Werk & Studie alle pijlers

nannies network...

13-04-2012 20:57 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb een vacature gezien voor bemiddelingsconsulent bij de organisatie Nannies network. Het gaat om een franchise overeenkomst waarbij je een klantenbestand krijgt en daarvoor gastouders gaat zoeken en andersom. Nu mag ik a.s. dinsdag al langskomen voor een kennismakingsgesprek, alleen ik ben een beetje huiverig. Misschien ook wel omdat ik een keer (paar jaar geleden) 'iets' heb gehoord over 'onzuivere' praktijken in de kinderopvang-business.

Wie heeft ervaring als bemiddelingsconsulent voor Nannies network en wil dat met mij delen?

alvast bedankt!
Let's have tea...
nobody?
Let's have tea...
quote:Mevrouwtje schreef op 13 april 2012 @ 21:18:

Hallo Janine,

Wij betreuren het dat u huiverig bent voor het gesprek as dinsdag met ons bedrijf. Indien u geen vertrouwen heeft in de organisatie heeft het naar ons inzicht geen nut om de kennismaking voort te zetten.

Dergelijke berichten ontvangen wij via een google alert, wij stellen het niet op prijs dat ons bedrijf als onzuiver neer wordt gezet.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd,

Met vriendelijke groet,

Nannies NetworkHuh? wil je grappig zijn of een punt maken ofzo?
En jullie werken op een vrijdagavond? NA kantoortijd...?

Maar nee; ik kende het bedrijf nog niet eens. En 'Mevrouwtje' vind ik wel heel zielig als ze anoniem uit naam van bedrijf reageert.
quote:janine82 schreef op 13 april 2012 @ 21:15:

nobody?Ja, het was tenslotte al 18 minuten geleden dat je je bericht plaatste...
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Hallo Janine,

Wij betreuren het dat u huiverig bent voor het gesprek as dinsdag met ons bedrijf. Indien u geen vertrouwen heeft in de organisatie heeft het naar ons inzicht geen nut om de kennismaking voort te zetten.

Dergelijke berichten ontvangen wij via een google alert, wij stellen het niet op prijs dat ons bedrijf als onzuiver neer wordt gezet.

Met vriendelijke groet,

Nannies Network

Is deze reactie echt?

Zoja, vind ik dat erg raar. Janine zegt toch niets naars over jullie bedrijf. Ze heeft wel eens wat naars gehoord over kinderopvangbussines. Nou wie niet zou ik zeggen.

Het is toch niet zo gek dat je op zoek gaat naar wat achtergrond informatie over een bedrijf waar je misschien voor gaat werken. Doe ik ook als ik ergens solliciteer. Net zo als dat jullie haar misschien googlen.

Hallo Janine,

Met vriendelijke groet,

Nannies NetworkDoe eens niet zo ziek zeg! Ik staf je hiervoor.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Mevrouwtje, is je sollicitatie bij de Gemeente niets geworden en uit je je frustraties nu hier? Kom op zeg!
misschien heeft mevrouwtje zelf een sollicitatie daar lopen en wil ze concurrentie afschrikken?
Pfff wat raar zeg...
Let's have tea...
Grapje juh, dacht we zijn tenslotte op het VIVA forum dus pas me aan aan de stijl :P

En voor de info, begin mei ga ik aan de slag!

Nu even serieus, volgens mij zijn gastouderbureaus toen in het nieuws? tv programma's? oid gekomen ivm de wervingskosten die ouder betalen voor relatief weinig werk die verricht wordtm en een aantal bureau's die zelfs de jaarlijkse controles achterwege lieten, dat soort dingen.

Ik ga weer, mijn tijd nuttig besteden ;)
Wat een mafkezen bij nanny's network.
haha leuk hoor mevrouwtje....
Let's have tea...
Ik ken de organisatie wel! Mijn dochter is via die organisatie geplaatst bij een gastouder. Geen slechte ervaringen mee hoor. Gewoon goed hun werk gedaan!
TO, weet je wat Franchise inhoudt? Even voor de zekerheid wat uitleg.

Een franchise is een methode van zakendoen waarbij een ondernemer (de franchisenemer) een contract sluit met de eigenaar van een handelsnaam (de franchisegever) die de franchisenemer het recht geeft om tegen betaling een zaak met die handelsnaam te exploiteren. Dit wordt veel gedaan bij supermarktketens en fastfoodrestaurants zoals McDonald's en komt ook voor bij dienstverlenende bedrijven, zoals makelaardijen.

Het van oorsprong Franse woord franchise (vrijdom) is via het Engels in het Nederlands terechtgekomen, en is afgeleid van franc (vrij). Het franchise contract bevat het handelsconcept van de franchisegever waarin het verboden wordt voor de franchisenemer om van dit centraal gestuurde concept af te wijken. Het staat de franchisegever vrij om veranderingen in het concept door te voeren
Ok, dus ik zal moeten betalen aan nannies om mijn werk te kunnen doen?
Let's have tea...
quote:janine82 schreef op 13 april 2012 @ 21:42:

Ok, dus ik zal moeten betalen aan nannies om mijn werk te kunnen doen?Ik denk het wel, en dan krijg jij een eigen portefeuille ws in jouw regio?
Ik hoop op nog meer ervaringen!?
Let's have tea...
quote:janine82 schreef op 13 april 2012 @ 21:42:

Ok, dus ik zal moeten betalen aan nannies om mijn werk te kunnen doen?Misschien moet je je eerst nog even verdiepen in de vacature voordat je dinsdag heen gaat?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
daar staat alleen in dat het om een franchise overeenkomst gaat!
Let's have tea...
Maar wat houdt dat in dan? Staat er daar niets over in?
Ik vond hem wel leuk mevrouwtje
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Het 'addertje' is dat dit geen echte vacature is. Als franchiser ben je een zelfstandig ondernemer. Je moet betalen om de naam van de franchisegever te mogen voeren en vaak ook verplicht diensten afnemen. Je zult dus zelf moeten bepalen of je voldoende plaatsingen kunt realiseren om het door jou gewenste inkomen te kunnen genereren. Hou daarbij in gedachten dat de kinderopvangmarkt (en zeker de gastoudermarkt) op dit moment sterk onder druk staat.
...
Jamin, Bakker Bart en MacDonalds zijn ook franchisebedrijven. De ondernemer (jij dus) betaalt om het logo e.d. te mogen gebruiken en jij kunt weer profiteren van bijv. gezamenlijke inkoop en naamsbekendheid.
@ankalida, begrijp ik uit je reactie dat het moeilijk zal worden om genoeg klanten te vinden in deze branche?

@kerstklok, ik vermoed ook dat het zoiets zal zijn, ik heb het adres waar ik moet zijn even gegoogled (maps) en zag dat het een gewoon woonhuis is...
Let's have tea...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven