijven.
emotioneel bedrogen, de term Het of It is een poging om afstand te nemen. Dat is ongelooflijk moeilijk en het depersonificeren (is dat een bestaand woord) helpt daarbij. Plus dat deze personen de naam persoon niet meer verdienen. Ze zijn gewoon het ongedierte van deze wereld.
Nu ben ik dus 51 en Het heeft niets laten horen (zal wel te druk zijn met het bumzen van mevr. Wijdbeens). Ik nam nog wel de moeite om hem te feliciteren om 24.00 uur toen hij jarig was. Ik ben blijkbaar die moeite niet waard. Weer wat geleerd, the hard way maar allez!
Lieve Kunstje; het leven is van jou, ook in dit nieuwe levensjaar en daar heb je geen enkele niet welgemeende felicitatie van een foute man bij nodig! Van Harte vanaf hier en maak er iets moois van.
@ emotioneel bedrogen. Ik heb mijn ex de naam IT gegeven en zelfs die naam verdient hij niet. Is trouwens best een goede film IT van stephen King. Hij is de vader van de kinderen, maar een grote eikel.

Als je vrouw niet meer genoeg van je houd kun je id maar beter uit elkaar. Hoe pijnlijk dat ook is.Is uiteindelijk voor de kids ook beter..

@ kunstje. Jarig vandaag? Van harte gefeliciteerd!! Als ik het had geweten had ik om twaalf uur al een lief bericht voor je neergezet. Maak er een mooie dag van he?!

Mijn IT praat haast niet me. Aan de ene kant lekker rustig, en de dingen die hij zegt gaan over zijn nieuwe vriendjes van 20 jaar jonger..

IK ga aan het werk de komende nachten en ben zondag weer terug in het land der levenden.. haha lekker om weer aan het werk te zijn. It zal zich zeker weten te redden met de kids.. lekker laat naar bed en sjagrijnig als ze weer terug komen, maar ja zal der wel bij horen.

Zondag komt een van mijn vrijgezelle vrienden op bezoek. Wijntje drinken savonds.. gezellig. Sms veel met hem en heb veel steun aan hem buiten mijn vriendinnen en mijn zus om. Ben niet verliefd op hem en hij niet op mij, maar we vinden elkaar erg erg leuk maar dat doen we al jaren..

@ getting wise. Ik denk vaak maar zo... Als je de diepe paden hebt bewandelt, ga je je pieken steeds meer waarderen. Bedoel maar. we zinken zo diep weg, maar we komen er sterk weer uit. En dat zullen we waarderen straks. Al voelt het nu weer anders. Hou je taai, dan zal ik dat ook doen.

Ik ga op pad met mijn zoon naar dyslexie training, en ik mag elke vrijdag strak langs haar woning lopen.. van het wijf.. Bah bah wat een ellende elke week...
Kunstje gefeliciteerd met je verjaardag.

Maak er een mooie dag van en dat gaat je vast wel lukken.

Soms lees ik nog wel wat mee en zie dat het soms slechter gaat met je en dagen dat het beter gaat en ik verzeker je het kan alleen maar beter gaan.

Je eerste verjaardag zonder ex.is niet leuk maar er komen hopelijk nog veel verjaardagen die wel leuk zijn want het went en je kinderen zijn er altijd.

Fijne dag.
En Kunstje ik zou gewoon naar je schoonouders gaan op de verjaardag van je schoonvader.

Ze houden van jou en jij van hun dof je mooi op en ga samen met je kinderen.

Niet wegblijven laat aan ex.zien dat je het niks meer doet om samen in een ruimte te zitten ook al is het beroerd voor je.

Gewoon gaan en niet jezelf weer wegcijferen.
Kunstje, gefeliciteerd vrouw

Trek komend jaar je eigen plan en probeer geen verwachtingen meer te hebben

Problemo, waarom loopt ex zomaar je huis binnen, zou daar toch allereerst een grens trekken hoor, kun je die later als de verstandhouding wat beter is weer herijken.
@campari. ik wist dat hij kwam. Hij kwam de auto weer brengen zodat ik hem weer thuis af kon zetten. Dan stond de auto weer op zijn plek. Maar id dan nog doe ik volgende keer deur op slot! Kan ie aanbellen bij voordeur.

Mijn IT heeft net in een sms laten weten dat ik de papieren moet gaan regelen zodat ik dan eindelijk van hem af ben... Nou my god in een sms!!!

Hij word 42!! maar is net een kleuter.
Deze man gaat je nog heel wat treurnis geven ben ik bang. Zou een advocaat nemen, hier valt toch geen zaken mee te doen?
@ campari. Mail naar advocaat is net de deur uit.
quote:problemo schreef op 13 april 2012 @ 19:24:

@ campari. Mail naar advocaat is net de deur uit.

You are great!

Valt er niet een zinnig, rustig gesprek met hem te voeren zodat hij zijn eigen aandeel gaat zien?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven