Griek
maandag 16 april 2012 om 12:54
Vanavond even een hapje eten bij een Grieks restaurant ter ere van onze trouwdag. Niet heel spectaculair, maar we gaan volgend weekend een weekendje weg en de kinderen gaan vandaag mee....
Nou eet ik daar altijd hetzelfde (vooraf peperoni's met zaziki, hoofd: souvlaki-gyros-suzukaki-scholte, na: dame blanche), terwijl ik heel veel lust...wat vinden jullie het lekkerste bij "de Griek"?
En wat drinken jullie erbij? (man is de Bob).
Nou eet ik daar altijd hetzelfde (vooraf peperoni's met zaziki, hoofd: souvlaki-gyros-suzukaki-scholte, na: dame blanche), terwijl ik heel veel lust...wat vinden jullie het lekkerste bij "de Griek"?
En wat drinken jullie erbij? (man is de Bob).
maandag 16 april 2012 om 12:58
Hmmm... lekker Grieks!
Ik vind als voorgerecht Saganaki (gefrituurde feta) heel erg lekker, maar wel ontzettend machtig!
Als hoofdgerecht wissel ik vaak. Soms gewoon lekker vlees van de grill, en soms souvlaki.
Wel vaak een vleesgerecht, met rijst (ik weet niet wat voor rijst ze er altijd bij doen... maar het is rode rijst, misschien met tomaat ofzo) zooooooo lekker!
Drank weet ik niet, want ik lust geen alcohol.
Jammie, gelijk honger!
ps. Gefeliciteerd met jullie trouwdag!
Ik vind als voorgerecht Saganaki (gefrituurde feta) heel erg lekker, maar wel ontzettend machtig!
Als hoofdgerecht wissel ik vaak. Soms gewoon lekker vlees van de grill, en soms souvlaki.
Wel vaak een vleesgerecht, met rijst (ik weet niet wat voor rijst ze er altijd bij doen... maar het is rode rijst, misschien met tomaat ofzo) zooooooo lekker!
Drank weet ik niet, want ik lust geen alcohol.
Jammie, gelijk honger!
ps. Gefeliciteerd met jullie trouwdag!
maandag 16 april 2012 om 13:01
quote:muze schreef op 16 april 2012 @ 12:58:
Dolmadakia (gevulde wijnbladeren), daar doe ik 'n moord voor!
En een fijne Samos-wijn erbij.....heerlijk!!
Lekker met tsatziki erbij.
Ik vind moussaka ook altijd lekker als hoofdgerecht. Of dat gerecht met gevulde gehaktrolletjes met kaas. Ben even de naam kwijt.
En iets van lam vind ik ook altijd wel lekker.
Dolmadakia (gevulde wijnbladeren), daar doe ik 'n moord voor!
En een fijne Samos-wijn erbij.....heerlijk!!
Ik vind moussaka ook altijd lekker als hoofdgerecht. Of dat gerecht met gevulde gehaktrolletjes met kaas. Ben even de naam kwijt.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
maandag 16 april 2012 om 13:02
maandag 16 april 2012 om 13:07
quote:Mylene_Valerie schreef op 16 april 2012 @ 13:01:
[...]
Bifteki! Die zijn lekker ja
Die neem ik ook vaak, of enorme schotel gyros.
[...]
Bifteki! Die zijn lekker ja
Die neem ik ook vaak, of enorme schotel gyros.
maandag 16 april 2012 om 13:11
maandag 16 april 2012 om 13:20
Stifado vind ik ook lekker maar dat maak ik wel eens thuis dus dat neem ik dan niet bij de Griek.
Zit even te kijken op de kaart van de Griek waar ik wel eens kwam.
Die hebben veel griekse tapas.
Oh het gerecht wat ik altijd daar nam staat niet meer op de kaart. Jammer.
Zit even te kijken op de kaart van de Griek waar ik wel eens kwam.
Die hebben veel griekse tapas.
Oh het gerecht wat ik altijd daar nam staat niet meer op de kaart. Jammer.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
maandag 16 april 2012 om 13:23
Voorgerechten ga ik bij man voorstellen....
Bij onze griek hebben ze ipv rijst (djuvec) griekse pasta (lijken net glibberige rijstkorrels, maar dat is zoooo lekker).
Aubergines heb ik ook graag, dus dat ga ik dan als voorgerecht zeker proberen.
Het lijkt veel, maar voor de jongens bestellen we niks erbij, alleen een bordje en dan eten we er samen van. Anders is het wel heel veel.
Baklava? Is dat zoet? Dan ga ik dat ook proberen.
Bij onze griek hebben ze ipv rijst (djuvec) griekse pasta (lijken net glibberige rijstkorrels, maar dat is zoooo lekker).
Aubergines heb ik ook graag, dus dat ga ik dan als voorgerecht zeker proberen.
Het lijkt veel, maar voor de jongens bestellen we niks erbij, alleen een bordje en dan eten we er samen van. Anders is het wel heel veel.
Baklava? Is dat zoet? Dan ga ik dat ook proberen.