Griek

16-04-2012 12:54 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanavond even een hapje eten bij een Grieks restaurant ter ere van onze trouwdag. Niet heel spectaculair, maar we gaan volgend weekend een weekendje weg en de kinderen gaan vandaag mee....

Nou eet ik daar altijd hetzelfde (vooraf peperoni's met zaziki, hoofd: souvlaki-gyros-suzukaki-scholte, na: dame blanche), terwijl ik heel veel lust...wat vinden jullie het lekkerste bij "de Griek"?

En wat drinken jullie erbij? (man is de Bob).
Nou jij lust zeker veel ! Ik neem alleen een hoofdgerecht en kan dat niet eens op.
.
Hmmm... lekker Grieks!

Ik vind als voorgerecht Saganaki (gefrituurde feta) heel erg lekker, maar wel ontzettend machtig!

Als hoofdgerecht wissel ik vaak. Soms gewoon lekker vlees van de grill, en soms souvlaki.

Wel vaak een vleesgerecht, met rijst (ik weet niet wat voor rijst ze er altijd bij doen... maar het is rode rijst, misschien met tomaat ofzo) zooooooo lekker!

Drank weet ik niet, want ik lust geen alcohol.

Jammie, gelijk honger!

ps. Gefeliciteerd met jullie trouwdag!
Dolmadakia (gevulde wijnbladeren), daar doe ik 'n moord voor!

En een fijne Samos-wijn erbij.....heerlijk!!
Baklava met kaneelijs!! en tzatiki met brood natuurlijk ( of brood met kruidenboter) ik vind het erg jammer dat ze hier geen mousaka hebben of pastitio voor man. Maar de vleesgerechten zijn ook altijd erg lekker.
quote:muze schreef op 16 april 2012 @ 12:58:

Die vergat ik!! Ook zo lekker!

En ik neem inderdaad ook vaak geen voorgerecht, zit dan vaak al vol...
Wij delen tegenwoordig vaak een voorgerecht (meestal mandje brood met kruidenboter) zodat er nog plek voor hoofd en na (baklava met kaneelijs) is.
quote:muze schreef op 16 april 2012 @ 12:58:

Lekker met tsatziki erbij.

Ik vind moussaka ook altijd lekker als hoofdgerecht. Of dat gerecht met gevulde gehaktrolletjes met kaas. Ben even de naam kwijt.

En iets van lam vind ik ook altijd wel lekker.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik neem altijd een vleesschotel. Eet normaal bijna nooit vlees, maar bij de Griek ga ik los. Sowieso moet er lamsvlees bij zitten, is heerlijk gekruid bij de Griek!

Als toetje neem ik vaak Tiramisu of Baklava. Oh, en drinken: een lekkere zoete witte wijn!
Oh, en bedankt: nu heb ik zin in Grieks!
als je nog nooit Dolma's hebt geproefd zeker doen! vooraf een ouzo'tje (niet heel lekker, maar traditioneel). zelf hou ik erg van aubergine, dat kunnen ze in de mediterrane keuken goed klaarmaken.
Ik vind de salades altijd het lekkerst en de tzaziki.
Heerlijk de hele tafel vol laten zetten met voorgerechten. En daarna baklava.
baklava is toch eigenlijk Turks? of ook Grieks?

een vriend van mij is Grieks en maakt de lekkerste Tsatziki. Het geheim is de komkommer met je handen uitknijpen voordat je m erin doet.
Wij bestellen bij de griek eigenlijk nooit een hoofdgerecht, maar een hele tafel vol met voorgerechten en salades die we dan delen.

Veel plezier vanavond!
vogeltje89 wijzigde dit bericht op 16-04-2012 13:06
Reden: foutje
% gewijzigd
quote:la_maya schreef op 16 april 2012 @ 13:05:

Heerlijk de hele tafel vol laten zetten met voorgerechten. En daarna baklava.dit vind ik ook een goed idee, doe ik meestal bij de Turk. waar ik dankzij dit topic maar weer gauw een bezoekje aan ga brengen.
quote:Mylene_Valerie schreef op 16 april 2012 @ 13:01:

[...]

Lekker met tsatziki erbij.

Ik vind moussaka ook altijd lekker als hoofdgerecht. Of dat gerecht met gevulde gehaktrolletjes met kaas. Ben even de naam kwijt.

En iets van lam vind ik ook altijd wel lekker.

Bifteki! Die zijn lekker ja

Die neem ik ook vaak, of enorme schotel gyros.
Wij hebben van het weekend nog Grieks gegeten! ik kan niet wachten tot de zomer vakantie, dan elke dag echt Grieks! (dus ook de gerechten die niet op de kaart staan hier)

Ik rasp de komkommer altijd voor de tzatiki met een beetje zout en knijp ze dan idd uit of laat ze uitlekken.
Oh en nog gefeliciteerd met je trouwdag.

JAAAA Hekje, dat is hem. Lekker he.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Gevulde aubergines is ook lekker! kan met van alles gehakt, kaas etc.
Laat het aan de kok over, zal hij/zij ook leuk vinden om zich uit te leven! Wel duidelijk zeggen dat je iets bijzonders wilt, niet de gyros-daghap.
De vegetarische gerechten bij de Griek zijn altijd super en dat terwijl ik toch ook heel graag vlees eet. En na inderdaad de Baklava, zaaaaalig. Zonder bolletje ijs want dat vind ik zonde.
Stifado vind ik ook lekker maar dat maak ik wel eens thuis dus dat neem ik dan niet bij de Griek.

Zit even te kijken op de kaart van de Griek waar ik wel eens kwam.

Die hebben veel griekse tapas.

Oh het gerecht wat ik altijd daar nam staat niet meer op de kaart. Jammer.
Voorgerechten ga ik bij man voorstellen....

Bij onze griek hebben ze ipv rijst (djuvec) griekse pasta (lijken net glibberige rijstkorrels, maar dat is zoooo lekker).

Aubergines heb ik ook graag, dus dat ga ik dan als voorgerecht zeker proberen.

Het lijkt veel, maar voor de jongens bestellen we niks erbij, alleen een bordje en dan eten we er samen van. Anders is het wel heel veel.

Baklava? Is dat zoet? Dan ga ik dat ook proberen.
Baklava is zoet. Maak vast een afspraak voor de familie bij de tandarts.

Veel plezier!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven