Joeppie! We zijn bijna compleet.....

25-07-2007 14:10 3183 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eef, hoe gaat het met Zoon/Nootje/werk/verhuizing? En wanneer begint je verlof?
Hellooow

Ik heb maar weer even tijd voor jullie gemaakt! :-)

Yara ligt in bed te protesteren dat ze geen baby meer is en dus niet wil slapen.....en ik zit te wachten op mijn moeder die gaat oppassen als ik extra ga werken...

Ik moet ook eerst nog mijn auto ophalen.

Dat was ook weer zo wat.

Ik moest van UOH 300 keer op en neer rijden voor mijn auto en de auto van een buitendienst mw enz enz.. en nu was mijn auto maandag nog niet klaar en zegt ze doodleuk: Ja de kans is groot dat je m morgen moet gaan halen. Dus ik zeg: Nou ja maar dat wordt dan wel do denk ik.

Weet je wat ze zegt? Ja en wanneer dan do? Onder werktijd? NOu dat dacht ik niet, ik neem aan dat er nog meer dan genoeg werk ligt..en het kost al gauw zo'n 2 uur...dus nee dat denk ik niet...

Dus ik werd heeeeel erg chagrijnig, want de week ervoor was ik met haar naar Groningen gereden 's avinds, ik ben 2 keer naar de garage gereden (zit op 45 min afstand van kantoora)omdat zij dat handig en makkelijk vond en nu was dat ineens een probleem...

En ja hoor di ochtend krijg ik sms dat de schade-meneer mijn leenauto nodig heeft en dat ze ma avond laat is gebeld dat mijn auto klaar is.

Nou dat heb ik dus mooi voor vandaag ingepland. Dus ik ga straks mijn auto halen en daarna naar kantoor.

Millie: Ga je straks dus wel weer op zoek naar een baan? en per wanneer dan? Gaat het goed met Kaspertje?

Belle: Klinkt als een vervelende vakantie...ook sneu voor schoonpa, want het was toch zijn verjaardag ofzo?

Manderley: hoe is het eigenlijk met de moeder van die vriendin die borstkanker heeft?

Joan: Hoe gaat het?

Joep: Beetje gewend aan het idee? enne krijgen we ook foto's van jouw nieuwe huisje op Yahoo? Ben benieuwd! Heel erg benieuwd!

Eefje: Kom je voor je bevalt nog eens naar Nijn-city?

Labje: Haha wat moest ik om je lachen..dat de kapper deed wat je m vroeg..

Maar waarom mogen wij niet even oordelen? Misschien vinden wij het wel überhip....Of niet, maar dan weten we wel waar je het over hebt...

aaaaaaaahhh?? toe...???

Lel: Hoe is het daar? Dus jullie willen eerst een nieuw huis en dan een 'nieuwe ' baby? Maar als je nu morgen een nieuw huis zou hebben , wil je dan overmorgen zwanger worden of ben je er echt nog helemaal niet mee bezig?

Nou en verder eigenlijk weinig nieuws....geloof ik.....

Nog leuke paasplannen?
Lab: wat is Fiep een schatje, wat een mooie meid met haar speldjes.

Millie: leuke foto's van jullie nieuwe huis. Hoe gaat het nu met je? Is het allemaal weer wat rustiger? En wanneer wil je weer gaan werken?

Joep: wat leuk dat jij en joan samen zwanger zijn. Hebben jullie het al aan anderen verteld? Hoe voel je je?

Eef: je verlof begint bijna..wat gaat het snel...ik heb het gevoel of je nog maar net zwanger bent.

Joan: hoe voel je je? Heb je al echt het idee dat je zwanger bent (het duurde bij wel een aantal weken voor het echt tot me doordrong)

Lel: nog geen kriebels voor een tweede? Zijn jullie ook op zoek naar een ander huis of vinden jullie het nog wel even best zo.

Nijn: wat is UOH een....UOH! Jeetje wat een gedoe zeg. Je moet dus wel je vrije tijd opofferen voor haar, maar je kunt niet even je auto halen onder werktijd?

Belle: wat rot dat je vakantie zo verliep. Wij gaan in november op vakantie met mijn familie en ik denk dat het ook weleens zo kan gaan ;-(

Rosa vindt dat ze overdag niet meer hoeft te slapen. Nou ja soms doet heel stiekum een hazeslaapje van een klein uurtje. Maar overdag slaapt ze misshien 2 uur in totaal. 's nachts wel 11 uur. Net ook krijgt ze de fles en zodra haar oogjes dichtvallen wordt ze wakker en slaat wild om haar heen.

Ze heeft nu de hik en jengelt...dat is grappig en zielig tegelijk.
Haidiehai!

Met mijn Hoe is het ermee allemaal? Hier goed (opzich), maar ben beetje moe. Dries spookt nu al een nacht of 4 en als ik zoals nu een dag gewerkt heb begin ik dat aardig te merken (mijn wallen are going south). Mijn humeur is echter niet kapot te krijgen (pre-lentekriebels, ofzo?)

Vandaag kwam S zomaar sushi brengen op het werk (voordat hij naar zijn werk ging), lekkerrrrr! Ik heb soms weleens een beetje medelijden met S. Ik kan zo raar doen, maar ik geloof dat 'ie er na 10 jaar wel een beetje aan gewend is (bijna 10 jaar, in september). Dan denk ik later als ik weer eens ben uitgevallen tegen hem:''Ja, je kan ook aardig doen, ja?! Ga je ook niet dood aan, muts." Liefde is een werkwoord, he, dat vergeet ik weleens

Ik steek er nog een beetje dubbel in, over een tweede kindje. Ik vind Dries zo'n lief moppie en dan moeten we onze aandacht verdelen, enz. En het gaat nu allemaal tamelijk relaxed met werk, huishouden, vriendinnen enz. Maar ja, ik hou bij wijze van nu al van dat tweede spook. Dus ja, het voelt eigenlijk net zo als met de 1e, ik wil wel, maar heb er ook een beetje schrik voor. Zou het ook wel een beetje zielig vinden voor Dries als 'ie geen broers of zussen heeft (hee, type ik daar in meervoud ) Maar ja, het gaat wel steeds harder 'jeuken'. Als ik zelf mijn ene bericht teruglees (doe ik altijd even om de spelvauten eruit te halen ) en ik lees dat ik op Poobies al 2 kaartjes klaar heb -correctie: 5 -tsja... Net als toen we op vakantie waren naar Algerije, daarna werd ik niet ongesteld (was daar best wel ziek, aan de race en veel overgeven). Vond het harstikke spannend! Werd ik 2 dagen later wel ongesteld..., en ik was zoooooo teleurgesteld toen. Daarna duurde het welliswaar nog een jaar voordat ik stopte met de pil, maar goed. Toen was ik gevoelsmatig al verder dan verstandelijk, zeg maar. Heb ik nu dus weer een beetje.

Maar ja, eerst een huisje, dan zien we wel weer verder. Ik reageer elke week trouw, maar zoals overal hebben we woningnood. Je moet ook maar geluk hebben, straks hebben we volgende week een huis, straks duurt het nog een jaar (god zeg, hoop het niet :-/). En of ik dan accuut meteen NU zwanger wil worden, I dunno. We zien wel Hebbel jullie trouwens ook dat dubbele gevoel...?

Lab en Manderlay, wat een heerlijke kleine prulletjes zijn jullie meisjes nog , zo lief en schattig! Mooie oogjes en hippe haartjes! Net als mama, he Lab? Ik vind ook: foto! Ik moet ook hoognodig, het is net of ik een dode Yorkshire terrier op m'n hoofd heb.

Ja Eef, al bijna met verlof, joh! Jeeeee, dat gaat allemaal weer zo snel, man! Wat vind Zoon van je buik? Of reageert 'ie er helemaal niet op...? Ik heb natuurlijk helemaal gemist hoe het gegaan is, zijn jullie er echt weer voor gegaan of was het een lucky shot?

Millie, wat heerlijk zo'n nieuw huis...! Leuke foto's, hoor. Ben je al een beetje gewend, leuke omgeving?

Goh Nijn, het ziet er toch naar uit dat wij jou allemaal verdenken van snode plannen! Ben benieuwd...! Leuk trouwens, he, werk...? Hmpf! Mijn broer kwam vanmiddag een bril uitzoeken en de kids van bijna 11 en 8 kwamen ook mee. Neefje riep in een keer out of the blue:''Hee Lel, wil jij nog een baby...?!'' en keek me met grote vragende ogen aan. Hehehe, Iets harder, graag, ik geloof dat ze het in Maastricht nog niet gehoord hebben, hahaha Ben dus niet de enigste in de familie die er mee bezig is.

Joan, hoe gaat het...? Aftellen tot de echo, he? Ik was zo blij toen ik voor het eerst naar de vlos mocht, eindelijk zou er iemand naar kijken die er verstand van had...!

Kijk Belle, je had ook met iemand moeten trouwen uit Verwegistan, heb je ook geen last van schoonfamilie Wel blij dat het weer uitgepraat is. Weet uit ervaring hoe lastig het is als het niet lekker loopt met je (schoon-)famlie.

Joep, al meer aan het idee gewend...? Heb je het al tegen veel mensen verteld? Is deze zwangerschap nu al anders dan de 1e, of is het te vroeg om te zeggen...?

Ik ga er vroeg in vandaag, nog heeeeeeel even op Hyves neuzen... Tot later, lieve leute! xxx C

Oh ja, ik zit me net te bedenken dat ik het heeeeeeel moeilijk vind om iets korts te schrijven, vinden jullie lange teksten irritant...? (of alleen mijn lange teksten...haha)
zucht. kasper stopt niet met huilen. al sinds maandag is hij of aan het huilen, of aan het slapen of in bad :S

maarja, meer dan 1x per dag in bad lijkt me ook niet echt goed.

ik ga maar even naar buiten. misschien helpt dat.

liefs

Fien
Ik vind lange teksten leuk als ze vlot zijn geschreven/lezen en ik lees jou teksten lekker snel, dus ik vind het niet erg.

Maar korte teksten vind ik soms ook leuk en niet iedereen is lang van draad. En het scheel dat Man ook altijd lang van draad is (lees: langdraderig...bij hem heb ik het geduld niet altijd )

Wat grappig dat je voor je gevoel aan toe bent, maar je verstand nog niet. Bij mij is het meer andersom, mijn gevoel wil heel graag een tweede, mijn verstand niet.

Liefs Manderley
Lel: mmmm ik zie jou ook wel snoode plannen hebben hoor.

Millie: Ach wat sneu voor Kapser zeg (ja ook voor jou), die kleine man, zo'n verdiet.

Eef: Redt je het allemaal een beetje, doe rustig aan en geef jezelf ook tijd hoor.

Maar sorry even kort houden, moet zo weer weg, ben de hele week al aan het rennen en vliegen.

Ik hoop dat jullie me positieve berichten kunnen geven, of Lab, misschien is het bij jou toen ook zo gegaan, maar ik heb sinds vandaag wat bloedverlies en ik word er zooooo onzeker en verdrietig van. Straks is dit het einde en loopt het af met een miskraam.

Wie van jullie heeft dit ook gehad, zit nu op week 6 en het zit me niet lekker, heb dus ook beetje buikpijn.

Ik lees het wel.

Grtzz Joan
Joan: ik heb geen last van bloedverlies gehad, maar volgens mij vindt een innestelingsbloeding ook rond de 6e week plaats. Ik hoop het zo voor je...sterkte meid, hou ons op de hoogte?

Liefs Manderley
HeY Joan; innesteling is een week na bevruchtig dus die van jou hebben al een lekker nestje.

Nu heel plastisch, maar misschien herken je de opties.

Ik heb 2 keer bloedverliesgehad met meis;

1 keer na sex, de boel veranderd daar van binnen en kan soms wat droger worden (sorry hoor) Bovendien is het veel gevoeliger daar en heeeeel erg goed doorbloed. Dus bij een beetje wrijving....

2e keer merkte ik wel dat het niet echt lekker voelde daaronder en het voelde al een dag als geschuurd, en toen kwam ook bloed.

Beide keren niets aan overgehouden. Ik hoop dat je een optie herkent. Anders sorry voor mijn plastische verhaal.

En een vriendin heeft een week megaveel gebloed met krampen, iedereen incl de vlos dacht wel aan een mk, maar bij de controleecho, zat er toch echt een gupoie.

Volgens mij heeft bijna een kwart er wel last van en gaat het dus meestal daarna goed.

Liefs Joep

Oh en lel; ik vind het nu veel leuker als met meis omdat ik nu snap dat ik een kindje krijg (incl lachtjes, streken, knuffels etc)

Dat ging er bij de eerste hier niet echt in. Net zoals ik niet geloofde dat ik zou gaan bevallen, irreeel
Hoi,

Ik zal zometeen lekker languit op de bank, maar eerst even kort een berichtje hier.

Het gaat wel goed hier, baby beweegt veel. Buik is ineens wat groter en ik merk het nu erg goed, bukken is lastiger (handig met veel speelgoed op de grond, NOT), lopen gaat wat lastiger. Verder MOE MOE MOE... maar ach, nog effies en dan ga ik met verlof. De 25e van april.

Bij mij is de tweede zwangerschap vanaf het begin af aan heel anders geweest dan de eerste. De onzekerheid die ik toen had (en die ik nu teruglees bij bijv Joan) heb ik niet gehad. Bovendien weet je inderdaad wat je er voor gaat "krijgen". Ik zie wel erg tegen het eerste half jaar op, al dat kraambezoek, mezelf weer dwingen tot bv (terwijl ik dat toen echt ideaal vond, maar nu heb ik echt zoiets van "moet het??". Maar ik ga er wel voor, hopende dat de hormonen me tegen die tijd er doorheen slepen ), de nachten doorhalen...

Nouja, we zien wel. Ik verheug me ook wel op die eerste tijd, je weet nu hoe ont-zet-tend snel het allemaal gaat, ik denk dat ik iets meer zal stilstaan bij 'het kleine' omdat je weet dat het allemaal zo kort duurt. Heb ook itt vorige keer van die hele kleine mini-baby-kleertjes gekocht in de Hebbes, gewoon omdat het LEUK is (heb ik vorige keer dus helemaal niet gedaan... en waarom niet... omdat het zo irreeel was denk ik)

Aanstaande dinsdag tweede bezichtiging!!

Oh en Joan, ik snap je onzekerheid helemaal. Bloedverlies wil eigenlijk helemaal niets zeggen, het kan tot de 14e week van de zw schap voorkomen heb ik begrepen (de discussie is dan of dat het dan een innestelingsbloeding heet of niet, maargoed, het kan dus). Buikpijn is ab-so-luut nergens een 'teken' van, het is gewoon zo dat je baarmoeder heel hard moet groeien (ik geloof dat die de eerste weken iets van 16x zijn eigen volume aanneemt). En vergeet niet wat spanning met je kan doen... het enige dat je kan doen is afwachten... en gewoon vertrouwen hebben.

Gisterenavond kwam ik op school, voor een soort screening/tentamen. Ik kende de studenten niet, maar echt stomtoevallig kende ik de eerste op de lijst wel. Die kwam ik tegen op de gang, dus ik zei "ik kom je zo halen hoor, ik zit daar-en-daar". Dus zij kijkt me verbaasd aan. "waarom dan?". "Nou, de screening, die is vandaag". "vandaag?? oh, gaat die toch door?"

Dus ik stond verbaasd te kijken... tuurlijk ging die screening door, waar had ze het over... blijkt dat collega A vorige week (!! al!) de screening had gecanceld, en mij gewoon even was 'vergeten' op de hoogte te stellen... en ik was er dus speciaal voor naar school gekomen in de avond! GRRRRR. De reden om de cancelen: er was geen opname-apparatuur om de screening op te nemen. Ga ik met die studenten praten, blijkt dat echt NIEMAND het erg vond dat ze niet opgenomen werden, het ging ze vooral om de tips en de feedback. Dus ik heb de screening toch gedaan, en ook meteen die van collega A er bij gedaan (eingelijk ben ik dus echt te goed voor deze wereld... hij vergeet mij in te lichten en dan ga ik ook nog zijn werk overnemen, muts die ik ben...)

Nouja... gaat lekker dus. Vorige week vrijdag bleken mijn twee lessen (totaal 6 uur) ook al door collega's gegeven te zijn zonder mijn medeweten, volgens mij heb ik dat toen ook verteld. Stond ik daar ook met mijn mond vol tanden.... communicatie.... hoe moeilijk kan 't wezen...

Ga lekker op de bank... baaaai!

Grtz E.

PS: Lel, het was een gericht schot hoor... in twee maanden raak, dus geluk gehad. Mijn gevoel zei heel sterk dat we er voor moesten gaan, weet niet waarom. Mijn ratio zegt ook dat het wel relaxed was geweest om iets langer van Zoon alleen te genieten, maar mijn gevoel was TE sterk...
lieve joan,

Ik heb ook bloedingen gehad en pijn in buik de eerste weken. Zeker rond de 6e tot 8e week. Toen zei mijn arts dat 90% van alle vrouwen bloedverlies heeft e dat maar 5% daarvan eventueel fout gaat. Kortom, niks om je zorgen over te maken.

Nu voel je het zelf ook eens: die vreselijke onzekerheid van zwanger zijn.

Je hebt al die tijd in onzekerheid gezeten met de ISCI,... maar nu heb je nog steeds de onzekerheid. die van het zwanger zijn. die onzekerheid hebben we allemaal gehad.

Mij hielp het door het vertrouwen te hebben dat het wel goed zou komen. Waarom ook niet? Dat kindje zit lekker in je buik. die wil daar heus niet weg hoor. Het is moeilijk, maar heb maar vertrouwen dat het goed komt. Dit kindje, of deze kindjes zijn gewoon bij jou. en die gaan niet meer weg!

liefs

Millie
Bloedverlies ronde zesde en zevende week komt erg vaak voor, is bijna 'normaal' te noemen. Zoals alle anderen je ook al verteld hebben.

Oud (bruin) bloed kan door de baarmoeder eruit gewerkt worden, dat is een restje van een innestelingsbloeding, een restje van een wondje door de terugplaatsing, een restje oud menstruatiebloed of een restje van een kleine bloeding aan een adertje (kan ook aan de baarmoedermond als gevolg van bijvoorbeeld seks, zoals Joep al zei). De adertjes in dat gebied zijn in deze periode wat kwetsbaarder.

Vers (rood) bloed in deze periode meestal te wijten aan een klein adertje in de schede of de baarmoedermond. Zoals reeds eerder gezegd, kan dat door wrijving ontstaan zoals bij seks of simpelweg door een zwakkere aderwand. Totaal onschuldig.

Een derde - onschuldige- bloeding komt zelden voor maar het bestaat wel wordt veroorzaakt door een kleine cyste in de baarmoeder. Daar kan een groeiend vruchtzakje tegenaan drukken.

Er is momenteel geen reden om aan te nemen dat er iets fout zou gaan of dat er iets niet goed zit!

Eng hè, zwanger zijn? Dikke knuffel voor jou!

Liefs, Lab
Mogge!

Joan, hoe gaat het?

Ik vergeet elke keer te vertellen dat Fiep sinds een week pappa en mamma zegt!

Liefs, Lab
Hey!

En het is eindelijk weekend! Joepie!

ZIjn net op kraamvisite geweest (kindje is al 2 maanden maargoed) en wat was dat leuk zeg! Wat schattig, alleen heb je er nog niet zoveel aan. Dan vind ik Yara leuker zeg maar..die kletst, lacht, kruipt, staat enz..

Maar wel heel erg leuk om te zien hoe trots die papa en mama zijn...en ja dan begint het weer wat meer te kriebelen... :-)

Vanmiddag krijgen we bezoek van vrienden. Zij zijn ook eindelijk zwanger, via IVF. Erg leuk. Maargoed eigenlijk weten wij dat helemaal niet, want zij hebben er heeeeel erg geheimzinnig over egdaan. NOg steeds vertellen ze het eigenlijk niemand...

HIj wilde ook geen zaadonderzoek doen bijv, maar ook dat wetem we niet...ZIj praten daar niet over. ALleen met vrienden van ons, wat haar beste vriendin is. EN via hen horen we alleen de grote lijnen...Maar wel heel erg leuk dat het eindelijk gelukt is.

Wel grappig is dat IEDEREEN de laatste tijd vraagt wanneer de tweede komt....haha

Vanmiddag ook weer....Enne hebben jullie er al over nagedacht?

Als ik dan vertel dat Nijnvriend nog even niet wil, dan zegt hij dat zelf ook.

Hij ziet geloof ik echt niet dat het nog min. 9 maanden duurt en denkt dat als we nu ja zouden zeggen we morgen er een tweede hummel bij hebben...Maargoed het komt vanzelf...

Ik merk aan mezelf dat ik het er steeds meer over ga hebben....

Zal ik proberen niet meer te doen... :-)

En vanmiddag komt vriendinnetje van mij uit België. ZIj heeft een buitenbaarmoederlijke zwangerschap (ongepland) gehad in feb. Heftig hoor.

Heb het hele verhaal nog niet gehoord, dus ik zal dat vanmiddag wel horen.

Tja en verder weinig nieuws..

Liefs
Pasen!

ei ei ei ei ei ei ei ei
Ola ola

Nijn: Hoe was je visite, hebben ze er wat over gezegd?

Ik merk bij mezelf dat ik het wel wil zeggen dat het via ICSI is gegaan, maar vriendlief niet.

Eef: Lekker hoor die communicatie. Zoooo vervelend als je dan voor Jan met de korte achternaam komt.

Spannend, dinsdag 2e bezichtiging, hopelijk gaat dit hem worden.....

Belle: Heb je het ei gevonden????hihi

LAb: Weer zo'n mijlpaal, leuk he dat ze dat dan zegt en wat een schatje is ze zeg.

MAnderly: Jouw Rosa ook zo'n lekker poppetje zeg, die ogen.....wauw

Millie: Hoe is het met Kasper, huilt hij al wat minder?

Joep: Wanneer mag jij voor de echo? Of heb je nog niet gebeld.

Lel: How's life? Zeker lekkere hapjes aan het maken met Pasen mmmmmm

Nou hier gaat alles weer goed, heb gelukkig maar 1 dag bloedverlies gehad, maar was zo onzeker daarvan, heb er nu weer vertrouwen in...Ga dinsdag nog wel even een testje voor de zekerheid doen, ja misschien lachen jullie erom, maar doe het lekker toch......

Ga dan ook Moeders voor moeders bellen, hebben jullie daar ook aan mee gedaan?

Zo ga nu lekker genieten van Pasen, en de week erna is ook lekker rustig, beter als afgelopen week, dat was echt rennen en vliegen.

Nou tot gauw.

xxx Joan
Vrolijk pasen allemaal. Heeft het bij jullie ook zo gesneeuwd? Hier ligt echt een laagje sneeuw, net genoeg om sneeuwballen te gooien.

Ik ben gister (weer) tante geworden. Mijn broer en zijn vriendin hebben een dochter gekregen. Ik ben nog niet langs gweest, maar ik ben wel erg nieuwsgierig.

Rosa rolt nu echt helemaal om van buik naar rug en andersom. En ze probeert nu ook te kruipen op haar buik. Maar het rugkruipen blijft nog favoriet.

Naar aanleiding van geboorte van mijn nochtje hadden we het over namen en vernoemen. En Man begon ook over een eventuele tweede van ons. Het is wat hem betreft geen keiharde nee meer. Misschien wil hij toch ooit nog wel eens een tweede ;) Dus wie weet ooit.

Nijn: dat lijkt me wel lastig dat je het weet van je vrienden maar niet kunt zeggen omdat je het eigenlijk niet weet. Hoe is het gegaan?

Lab: oh wat leuk! Nu wordt je echt geroepen. Een vriendin van mij vond het ook wel confonterend. Als haar dochter nu huilt roept ze ook mama. Mijn vriendin zegt: nu moet ik wel komen en kan ik papa niet sturen hihi.

Rosa brabbelt en gooit er per ongeluk wel eens iets uit wat op papa,baba, wapa lijkt en Man vindt dat ze dus al papa kan zeggen. Vind ik dus niet ;) haha

Fien: hoe gaat het met jou? en Kasper

xvcv bnv mjbg (geheimtaal van Rosa aan Kasper)

Eef: jeetje wat een communicatie op je werk...Ze mogen wel eens wat meer om jou denken. In plaats van je met extra werk op te zadelen, kunnen ze ook iets van je overnemen of je op zijn minst in lichten over de wijzigingen.

Joep hoe voel je je? Hebben jullie het al mensen verteld?

Belle: Vrolijk pasen, heb je de eieren gevonden?

Lel: hoe is met Dries?

Joan: Ik kan me voorstellen dat je nu onzeker bent en nog een test wil doen, gewoon voor de zekerheid. Je hebt ook zo lang moeten wachten.

Liefs Manderley
joan, als moeders voor moeders langskomt, doen ze ook een testje. dan hoef je er geen te kopen :D

even snel. kasper heeft last van boventandjes. hele vuurrode wangetjes enzo. heel zielig. maar t gaat alweer ietsje beter.

ik ben zelf ook beetje ziekjes, dus we doen t rustig aan.

liefs

Fien
Helloe!

Leuk hoor, dat Fiep nu echt mama en papa zegt. Zoon doet daar nog niet aan, hij heeft één "woordje", dat is 'kek-kek', daarmee bedoelt hij dat de eend kwek-kwek zegt. Verder begrijpt hij ons wel dondersgoed. Voorbeeldje van vanochtend: Zoon had Mans koffielepeltje gejat en deze in zijn blokkenvormhuis gedaan (van Nijn gehad en ab-so-luut zijn favoriete speeltje). Kreeg hem er niet meer uit en ging verder spelen. Zegt Man tegen Zoon: "papa heeft zijn lepeltje nodig, ga hem eens uit je huis halen". Waarom Zoon naar het huis loopt en begint te graven naar het lepeltje. Lepeltje zit vast. Dus ik zeg: "geef het huis maar even aan mama, dan zal ik je helpen". Waarop Zoon met huis aan komt sjouwen. Lepeltje er uit gehaald, aan Zoon gegeven: "ga maar aan papa geven, die heeft hem nodig", waarop Zoon naar Man loopt... hij snapt dus echt heel goed wat je zegt. Hij snapt het overigens ook vaak als we het óver hem hebben... uitkijken dus...

Joan, een test doen is kostbaar en zinloos. Als je namelijk een miskraam gehad zou hebben, zitten de hormonen nog wel in je lijf, waardoor de test ten onrechte positief zou uitvallen... het is goedkoper om gewoon te wachten tot 3 april...

Man is in het nieuwe huis. Morgen is bezichtiging! Man heeft gisteren gepoetst terwijl ik mijn rugpijn weg lag te slapen. Het gaat me allemaal niet meer makkelijk af, al is mijn buikje gelukkig nog steeds bescheiden. Nu ook steeds meer ademnood, dus ben bang dat ik weer een kindje heb dat een bloedvat dichtdrukt...

grtz E.
Halloooooo allemaal!

Het is vandaag zo'n saaie tweede 'feestdag'..., wel lekker lui. We lopen allemaal nog in pyama en Dries ligt te slapen.

Iedereen een leuke Pasen gehad? Ik had zaterdag nog een bericht geplaats, maar die is dus niet aangekomen (lees: Lompie zal wel wat verkeerds aangeklikt hebben, of 'em op een heel ander forum geplaatst ). Ik kwam even neuzen hoe het met onze Joan ging, maar ik geloof al wat beter. Gelukkig maar! Bijna de echo, oeoeoeoeoeoeoeoeoeh, wat spannend!

Leuke foto's, Eef! Inderdaad een bescheiden buikje! Ik denk echt dat ik er zo 1 ben die helemaal uitblubberd met de 2e. Aangezien m'n lijf nu nog steeds niet was als voor de zwangerschap, en aangezien het daarvoor eigenlijk ook al niet veel soeps was, zucht. Hahaha, wat een gezeur. Moet ik er maar wat voor doen, het enige wat ik gedaan heb is de suiker/zoetjes achterwege laten in de koffie. Ik weeg nu wel hetzelfde als voor de zwangerschap, maar mijn buik is nog erg...eh.., romig, zal ik maar zeggen

Hahaha, Dries kan ook zo doen met zijn hand voor z'n mond en "Oooooooh...!" roepen Hij zegt nu ook "Lekkah!". Likt 'ie aan een autootje, handje bij z'n oor, zwaait/draait ermee, zegt heel hoog 'Hmmmmm...! Lekkah!'. Hij praat nu al in slang Dries zegt ook 'papa' en 'mama' (te schattig, kan er nog helemaal warm van worden als 'ie het zegt), 'Heet!', 'nee', 'ja', 'kijk!' 'kijk, die!', 'die niet' (ook zo grappig), 'opa' (wat wel typisch is, aangezien 1 opa in de hemel is en de andere in Algerije). Met de dieren maakt 'ie ook de juiste geluiden. Hij kletst de hele dag wel door. Echt zo leuk en gezellig, dat geklets. Hij snapt ook goed waar je het over hebt, ja. Zit 'ie op z'n loopmotor, met 1 sok. Ik:"Hee, waar is jouw andere sok nou?" Kijkt 'ie naar z'n blote voet, houdt 'ie z'n handen op schouderhoogte, zo van:''Kweet ook niet!". Ik:''Ga 'em 'es zoeken dan." Hij zoeken (onder de bank, op de stoel ), vindt 'ie hem, gaat 'ie lachen, probeert 'em zelf aan te krijgen, lukt niet, komt 'ie 'em naar mij brengen, gaat er uitgebreid voor liggen zodat ik 'em aan kan doen. Alles behalve gek dus...! Net zoals bij jullie dus, echt leuk.

Spannend, die bezichtiging! Fingers crossed!!!

Manderley, gefeliciteerd met het nieuwe tante-schap! Wat een ienimieni vergeleken met Rosa dan, he? Hahaha, kruipt ze zo goed op haar rug? Knap dat ze dan in 1 x dingen kunnen, he? Goh, wilde Man ook maar 1 kindje? S ook! Maar die komt er ook wel op terug (happy happy, joy joy!).

Hee Belle, ook teveel choco-eitjes gegeten, ik wel (burp). Even geen chocola, brrrr, dan kan ik er ook de kriebels van krijgen.

Nijn, ik ben blij dat ik op jou gewed heb Hahahaha, wachten het af. Het is sowieso moeilijk om het juiste moment te 'kiezen', ook wat het 'beste' leeftijdsverschil is tussen kindjes. Ik was dan een nakomertje, en met mijn zus boven mij scheelt het 8 jaar en met mijn oudste zus 14 jaar. Ik trok altijd op met mijn oudste zus! Zegt dus allemaal niks.

Hee Millie, hoop dat Kasper snel opknapt. Kleine miskien (= zieligerd). Dries kreeg op een gegeven moment 2 hoektanden en 4 kiezen tegelijk door Ging vrij snel gelukkig, maar z'n laatste hoektanden duren heel lang, zitten al eeuwig witte puntjes en 1 komt nu beter door. Gelukkig gaat het weer over. Hoop dat je jij ook snel beter voelt!

Joep, alles nog onder controle? Voel je je goed...? Hoop het!

Sjongejonge, weer een lang stuk, ik doe echt m'n best, hoor. Heb net al een heel stuk geleuter gewist.

Oma gaat nu maar even plat, straks aan de soep met lekkere broodjes.

Dikke knuf allemaal! xxx C
Ennnnnnnnnn, speciaal voor Lab en Fiepje: Nog een fijne Pasen!
Haha Lel, dat "oh-oh" als er iets valt, dat heb ik van jou "gejat". Jij had op een gegeven moment geschreven dat Dries, als er iets valt, riep "ojeeeeee". Dus toen thuis tegen Man gezegd 'we gaan steeds als er iets valt onze hand voor onze mond slaan en dan oh-oh roepen'. Zoon is dat na gaan doen :-)

Hij is nu ook met poetsdoekjes zelf aan het 'poetsen'. Ik was een wasmand aan het opruimen, met allemaal van die schoonmaakdoekjes. Pakt 'ie er een uit en gaat 'ie de bank schoonmaken, haha... later pakt 'ie een zakdoek uit de mand, houdt deze bij z'n neus en gaat staan toeteren... en dat terwijl ik dus voor zijn neus nog NOOIT een zakdoek heb gebruikt, altijd tissues of een stukje wc-papier ofzo... heeft 'ie dus gewoon gezien bij mij... hihi...
hello!

Fijne pasen gehad?

Hier weinig echt paasgevoel..

Vandaag even naar de braderie geweest, maar met sneeuw en kou is dat minder leuk.

Vanmiddag vrienden op bezoek gehad. Hebben we gesjoeld.

Was erg gezellig! En lekker soepie gegeten met z'n allen.

Vrienden zijn zaterdag geweest en hebben niets verteld over ivf enz.

Maargoed was wel leuk.

Vriendin die buitenbaarmoederlijke zwangerschap had is ook geweest en dat was echt zoooo gezellig.

Zie haar helaas bijna nooit, maar als ik haar zie is het alsof het pas een week geleden is.

Heeft rare relatie. Vriend was ook helemaal niet blij met zwangerschap en wilde ook dat ze het kindje liet weghalen.

En ja toen ging het mis.

Vreselijk.

Hebben het al wel 1000 keer gehad over dat ze eigenlijk niet gelkukkig is en dat ze beter af zou zijn zonder hem, maarja ze houdt van hem..ECht heel erg zielig!

MOrgen met Yara naar orthoptiste, ben benieuwd.

Ga weer verder mt Greys!
Wat is het rustig hier.....

iedereen druk met de paastroep opruimen?

HIer geen nieuws nog...

ALs ik vanmiddag uit zkh ben horen jullie wel weer
Ben vandaag druk in de weer geweest met poetsen in verband met bezichting huis. Voorlopig zijn de berichten nog steeds positief: de jongen was nog steeds enhousiast, had nog steeds zijn voorkeur voor ons appartement boven die van de buren en zou van de week iets van zich laten horen. De makelaar verwachtte wel een bod. Haar ervaring is dat daar meestal een paar dagen overheen gaat. Zeker omdat dit een type lijkt te zijn dat niet over één nacht ijs gaat...

... dus we duimen maar verder...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven