R.I.P Senseo

15-04-2012 09:06 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tijd voor een bakkie..

Alleen mn senseo heeft net het leven gegeven na jaren van trouwe dienst.

Iemand enig idee hoe ik uit een koffiepad nog een beetje een degelijk bakkie kan krijgen?
quote:mw1987 schreef op 15 april 2012 @ 09:06:

Tijd voor een bakkie..

Alleen mn senseo heeft net het leven gegeven na jaren van trouwe dienst.

Iemand enig idee hoe ik uit een koffiepad nog een beetje een degelijk bakkie kan krijgen?

Uit een pad???

Onmogelijk!!

Dus even naar de Appie, koffiefilters en koffie halen, oh en een koffiefilterhouder...en opschenken maar!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Toen ik in het buitenland geen koffie-tools tot mijn beschikking had, zelfs geen french press, kookte ik water in een steelpan, als het water kookte zette ik het vuur uit zodat de koffie niet verbrandde door de hitte (water moet 90 graden zijn) en mikte ik daar losse koffie door. Roeren en paar minuten laten staan, en dan door een theezeef in je kopje.

Dat is te proberen met de koffie uit de pads toch?
Gewoon heet water er overheen laten druppen? Geen idee of als theezakje gebruiken werkt..
Summerdance, de albert gaat pas in de middag open. Helaas..

En die met koffie koken kan ik proberen, alleen weet ik niet of het me de troep waard is :p

Misschien fiets ik wel even de stad ij om een bakkie 'to go' te halen als t echt lastig gaat worden
Wees blij, senseo is smerig

Kun je mooi een nespresso apparaat halen
quote:mw1987 schreef op 15 april 2012 @ 09:16:

En die met koffie koken kan ik proberen, alleen weet ik niet of het me de troep waard is :p

Valt wel mee met de troep toch? Je houdt een pannetje met drab over, wat je zo leeggooit in de prullenbak, even omspoelen, en voila!
Wij zijn al aan onze 4e senseo bezig. Gelukkig wel 2 keer kapot in garantie-periode, maar echt degelijk zijn ze niet vind ik. Moet wel zeggen dat deze (simpel model zonder schermpje of melk-ding ofzo) het goed uit houdt
Scamp, helaas staat mijn budget dat niet toe

Ook overweeg ik om geen nieuw koffiezetapparaat te kopen.

Ik drink weinig koffie en neem ook genoegen met chappuchino uit een zakje ofzo, het is voor de momenten als nu.. De kater!
Naaar de koopzondag sraks. HIer senseo na 2 kapotte ook de deur uit gedaan en een ordinair ouderwets koffiezetapparaat gekocht...Heerlijk en wat een verschil weer.
Puck
Koopzondag? Dat is hier niet hoor vandaag
Echt, probeer het eens met een pannetje, ik heb het zo 3 maanden gedaan en was prima koffie (zegt een die-hard koffiejunk!). Als je het niet lekker vindt kun je altijd nog een koffie to go ergens gaan halen toch?
Sofi2010 : de deur uit doen is hier niet echt een optie helaas. Manlief is de enige die in het weekend een bakje koffie drinkt. Om daarvoor dan een kan koffie te zetten is omslachtig. Senseo is het makkelijkst voor dat ene bakje, das de reden dat ie hier nog staat. Maar echt tevreden ben ik er ook niet over. Er staat overigens ook nog een nespresso apoaraat naast
quote:mw1987 schreef op 15 april 2012 @ 09:22:

Scamp, helaas staat mijn budget dat niet toe

Ook overweeg ik om geen nieuw koffiezetapparaat te kopen.

Ik drink weinig koffie en neem ook genoegen met chappuchino uit een zakje ofzo, het is voor de momenten als nu.. De kater!

De mijne ook niet hoor

Ik drink alleen koffie bij mijn ouders, die hebben nespresso

Heerlijk, dat wel.
quote:swedishchef schreef op zondag 15 april 2012 09:28 Echt, probeer het eens met een pannetje, ik heb het zo 3 maanden gedaan en was prima koffie (zegt een die-hard koffiejunk!). Als je het niet lekker vindt kun je altijd nog een koffie to go ergens gaan halen toch?ga ik doen
Ik heb alleen wel cappuchino pads, maakt dat uit?
Scamp, ik drink het liefst, als ik drink iets met smaakjes :p

Ik ben geen 'echte' koffie drinker.

Nu een flinke kater dus het leek me wel even lekker.. Koffie en een peuk. En dan nog een uurtje dutten in bed
quote:mw1987 schreef op 15 april 2012 @ 09:30:

Ik heb alleen wel cappuchino pads, maakt dat uit?

Goeie vraag

Wat zit daarin? Waarschijnlijk een deel koffie en een deel melkpoeder? Valt te proberen toch? Met het risico dat het niet te zuipen is, maar ja, nu heb je helemaal geen koffie...
Dat is waar Ik ga straks een poging wagen. Geloof dat ik er nu nog niet aan toe ben om mn bed uit te komen :')
Laat je nog even weten of het gelukt is?
Ik zal proberen er aan te denken,

Ik heb alleen een drukke middag verder dus misschien vergeet ik het

Ik doe nog even mn oogjes dicht.
Tip voor als je maar heel weinig koffie zet: koop een cafetiere!

Daar doe je gemalen koffie en heet water in, zeefje er door duwen en klaar is je koffie. En dan kun je van de rest van het hete water mooi thee zetten
Een pot oploskoffie is ook erg handig om in huis te hebben..

Mijn senseo ging laatst ook op een zondagochtend stuk en wat was ik blij dat ik nog zo'n pot in de kast had staan.
Toch maar even gedaan.. Het was niet te zuipen! Haha

Ik geef het maar op voor vandaag!
quote:mw1987 schreef op 15 april 2012 @ 10:03:

Toch maar even gedaan.. Het was niet te zuipen! Haha

Ik geef het maar op voor vandaag!Echt? Hmmmm. Misschien dat het met Senseo niet werkt, met gewone gemalen koffie was het bij mij prima te drinken. Balen wel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven