Werk & Studie alle pijlers

Premaster & Master BA vs Master IB&M

16-04-2012 15:15 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames (en heren),

Ik hoop dat iemand mij met het volgende kan helpen.

Ik zit erover te denken om een master International Business and Management aan de RUG te gaan doen of Business Administration aan de Universiteit Twente. Wie kan mij meer vertellen over deze Masters of de bijbehorende premaster? Komt er veel wiskunde voor in de premaster/master? Zijn de vakken van de premaster goed te doen als je van het HBO komt? Etc.

Ik heb mijn HBO studie vrij gemakkelijk gehaald. Nu moet ik erbij zeggen dat ik ook zeker niet een van de moeilijkste HBO studies heb gevolgd.

Alle ervaringen over een Master na het HBO doen zijn ook van harte welkom!

Alvast bedankt!
In de Master/Pre-Master aan de UT zitten niet veel (geen? Pre-Master weet ik niet) wiskunde-vakken, hooguit een paar economische vakken (zoals accounting). Kom zelf niet van het HBO, dus weet niet uit ervaring hoe dat is, maar volgens mij is het goed te doen, als ik kijk naar andere pre-master studenten... Succes met kiezen!
Ik doe dan wel geen International Business and Management en/of Business Administration, ik volg wel de premaster Communicatiewetenschappen op de Universiteit Twente en ik heb hier wel wiskundevakken in maar dit is vooral data analyses en meetinstrumenten voor het verwerken van data in toekomstige onderzoeken en ik weet niet hoe dit zit bij andere (premasters). Ikzelf vind dit het moeilijkste onderdeel van de studie. Verder vond ik de overgang HBO naar premaster best wel pittig hoor, ik doe er dan ook 1,5 jaar ipv 1 jaar over. Maar ik heb dan ook grote twijfels bij de kwaliteit van mijn HBO opleiding . Hier zul je vrij weinig aan hebben hahah maar wou het toch even delen.
Dankjulliewel!

@ lykkeli, ik heb zelf ook aardig mijn twijfels over mijn HBO opleiding, dus ik ben bang dat een premaster mij ook gaat tegenvallen. Maar ik ben wel bereid er meer voor te doen dan voor het HBO. Mag ik vragen welke HBO opleiding jij hebt gedaan?

En als je wiskunde op vwo-niveau hebt, denk je dat die vakken als data analyse en meetinstrumenten dan goed te doen zijn? Of denk je dat het nog steeds erg moeilijk is?

Alvast bedankt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven